Olen miehen firmassa töissä, enkä kestä enää sekunttiakaan!
Aloitimme mieheni kanssa seurustelun reilu puoli vuotta sitten. Muutama viikko sitten aloitin työt mieheni omistamassa firmassa, jossa suurin osa alaisista naisia.
En ole mikään 8-16 työntekijä, vaan käy muutaman tunnin päivässä tekemässä paperitöitä jne. Muuten olen kotona lasten kanssa.
Työntekijät tekee siis paljon pidempää päivää kuin minä, ja tämähän heitä ärsyttää ja paljon. Samoin kuin myös se, että pääsin helposti töihin.
Olen yrittänyt olla työntekijöille mukava ja olla avuksi.
Saan vastaan vain pelkkää vittuilua. Ensimmäisestä päivästä lähtien muut työntekijät on mulkannut ja tiuskineet. Olen heille kuin ilmaa, koska en tee yhtä "rankkaa" duunia kuin he.
Mm. viimeviikolla tapahtunutta: jätin takkini taukohuoneen tuolille, josta joku työntekijä oli käynyt siirtämässä sen johonkin varastoon, pois "hänen tieltään". Kyselin takkini perään, ja yllättäen kukaan ei tiennyt missä se on.
Eräässä palaverissa eräs työntekijä tarjosi kaikille työntekijöille kahvia, mutta hyppäsi minun ylitse. Työpöydältäni on myös kadonnut pähkinäpussi, suklaapatukka ja pillimehu.
Alan olla tosi kyllästynyt tähän tilanteeseen, ei tuommoisessa paikassa jaksa olla töissä, edes sitä paria tuntia päivässä. Olen yrittänyt puhua heille, mutta kukaan ei ota sitä kuuleviin korviinsa. Esim. viimeviikolla ohimennen ihmettelin, mihin olen hukannut suklaapatukkani. Vastaukseksi sain, että luulisi aikuisten ihmisten osaavan pitää huolta tavaroistaan jne.
Miehellenikin olen tästä puhunut ja hän on puhunut tästä alaisilleen, mutta ei mitään tehoa...
Anteeksi tämä purkautuminen! Taidan siirtyä täysipäiväiseksi kotiäidiksi...
Kommentit (169)
Noinkin monta työntekijää ja yhden omistajan alla kaikki.
Osa työpaikan naisista saattaa nähdä miehesi hyvinkin kovana alfa uroksena, jota hän varmasti onkin. Ei "mikki hiiret" tuollaiseen pysty, siihen kun lisätään härski BMW, hieno asunto yms. menestyksen symbolit.
Ihan ymmärrän kyllä työpaikan naisten käytöksen.
Jos olet totuudenmukaisesti täällä asiasta kertonut, niin tsemppiä sinulle! Toivottavasti tilanne paranee ennen pitkää.
Minua ei haittaisi yhtään sinun kaltaisesi työntekijä omalla työpaikallani.
Kiitos tsempeistä! Kateudesta ilkeily varmaan suurimmaksi osaksi johtuu, mutta se ei saisi mennä kiusaamisen puolelle. Joku kirjoitti täyttä asiaa, että minun pitäisi nousta muiden yläpuolelle, antaa vittuilun mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Harmittaa vaan, kun todellakin itse olen käyttäytynyt työntekijöitä kohtaan hyvin. Arvostan heitä, kehun heidän työnjälkeään, olen monesti jäänyt tekemään heidän töitään loppuun, kun he ovat esim. lapsen sairastumisen takia lähtenyt töistä aikaisemmin pois jne. Tämä kaikki ilman minkäänlaista kiitosta.
Tarkoitukseni ei ole tarkoitus täällä katkerana valitella, mietin vaan miten ilkeitä ihmiset voivat olla.
Heti maanantaina nostan kissan pöydälle. Kutsun työntekijät koolle ja kerron heille, että tämän käytöksen on loputtava. Kenenkään ei pidä sietää minkäänlaista kiusaamista työpaikassan, oli sitten pomo tai harjoittelija.
odottaisin siihen seuraavaan kertaan, kun jotain tapahtuu. En lähtisi pitämään erikseen mitään yleistä puhuttelua maanantaina. Siitä ne ilkeilijät vaan toteavat, että oletpa tyhmä kun viikonlopun kulutit asiaa pohtimalla.
