Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen miehen firmassa töissä, enkä kestä enää sekunttiakaan!

Vierailija
13.10.2012 |

Aloitimme mieheni kanssa seurustelun reilu puoli vuotta sitten. Muutama viikko sitten aloitin työt mieheni omistamassa firmassa, jossa suurin osa alaisista naisia.

En ole mikään 8-16 työntekijä, vaan käy muutaman tunnin päivässä tekemässä paperitöitä jne. Muuten olen kotona lasten kanssa.

Työntekijät tekee siis paljon pidempää päivää kuin minä, ja tämähän heitä ärsyttää ja paljon. Samoin kuin myös se, että pääsin helposti töihin.

Olen yrittänyt olla työntekijöille mukava ja olla avuksi.

Saan vastaan vain pelkkää vittuilua. Ensimmäisestä päivästä lähtien muut työntekijät on mulkannut ja tiuskineet. Olen heille kuin ilmaa, koska en tee yhtä "rankkaa" duunia kuin he.

Mm. viimeviikolla tapahtunutta: jätin takkini taukohuoneen tuolille, josta joku työntekijä oli käynyt siirtämässä sen johonkin varastoon, pois "hänen tieltään". Kyselin takkini perään, ja yllättäen kukaan ei tiennyt missä se on.

Eräässä palaverissa eräs työntekijä tarjosi kaikille työntekijöille kahvia, mutta hyppäsi minun ylitse. Työpöydältäni on myös kadonnut pähkinäpussi, suklaapatukka ja pillimehu.

Alan olla tosi kyllästynyt tähän tilanteeseen, ei tuommoisessa paikassa jaksa olla töissä, edes sitä paria tuntia päivässä. Olen yrittänyt puhua heille, mutta kukaan ei ota sitä kuuleviin korviinsa. Esim. viimeviikolla ohimennen ihmettelin, mihin olen hukannut suklaapatukkani. Vastaukseksi sain, että luulisi aikuisten ihmisten osaavan pitää huolta tavaroistaan jne.

Miehellenikin olen tästä puhunut ja hän on puhunut tästä alaisilleen, mutta ei mitään tehoa...

Anteeksi tämä purkautuminen! Taidan siirtyä täysipäiväiseksi kotiäidiksi...

Kommentit (169)

Vierailija
161/169 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä... sillä erotuksella, että en varsinaisesti ole mieheni firmassa töissä. käyn silloin tällöin hoitamassa joitakin asioita mieheni puolesta, tai olen mieheni seurana kun hän käy hakemassa tai tekemässä jotakin nopeaa. saan osakseni kylmää kohtelua. minut ignoorataan tyystin, ja aina ei edes tervehdyksiini vastata.

jos näen näitä työntekijöitä kadulla, he ovat kuin eivät tuntisikaan. mieheni on hyvä ja rento pomo, tulee alaistensa kanssa hyvin toimeen. järjestää illallisia työntekijöiden kesken ym, joissa olen myös ollut mukana. tällöinkin minut selvästi jätetään ulkopuolelle.

en tiedä mistä tämä johtuu. ehkä he jotenkin ovat katkeria ja pitävät minua ylimielisenä, omistajan vaimona. onhan minulla helppoa, olen lapsen kanssa kotona ja rahasta ei ole tiukkaa. mutta en käyttäydy ns omistajan elkein. en ole ylimielinen, enkä tee pesäeroa minun ja heidän välilleen. asia vaivaa minua, koska tarkoituksena olisi myöhemmin siirtyä miehen firmaan työntekijänsä. jos vastaanotto on aloittajan kokeman kaltainen, niin enpä tiedä haluanko edes yrittää..

ihmeellisiä vastauksia olet kyllä ap saanut! se koira älähtää johon kalikka kalahtaa, kenties....?

(pahoittelut mahd. kirjoitusvirheistä ja önköstä tekstistä, puhelimella yritän näpytellä ;-))

siitä ei tykkää kukaan. Vaikkei pomon vaimossa olisi sinällään mitään "vikaa", hän ei kuulu meihin eikä me haluta häntä mukaan sen kerran kun ollaan omalla porukalla viettämässä iltaa.

Vierailija
162/169 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle tsempit, en tiedä yhtään mitä tekisin tilanteessasi mutta sen sanon että jos minua kohdeltaisiin noin omassa työpaikassani olisin pöyristynyt. Minulla ei ole edes omaa huonetta, pelkkä työpöytä, mutta voin jättää sille aivan mitä itse haluan lojumaan, vaikka sitten puoliksi syötyjä eväitä tai likaisia alusvaatteitani jos niikseen tulee, ja se ei kenellekään muulle kuulu. Jos jotakuta asia häiritsee, voi ystävällisesti tulla huomauttamaan, se on asiallinen tapa vaikuttaa toisten tekemisiin.

AP on myös täysin toisia ajattelematon. Jos meidän yleisiin tiloihin jätetään takki tai mikä tahansa muu niin se lentää roskiin.

AP:n kannattaa katsoa peiliin niin näkee syyllisen kohteluunsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/169 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettele, mistä lapset oppivat kiusaamisen! Olen ollut koko työelämäni kasvatus-ja opetusalalla ja yhä enemmän on ongelmia lasten käyttäytymisessä aikuisia ja toisia lapsia kohtaan. Nyt tiedän, mistä ne rääväsuiset ja uhmakkaat lapset ovat mallinsa ottaneet. "Pomoa" kuuluu inhota; siis opettajaa, nuorisonohjaajaa jne. Jos tänne kirjoittaneet ovat todellakin ajatusmaailmaltaan näin karmeita, niin ei tarvitse ihmetellä, että pienenevä joukko normaalisti käyttäytyviä ja ajattelevia uupuu työssään! Olen jäämässä kohta eläkkeelle mukavasta työpaikasta, jossa ei takuulla kukaan siirtele toisten tavaroita tai vaatteita minnekään. Ja jos pakosta siirtääkin, niin heti kertoo sen. Kaikkien kanssa ei tarvitse olla ns. kaveri, mutta kaikkia kohdellaan asiallisesti ja ystävällisesti eikä ketään jätetä ulkopuoliseksi. Olen tyrmistynyt tästä keskustelusta. AP, yritä voittaa toisten hyväksyminen normaalin ystävällisellä ja asiallisella käytöksellä, vaikka se varmasti on vaikeaa! Vika ei todellakaan ole sinussa! Kateellisuus on suuri tuhon tuoja.

Kun ihmiset haluavat olla tasa-arvoisia toistensa kanssa. Miten voit olla kaveri jonkun kanssa joka määräilee sinua?

Ihmiset muodostavat yleensä ryhmiä samankaltaisista ihmisistä. Jotka ovat tasa-arvoisia ja samassa tilanteessa. Pomo ei kuulu tähän ryhmään. Pomolle ei voi puhua mitään sopimatonta koska hänen pitää raportoida siitä eteenpäin.

Pomon kanssa ei kannata viettää aikaa koska et voi mistään olla eri mieltä sen kanssa. Jos olet niin se kostautuu töissä.

Todella harva pomo oikeasti on hyvä tyyppi. Suurin osa heistä jopa luullee olevansa maailman napoja. Opettajista todella moni paikkaa omaa surkeata elämäänsä pompottelemalla opiskelijoita. Oikeastaan suorastaan vittuilee.

Koko kouluyhteisö on muutenkin päin persettä. Jos opiskelija unohtaa jonkun asian niin hän saa kuulla siitä ja saa huonon numeron. Jos hän jättää tulemasta kouluun niin siitäkin tulee sanktioita.

Mutta jos opettaja unohtaa koko luokan materiaalin antaa niin mitään sanktioita ei tule. Eikä mitään apuja opiskelijoille. Olen jopa ollut tilanteessa missä opettaja hukkaa oppilaiden kokeet. Oppilaat joutuvat tekemään neljän tunnin kokeet uudestaan. Vaikka opettajan olisi pitänyt saada potkut.

Sisäpuolelle otetaan ne joista pidetään. Et sinäkään ota kaveriksi ihmistä josta et pidä. Joka kohtelee muita kuin paskaa. Luulee omistavansa koko maailman. On saanut kaiken tekemättä mitään ja näyttelee sitä muille omanaan jne. Juuri näin AP käyttäytyy.

Hän ei ole ansainnut paikkaansa. Mutta luulee olevansa samalla tasolla muiden kanssa.

Vierailija
164/169 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle tsempit, en tiedä yhtään mitä tekisin tilanteessasi mutta sen sanon että jos minua kohdeltaisiin noin omassa työpaikassani olisin pöyristynyt. Minulla ei ole edes omaa huonetta, pelkkä työpöytä, mutta voin jättää sille aivan mitä itse haluan lojumaan, vaikka sitten puoliksi syötyjä eväitä tai likaisia alusvaatteitani jos niikseen tulee, ja se ei kenellekään muulle kuulu. Jos jotakuta asia häiritsee, voi ystävällisesti tulla huomauttamaan, se on asiallinen tapa vaikuttaa toisten tekemisiin.

AP on myös täysin toisia ajattelematon. Jos meidän yleisiin tiloihin jätetään takki tai mikä tahansa muu niin se lentää roskiin. AP:n kannattaa katsoa peiliin niin näkee syyllisen kohteluunsa.

Jokainen saa ansaitsemansa kohtelun.

Vierailija
165/169 |
14.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtuvat tiuhaan ja ap onvain yksi monista? Eivät sen takia kunnioita ja ota vakavasti?

Vierailija
166/169 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lla on oikeus olla joutumatta kiusatuksi mutta niin on työntekijöilläkin oikeus olla sietämättä etuoikeutettuja ja prinsessoja työpaikoillaan.

Vierailija
167/169 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö ap edes mikä on iso yritys ja mikä pk-yritys?

Sanon pikkufirma siksi että ap on kertonut pyytävänsä kaikki koolle maanantai aamuna. Kaikki siis tarkoittaa noin 10 henkilöä. 20 on jo aika vaikea kutsua heti aamulla koolle.Ap on kertonut että kaikilla on oma huone. Jos työntekijöitä olisi vaikka 100 tai 1000 niin tuskin olisi jokaisella omaa huonetta.

Tiedät todella hyvin koko Suomen yrityskirjon. Etenkin nämä kaksi yritystä. Nyt Ap puhuu miehensä yrityksestä, mutta ei sille ole väliä, kun täällä on joku narsisti kommari, joka on luultavasti saanut kenkää käytöksensä vuoksi ja syyttää siitä aivan muita kuin itseään.

Jos tarkoituksenasi ei ole kuin huono olo toisille, käy lääkärissä keskustelemassa. Sinunkin elämänlaatu saattaisi parantua.

Ap:lle tsemppiä. Näitä idiootteja piisaa.

Vierailija
168/169 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on sen verran hanakka kirjoittelija, että olisiko joku joka on piilottanut takin ja vienyt suklaat tunnistanut itsensä? Ainakin minun silmiin tuo viestittely jo heijastaa aika kovaa mustasukkaisuutta. Olisiko joku työntekijä ollut ihastunut pomoonsa, jolta nyt ei saakaan vastakaikua ja sinä veit häneltä loputkin mahdollisuudet? Täältä tämä vastailija saattaisi tietää.

Kuulostaa nuorelta ja lapselliselta, etenkin vastausten perusteella. Jos ei ole ihastuksesta kyse, joku pelkää, että olet häntä pätevämpi ja etukäteen yrittää rikkoa halua tai mahdollisuuksiasi.

Vierailija
169/169 |
15.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tuntuu aika kovalta ahdistelijalta. Onkohan puolisokin otettu töihin tekemään muutamaa tuntia, jotta pomon ahdistelu loppuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi