Kuri ja pakko ovat aliarvostettuja toimintatapoja
Miten on tultu tilanteeseen, jossa on unohdettu nämä tärkeät keinot? Elämässä tulee tilanteita, jolloin on pakko tehdä asioita ja vaaditaan omien halujen vastaistakin toimintaa. Kurinalaisuus ja pitkäjänteisyys ovat ominaisuuksia, joilla saadaan parhaimmat palkat ja paikat. Ne ovat katoava luonnonvara. Ne opitaan lapsena ja nuorena. Kurinalaisuus ei ole väkivaltaa, sen puute on. Älä tarjoa sitä.
Kommentit (14)
Ydinperheessä on atomi, jota lapset tottelevat - joko itkien tai pakolla.
Vierailija kirjoitti:
Ydinperheessä on atomi, jota lapset tottelevat - joko itkien tai pakolla.
Montako protonia, neutronia ja elektronia siinä on?
Opettajat kiittävät, jos saavat edes pari normitottelevaista lasta luokalleen.
Vierailija kirjoitti:
Mä voin kyllä tulla kurittamaan sinua. Kiihottaako se sinua seksuaalisesti?
Kyllä kiitos. Haluan piiskaa.
ap
ja juu punttisankari lääkäri a vuolioja hormooneissaan itkee italiassa, kun lasta laitetaan kuriin. katotaan mitä siitä sen jälkikasvusta kuoriutuu, kun sitä hoitaa milloin missäkin ja kukakin. rajaton keinottelija?
Pitkäjänteisyyden opettelusta olen samaa mieltä. On hyvä oppia olemaan sitkeä, opetella kestämään turhautumista ja epäonnistumista ja pääsemään näiden kokemusten yli jatkaen pyrkimistä tavoitteeseen.
En ymmärrä mitä tarkoitat kurilla? Vallan käyttö toiseen pakottamalla tai alistamalla on vastoin kaikkia motivaatioteorioita.
Taitava saa herätettyä toisessa ihmisessä motivaation ja ylläpidettyä sitä ilman pakkoa tai muuta vallan käyttöä.
Terveisin,
vuosikymmeniä kasvatustyötä tehnyt mm. mielenterveysongelmien ja käytöshäiriöitä omaavien traumatisoituneiden nuorten kanssa
"Kurinalaisuus ja pitkäjänteisyys ovat ominaisuuksia, joilla saadaan parhaimmat palkat ja paikat"
joopa joo. oikeasti nuo saadaan parhaiten perimällä ne, seuraavaksi parhaiten suhteilla (joissa myös oikeaan sukuun syntyminen auttaa), kolmanneksi parhaiten tuurilla (esim osakkeilla tai vaikka sillä lotolla)
ahkeruudella et rikastuta kuin muita ihmisiä ja tule muiden hyväksikäyttämäksi. lopulta sinut heivataan, kun sinusta ei enää saa puristettua mitään irti omistavalle luokalle
Vierailija kirjoitti:
Ai vanhapiika jostain Kemistä tulee tänne pääkaupunkiseudulle? 😆
Vierailija kirjoitti:
Pitkäjänteisyyden opettelusta olen samaa mieltä. On hyvä oppia olemaan sitkeä, opetella kestämään turhautumista ja epäonnistumista ja pääsemään näiden kokemusten yli jatkaen pyrkimistä tavoitteeseen.
En ymmärrä mitä tarkoitat kurilla? Vallan käyttö toiseen pakottamalla tai alistamalla on vastoin kaikkia motivaatioteorioita.
Taitava saa herätettyä toisessa ihmisessä motivaation ja ylläpidettyä sitä ilman pakkoa tai muuta vallan käyttöä.
Terveisin,
vuosikymmeniä kasvatustyötä tehnyt mm. mielenterveysongelmien ja käytöshäiriöitä omaavien traumatisoituneiden nuorten kanssa
Olet jokaisen kukkahattutädin unelma-ammatissa!
PS
Montako viikkoa kesälomaa on vielä jäljellä?
Kurilla ja pakolla saat aikaan ainoastaan negatiivisia asioita, kuten kapinaa ja radikalisoitumista. Hyvä johtaja toimii rakkaudesta ja hyväksynnästä käsin. Tuollaisen johtajan "johdettavat" seuraavat häntä omasta tahdostaan.
Vierailija kirjoitti:
Normitottelevainen = valmis aivopesuun koulussa. Ei osaa pitää puoliaan.
Vierailija kirjoitti:
Terveisin,
Haista sää 👵🏻huora 💩vittu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normitottelevainen = valmis aivopesuun koulussa. Ei osaa pitää puoliaan.
Eli kiltit tytöt. Jäävät vanhapiioiksi.