(Nr. 17)
En todellakaan jaksa ymmärtää mistä näitä vittumaisia ihmisiä suomessa sikiää???
Miten ihmiset kehtaavat olla noin pikkusieluisia ja ilkeitä? Jos ap todella on käyttäytynyt työpaikalla toisia huomioon ottavasti, tehnyt ahkerasti työnsä, hoitanut hommansa, ja kaiken päälle ollut mukava työkaveri, joka antaa palautetta ja on ystävällinen ja hyväntahtoinen, niin miksi ihmeessä toisilla on syytä olla kusipäitä AP.ta kohtaan? Ap ei nauti mistään ylimääräisistä eduista työpaikalla, ei saa enemmän palkkaa, saa palkan vain tekemästään työstä jne
Toisilla siis ei ole yksinkertaisesti mitään syytä vihata ja inhota AP.ta! Mikä ihme ihmisiä vaivaa, että oikein nautitaan siitä toisten kiusaamisesta, työpaikalla????
Miten aikuinen ihminen voi kunnioittaa itseään, jos käyttäytyy noin lapsellisesti ja epäreilusti. Ymmärtäisin lastentarhassa tällaiset skismat, kun ikää olisi 2 vuotta, mutta että aikuiset ihmiset...
Kertokaahan viisaammat MIKSI aikuiset käyttäytyvät noin? Mitä he haluavat tällaisella käytöksellä saada aikaan? Saavatko he jotain salaista tyydytystä toisen kiusaamisesta?? En vaan voi käsittää, valaiskaa tyhmää.
Niin se vain menee. He ovat kateellisia miehestäsi. Kun sinua ei vielä ollut miehesi elämässä, työpaikan naisten ei tarvinut "jakaa" miestäsi kenenkään kanssa. Nyt kun sinä olet ilmaantunut kuvioihin, he pelkäävät että sinä viet heidän paikkasi.
Toinen asia, mistä he ovat kateellisia, on se että pääsit firmaan helposti töihin. He ovat saattaneet joutua tekemään paljonkin töitä työpaikan eteen.
Kolmas asia, mistä he ovat kateellisia, on työaikasi. Sinä voit päättää millon tulet töihin, mitä töitä teet, sinulla on aikaa myös lapsillisi jne. Tässä muutamia syitä, miksi työntekijät ovat niin veemäisiä sinulle.
Kiusaaminen ei kuitenkaan ole missään nimessä hyväksyttävää, eikä missään muodossa.
Jos vielä tapahtuu takin piilottelua yms. niin sanoisin siitä suoraan miehellesi, ja hän antaisi varoituksen.
Jatkossa, keskity vain omiin töihisi. Kun tulet töihin, tervehdi ystävällisesti, ja ala omien töidesi kimppuun. Kun olet saanut työt tehtyä, huikkaa moikat ja lähde. Asetu siis heidän yläpuolellensa ja ota kylmän viileä asenne.
Tsemppiä! :)
Apua, onpa julmaa jengiä täällä! Ensinnäkin; työntekijöillä ei ole mitään oikeutta kohdella ketään Ap:n kuvailemalla tavalla. Ihmettelen suuresti porukan suhtautumista "itse olet osasi valinnut, eroa duunista tai tee pidempää työpäivää kuin muut" -kommentteja. Ensinnäkin, jos työnkuvasi on osa-aikainen niin silloin ei kukaan voi vaatia, että teet pidempää päivää kuin muut. Piste. Toiseksi; työpaikkakiusaaminen (juuri kuvailemasi puhumattomuus ja ignooraaminen sekä välipalojen pölliminen ovat) on törkeää ja sitä ei voi hyväksyä millään muotoa. Nyt kova kovaa vasten ja miehesi ottaa toimiston kanat ja munattomat kukot tiukkaan puhutteluun. Jos meininki ei muutu niin kirjalliset varoitukset kiusaajille. Hävettää tämä perisuomalainen kateus ja jostain kummasta saatu oikeus käyttäytyä työpaikalla erinomaisen huonosti. Voimia Ap sulle, älä luovuta taistelutta!
