Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtaudut jos joku varoituksista huolimatta ryhtyy johonkin?

Vierailija
22.07.2023 |

Ja sitten kun on ryhtynyt huomaa että just se mistä varoitettiin toteutui? Otetaan esimerkkejä: kaverisi on katsomassa taloa, jonka tunnistat hometaloksi, olet myös kuullut talon tuntevalta asiasta varmaa tietoa. Kerrot kaverillesi tämän ja kaveri on varma ettei ole niin vakava asia ja kun on niin halpa ja ihana sijainti niin ostaa. Tosellisuus lyö vastaan myöhemmin ja alkaa oireilu.

Toinen esimerkki: laiskanpuoleinen ihminen haaveilee taistelukoirasta. Ei ole koakaan ollut koiria aiemmin ja heti pitää saada vaikein rotu. Ostaa varoituksista huolimatta koiran ja puolen vuoden päästä on jo ihan loppu kun kouluttamisesta ei tule mitään ja jatkuva kiinniolo alkaa raastamaan. Tyrkyttää nyt koiraa sinulle.

Oletko vain että niinkö vai sanotko että turpa kiinni, mikset kuunnellut?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua, olen vain vuosien mittaa tajunnut että osa ihmisistä on niin tyhmiä, että heille on ihan turha antaa "hyviä neuvoja", eivät he kuuntelu kuin omaa itseään ja pieleen menee. 

Joskus sanon että muistako mitä sanoin vähän aikaa sitten tästä asiasta. Aika usein muistavat. 

Vierailija
2/18 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tuttua, olen vain vuosien mittaa tajunnut että osa ihmisistä on niin tyhmiä, että heille on ihan turha antaa "hyviä neuvoja", eivät he kuuntelu kuin omaa itseään ja pieleen menee. 

Joskus sanon että muistako mitä sanoin vähän aikaa sitten tästä asiasta. Aika usein muistavat. 

Moni on myös niin jääräpäisiä. Näille paras oppi menee kantapään kautta perille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaan eivät halua kuunnella neuvoja.

Vierailija
4/18 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se minun asia ole. Olen joskus ollut aivan oikeassa varoitukseni kanssa, ja joskus jälkikäteen katsottuna väärässä. Tai asiat on ongelmasta huolimatta järjestyneet parhain päin.

Se ei kuitenkaan ole minun elämänpolkuni enkä minäkään tosiaan aina ole oikeassa. Joidenkin ihmisten pitää vaan tehdä ne virheet ja osan kohdalla siitä virheestä on seurannut myöhemmin jotain hyvää. Pyrin olemaan nöyrä elämän edessä, kun edes minulla ei ole kaikkia vastauksia kaikkeen.

Vierailija
5/18 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole oikeastaan mitään mieltä. Jokainen tekee omat ratkaisunsa. Ei ole sidoksissa mitenkään omaan elämääni.

Vierailija
6/18 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingonilo on aina paras ilo.

Vierailija
7/18 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tärkeää olla empaattinen ja ymmärtäväinen, kun joku on tehnyt virheen tai kokenut pettymyksen. Tilanteen vakavuuden mukaan voit ilmaista huolesi ja kertoa, että yritit varoittaa henkilöä, mutta ymmärrät, että päätös on henkilön oma. Voit tarjota apuasi ja tukeasi, jos henkilö haluaa keskustella asiasta tai tarvitsee apua. On tärkeää, että ilmaiset huolesi ja olet rehellinen, mutta samalla kannustava ja ymmärtäväinen.

Vierailija
8/18 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkiviisas on aina helppoa olla.

Vierailija
9/18 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus riskit kannattaa ja toisinaan sitten taas ei.

Vierailija
10/18 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jotkut ovat aina päsmäröimässä joka asiassa ihan pyytämättäkin jakamassa neuvoja ja näkevät uhkakuvia joka puolella.

Kellään ei kuitenkaan ole sitä kristallipalloa, josta tulevaisuuden varmasti näkisi.

Vierailija
11/18 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni jokainen elää omien valintojensa kanssa, minäkin. Joskus voi erehtyä, mutta sitten ei syytellä muita vaan otetaan selvää, että mitäs nyt kannattaa tehdä.

Sinällään kyllä itse otan usein aika paljon selvää asioista ennen suuria hankintoja joiden kanssa joutuu elämään kauemmin, kuten koira tai omistusasunto, joten olisin varmaan varoituksia ymmärtänyt tutkia enemmän ammattilaisia hyödyntäen ennen valintaa.

Pienemmät hankinnat, kuten pikaiseen hankittu uusi puhelin entisen tilalle taas saattaa mennä ihan toisella kädellä ja katunut myöhemmin. Sitten sen päätöksen kanssa eletään, jos kyetään - muiden syyttely on turhaa. Eikä tulisi mieleenkään tarjota puhelinta ihmiselle, joka on sanonut, että kyseinen merkki on tuonut hänelle aina ongelmia ja on epäluotettava :D

Vierailija
12/18 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälkiviisas on aina helppoa olla.

Eihän se ole JÄLKIviisautta, jos asiasta varoitti ETUKÄTEEN.

Vierailija
13/18 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jotkut ovat aina päsmäröimässä joka asiassa ihan pyytämättäkin jakamassa neuvoja ja näkevät uhkakuvia joka puolella.

Kellään ei kuitenkaan ole sitä kristallipalloa, josta tulevaisuuden varmasti näkisi.

Ai niinkuin taksiuudistus joka oli pakko tehdä, vaikka etukäteen tiedettiin paskaa syntyvän!

Vierailija
14/18 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs sinä sille enää voit. Yritit varoittaa jo etukäteen, nyt on heidän ongelmansa miettiä miten ratkaisevat haasteet.

Vierailija
15/18 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun siskoni. Vanhat vanhempani ovat pelastaneet hänet monta kertaa. Itse en enää ala siihen.

Vierailija
16/18 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämästä ei tulisi mitään jos kuuntelee toisten varoituksia. Suurin osa varoituksista on täyttä roskaa ja haluavat vaan määräillä.

Myös nämä varoittelijat on härkäpäisiä omissa mielipiteissään.

Vierailija
17/18 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuuntelisin mun siskon varoituksia niin olisin kusessa.

Vierailija
18/18 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne- ja asiakohtaista. Neuvon sen mukaan, mikä vaihtoehto olisi vähiten haitallinen ja samalla hyödyllisin. Ihmiset tekevät silti oman mielensä mukaan. Kyllä mua aina vähän ketuttaa henkilökohtaisesti jos annan hyvän neuvon ja henkilö tekee täysin päinvastoin ja joutuu taas pulaan tai aiheuttaa itselleen kärsimystä, mutta se ei ole sinänsä minun asiani. Mutta olen valmis käymään keskustelun heidän valinnoistaan yhä uudelleen jos arvelen että keskustelu auttaa tekemään hyödyllisemmän päätöksen seuraavalla kerralla. Usein niin ei käy vieläkään. Usein tuntuu että ihmiset seuraavat vain impulsiivisia mielihalujaan eivätkä harkitse vaihtoehtoja ja sitä minä näissä keskusteluissa yritänkin, että he saisivat käytyä läpi erilaisia lopputulemia eivätkä vaan tekisi kuten sillä hetkellä huvittaa. Välillä on tehnyt mieli oikeasti ravistella hartioista kun joku tekee saman virheen 15 kertaa eikä vieläkään tee kuten tietää parhaaksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi