Puistossa kummastelua
Menin taaperoni kanssa eilen läheiseen leikkipuistoon ulkoilemaan. Koska oli märkää ja vettä satoi tihuttelemalla niin kurahousut ja sadetakki oli luonnollinen valinta (myös itselläni). Puistossa huomasin miten minua katottiin kieroon (ainakin siltä tuntui) kun olin itsekkin pukeutunut kura-asuun(muut äipät olivat sateenvarjojensa suojassa).Sitten huomasin miten yksi lapsi yritti mennä äitinsä luokse niin tämä sanoi, että "Älä tule kun olet noin kurainen ja äidin vaatteent likaantuu."
Siis juuri tästä syystä pukeudun itsekkin kurahousuihin ja sedetakkiin jos on kökkö keli niin ei tarvitse pelätä vaatteiden likaantumista lapsen kanssa ulkoillessa. Mikä niissä perinteisissä sadevaatteissa on ettei niitä voi muka aikuinen käyttää? Luulisi, että olisi helpompaa ja vaivattomampaa olla pienen kanssa ulkona, kun ei tarvii itseä varoa ja kieltää lastaan tulemasta lähelle ettei vaan tule vaatteet likaiseksi.
Kommentit (72)
Mulla on Haltin DryMax pyöräilyasu ja kyllä se ainakin pitää kaatosateellakin sisävaatteet kuivina. Olettaisin että ne muut ulkoiluvaatteet on samaa kangasta, joka siis on hyvin ohutta ja näyttää aivan tavalliselta ulkoilupukukankaalta.
Hintaa kyseisellä takki+housut-yhdistelmällä oli urheilukaupan alessa muistaakseni noin 60€, alle satanen joka tapauksessa.
Ei oel vielä kokemusta hiekkalaatikolla istumisesta mutta varmasti ensi syksynä puen itsenikin säänmukaisesti. Minua ei todellakaan kiinnosta mitä muut ajattelevat vaatteistani, kastukoon toiset jos haluavat, minä en. Ja Helsingissä asun.
omat vaattet kuraantuu kyllä mutta entäs sitten? se on vain kuraa... kuivuessaan haalistuu ja vaatteet voi putsata kotona jos muistaa.
Ja kun on kuravaatteet päällä niin mitäs tuosta senkun menet suihkuun ja suihkutat puhtaaksi ennen kuin riisut. Mutta alapa huuhtelemaan ulkoilupukua, paineella suihkaisee helposti takin ja housujen läpi myös alla olevat vaatteet läpimäräksi.
pitää sadevaatteita kun ei kellään muullakaan ole. Viimeksi pari viikkoa sitten piti lähteä pyöräilemään melkein kaatosateessa 15 km. En kehtaa laittaa kurapukua ja läksin pelkällä ulkoilupuvulla. Kastuin aivan likomäräksi sisävaatteita myöten ja kyllä ärsytti. Mutta tosiaan vain yhdellä vastaantulijalla oli sadeviitta ulkoiluvaatteiden päällä.
Mä en kyllä ymmärrä MIKSI ihmeessä pitää kaatosateella ulkoilla??
Tihkusateella vielä voin ulkoilla, mutta en todellakaan missään kaatosateessa. Voisin itsekin katsoa kieroon, jos näkisin jonkun törröttämässä sadevaatteissa kaatosateella. "Nyt prkl ulkoillaan!"
Mulla 2v lapsi ja ollaan KERRAN käyty puistossa... Ja silloinkin paistoi aurinko...
Mä en kyllä ymmärrä MIKSI ihmeessä pitää kaatosateella ulkoilla??
Tihkusateella vielä voin ulkoilla, mutta en todellakaan missään kaatosateessa. Voisin itsekin katsoa kieroon, jos näkisin jonkun törröttämässä sadevaatteissa kaatosateella. "Nyt prkl ulkoillaan!"
Maininnut, että meni puistoon kun tihutti vettä. Miten oikein nyt saatiin tähän joku kaatosade yhdistettyä? En vaan tajuu!
Ja tuskin katsoivat kieroon, ainoastaan vähän uteliaana, koska eivät tunne sinua.
Tietysti en voi olla varma teikäläisestä (missä?) pukeutumistyylistä, mutta ainakin täällä stadilaisessa lähiössä on sakkia moneen junaan. Osa tulee lapsen kanssa puistoon esim. kauppareissun lomassa tai suoraan töistä, ja sen vuoksi sateenvarjon kera.
Osa taas pukeutuu hyvinkin tarkoituksenmukaisesti.
Ja osa, kuten minä kotiäitivuosinani, ei tunge kaatosateella puistoon. Ok, jos sadetta oli jatkunut päiväkausia, saatoin vetää niskaan goretexit ja jalkaan goretex-vaelluskengät ja lähteä lasten kanssa ulos. Mutta noin muuten toteutin sitä ideologiaa, että kotona ollessa ei ole mikään pakko ulkoilla tietyllä kellonlyömällä, ei edes välttämättä aivan joka päivä ollenkaan.
...uskotko sä todella, että toiset vanhemmat katsoo sinua KIEROON sadevermeiden takia? Tsiisas!
Puistossa huomasin miten minua katottiin kieroon (ainakin siltä tuntui) kun olin itsekkin pukeutunut kura-asuun(muut äipät olivat sateenvarjojensa suojassa).
Ja et muuten arvaakkaan miten paljon. Olen tosiaan huomannut itsekkin miten ihmiset kääntyy kattomaan perään jos olet pukeutunut yhtään "massasta" poikkeavasti. Voisin hyvin kuvitella puiston vakio äiti porukan (jotka eivät kehtaa pukeutua perinteiseen sadeasuun) katsovan kieroon sinne sadepuvussa tulevaa. Monasti olen pannut merkille sen supatuksen alun ja jokaisen yrittävän salaa katsoa "outoa" pukeutujaa minkä tämä porukka laittaa alulle. Katsos se ryhmä paine se ryhmä paine. Jos haluat kuulua joukkoon pukeudu joukon mukaan. AP:lle sanoisin, että älä välitä niistä ollenkaan. Jos niillä on sen verran huono itsetunto niin "pönkitä" omaasi ajatellen "Siinähän kateelliset kattelette ja kastutte." :D
Mieheni kanssa olemme laittaneet merkille, että varsinkin jos sadesäällä mies on pukeutunut perinteiseen sadeasuun niin töllistelijöitä ja ihmettelijöitä on riittämiin. Aluksi en uskonut hänen väitettä, mutta olemme sitten muutaman kerran testanneet asiaa käytännössä ja en voinut kuin ihmetellä. Töissä työkaveri kertoi, että hänen miehellään on tapana "kiusata" naapureita ja ihmisiä sillätavalla, että pukee työkaverin vaaleanpunaisen "aikuisten potkupuvun" päälle ja lähtee se päällä esim. kauppaan tai pesutupaan. Tämä on kuulemma kaverin suurinta hupia :D No nyt tää meni off topic tsori siitä :/
Olisi ainakin minusta jos sattuisin näkemään :)
Mikä siinä on hauskaa jos käyttää sadevaatteita eikä halua kastua??
Se kommentti koski aikuisten vaaleanpunaista potkupukua, ei sadeasua :D
[/quote]
Se kommentti koski aikuisten vaaleanpunaista potkupukua, ei sadeasua :D
[/quote]
miten mä en tota hoksinu ollenkaan :( Sori kauheesti. Tosiaan kukaan naapureista ei kuulemma hymyile/naura vaan menee pikemminkin "paniikkiin" Niiltä kuulemma loppuu keskustelukin kesken lauseen ja sitt kaikki on ihan mykkinä :D
Kunnon kaatosateessa sadepuku on kyllä ihan ehdoton varuste. Vaikka minulla on tekninen vettähylkivä tuulipuku niin ilman sadeviittaa tai -asua olen hetkessä aivan läpimärkänä kaatosateessa kun vesi tulee läpi.
Minullakin on joskus ollut vettähylkivä tuulipuku. Se osoittautui käytössä huonoksi.
Tuulipukua kun ei tule käytettyä muulloin kuin kurjalla kelillä, ja silloin helposti tulee tarvetta myös vedenpitävyydelle.
Eikös tuulipuvut yleensä ole juuri tuollaisia eli vesi tulee äkkiä läpi kaatosateessa ja tihkussakaan sadeasu ei ole turha?
Keväisin ja syksyisin ei tarvii edes paljon kastua koleessa säässä, kun jo flunssa alkaa pukkaa päälle.
Joopajoo. Ottakaa ensin selvää urheiluliikkeiden vaatteista esim niistä kuoritakeista ja sit miettisitte sen jälkeen että pakkoko on sadeasu olla. Sympatexi on täysin tuulen- ja vedenpitävä, pari tuntia ulkoilua vaunujen kanssa kaatosateessa ja kuivana pysyy. Jalkoihin ja käsiin coretexia. Uus sympatex ei varmasti ole paras mutta kaupunkipuvuksi loistava. Itse polkenut fillarilla kesät-talvet ja patikoinut niin ehkä tietoa enemmän kuin pullamössömammalla sadeasussa. ;P
Tosin sadepukua hankkiessa mietin minkälaiset huosut ostan. Semmoiset vyötärömallin vai haalari. Päädyin sitten hankkimaan haalarimalliset housut :)
Haalarimallin sadehousut? Olen nähnyt marketeissa vaan nuita vyötärömalleja :/
Tosin sadepukua hankkiessa mietin minkälaiset huosut ostan. Semmoiset vyötärömallin vai haalari. Päädyin sitten hankkimaan haalarimalliset housut :)
Haalarimallin sadehousut? Olen nähnyt marketeissa vaan nuita vyötärömalleja :/
Muutama vuosi sitten Karjaan säästöpörssistä. Olivat laittaneet Rukan olkainhousut poistomyyntiin ja myivät niitä 10 euron kappale hintaan. Enkä ole ostosta katunut. Olisi vaan pitänyt tuohon hintaan ostaa suoraan kahdet :(
Siis juuri tästä syystä pukeudun itsekkin kurahousuihin ja sedetakkiin jos on kökkö keli niin ei tarvitse pelätä vaatteiden likaantumista lapsen kanssa ulkoillessa. Mikä niissä perinteisissä sadevaatteissa on ettei niitä voi muka aikuinen käyttää?
Puetko itelles kunnon kurahousut :D? Vai käytätkö tuulipuvusta sanontaa kura-asu? En vois kuvitellakkaan kulkevani kurahousuissa ulkona. Jos ei ole sateenvarjoo niin sitt mielummin kastun. En yhtään ihmettele jos sua on katottu "kieroon".
Siis juuri tästä syystä pukeudun itsekkin kurahousuihin ja sedetakkiin jos on kökkö keli niin ei tarvitse pelätä vaatteiden likaantumista lapsen kanssa ulkoillessa. Mikä niissä perinteisissä sadevaatteissa on ettei niitä voi muka aikuinen käyttää?
Puetko itelles kunnon kurahousut :D? Vai käytätkö tuulipuvusta sanontaa kura-asu? En vois kuvitellakkaan kulkevani kurahousuissa ulkona. Jos ei ole sateenvarjoo niin sitt mielummin kastun. En yhtään ihmettele jos sua on katottu "kieroon".
ikinä kuullut sadehousuista?
Mulla on tämmöset keltaset :D
http://www.rukka.com/lfashion/rukka/rukkawww.nsf/vwpagesbyparentunid/2A…
ja tietty keltanen takki ja tarvittaessa voin nakata päähän vaikka sydvestinkin. Nokian kumpparit jalkaan, eikä takuulla kastu. Eikä tarvi pelätä, että lapsi sotkee mun vermeet.
...uskotko sä todella, että toiset vanhemmat katsoo sinua KIEROON sadevermeiden takia? Tsiisas!
Puistossa huomasin miten minua katottiin kieroon (ainakin siltä tuntui) kun olin itsekkin pukeutunut kura-asuun(muut äipät olivat sateenvarjojensa suojassa).
Sen kanssa ulkoilen, mutta emme käy näissä kuuluisissa pääkaupunkiseudun puistoissa, kun emme asu pääkaupunkiseudulla eikä meillä niitä täällä ole. Ulkoilemme omalla pihalla. Lisäksi käytän viittaani jalkapallokentän laidalla...
En ikinä katsoisi kieroon sadehousuissa saapastelevaa äitiä, enintään sillä lailla ihaillen, että siinäpä järkevä äiti. Olen itse epäkäytännöllinen enkä esim. ole lukuisista hyvistä aikomuksistani huolimatta saanut hankittua itselleni kumisaappaita. Ne rahat menevät aina lasten varusteisiin. En omista sateenvarjoa ja kuljen usein kaatosateessa vailla mitään suojaa ja harmittelen omaa tyhmyyttäni. En vain osaa ajatella itseäni, lapsille kyllä on aina mukana sään mukainen varustelu.
Nyt vähän itsetuntoa kehiin, nainen! Sinua katsellaan ihaillen ja hyväksyen meidän reppanoiden huonomuististen ja mukakiireisten ihmisten taholta.
Siis en ole tuo sadeasuisten haukkuja, minusta ne on ihan jees, mutta itse tykkään enemmän goretexista.
En ole haukkunut sadeasuisia.
En vaan koskaan ole nähnyt aikuista kuravaatteissa, ja siksi hämmästyisin jos näkisin aikuisen kuravaatteissa. <a href="http://aijaa.com/IuErRg" alt="http://aijaa.com/IuErRg">http://aijaa.com/IuErRg</a>Onko hämmästyminen haukkumista?
ei ole tuolla tavalla pukeutunu (toivottavasti) :D Jos on niin sitt ymmärrän kyllä tuijjottelun. Ite on omista ku sadetakin ja kumpparit. Ja voi sitä kiroilun määrää ku sateella on ulkona ja sitt on housut läpimärät ku takki valuttaa kaiken jaloille :( No omaa hölmöyttä ku en ole saanu sadehousuja hankittua :/
sadetakkiin ja vyötärö"kurahousuihin".
Silti 2-vuotiaani ei sa tulla kuraisena esim. ajeluttamaan pikkuautoaan jalkaani pitkin, kuten haluaisi. Lähelle ja syliinkin pääsee, jos hänellä on joku hätä tai läheisyyden tarve. Muuten on hyvä opettaa, että kuraisena ei muita ihmisiä liata tai esim. seiniä pitkin nuohota.