Jokainen saa päättää kenelle puhuu ja ketä huomioi. Siinä ei ole mitään pahaa. Ainoastaan esimiestä täytyy kuunnella.
AP:n käytöksellä en ihmettele ollenkaan jos kukaan ei kunnioita. Kaikki ajattelevat että hän on päässyt reittä pitkin töihin. Sitä ei arvosteta.
Jos joku jättää takkinsa tuolille niin tietenkin se nostetaan siitä pois.
Niin se vain menee. He ovat kateellisia miehestäsi. Kun sinua ei vielä ollut miehesi elämässä, työpaikan naisten ei tarvinut "jakaa" miestäsi kenenkään kanssa. Nyt kun sinä olet ilmaantunut kuvioihin, he pelkäävät että sinä viet heidän paikkasi. Toinen asia, mistä he ovat kateellisia, on se että pääsit firmaan helposti töihin. He ovat saattaneet joutua tekemään paljonkin töitä työpaikan eteen. Kolmas asia, mistä he ovat kateellisia, on työaikasi. Sinä voit päättää millon tulet töihin, mitä töitä teet, sinulla on aikaa myös lapsillisi jne. Tässä muutamia syitä, miksi työntekijät ovat niin veemäisiä sinulle. Kiusaaminen ei kuitenkaan ole missään nimessä hyväksyttävää, eikä missään muodossa. Jos vielä tapahtuu takin piilottelua yms. niin sanoisin siitä suoraan miehellesi, ja hän antaisi varoituksen. Jatkossa, keskity vain omiin töihisi. Kun tulet töihin, tervehdi ystävällisesti, ja ala omien töidesi kimppuun. Kun olet saanut työt tehtyä, huikkaa moikat ja lähde. Asetu siis heidän yläpuolellensa ja ota kylmän viileä asenne. Tsemppiä! :)
Sen lisäksi että hän on päässyt työhön vain nussimalla omistajaa niin hän on erittäin ylimielinen. Hän on myös huolimaton eikä ajattele muita. Tuollainen tavaroiden jättäminen joka paikkaan osoittaa että hänelle pitäisi opettaa käytöstapoja.
Ei ihme että kukaan ei halua olla tekemisissä
Älä selitä itse, miksi toiset saavat ottaa silmätikukseen yhden työntekijän, jota ei päästetä porukkaan mukaan, eristetään, ja sitten kiusataan pöllimällä AP:n omia eväitä, takki piilotetaan (varmasti muille työntekijöille ei tehtäisi tätä samaa!)
Kiusaajat eivät halua mennä itseensä. Aina löytyy selitys omalle käytökselle, eikä myönnetä, että oikeasti käytöksen syy on se, että halutaan nälviä AP.ta ja tehdä hänen työssäviihtymisestään mahdollisimman vaikeaa.
En todellakaan jaksa ymmärtää mistä näitä vittumaisia ihmisiä suomessa sikiää??? Miten ihmiset kehtaavat olla noin pikkusieluisia ja ilkeitä? Jos ap todella on käyttäytynyt työpaikalla toisia huomioon ottavasti, tehnyt ahkerasti työnsä, hoitanut hommansa, ja kaiken päälle ollut mukava työkaveri, joka antaa palautetta ja on ystävällinen ja hyväntahtoinen, niin miksi ihmeessä toisilla on syytä olla kusipäitä AP.ta kohtaan? Ap ei nauti mistään ylimääräisistä eduista työpaikalla, ei saa enemmän palkkaa, saa palkan vain tekemästään työstä jne Toisilla siis ei ole yksinkertaisesti mitään syytä vihata ja inhota AP.ta! Mikä ihme ihmisiä vaivaa, että oikein nautitaan siitä toisten kiusaamisesta, työpaikalla???? Miten aikuinen ihminen voi kunnioittaa itseään, jos käyttäytyy noin lapsellisesti ja epäreilusti. Ymmärtäisin lastentarhassa tällaiset skismat, kun ikää olisi 2 vuotta, mutta että aikuiset ihmiset... Kertokaahan viisaammat MIKSI aikuiset käyttäytyvät noin? Mitä he haluavat tällaisella käytöksellä saada aikaan? Saavatko he jotain salaista tyydytystä toisen kiusaamisesta?? En vaan voi käsittää, valaiskaa tyhmää.
