Voi miehen kakara minkä teki!!! Nyt jos saan keskenmenon, en
suostu tota pentua tapaamaan enää ikinä! Pelottaa aivan sairaasti ollaan pitkään ja hartaasti toivottu ja yritetty yhteistä vauvaa ja nyt vihdoin olen raskaana rv 17. Miehellä edellisestä vaikeasta suhteesta 8-vuotias, jolla käytösongelmaa jne vaikka muille jakaa. Sen joka toinen v-loppu meillä viettää, ja oon viimeseen asti koittanu jaksaa ymmärtää ja olla kiva, vaikka ipana on mulle tosi kamala, ja etenkin nyt kun on mustis tulevasta vauvasta.
NIIIN asiaan,tänään muka leikki jotain hiivatin kilipukkia/pässiä, ja ihan yllättäen ilman mitään ennakkovaroitusta juoksee suoraan mua päin ja iskee päällä suoraan mahaan!! "Mä vaan puskin vähän.."
Sattui aivan sairaasti ja tuli paha olo, maha on nyt kauhean kipeä ja jotenkin omituisen tuntuinen yhä, vaikka tästä on jo useempi tunti aikaa. Voiko tollasesta tulla keskenmeno??! Pitäskö mennä sairaalaan näytille? Pelottaa ja suututtaa aivan kamalasti!
Kommentit (362)
kun et ehtinyt väistää, olis tyyppi juossut seinään.
Toivotaan että kaikki on hyvin ja vauva kunnossa.
olla noin ilkeitä ja kylmiä toiselle ihmiselle? Kauheaa luettavaa. Pahimmassa tapauksessa ap:n lapsi on juuri kuollut ja mitä te oikein teette? Miten ihmiset voikin olla noin julmia. Paljon olen nähnyt ja kuullut, mutta silti jaksan vielä yllättyä. :( Voimia ap:lle!
Toivon todella,että nämä pahimmat vastaajat eivät ole äitejä itse. Toisaalta näitä juttuja kun lukee, ei paljon pitäisi enää ihmetellä miksi ja miten Suomessakin on asiat nykyään niin huonosti ja ihmiset, jo pienet lapset,ihan sekaisin ja hukassa.
Murhellista, äärimmäisen surullista ja pysäyttävää. :(
Ihan selvästi on vain erittäin hyvä provo! Kyllä jokainen odottava äiti (itsekin olen raskaana) suojelee automaattisesti mahaansa niin että olisi varmasti kerennyt väistää. Itselläni on 2 vilkasta pikkupoikaa ja joudun usein suojelemaan masua heidän leikkiessään. Jos nyt kuitenkin kuvitellaan tämän olevan totta niin miksi se lapsi olisi vastuussa siitä, ettei äiti huomaa suojella vauvamasuaan? Samalla tapaa sama äiti on vastuussa vauvan syntymän jälkeen ettei hän tukehdu leluun (lelu ei syypää) tai juokse auton alle (auto ei syypää). Vaaroja on aina missä vaan mutta ne pystyy välttämään useimmiten omilla toimillaan! Mutta ihan selvä provo tämä viesti..ärsyttää kyllä miten näitä provoja jaksetaan vääntää päivästä toiseen!
varmaan aika konkreettista jollekkin 8v:lle toi raskaus tuossa vaiheessa, luultavasti mahaakaan ei niin hirveesti ole(ja joo nyt tulee taas sata mammaa kertomaan miten suuuuuuri maha niillä on ollut jo vk:lla 10), saati, että lapsi olisi jo mustasukkainen olemattomalle mahalle :D
Porvoosta taas kajahtaa.
Ihan selvästi on vain erittäin hyvä provo! Kyllä jokainen odottava äiti (itsekin olen raskaana) suojelee automaattisesti mahaansa niin että olisi varmasti kerennyt väistää. Itselläni on 2 vilkasta pikkupoikaa ja joudun usein suojelemaan masua heidän leikkiessään. Jos nyt kuitenkin kuvitellaan tämän olevan totta niin miksi se lapsi olisi vastuussa siitä, ettei äiti huomaa suojella vauvamasuaan? Samalla tapaa sama äiti on vastuussa vauvan syntymän jälkeen ettei hän tukehdu leluun (lelu ei syypää) tai juokse auton alle (auto ei syypää). Vaaroja on aina missä vaan mutta ne pystyy välttämään useimmiten omilla toimillaan! Mutta ihan selvä provo tämä viesti..ärsyttää kyllä miten näitä provoja jaksetaan vääntää päivästä toiseen!
itsekin olen raskaana mutten joka sekunti täysvalmiudessa "suojella mahaa" jos jotain täysin yllättävää tapahtuis, esim kadulla yhtäkkiä vastaantulija päättäis potkaista mahaani. Olen sit varmaan tosi huono tuleva äiti.
Naisethan saavat yliluonnollisia voimia heti kun tulevat raskaaksi. Suorastaan teräsmiehen refleksit ja liikutaan kuin Matrixissa. Sehän on jokaisen äidin velvollisuus.
Tyhmä tyhmä se äiti joka ei tuohon ole taipunut.
Kun 70 kg koira hyppäsi mahaani vasten niin että vatsaani jäi oikein neljän kynnen jäljet.
Kyllä sitä kieltämättä huolissaan oli mutta en minä minnekään päivystykeen (150km) lähtenyt.
Onneksi mitään ei sattunut.
Tsemppiä Ap.lle. Toivotaan että siellä on kaikki kunnossa. Kärkkään otsikon takiahan tämä ketju alatyylisiä vastauksia sai, mutta onneksi ap ei kuulosta niin herkältä etteikö osaisi suodattaa.
olla noin ilkeitä ja kylmiä toiselle ihmiselle? Kauheaa luettavaa. Pahimmassa tapauksessa ap:n lapsi on juuri kuollut ja mitä te oikein teette? Miten ihmiset voikin olla noin julmia. Paljon olen nähnyt ja kuullut, mutta silti jaksan vielä yllättyä. :(
Voimia ap:lle!
Lapsi (kyllä, 8-vuotias on vielä lapsi) on menettänyt isänsä yhden virheen vuoksi, miksi se ei ole susta kauheaa? Toisekseen, se sama LAPSI ei saa koskaan tavata tulevaa puolisisarustaan ja tämän LAPSEN koko loppuelämä pitäisi silti olla tämän yhden teon sovittamista. Miten voit pitää tuota reiluna?
ap vihoissaan ja peloissaan vaan purki tuntojaan ja täällä otetaan kaikki tosissaan! Kyllä ootte yli-ihmisiä. Onnea vaan!
Ap, sä veit lapsen isän, ehkä olit rikkomassa perhettäkin. Että sinänsä ihan oikein sulle.
Jos ap on saanut keskenmenon, se on vain "palkinto" ap:n tekemästä pahasta sille 8-vuotiaalle lapselle.
Siis muuta kuin kutsunut anonyymina nettipalstalla kakaraksi.
Jep, ei siis mitään pahaa... Lapsi leikkii liian riehakkaasti, sattuu vahinko ja isä ja äitipuoli akavat huutamaan ja syyttävät lasta murhaajaksi ja kurvaavat sitten taksilla sairaalaan kun 8-vuotias jää ypöyksin isänsä kotiin koko yöksi. Ehtii siinä pienelle tulla monta ajatusta mieleen.
Ap, sä veit lapsen isän, ehkä olit rikkomassa perhettäkin. Että sinänsä ihan oikein sulle.
Jos ap on saanut keskenmenon, se on vain "palkinto" ap:n tekemästä pahasta sille 8-vuotiaalle lapselle.
Jep, ei siis mitään pahaa... Lapsi leikkii liian riehakkaasti, sattuu vahinko ja isä ja äitipuoli akavat huutamaan ja syyttävät lasta murhaajaksi ja kurvaavat sitten taksilla sairaalaan kun 8-vuotias jää ypöyksin isänsä kotiin koko yöksi. Ehtii siinä pienelle tulla monta ajatusta mieleen.
olla noin ilkeitä ja kylmiä toiselle ihmiselle? Kauheaa luettavaa. Pahimmassa tapauksessa ap:n lapsi on juuri kuollut ja mitä te oikein teette? Miten ihmiset voikin olla noin julmia. Paljon olen nähnyt ja kuullut, mutta silti jaksan vielä yllättyä. :( Voimia ap:lle!
Lapsi (kyllä, 8-vuotias on vielä lapsi) on menettänyt isänsä yhden virheen vuoksi, miksi se ei ole susta kauheaa? Toisekseen, se sama LAPSI ei saa koskaan tavata tulevaa puolisisarustaan ja tämän LAPSEN koko loppuelämä pitäisi silti olla tämän yhden teon sovittamista. Miten voit pitää tuota reiluna?
tai että lapsi jäi yksin kotiin? ap kirjoitti nimenomaan et mies jäi lapsen kans.
täällä jotkut taitaa ihan tahallaan vääristellä asioita niille jotka ei jaksa lukea koko ketjua, ei kukaan voi olla noin sisälukutaidoton.
Jo 5-vuotias osaa erottaa oikean ja väärän, ja koko arvoperusta on tuohon ikään mennessä jo muotoutunut.
Mutta se syy... Todennäköisesti lapsi kokee menettäneensä isän ja nyt vielä lisääkin, kun äitipuoli hehkuttaa uutta vauvaa, ja varmaan joka toinen sana on ollut molemmilta, että sitten kun uusi vauva on täällä, et voi tehdä sitä etkä tätä... Lapsi siis teki teon tahallaan, tarkoituksenaan satuttaa äitipuolta. Siinä mielessä varmaan spontaani teko, että mustasukkaisuus otti vallan ja teosta tuli ehkä tarkoitettua pahempikin.
