Voi miehen kakara minkä teki!!! Nyt jos saan keskenmenon, en
suostu tota pentua tapaamaan enää ikinä! Pelottaa aivan sairaasti ollaan pitkään ja hartaasti toivottu ja yritetty yhteistä vauvaa ja nyt vihdoin olen raskaana rv 17. Miehellä edellisestä vaikeasta suhteesta 8-vuotias, jolla käytösongelmaa jne vaikka muille jakaa. Sen joka toinen v-loppu meillä viettää, ja oon viimeseen asti koittanu jaksaa ymmärtää ja olla kiva, vaikka ipana on mulle tosi kamala, ja etenkin nyt kun on mustis tulevasta vauvasta.
NIIIN asiaan,tänään muka leikki jotain hiivatin kilipukkia/pässiä, ja ihan yllättäen ilman mitään ennakkovaroitusta juoksee suoraan mua päin ja iskee päällä suoraan mahaan!! "Mä vaan puskin vähän.."
Sattui aivan sairaasti ja tuli paha olo, maha on nyt kauhean kipeä ja jotenkin omituisen tuntuinen yhä, vaikka tästä on jo useempi tunti aikaa. Voiko tollasesta tulla keskenmeno??! Pitäskö mennä sairaalaan näytille? Pelottaa ja suututtaa aivan kamalasti!
Kommentit (362)
En tajua näitä kommentteja täällä. ilmeisesti linjoilla taas eroperheiden exiä, jotka katkeruuksissaan puolustavat käytöshäiriöisiä kakaroitaan. Minä olisin tuossa tilanteessa kyllä aivan raivona sille kakaralle. Ihan sama vaikka olisikin nyt selvitty säikähdyksellä, saisi joka tapauksessa tuntuvan rangaistuksen. Ei ole normaalia 8-vuotiaan käytöstä puskea ketään mahaan. Oli mahassa vauva tai ei, jokainen tietää että sellainen puskeminen joka tapauksessa sattuu. ihan tarkoituksella halusi satuttaa sinua ja vielä todennäköisemmin vauvaa.
Oksettava lapsi ja varmasti ei jää viimeiseksi kerraksi. Siksi tuohon on nyt puututtava kovin ottein. Varsinkin isänsä voisi ryhdistäytyä ja laittaa rajat kuntoon. Nostan hattua sinulle jos pystyt jatkossa unohtamaan tämän säikähdyksen ja kohtelemaan kakaraa niin kuin ennenkin. itse en usko että pystyisin täysin sydämin tuollaisesta lapsesta välittämään. Sen verran häiriintyneeltä ja kamalalta kuulostaa tuo käytös. Oma lapsi on kuitenkin aina oma ja jos joku kävisi uhaksi vauvan terveydellä, en pystyisi sitä unohtamaan ja jatkamaan puhtaalta pöydältä. En pystyisi kokemaan mitään lämpimiä tunteita tuota kauhukakaraa kohtaan ja en myöskään pystyisi sitä peittämään. En tietysti mitään tekisi tai käsiksi kävisi, mutta suhtautumiseni olisi huonoa ja varmasti huomaisi olevansa ei-toivottu. lapsellista, tiedän. Mutta kuka tahansa vauvani terveyttä vaarantava kokisi saman vihan.
on sana, jota käytetään lapsesta yleensä negatiivisessa sävyssä (huonokäytöksinen, ärsyttävä lapsi). Sen käyttäminen ei kerro ihmisestä yhtään mitään. Käytän sitä itsekin aika huolettomasti, tyyliin "jotain kakaroita riehuu pihalla", mutta se ei todellakaan tarkoita, etten pitäisi lapsista, tai mitään muutakaan.
Niitähän isä ja äitipuoli väittivät Eerika-parallakin olleen... :(
Jo syntyneitäkin pitää RAKASTAA, ei vain tulevia yhteisiä tai masuasukkeja.
Vastaava tilanne oli lehdissä n.vuosi sitten jenkeistä. Siinä äitipuoli ja isä VÄ i t tivät 10v pojan, velipuolen aiheuttaneen keskenmenon. Tuskin edes aiheutti - mutta nuo ihmishirviöt tappoivat pojan. Näännyttivät nälkään, teljeten huoneeseensa ilman ruokaa. Eikä tuo poikaparka USKALTANut, osannut paeta edes ikkunan kautta. Ja iskosteeu syyllisyyskö sai jäämään kulamaansa. EI tuonikäinen ymmärrä vaaroja tärmäilystä! Joku harva voi tajuta, mutta ei sellainen peruspoika! Turha syyttää LA STA! Leikkikö lapsi aina yksin, eikö isä voinut olla pässinä myös, ohjaten poikaa. Epäilen että ei - käytöshäiriöisten lasten vanhemmat kun eivät leiki, eivät oLE lasten kanssa ylipäätään mitrnkään. Eikös....? 8v on ihan pieni vasta ja kun rikotusta perheestä, niin taantuu lisäksi yöleensä. Lapsi tarvitsee apua!
Toivon sydämestäni että vauvasi voi hyvin! Kerrohan kuulumisia kun jaksat!
Jos kävisi ikävästi, niin älä katkeroidu vaan ajattele teei vielä ollut oman lapsen aika. Ja uskalla yrittäää uuudelleen. Mutta luothan sen hyvän suhteen myös tuohon pieneen rikkinäiseen poikaan, 8v, joka tapauksessa, kävi miten kävi!
Poikaa ei saa taakoittaa sillä tiedolla enää enempää syytellen, kuin mitä jo teitte jos vauvalle kävi huonosti! Lapsi, lapsen psyyke ei kestä 'tappajan taakkaa'. Ja tuo ettei ollut pahoillaan, varmasti oli! Mutta tuonikäinen piilottaa pahan järkytyksensä näkyvistä ja kokee tosi suurta hylkäämisen uhkaa. Omatunto on liiankin yliherkkä yleensä tuolloin. Ja mielikuvitus tekee kepposia ja kauhuja lisää...
Toivon todella onnea teille, kaikille perheenä!
Oksettavaa käytöstä tuon ikäiseltä lapselta. Suorastaan sairasta. Kiikuttakaa nyt ainakin terkkarille kouluun keskustelemaan asiasta ja miettikää olisiko jotain tehtävissä ja mitä apua lapsi tarvitsisi. Tuohan käy vauvaan käsiksi kun silmä välttää. Ymmärrän oikein hyvin ap:n tuohtumuksen. kaikkea ei tarvitse sietää ja kun on kerran vielä tuon ikäinen niin luulisi jonkun tolkun jo olevan päässä. Ellei sitten ole läpeensä vinoutunut tapaus. Yhtä kaikki, itse sanoisin miehelle, että jos ei saa ensimmäistäkään lastaan kuriin, ei sitten osallistu seuraavankaan kasvatukseen. Eli ottaisin ja lähtisin jos mies antaa tuollaisen käytöksen mennä läpi sormien, ihme eläintarhameininki. En ottaisi sitä riskiä, että tuo häirikkö vielä mustasukkaisuuksissaan käy vauvaan kiinni jos ei joka sekuntti ole vieressa vahtaamassa. Kyllä joku nyt mättää ja pahasti. Olkoon vika sitten aksvatuksessa tai lapsen päässä, niin syytä olisi pikaisesti saada se korjattua. muuten teillä on tuleva nuorisorikollinen kattonne alla.
Jos ei meininki muutu niin ole jatkossa vauvan kanssa evakossa ne viikonloput kun tuo häirikkö on teillä. Ei sinun tarvitse pitää lapsesta, joka vaarantaa oman syntymättömän lapsesi terveyden ja hengen. Muutenkin on monille vaikeaa kiintyä ja rakastaa toisen lapsia, mutta jos käytös on vielä tuota luokkaa niin kokisin sen erittäin haasteelliseksi.
Voi olla vaikeaa peitellä inhoa kun poika on paikalla, joten siksi lapsen kannalta ehkä olisi parasta olla nyt jonkun aikaa erossa. Ehkä voisit mennä silloin vaikka vanhemmillesi, ystäviesi luo käymään tms.? Poika saisi olla isänsä kanssa ja saisi huomiota vauvasta huolimatta ja sinä saisit aikaa rauhoittua. Säikähdys ja kiukku ei ehkä koskaan unohdu, mutta voi sentään laantua siedettävälle tasolle jos et hetkeen näe tuota lasta. Nostan hattua jos pystyt jatkossa kohtaamaan hänet entiseen malliin!
ottaa mies kierrätyksestä? Tottakai lapsi on sekaisin, hajotettu perhe.
näyttää olevasa paaaaljooon parempi nainen kuin se ex,ja tehdä se ihku rusinapulla!!
Tällä palstalla näyttää vilisevän ~75% katkeria, vähäjärkisiä, heikkolahjasia vajakkeja.
Oon sen huomannu aiemminkin kun satunnaiseti oon täällä vieraillu.
Jos mun normaalit lapset osasi varoa irronnutta kynttä tai montaa muuta vastaavaa asiaa jo paljon paljon nuorempana kun mitä toi ap:n mainitsema mukula. Ymmärrän ap:n kiukun hyvin.
Ja ei, ei meillä ole eikä tule muita entisten suhteiden mukuloita => en ole äitipuoli.
Onko teillä ap:tä moittivilla jälkeenjääneitä mukuloita jos pidätte tollasta käytöstä normaalina 8-vuotiaalta??????
No, näkeehän sen kun liikkuu sielä missä lapsiperheitä on että suurin osa mukuloista ei ole sanut edes välttävää tapakasvatusta.
Mielenkiintoinen toi yksi keittiöpsykologi, kakara sanan käyttö korreloi lasten pahoinpitelyyn?
Päätelmää lainaten tälle palstallle kirjottelee useita murhaajia ja vakavia väkivaltarikoksia tehneitä??
Tällä palstalla näyttää vilisevän ~75% katkeria, vähäjärkisiä, heikkolahjasia vajakkeja.
Oon sen huomannu aiemminkin kun satunnaiseti oon täällä vieraillu.Jos mun normaalit lapset osasi varoa irronnutta kynttä tai montaa muuta vastaavaa asiaa jo paljon paljon nuorempana kun mitä toi ap:n mainitsema mukula. Ymmärrän ap:n kiukun hyvin.
Ja ei, ei meillä ole eikä tule muita entisten suhteiden mukuloita => en ole äitipuoli.Onko teillä ap:tä moittivilla jälkeenjääneitä mukuloita jos pidätte tollasta käytöstä normaalina 8-vuotiaalta??????
No, näkeehän sen kun liikkuu sielä missä lapsiperheitä on että suurin osa mukuloista ei ole sanut edes välttävää tapakasvatusta.Mielenkiintoinen toi yksi keittiöpsykologi, kakara sanan käyttö korreloi lasten pahoinpitelyyn?
Päätelmää lainaten tälle palstallle kirjottelee useita murhaajia ja vakavia väkivaltarikoksia tehneitä??
ja sun mielestä on aikuismaista ap;n tapa vihata ja nimitellä kakaraksi tämän tapauksen miehen lasta! voi jestas! tuleeko mieleen alkeellisempaakaan empatian tunnetta tätä lasta kohtaan?
tulee vieras "hieno" (huom. heittomerkit) täti,kuka kenties rikkoo isin ja äitin liiton,leikkii niin ihanaa parempaa äitiä ja pamahtaa paksuksi,ja kas,nyt se lapsipuoli onki yksi perkele tämän äitipuolen mielestä!
pitäähän rusinapullalla olla vain 0 sisarrusta ja vain iskä,kellä ei ole muita lapsia!
ja joskus leikin tiimellyksessä varovaisuus unohtuu. Kielikö jokin tilanteessa siitä, että teko oli tahallinen ja suunnitelmallinen?
Saman tempauksen saattaa tehdä tämä odotettu lapsi sitten yhdeksän vuoden kuluttua.
Lapset tekevät hölmöyksiä ja virheitä. Niin teemme me aikuisetkin. Tärkeää on selittää mikä meni pieleen, mutta yhtä tärkeää on antaa lapselle "toinen mahdollisuus".
Ymmärrän alkuperäisen huolen omasta lapsestaan. Silti toivon, että hän pystyisi tilanteen rauhoituttua suhtautumaan hitusen neutraalimmin lapsipuolen "pahuuteen". Niinkuin ap itsekin totesi, lapsi on elänyt haasteellista elämää (saamatta sitä itse valita) ja tarvitsee siksi rakkautta aimo annoksen. Yhdessä niiden rajojen kanssa.
Nyt vaan toivotaan, että kaikki on siellä masussa hyvin ja tilanteen vähän tasaannuttua jutellaan rauhallisesti lapsen kanssa ja muistutetaan siitä, että väärin on tehty, mutta aikuiset ihmiset antavat anteeksi ja lopettavat asian vatvomisen kunhan käytös pysyy fyysisesti satuttamattomana.
ja joskus leikin tiimellyksessä varovaisuus unohtuu. Kielikö jokin tilanteessa siitä, että teko oli tahallinen ja suunnitelmallinen?
Saman tempauksen saattaa tehdä tämä odotettu lapsi sitten yhdeksän vuoden kuluttua.
Lapset tekevät hölmöyksiä ja virheitä. Niin teemme me aikuisetkin. Tärkeää on selittää mikä meni pieleen, mutta yhtä tärkeää on antaa lapselle "toinen mahdollisuus".
Ymmärrän alkuperäisen huolen omasta lapsestaan. Silti toivon, että hän pystyisi tilanteen rauhoituttua suhtautumaan hitusen neutraalimmin lapsipuolen "pahuuteen". Niinkuin ap itsekin totesi, lapsi on elänyt haasteellista elämää (saamatta sitä itse valita) ja tarvitsee siksi rakkautta aimo annoksen. Yhdessä niiden rajojen kanssa.
Nyt vaan toivotaan, että kaikki on siellä masussa hyvin ja tilanteen vähän tasaannuttua jutellaan rauhallisesti lapsen kanssa ja muistutetaan siitä, että väärin on tehty, mutta aikuiset ihmiset antavat anteeksi ja lopettavat asian vatvomisen kunhan käytös pysyy fyysisesti satuttamattomana.
Minustakin lapsen tulee saada anteeksi, kunhan osaa jatkossa varoa masua. Se miehesi lapsi voisi olla sinunkin lapsesi, joka olisi mustis tulevasta vauvasta. Minnekäs sitten tyrkkäisit hänet, ettei tartteis häntä enää nähdä?
Vauva on kohdussa hyvin suojattu, eikä keskenmenoa yleensä tapahdu suuristakaan töytäisyistä...toivottavasti ei sinullakaan...!
Joko 8-vuotias menettää isänsä täysin yhden tekemänsä virheen vuoksi tai sitten ap ja isukki aloittavat 8-vuotiaan kiduttamisen rangaistukseksi. Miten te äitipuolet oikeasti voitte kannattaa noin kovaa rangaistusta?
Täällähän jo joku kirjoitti että hänen tulisi hyvitellä tekoaan loppuelämänsä vaikkei vauvalle kävisi kuinkaan. Lapsen ainoa pelastus taitaa olla se että joku tunnistaa tästä kirjoituksesta ja äiti alkaa vaatimaan vain valvottuja tapaamisia. (Jotka ap tietenkin kieltää..)
Meillä mummo puhui kakaroista, äiti puhui kakaroista ja näin ollen minäkin puhunut kakaroista (myös omista) ja kaikella rakkaudella :)!
Ap:lle tsemppiä!
Kaikki lapset eivät todellakaan ole tuollaisia. Suurin osa lapsista osaa olla ja käyttäytyä ja tuntea empatiaa. Otan osaa ap. Lapsi johonkin terapiaan jos lapsen vanhemmat eivät osaa kasvattaa.
Mielenkiinnolla odotan ap:n kuulumisia
Ei poika varmastikaan ymmärrä sillä leikin hetkellä että ei saa puskea raskaana olevaa äitipuolta vatsaan.
Käy neuvolassa näytillä jos epäilyttää. Muutoin suosittelen ihan vaan lepäilemään ja ottamaan rauhallisesti. Jos jotain olis sattunut vauvalle niin raskausviikot 17 on vielä aika vähän joten luulisin että lääkärissä voidaan vaan todeta tilanne ja määrätä lepoa.
Niin ainakin sanoi tuolla aiemmin
Kyllä se äitikin siellä kotona joskus hermonsa menettää ja väsyy. Suotakoon sama äitipuolelle joka on vielä vaikeammassa roolissa. Tämä hermostuminenhan oli AP:lle harvinaista.
Lasi on varmasti huonokäytöksinen ja sellaiseen kuuluukin välillä tympiintyä. Kummallista että äitipuolelle ei sallita normaaleja tunteita??
A ollut vihainen ja siksi kirjoitti tuohtuneen tekstin. Hyvä että purkaa tunteitaan. Ja ihan suoraan lapsellekkin saa olla vihainen jotta tajuaa toimineensa asiattomasti.
Harmi ettei noin vanha lapsi vielä tajua ettei ihmisten päälle juosta. Onkin aika opettaa!!
Itsellä on muutama lapsi ja yhdellä niistä ADHD. On meilläkin joskus pinna palanut. Ihan normaalia! Olisin ollut lapselle vihainen. Oma ADHD nyt 9v ja varoo vatsaani (olen raskaana). Paijailee ja juttelee vatsalle. Ei todellakaan juokse ketään päin.
Tutullani on erityislapsi joka satuttaa ihmisiä, juoksee päin ihan tahallisesti, lyö, potkii ja voi jopa sylkeä jne. Heillä lapsen käytökseen ei puututa ja minusta siksi jatkaa toimintaa. Osaisi varmasti käyttäytyä jos vaadittaisiin ja ohjattaisiin.
Täällä saa biologiset äidit "vihata" ja olla väsyneitä lapsiinsa, mutta auta armias jos lapsi ei ole omasi ;) Minulla oli "haastava" lapsipuoli.. Mutta rakkaudella, kärsivällisyydellä ja jonhdonmukaisuudella hänestä on tullut ihana ja tasapainoinen poika :) Tosin tilanteeni helpompi koska asuu meillä joten on ollut aikaa hänen kanssaan.. vkl on lyhyt aika. Toivottavasti kaikki hyvin ja kun suuttumuksesta selviät niin koita puhua lapsen kanssa, tuskin ilkeyttään sen teki. Toivottavasti et sulje häntä elämänne ulkopuolelle kuitenkaan. Jos yrittäisitte antaa enemmän aikaa hänelle ja osoittaa ettei isikään häviä vaikka uusi vauva syntyy?? Voisi auttaa :)
Miten taitavasti naiset (ja miehet?) osaavat vääntää ja kääntää kirjoituksia sellaisiksi kuin haluavat :D