Ensinnäkin AP ei ole ansainnut työpaikkaansa. Hän on päässyt sinne VAIN sen takia että nussii omistajaa.
Toiseksi hän menee ja tulee miten huvittaa. Kolmanneksi koska hän on pomon akka niin hän on johtaja, oli titteli mikä vaan. Kukaan ei pidä johtajista. Hänellä on myös oma huone vaikka hän on ollut vähän aikaa töissä eikä ole kuin osa-aikainen. Ei ihme että aiheuttaa kismaa.
AP on myös täysin toisia ajattelematon. Jos meidän yleisiin tiloihin jätetään takki tai mikä tahansa muu niin se lentää roskiin.
AP:n kannattaa katsoa peiliin niin näkee syyllisen kohteluunsa.
Koska sinä olet heitä ylempänä.
Kiitos tsempeistä! Kateudesta ilkeily varmaan suurimmaksi osaksi johtuu, mutta se ei saisi mennä kiusaamisen puolelle. Joku kirjoitti täyttä asiaa, että minun pitäisi nousta muiden yläpuolelle, antaa vittuilun mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Harmittaa vaan, kun todellakin itse olen käyttäytynyt työntekijöitä kohtaan hyvin. Arvostan heitä, kehun heidän työnjälkeään, olen monesti jäänyt tekemään heidän töitään loppuun, kun he ovat esim. lapsen sairastumisen takia lähtenyt töistä aikaisemmin pois jne. Tämä kaikki ilman minkäänlaista kiitosta.
Tarkoitukseni ei ole tarkoitus täällä katkerana valitella, mietin vaan miten ilkeitä ihmiset voivat olla.Heti maanantaina nostan kissan pöydälle. Kutsun työntekijät koolle ja kerron heille, että tämän käytöksen on loputtava. Kenenkään ei pidä sietää minkäänlaista kiusaamista työpaikassan, oli sitten pomo tai harjoittelija.
vaikea kuvitella että aivot. Ensinnäkin ap kokee KIUSAAMISTA, ei ole minkään valtakunnan selitystä mikä sen oikeuttaisi. Ei, vaan työntekijöisen käytös on ala-arvoista sontaa. Toisekseen en tajua ollenkaan miksi ap:n pitäisi ruveta mielistelemään tai yrittämään jotain; toisten työn kunnioitus on tärkeää mutta siis muuten. Missä prksln lastentarhoissa te käytte töissä??? Aikuinen ihminen on ihan itse vastuussa käytöksestään ja tunteistaan, en olisi sekuntiakaan töissä tuollaisten k***päiden valtakunnassa. Jos työntekijät ovat kateellisia ap:lle niin heillä jokaisella on kyllä ihan saman mahikset edetä elämässään, eikös??? Ei ole mitenkään puolusteltavissa se et AIKUISET antaa kateudelle vallan ja kiusaa ja käyttäytyy kuin mitkäkin imbesillit. Jo lapsille koulussa opetetaan ettei toista kiusata. Ei ole ihme etteivät opi jos kotona on idiottityöpaikkakiusaajavanhemmat. Jos olisin ap:n mies ottaisin nuo ääliöt puhutteluut ja tekisin mitä juridisesti tehdä voi, vaikka sitten antaisin kenkää. Ei luulis hyvistä työntekijöistä olevan pulaa tällaisina aikoina. Oksettavaa että aikuiset ihmiset käyttäytyvät noin ala-arvoisesti.
Luetunviestin ymmärtämisessä ongelmia?? Ainakin sinua en palkkaisi, koska et osaa edes ymmärtää luettua teksiä.
AP.tä osaat syyttää, mutta itse et mene itseesi.
Ensinnäkin, Ap tuossa edellä sanoi, että kaikilla työntekijöillä on omat huoneet, myös hänellä ihan samalla tavalla kuin muilla. Mistäs sinä tiedät AP:n työpaikan, siellä jos jokaisella on "pakostikin" oma työhuone, koska muualla ei niitä töitä voi tehdä?? ELi ap ei saa mitään etua tässä suhteessa kuin muutkaan.
Ja kyllä se on ihan työntekijän sopimuksesta kiinni, onko yksilöllinen työaika. Jos siitä ollaan niin kateellisia, niin voihan ne muutkin työntekijät samalla tavalla sopia työsopimuksessa, että tekevät osa-aika hommia, lyhennettyä työpäivää, jossa vapaa liikkuvuus työajalla, eli voi tulla ja mennä milloin haluaa, kunhan ne sovitut viikkotyötunnit tulee täyteen.
Ihme puolustelua! Ap ei minusta ole mitenkään ylimielinen kirjoittelun perusteella.
Ja mikä ihme lähtökohta se sellainen on, että ihan vain lähtökohtaisesti vihataan johtajia???
Minä olen sitä mieltä, että jos jotain ihmistä halveksitaan, pitää olla jokin oikea syy asiaan, ei pelkkä asema tai omaisuus, tai koulutustaso.
Aika veemäinen asenne noin niin kuin lähtökohtaisesti vaan vihata johtajia ja esimiehiä (vaikka ap sanoi, edellä että on ihan tavis työntekijä, tekeepä vielä ne paskatyötkin usein työpaikalla muiden puolesta, että siinä se sun ap:n "ylimielisyys")
Sulla taitaa olla ihan vaan asennevamma!
Älä selitä itse, miksi toiset saavat ottaa silmätikukseen yhden työntekijän, jota ei päästetä porukkaan mukaan, eristetään, ja sitten kiusataan pöllimällä AP:n omia eväitä, takki piilotetaan (varmasti muille työntekijöille ei tehtäisi tätä samaa!) Kiusaajat eivät halua mennä itseensä. Aina löytyy selitys omalle käytökselle, eikä myönnetä, että oikeasti käytöksen syy on se, että halutaan nälviä AP.ta ja tehdä hänen työssäviihtymisestään mahdollisimman vaikeaa.
itseään täynnä olevaa ihmistä kaverikseen. Ensinnäkin pomo ei ole ikinä kaveri. AP on pomo vaikka hän ei vastaa mistään. Se aiheuttaa vielä enemmän ongelmia. Pomoa sentään voidaan kunnioittaa, mutta AP:tä ei sillä hän ei mitään teekkään.
AP on kuin rikaan kakara joka käyttäytyy kuin maailman omistaja. Sitten se ihmettelee miksi häntä ei kunnioiteta. Hän ei vaan tajua että vain hänen isäänsä kunnioitetaan.
täällä... sillä erotuksella, että en varsinaisesti ole mieheni firmassa töissä. käyn silloin tällöin hoitamassa joitakin asioita mieheni puolesta, tai olen mieheni seurana kun hän käy hakemassa tai tekemässä jotakin nopeaa. saan osakseni kylmää kohtelua. minut ignoorataan tyystin, ja aina ei edes tervehdyksiini vastata.
jos näen näitä työntekijöitä kadulla, he ovat kuin eivät tuntisikaan. mieheni on hyvä ja rento pomo, tulee alaistensa kanssa hyvin toimeen. järjestää illallisia työntekijöiden kesken ym, joissa olen myös ollut mukana. tällöinkin minut selvästi jätetään ulkopuolelle.
en tiedä mistä tämä johtuu. ehkä he jotenkin ovat katkeria ja pitävät minua ylimielisenä, omistajan vaimona. onhan minulla helppoa, olen lapsen kanssa kotona ja rahasta ei ole tiukkaa. mutta en käyttäydy ns omistajan elkein. en ole ylimielinen, enkä tee pesäeroa minun ja heidän välilleen. asia vaivaa minua, koska tarkoituksena olisi myöhemmin siirtyä miehen firmaan työntekijänsä. jos vastaanotto on aloittajan kokeman kaltainen, niin enpä tiedä haluanko edes yrittää..
ihmeellisiä vastauksia olet kyllä ap saanut! se koira älähtää johon kalikka kalahtaa, kenties....?