Jos lapsi ei yhtään kadu, on se jo selvä merkki siitä, että jotain lapsen kasvatuksessa ja kehityksessä on mennyt pieleen. Hän tarvitsee apua. Tämän lisäksi apua tarvitsevat lapsen isä ja äiti, he kun ovat menneet jossain kohtaa metsään (ellei ihan synnynnäisiä diagnooseja löydy). Lapset eivät ole luonnostaan pahoja, ja vaikealuonteisellekin lapselle pitää kyetä hakemaan apua ajoissa.
Ap on oikeutettu negatiivisiin tunteisiin, mutta jos hän ei pääse niistä eroon, on hänen syytä hakea myös apua. Lapsi ei ole valmis paketti, ja jokaiseen tekoon on jokin syy. Jos ei kykene näkemään lapsen hätää teon takana ja tämän takia sietämään lasta, on se merkki siitä, ettei ap:n kannata todellakaan osallistua lapsen elämään (ei ehkä omienkaan, koska vaikka omilleen yleensä kykenee antamaan anteeksi, niin lapseen kohdistuva voimakas viha on sen verran iso juttu, että kertoo myös omista ongelmista). Mutta ihan heti ap:n ei tarvitse olla valmis aikuiseen käytökseen. Muutama viikko menee varmasti kiukun ja jopa vihan vallassa. Näin ap käsittelee asiaa.
Entä isä? Lapsi on etälapsi, joten oletettavasti isän tunteet lasta kohtaan ovat keskivertoisää etäisemmät. Isällä on nyt avaimet käsissään siihen, että hän saa perhe-elämänsä toimimaan, lapselleen oikeanlaista apua ja hyvät välit ja suhteet kaikkien perheenjäsenten välille. Mutta jos isä ei näe lapsensa hätää ja pystyy ymmärtämään vain vaimonsa hädän, ollaan taas kerran pulassa. Toivottavasti isä saa käytyä hyvän ja kasvatuksellisen keskustelun lapsensa kanssa sillä välin, kun ap on poissa. Toivottavasti hän osaa pysyä aikuisena ja toivottavasti hän näkee lapsessaan muutakin kuin sen, joka vahingoitti hänen uutta puolisoaan.
Ihan vaan huvikseni ajattelin kuulumisia laitella. Tuon lokakuisen keskenmenoni jälkeen olin 100% valmis jättämään miehen ja muuttamaan jonnekin ihan muualle, koska en vaan halunnut sen mielettömän menetyksen jälkeen tavata miehen lasta enää.
Pakkasin kamat, laitoin asunnon hakuun. Mies meni aivan suunniltaan, ja jotenkin se sai mut vakuutettua että haluaa olla vain ja ainoastaan mun kans ja olen hänen elämänsä rakkaus. Muutettiin sit yhdessä. Olen saanut paljon uusia, kivoja ystäviä nykyisestä kaupungista, ja gradunkin sain just valmiiksi. Eli sen jälkeen on maisterin paperit taskussa vihdoin :)
Vauvan yritys meillä jatkuu.
Mies ei ole halunnut tavata poikaansa enää tuon keskenmenon aiheuttamisen jälkeen, vaikka minusta hänen pitäisi. Mutta omapa on asiansa lopulta, aikuinen ihminen kun on.
Kaiken kaikkiaan mulla menee nykyään ihan hyvin. Karmea ikävä prinsessaani silti joka päivä. Toivon ja rukoilen (vaikken uskovainen olekaan) joka päivä, että saamme lapsen vielä.
Mukavaa alkanutta vuotta 2013 kaikille!
ap
ihana kuulla ap etä sulle kuuluu parempaa. vauva onnea tälle vuodelle!
Sinänsä todella ikävää jos miehesi ei tosiaan enää ollenkaan tapaa lastaan mut syytönhän sä siihen olet. Kauheaa oli tuo, mitä sulle tapahtui.
Kaikkea hyvää ja lapsilykkyä!
rakkaudella, Meri
ei tarttekaa miehe tollast kakaraa tavata!!!
Tulee vanhoja mielleyhtymiä tuohon vauvansa jalan murtaneeseen mieheen ja hänen vaimoihinsa. Oli pahoinpidellyt edellisiäkin vauvojaan ja kumminkin löysi uuden naisen jonka kanssa tehdä vauvoja.
Hyi helvetti.
olla noin ilkeitä ja kylmiä toiselle ihmiselle? Kauheaa luettavaa. Pahimmassa tapauksessa ap:n lapsi on juuri kuollut ja mitä te oikein teette? Miten ihmiset voikin olla noin julmia. Paljon olen nähnyt ja kuullut, mutta silti jaksan vielä yllättyä. :(
Voimia ap:lle!