Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puistossa kummastelua

Vierailija
28.09.2012 |

Menin taaperoni kanssa eilen läheiseen leikkipuistoon ulkoilemaan. Koska oli märkää ja vettä satoi tihuttelemalla niin kurahousut ja sadetakki oli luonnollinen valinta (myös itselläni). Puistossa huomasin miten minua katottiin kieroon (ainakin siltä tuntui) kun olin itsekkin pukeutunut kura-asuun(muut äipät olivat sateenvarjojensa suojassa).Sitten huomasin miten yksi lapsi yritti mennä äitinsä luokse niin tämä sanoi, että "Älä tule kun olet noin kurainen ja äidin vaatteent likaantuu."

Siis juuri tästä syystä pukeudun itsekkin kurahousuihin ja sedetakkiin jos on kökkö keli niin ei tarvitse pelätä vaatteiden likaantumista lapsen kanssa ulkoillessa. Mikä niissä perinteisissä sadevaatteissa on ettei niitä voi muka aikuinen käyttää? Luulisi, että olisi helpompaa ja vaivattomampaa olla pienen kanssa ulkona, kun ei tarvii itseä varoa ja kieltää lastaan tulemasta lähelle ettei vaan tule vaatteet likaiseksi.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon kaatosateessa sadepuku on kyllä ihan ehdoton varuste. Vaikka minulla on tekninen vettähylkivä tuulipuku niin ilman sadeviittaa tai -asua olen hetkessä aivan läpimärkänä kaatosateessa kun vesi tulee läpi.

Minullakin on joskus ollut vettähylkivä tuulipuku. Se osoittautui käytössä huonoksi.

Tuulipukua kun ei tule käytettyä muulloin kuin kurjalla kelillä, ja silloin helposti tulee tarvetta myös vedenpitävyydelle.

Vierailija
22/72 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on joskus ollut vettähylkivä tuulipuku. Se osoittautui käytössä huonoksi.

Tuulipukua kun ei tule käytettyä muulloin kuin kurjalla kelillä, ja silloin helposti tulee tarvetta myös vedenpitävyydelle.

Eikö se tuulipuku sitten pitänyt vettä vai miten se oli huono? Ja millainen sadeasu sinulla nykyään on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kanssa ulkoillessa (ja muutenkin) sadehousut ja -takki, sekä isot lompsikkaat jalassa. Kukaan ei ole vielä tuijotellut, mutta enpä tiedä huomaisinko vaikka mulkoilisikin. Mulle se nyt on aivan se ja sama. Ja Helsingissä asun, vieläpä vähän "paremmalla alueella".

Vierailija
24/72 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää.

kuravaatteet aikuisella saattaisivat kyllä hämmästyttää

Olen ajatellut pukeutuvani järkevästi ja säänmukaisesti kun sadesäällä puen päälleni gore-tex (tmv.) vaatteet.

Gore-tex-takkia pidän oikeastaan säästä riippumatta syksyisin, sadesäällä puen myös sateen pitävät housut päälle.

Jalkineeksi valitsen joko kumpparit tai gore-lenkkarit, riippuen sateen voimakkuudesta.

Jos sataa aivan saavista kaatamalla niin onko hämmästyttävää pukeutua kuravaatteisiin ja pysyä kuivana? Menisitkö ulkoilupuvussasi tunniksi ulos rankkasateeseen? Halusisinpa nähdä kuinka märkiä sisävaatteesi ovat sellaisen ulkoilun jälkeen. Kaatosade huuhtelee varsinkin hupun ja hartioilta rintojen alueelle helposti läpimäräksi.

Vierailija
25/72 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän sadesäällä Haltin drymax-takkia, se pitää hyvin vettä. Tosiaan alla pitää olla eristystä, koska se tuntuu niin kylmältä ulkopinnan kastuessa. Hiostavia taitaa kaikki vedenpitävät olla, mutta ehkä nuo goret ja drymaxit hieman hengittävät verrattuna kumipintaiseen sadeasuun.

Jotenkin vaikea uskoa että kukaan katsoisi kieroon varsinkin leikkipuiston kyseessä ollessa!!! Ehkä ne olivat vain kateellisia kun itse värjöttelivät vääränlaisissa varusteissa.....