(pahoittelut mahd. kirjoitusvirheistä ja önköstä tekstistä, puhelimella yritän näpytellä ;-))
Luetunviestin ymmärtämisessä ongelmia?? Ainakin sinua en palkkaisi, koska et osaa edes ymmärtää luettua teksiä. AP.tä osaat syyttää, mutta itse et mene itseesi. Ensinnäkin, Ap tuossa edellä sanoi, että kaikilla työntekijöillä on omat huoneet, myös hänellä ihan samalla tavalla kuin muilla. Mistäs sinä tiedät AP:n työpaikan, siellä jos jokaisella on "pakostikin" oma työhuone, koska muualla ei niitä töitä voi tehdä?? ELi ap ei saa mitään etua tässä suhteessa kuin muutkaan. Ja kyllä se on ihan työntekijän sopimuksesta kiinni, onko yksilöllinen työaika. Jos siitä ollaan niin kateellisia, niin voihan ne muutkin työntekijät samalla tavalla sopia työsopimuksessa, että tekevät osa-aika hommia, lyhennettyä työpäivää, jossa vapaa liikkuvuus työajalla, eli voi tulla ja mennä milloin haluaa, kunhan ne sovitut viikkotyötunnit tulee täyteen. Ihme puolustelua! Ap ei minusta ole mitenkään ylimielinen kirjoittelun perusteella. Ja mikä ihme lähtökohta se sellainen on, että ihan vain lähtökohtaisesti vihataan johtajia??? Minä olen sitä mieltä, että jos jotain ihmistä halveksitaan, pitää olla jokin oikea syy asiaan, ei pelkkä asema tai omaisuus, tai koulutustaso. Aika veemäinen asenne noin niin kuin lähtökohtaisesti vaan vihata johtajia ja esimiehiä (vaikka ap sanoi, edellä että on ihan tavis työntekijä, tekeepä vielä ne paskatyötkin usein työpaikalla muiden puolesta, että siinä se sun ap:n "ylimielisyys") Sulla taitaa olla ihan vaan asennevamma!
AP ei olisi saanut edes sitä työtä jos hän ei nussisi omistajaa!
Muut eivät voi sellaista sopia koska he eivät nussi omistajaa.
Kyllä näin on että johtajista ei pidetä. He eivät kuulu tavallisiin ihmisiin. He ovat imisiä joiden kanssa tavalliset duunarit eivät halua olla missään tekemisissä. Pomoon ei myöskään voi luottaa. Koska hänelle ei voi puhua suoraan. Koska hän määrää sinun työpaikalla.
Kaikissa työpaikoissa on sama juttu. Työntekijät erikseen ja johto erikseen.
Ongelma on siinä, että heidän silmissään vaikutat loiselta, joka pyörii siinä ja vie rahat. Okei, tämä ei ole välttämättä totuus, mutta niin he sen näkevät. Työntekijät on pienissä yrityksissä herkkiä sille, että omistajan oikeasti vaikutettava siltä, että on ahkera ja osaava, eikä vain kääri rahoja heidän työstään. Sinä olet tällä hetkellä jossain omistajan ja työntekijän välimaastossa. Pienyrittäjän on pakko olla ahkera ja vaatimaton, jotta työntekijät ei ala tekemään myyräntyötä.
Miehelläni on pieni firma. Hänen eksänsä (joka oli vaimo ja lapsen äiti) oli tuollainen pyörijä, joka kävi töissä, joi kahvia ja lähti. Mies sanoi, että kielsi lopulta sen, koska työntekijät selvästi alkoivat laiskotella hekin, kun kerran se on työpaikan henki, että joku vaan suhaa pihaan urheiluautolla juomaan kahvia, kunhan on jaksanut herätä ensin. Se laski moraalia, vaikka mies itse teki pitkää työpäivää ja on muutenkin vaatimaton. Minäkin käyn siellä työpaikalla, mutta mulla on oma ammatti ja työ. Se on ihan toinen juttu, kun en edes esitä olevani siellä töissä ja kaikki tietää siitä, että mulla on ihan oikeakin työ.
täällä... sillä erotuksella, että en varsinaisesti ole mieheni firmassa töissä. käyn silloin tällöin hoitamassa joitakin asioita mieheni puolesta, tai olen mieheni seurana kun hän käy hakemassa tai tekemässä jotakin nopeaa. saan osakseni kylmää kohtelua. minut ignoorataan tyystin, ja aina ei edes tervehdyksiini vastata. jos näen näitä työntekijöitä kadulla, he ovat kuin eivät tuntisikaan. mieheni on hyvä ja rento pomo, tulee alaistensa kanssa hyvin toimeen. järjestää illallisia työntekijöiden kesken ym, joissa olen myös ollut mukana. tällöinkin minut selvästi jätetään ulkopuolelle. en tiedä mistä tämä johtuu. ehkä he jotenkin ovat katkeria ja pitävät minua ylimielisenä, omistajan vaimona. onhan minulla helppoa, olen lapsen kanssa kotona ja rahasta ei ole tiukkaa. mutta en käyttäydy ns omistajan elkein. en ole ylimielinen, enkä tee pesäeroa minun ja heidän välilleen. asia vaivaa minua, koska tarkoituksena olisi myöhemmin siirtyä miehen firmaan työntekijänsä. jos vastaanotto on aloittajan kokeman kaltainen, niin enpä tiedä haluanko edes yrittää.. ihmeellisiä vastauksia olet kyllä ap saanut! se koira älähtää johon kalikka kalahtaa, kenties....? (pahoittelut mahd. kirjoitusvirheistä ja önköstä tekstistä, puhelimella yritän näpytellä ;-))
ihmisistä jotka eivät ansaitse paikkaansa. Jos joku pääsee työhön huomattavasti helpommin kuin muut niin se ei ole reilua.
Sinä et voi ikinä olla työpaikalla saman arvoinen kuin muut. ET ikinä
Olet saanut ikävää kohtelua. Jaan hiukan kokemuksia miehisestä näkökulmasta.
Mielestäni ongelma on juuri siinä, että työpaikan varsinaiset työntekijät eivät oikein tiedä, miten sinuun pitäisi suhtautua. Olen joskus ollut miespuolisena samassa tilanteessa ja minuun suhtauduttiin "maksettuna vakoilijana". Minua siis pidettiin tyyppinä, joka kävi päivittäin tsekkaamassa ketkä porukasta voisi laittaa pellolle tai vaihtaa uusiin. Jos et ala firmassa täyspäiväiseksi työntekijäksi, ei tilanne tule koskaan paranemaan. Ratkaisuja on siis kolme:
1. Vaihda duunipaikkaa
2. Jää joksikin aikaa kotiäidiksi
3. Jatka miehesi duunissa kokopäiväisenä
Vaikka et olisikaan nimellisesti yrityksen "omistaja" olet kuitenkin pomon vaimo. Sain itsekin käyttää monenlaisia kiertoteitä, jotta sain omia näkemyksiäni yrityksessä eteenpäin (senkin kyllä oppii, kun tutustuu ajan kuluessa yrityksen henkilökuntaan).
Ottaisin asiallisen mutta viileän asenteen heitä kohtaan ja alkaisin puhumaan mielipiteeni suoraan. En sietäisi vittuilua tai mitään muutakaan, voisinpa pahassa paikassa sanoa että kerron miehellenikin jossei käytös lopu. ;) Let's face it: kateellisten akkojen kanssa ei voi tulla toimeen, varsinkaan jos itse on fiksu ja kohtelias. Rupea siis antamaan samalla mitalla takaisin.
Jos tavaroidesi siirtely ei lopu, asenna valvontakamerat yleisiin tiloihin niin saat selville, kuka sitä tekee. Lakkaa tiskaamasta tai viemästä roskia, olet pomon nainen etkä muutenkaan paikalla jatkuvasti! Nosta itse itsesi jalustalle: jos eivät ota sinua mukaan kanssatyöntekijäksi, nouse rankingissa. ;)