Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö 4 v osata

Vierailija
24.09.2012 |

pukea itse ulkovaatteet alusta loppuun (haalarit ja takki, käsineet?)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista olisi, jos ei esim. haalaria osaisi laittaa päälleen. Se kun on vielä helpompi pukea kuin housut+takki.

Toisaalta... Miehen 4v osaa, 3v taas ei osaa vielä juuri mitään ja tuskin osaa nelivuotiaanakaan. Mutta tämä nuorempi onkin vähän turhan passattu ja hemmoteltu.

Vierailija
2/6 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pyöräilee ilman apuja, kirjoittaa nimensä ja paljon muuta, osaa perus laskutoimitukset, jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vanhemman pitää miettiä vaateostoksilla, että kamppeet on sellaiset, että ne menee lapsen päälle. Toki viimeistelyssä voidaan auttaa (hihan suut hanskojen kanssa, lahkeet kenkien päälle), mutta oletan myös, että lapsi edes yrittää asiaa.

Vierailija
4/6 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikeuksia, siis ihan sellaiset sormikkaat.

Rukkaset voi olla myös vaikeat, eka menee luonnollisesti mutta toka ei.

Takki ja housut / haalarit 4v osaa vetää päälleen, osaa myös vetää vetoketjut kiinni ellei ole erityisen tiukat tai hankalat, niin että on esim joku lirvake vetskarin tiellä joka pitää saada syrjään.

Vierailija
5/6 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi pukea haalari ylle ja vetää vetoketju kiinni. Olettaen että haalari on sopiva ja vetoketju toimii. Aikauinen auttaa "viimeistelyt".

Takki on hankalampi, mutta nelivuotias joka on saanut asiaa harjoitella, niin pitäisi osata. Päiväkodissa 95% nelivuotiaista saa takin itse päälle ja vetoketjun kiinni joko ilman apua tai niin että aikuinen tekee alun.

Käsineet, sormikkaat tulisi osata pukea itse, jos ei ihan täydellisesti niin lähes. Rukkaset menee kyllä käteen, mutta varsiin tarvitaan apua. Lapaset tulee saada käteen itse. Aikuine auttaa sitten hihat yms. Jotkut nelivuotiaat osaa laittaa nekin kun tekniikka on opetettu.

t. päikyn täti

Vierailija
6/6 |
25.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-vuotias saa takin päälle kun vain tahtoo, usein ei edes tahdo yrittää. Vetoketjun laittaa kiini kunhan aikuinen auttaa alkuun. Käsineistä menee ensimmäinen helposti, toinen on vähän hankala. Haalaria hänellä ei koskaan ole ollutkaan. Housut menee jalkaan, mutta nappi ei tahdo mennä kiinni ja housut on aika helposti väärin päin. Kengät ottaa pois, mutta jalkaan saaminen on vaikeaa. Sitä tosin en ihmettele kun jaloissa on vähän ongelmia niin täytyy olla tosi tukevat kengät ja välillä jopa aikuisella on vaikeuksia saada ne jalkaan. Laittaa kyllä tarrat kiinni, heh. Täytti 4 kesäkuun puolen välin tietämissä ja vasta nyt kesän aikana on nämä taidot oppinut kun ollaan ihan tietosesti harjoiteltu enemmän.