Puistossa kummastelua
Menin taaperoni kanssa eilen läheiseen leikkipuistoon ulkoilemaan. Koska oli märkää ja vettä satoi tihuttelemalla niin kurahousut ja sadetakki oli luonnollinen valinta (myös itselläni). Puistossa huomasin miten minua katottiin kieroon (ainakin siltä tuntui) kun olin itsekkin pukeutunut kura-asuun(muut äipät olivat sateenvarjojensa suojassa).Sitten huomasin miten yksi lapsi yritti mennä äitinsä luokse niin tämä sanoi, että "Älä tule kun olet noin kurainen ja äidin vaatteent likaantuu."
Siis juuri tästä syystä pukeudun itsekkin kurahousuihin ja sedetakkiin jos on kökkö keli niin ei tarvitse pelätä vaatteiden likaantumista lapsen kanssa ulkoillessa. Mikä niissä perinteisissä sadevaatteissa on ettei niitä voi muka aikuinen käyttää? Luulisi, että olisi helpompaa ja vaivattomampaa olla pienen kanssa ulkona, kun ei tarvii itseä varoa ja kieltää lastaan tulemasta lähelle ettei vaan tule vaatteet likaiseksi.
Kommentit (72)
Mulla on tuollainen:
http://www.ellos.fi/ahkka/ahkka-sadeasu/302261?N=1z141poZ1z141rp&Ns=Ran…
Aika kuuma siinä tulee muttei kyllä kastu.
Mä en kyllä ymmärrä MIKSI ihmeessä pitää kaatosateella ulkoilla??
Meillä ei lapset välttämättä muuten ulkoile kaatosateessa, mutta kun ei ole kun yksi auto ja mies kulkee sillä töihin, on joskus se tilanne et esim. kauppaan on vaan pakko lähteä. Vaikka satais sammakoita..
Ja sitten toi meidän koira ei kato et sataako ulkona, vaan lenkille on lähettävä.
On tietysti oma valinta, mutta siksipä on sekä vedenpitävä ulkoilupuku että ihan kumiset sadevaatteet.
Hyvä jos on edes sateevarjo. Olen monasti kummastellut sitä kun kaatosateessa kävellään ja pyöräillään ilman sateenvarjoa tai sadetakkia. Raiskin ja Haltin ulkoilupuku on jostain syystä yleisempi näky sateella kuin sadepuku vaikka sataa niin että vesi valuu ja varmasti kastuu läpi.
kyllä meillä täällä Helsingissä äidit käyttää sadeasuja.
Ei meidänkään puistossa kukaan sateenvarjon kanssa ulkoile. Itse olen kyllä joskus mennyt töistä suoraan lapsen kanssa puistoon niin, että on parempi takki päällä. Silloin olen voinut sanoa lapselle, että varoo likaamasta sitä. Mutta en kyllä sateella menisi ilman sadetakkia.
kyllä meillä täällä Helsingissä äidit käyttää sadeasuja.
Vesisateessa vastaan tuli päiväkotiryhmä. Lapset sentään oli puettu asianmukaisesti mutta kummallakaan ohjaajalla ei ollut ulkoiluvaatteidensa päällä minkäänlaista sadeasua. Huput vettä valuen he kävelivät vesisateessa.
...uskotko sä todella, että toiset vanhemmat katsoo sinua KIEROON sadevermeiden takia? Tsiisas!
Puistossa huomasin miten minua katottiin kieroon (ainakin siltä tuntui) kun olin itsekkin pukeutunut kura-asuun(muut äipät olivat sateenvarjojensa suojassa).
Ja et muuten arvaakkaan miten paljon. Olen tosiaan huomannut itsekkin miten ihmiset kääntyy kattomaan perään jos olet pukeutunut yhtään "massasta" poikkeavasti. Voisin hyvin kuvitella puiston vakio äiti porukan (jotka eivät kehtaa pukeutua perinteiseen sadeasuun) katsovan kieroon sinne sadepuvussa tulevaa. Monasti olen pannut merkille sen supatuksen alun ja jokaisen yrittävän salaa katsoa "outoa" pukeutujaa minkä tämä porukka laittaa alulle. Katsos se ryhmä paine se ryhmä paine. Jos haluat kuulua joukkoon pukeudu joukon mukaan.
AP:lle sanoisin, että älä välitä niistä ollenkaan. Jos niillä on sen verran huono itsetunto niin "pönkitä" omaasi ajatellen "Siinähän kateelliset kattelette ja kastutte." :D
Mieheni kanssa olemme laittaneet merkille, että varsinkin jos sadesäällä mies on pukeutunut perinteiseen sadeasuun niin töllistelijöitä ja ihmettelijöitä on riittämiin. Aluksi en uskonut hänen väitettä, mutta olemme sitten muutaman kerran testanneet asiaa käytännössä ja en voinut kuin ihmetellä.
Töissä työkaveri kertoi, että hänen miehellään on tapana "kiusata" naapureita ja ihmisiä sillätavalla, että pukee työkaverin vaaleanpunaisen "aikuisten potkupuvun" päälle ja lähtee se päällä esim. kauppaan tai pesutupaan. Tämä on kuulemma kaverin suurinta hupia :D No nyt tää meni off topic tsori siitä :/
Siis juuri tästä syystä pukeudun itsekkin kurahousuihin ja sedetakkiin jos on kökkö keli niin ei tarvitse pelätä vaatteiden likaantumista lapsen kanssa ulkoillessa. Mikä niissä perinteisissä sadevaatteissa on ettei niitä voi muka aikuinen käyttää?
Puetko itelles kunnon kurahousut :D? Vai käytätkö tuulipuvusta sanontaa kura-asu? En vois kuvitellakkaan kulkevani kurahousuissa ulkona. Jos ei ole sateenvarjoo niin sitt mielummin kastun. En yhtään ihmettele jos sua on katottu "kieroon".
Suurin osa aikuisista kammoksuu perinteisiä sadevaatteita? Mielummin kastutaan läpimäräksi ja ollaan kipeitä. Onko ihmisille jäänyt joku trauma lapsuus ajoilta vai mikä on? Itelläni on kunnon sadekamppeet (sadetakki ja haalarimalliset sadehousut) eikä ole keväisin ja syksyisin flunssa yllättäny.
Olis mielenkiintoista nähdä lisääntyisikö sadeasujen käyttö jos siitä saataisiin tehtyä trendi asuste.
...uskotko sä todella, että toiset vanhemmat katsoo sinua KIEROON sadevermeiden takia? Tsiisas!
Puistossa huomasin miten minua katottiin kieroon (ainakin siltä tuntui) kun olin itsekkin pukeutunut kura-asuun(muut äipät olivat sateenvarjojensa suojassa).
Ja et muuten arvaakkaan miten paljon. Olen tosiaan huomannut itsekkin miten ihmiset kääntyy kattomaan perään jos olet pukeutunut yhtään "massasta" poikkeavasti. Voisin hyvin kuvitella puiston vakio äiti porukan (jotka eivät kehtaa pukeutua perinteiseen sadeasuun) katsovan kieroon sinne sadepuvussa tulevaa. Monasti olen pannut merkille sen supatuksen alun ja jokaisen yrittävän salaa katsoa "outoa" pukeutujaa minkä tämä porukka laittaa alulle. Katsos se ryhmä paine se ryhmä paine. Jos haluat kuulua joukkoon pukeudu joukon mukaan. AP:lle sanoisin, että älä välitä niistä ollenkaan. Jos niillä on sen verran huono itsetunto niin "pönkitä" omaasi ajatellen "Siinähän kateelliset kattelette ja kastutte." :D
Mieheni kanssa olemme laittaneet merkille, että varsinkin jos sadesäällä mies on pukeutunut perinteiseen sadeasuun niin töllistelijöitä ja ihmettelijöitä on riittämiin. Aluksi en uskonut hänen väitettä, mutta olemme sitten muutaman kerran testanneet asiaa käytännössä ja en voinut kuin ihmetellä. Töissä työkaveri kertoi, että hänen miehellään on tapana "kiusata" naapureita ja ihmisiä sillätavalla, että pukee työkaverin vaaleanpunaisen "aikuisten potkupuvun" päälle ja lähtee se päällä esim. kauppaan tai pesutupaan. Tämä on kuulemma kaverin suurinta hupia :D No nyt tää meni off topic tsori siitä :/
Olisi ainakin minusta jos sattuisin näkemään :)
Mikä siinä on hauskaa jos käyttää sadevaatteita eikä halua kastua??
Kyllä kunnon vesisateeseen ainoa oikea valinta on PVC pintainen kunnon kura-asu, hupullinen takki ja olkainkurahousut ja jalkaan pitkävartiset kumisaappaat, esimerkiksi Kontiot. Samat varusteet niin lapsille kuin aikuisillekin. Joku hienohelma märissä tennareissaan ja hupparissaan varmaan katsoo että onpa tolla karseet kuravaatteet. Antaa katsoa ihan rauhassa.
Suurin osa aikuisista kammoksuu perinteisiä sadevaatteita? Mielummin kastutaan läpimäräksi ja ollaan kipeitä. Onko ihmisille jäänyt joku trauma lapsuus ajoilta vai mikä on? Itelläni on kunnon sadekamppeet (sadetakki ja haalarimalliset sadehousut) eikä ole keväisin ja syksyisin flunssa yllättäny.
Olis mielenkiintoista nähdä lisääntyisikö sadeasujen käyttö jos siitä saataisiin tehtyä trendi asuste.