Vierailija
26/72 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kanssa ulkoillessa (ja muutenkin) sadehousut ja -takki, sekä isot lompsikkaat jalassa. Kukaan ei ole vielä tuijotellut, mutta enpä tiedä huomaisinko vaikka mulkoilisikin. Mulle se nyt on aivan se ja sama. Ja Helsingissä asun, vieläpä vähän "paremmalla alueella".

Tosin sadepukua hankkiessa mietin minkälaiset huosut ostan. Semmoiset vyötärömallin vai haalari. Päädyin sitten hankkimaan haalarimalliset housut :)

Nyt on suunnitelmissa hankkia sydvesti, koska minusta on hankalaa toimia sadetakin hupun kanssa.

Mitään gore vaatteita en edes miettinyt hankkivani. Paljon pidempään kestää perinteinen sadeasu.

Vierailija
27/72 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää.

kuravaatteet aikuisella saattaisivat kyllä hämmästyttää

Olen ajatellut pukeutuvani järkevästi ja säänmukaisesti kun sadesäällä puen päälleni gore-tex (tmv.) vaatteet.

Gore-tex-takkia pidän oikeastaan säästä riippumatta syksyisin, sadesäällä puen myös sateen pitävät housut päälle.

Jalkineeksi valitsen joko kumpparit tai gore-lenkkarit, riippuen sateen voimakkuudesta.

Jos sataa aivan saavista kaatamalla niin onko hämmästyttävää pukeutua kuravaatteisiin ja pysyä kuivana? Menisitkö ulkoilupuvussasi tunniksi ulos rankkasateeseen? Halusisinpa nähdä kuinka märkiä sisävaatteesi ovat sellaisen ulkoilun jälkeen. Kaatosade huuhtelee varsinkin hupun ja hartioilta rintojen alueelle helposti läpimäräksi.

Joku jankkaaja tässäkin ketjussa, ei usko että joillekin Goretex riittää pitämään kuivana..... Märäksi niissä tulee lähinnä hikoilun vuoksi. Itsellä on goretex-kengät pitäneet vettä varsin hyvin lakkareissut suolla, en ole kumppareita siellä kaivannut.

Vierailija
28/72 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä ymmärrä MIKSI ihmeessä pitää kaatosateella ulkoilla??

Vierailija
29/72 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en ole tuo sadeasuisten haukkuja, minusta ne on ihan jees, mutta itse tykkään enemmän goretexista.

Vierailija
30/72 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän sadesäällä Haltin drymax-takkia, se pitää hyvin vettä. Tosiaan alla pitää olla eristystä, koska se tuntuu niin kylmältä ulkopinnan kastuessa.

Pitääkö se vettä jos sitä tulee kuin saavista kaatamalla ja seisoskelet puistossa pidempään? Pitääkö huppu vettä, minun puvussani huppu ja muu yläosa päästävät hetkessä läpi. Entä mitä puet jalkoihin, eikö valuva vesi kastele housut?

Vierailija
31/72 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ulkoillut kaatosateella?

Pakko myöntää. kuravaatteet aikuisella saattaisivat kyllä hämmästyttää Olen ajatellut pukeutuvani järkevästi ja säänmukaisesti kun sadesäällä puen päälleni gore-tex (tmv.) vaatteet. Gore-tex-takkia pidän oikeastaan säästä riippumatta syksyisin, sadesäällä puen myös sateen pitävät housut päälle. Jalkineeksi valitsen joko kumpparit tai gore-lenkkarit, riippuen sateen voimakkuudesta.

Pyöräillessä käytän mielelläni sadeviittaa, joka on itse asiassa ihan samanlaista gore-kangasta kuin ulkoiluasunikin :)

Mikä siinä on vaikea ymmärtää että kunnollinen sateenpitävä ulkoiluasu todellakin pitää veden ulkopuolella?

Jos hartiat kastuu, niin silloin puku ei ole vedenpitävä. Vettähylkivät vaatteet on ihan erikseen. Sellaisia en tykkää käyttää.

Vierailija
32/72 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko saada linkkiä millainen puku kestää kaatosateesssa lutraamisen?

Vierailija
33/72 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en ole tuo sadeasuisten haukkuja, minusta ne on ihan jees, mutta itse tykkään enemmän goretexista.

En ole haukkunut sadeasuisia.

En vaan koskaan ole nähnyt aikuista kuravaatteissa, ja siksi hämmästyisin jos näkisin aikuisen kuravaatteissa. http://aijaa.com/IuErRg

Onko hämmästyminen haukkumista?

Vierailija
34/72 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko saada linkkiä millainen puku kestää kaatosateesssa lutraamisen?

http://kuntoplus.fi/varusteet-ja-valineet/kuoritakit-testissa

Vierailija
35/72 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko sulla noin kallis ulkoilupuku että pelkkä takki maksaa satasia? Minun pukuni on sitten varmaan vain noita vettähylkiviä jos ne kerran ovat erikseen, olen sekoittanut ne keskenään. Se näyttääkin enempi sellaiselta lötkömmältä tuulipuvulta. Joka tapauksessa siitä tulee heti vesi läpi jos sade on tihkua kovempaa. Ja puvustani maksoin tarjouksessa vain kymppejä, en satasia. Olispa varaa tuollaiseen kuin sinulla. Taitaa olla tyytyminen sadeviittaan edelleen.

Vierailija
36/72 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko sulla noin kallis ulkoilupuku että pelkkä takki maksaa satasia? Minun pukuni on sitten varmaan vain noita vettähylkiviä jos ne kerran ovat erikseen, olen sekoittanut ne keskenään. Se näyttääkin enempi sellaiselta lötkömmältä tuulipuvulta. Joka tapauksessa siitä tulee heti vesi läpi jos sade on tihkua kovempaa. Ja puvustani maksoin tarjouksessa vain kymppejä, en satasia. Olispa varaa tuollaiseen kuin sinulla. Taitaa olla tyytyminen sadeviittaan edelleen.

kuljen työmatkat pyörällä ihan joka säällä. Silloin kannattaa satsata kunnon varusteisiin.

Halvemmaksi nämä vaatteet (+ pyörä) kuitenkin tulevat kuin auton ylläpitäminen :)

Vierailija
37/72 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on goretex-asu, joka maksoi 700 euroa takki plus housut. Tämä siis kesä-ja välikausikäyttöön. Talveksi on vähä kalliimpi asu. Lisäksi kumpaankin ajanjaksoon goretex-hanskat ja hattu. Ulkoilen lasten kanssa joka päivä.

Vierailija
38/72 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesisateessa vastaan tuli päiväkotiryhmä. Lapset sentään oli puettu asianmukaisesti mutta kummallakaan ohjaajalla ei ollut ulkoiluvaatteidensa päällä minkäänlaista sadeasua. Huput vettä valuen he kävelivät vesisateessa.

liiton kautta sai halvemmalla vedenkestäviä ulkoilupukuja, perus tuulipuvun näköinen, mutta pitää tosiaan vettä.. Huomattavan mukava työkseen ulkoilevalle.

Vierailija
39/72 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaista, 4v kokemus eri puistoista Espoo & Helsinki.

Menin taaperoni kanssa eilen läheiseen leikkipuistoon ulkoilemaan. Koska oli märkää ja vettä satoi tihuttelemalla niin kurahousut ja sadetakki oli luonnollinen valinta (myös itselläni). Puistossa huomasin miten minua katottiin kieroon (ainakin siltä tuntui) kun olin itsekkin pukeutunut kura-asuun(muut äipät olivat sateenvarjojensa suojassa).Sitten huomasin miten yksi lapsi yritti mennä äitinsä luokse niin tämä sanoi, että "Älä tule kun olet noin kurainen ja äidin vaatteent likaantuu."

Siis juuri tästä syystä pukeudun itsekkin kurahousuihin ja sedetakkiin jos on kökkö keli niin ei tarvitse pelätä vaatteiden likaantumista lapsen kanssa ulkoillessa. Mikä niissä perinteisissä sadevaatteissa on ettei niitä voi muka aikuinen käyttää? Luulisi, että olisi helpompaa ja vaivattomampaa olla pienen kanssa ulkona, kun ei tarvii itseä varoa ja kieltää lastaan tulemasta lähelle ettei vaan tule vaatteet likaiseksi.

Vierailija
40/72 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat vaattet kuraantuu kyllä mutta entäs sitten? se on vain kuraa... kuivuessaan haalistuu ja vaatteet voi putsata kotona jos muistaa. ja kyllä ihmiset paheksuen katsoo välillä kun lapset on kurannut mut ja mun naaman ja tukka pörröytynyt sateessa ja tuulessa. mua ei haittaa tippaakaan. älä säkään välitä. fiksu pukeutuu säänmukaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi