Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas joku lapsi jäänyt suojatiellä auton alle ja kuollut :( Miksei autot pysähdy??

Kommentit (175)

Vierailija
101/175 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa huomattua:

Haa! Teini tai lapsi rikkoo liikennesääntöjä. Nyt on mahdollisuus ajaa yli saamatta itse mitään sanktioita!

Haa! Ihan sama onko lapsi tai nuori. Liikennesääntöjen puitteessa on mukava ajaa toisen yli.

Yksikään jalankulkija tai pyöräilijä ei ole tuonut tällaista asennetta keskusteluun. Aika pelottavaa huomata millaisia potentiaalisia murhaajia tässäkin keskustelussa asioi.

Outoa minustakin.

Miksi kukaan haluaisi ajaa toisen yli tai edes vähätellä tapahtunutta sillä että toinen rikkoi liikennesääntöjä?

Vierailija
102/175 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse niistä pyöräilijöistä jotka pysähtyvät suojatien eteen katsomaan tuleeko autoja, vaan niistä jotka ajaa suoraan suojatielle. Se on ihan omaa ajattelemattomuutta jos jää auton alle.

Tosi usein näkee näitä nuoria, jotka ajavat suoraan eteenpäin ja aivan suojatien kohdalla yhtäkkiä koukkaavat vasemmalle/oikealle eli suojatielle katsomatta lainkaan tuleeko autoja.

Autoilijan vika ?!

Kumpi siinä on se ajattelematon ja minäminä, häh?

Kyllä jokainen, jolle henkikulta on kallis, pysähtyy tai hiljentää vauhtia ja katsoo tuleeko autoja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/175 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin saman

Haa! Teini tai lapsi rikkoo liikennesääntöjä. Nyt on mahdollisuus ajaa yli saamatta itse mitään sanktioita!

Haa! Ihan sama onko lapsi tai nuori. Liikennesääntöjen puitteessa on mukava ajaa toisen yli.

Yksikään jalankulkija tai pyöräilijä ei ole tuonut tällaista asennetta keskusteluun. Aika pelottavaa huomata millaisia potentiaalisia murhaajia tässäkin keskustelussa asioi.

Outoa minustakin.

Miksi kukaan haluaisi ajaa toisen yli tai edes vähätellä tapahtunutta sillä että toinen rikkoi liikennesääntöjä?

enkä kyllä yhtään tuollaista tyytyväistä viestiä oo täälä löytänyt.

Vierailija
104/175 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivisin.

Voin hyvin kuvitella miten moni ajaa eteenpäin vaikka on katsonut tuleeko niitä autoja.

Monen auton moottorin surinakin on hiljainen.

On tullut monesti yllätyksenä valoton harmaa auto.

Eikö nykyään tarvitse pitää ajovaloja päällä?

Vierailija
105/175 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse niistä pyöräilijöistä jotka pysähtyvät suojatien eteen katsomaan tuleeko autoja, vaan niistä jotka ajaa suoraan suojatielle. Se on ihan omaa ajattelemattomuutta jos jää auton alle.

Tosi usein näkee näitä nuoria, jotka ajavat suoraan eteenpäin ja aivan suojatien kohdalla yhtäkkiä koukkaavat vasemmalle/oikealle eli suojatielle katsomatta lainkaan tuleeko autoja.

Autoilijan vika ?!

Kyllä jokainen, jolle henkikulta on kallis, pysähtyy tai hiljentää vauhtia ja katsoo tuleeko autoja...

Voi hyvä ystävä sentään, ei kyse ole siitä onko autoilija oikeassa vai väärässä, vaan siitä, että sinun tulee tiedostaa vastuusi ja se, mitä voit saada aikaan autolla. Suojatien kohdalla, hiljennä aina, pysähdy mielumin jos näet muuta liikennettä (myös niitä pyöräilijöitä). Tietenkään kukaan ei saa hypätä tai ajaa pyörällä yllättäen suojatielle, mutta näihinkin tilanteisiin tulee varautua. Kukaan ei myöskään saisi ajaa kolmion takaa autolla varmistamatta muuta liikennettä, junan lähestyessä pitäisi puomien olla alhaalla ja ajokieltovalon palaa, mutta kun tosielämässä näin ei aina tapahdu.

Siksi autoilijan on oltava valppaana, muiden ja omankin turvallisuutensa takia. Valtaosa onnettomuuksista johtuu liian suurista tilannenopeuksista ja varomattomuudesta ja tämä on ihan fakta.

Vierailija
106/175 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos takaapäin lähestyy pyöräilijää joka on kenties aikuisen mitoissa. Tuskin edes kiinnittää huomiota olemukseen sen enempää.

Ja todellakin ihmettelen että missä vaiheessa laki on muuttunut sitten siitä, kun mulle autokoulussa opetettiin että pyöräilijä taluttaa pyöränsä yli suojatien?

t: ajokortti vm- 86 (KT) ja -87 (ABC)

Vierailija
107/175 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin saman

Outoa minustakin.

enkä kyllä yhtään tuollaista tyytyväistä viestiä oo täälä löytänyt.

Minä olen löytänyt valitettavan monta viestiä, joiden takana on välinpitämätön autoilija...

Vierailija
108/175 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin ihmettelen miten ehtii näkemään minkäikäinen on kyseessä jos takaapäin lähestyy pyöräilijää joka on kenties aikuisen mitoissa. Tuskin edes kiinnittää huomiota olemukseen sen enempää.

Ja todellakin ihmettelen että missä vaiheessa laki on muuttunut sitten siitä, kun mulle autokoulussa opetettiin että pyöräilijä taluttaa pyöränsä yli suojatien?

Silloin meille opetettiin, että jos pyörätie jatkuu suojatien molemmin puolin, niin sitä pitkin saa ajaa

Vierailija
109/175 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos takaapäin lähestyy pyöräilijää joka on kenties aikuisen mitoissa. Tuskin edes kiinnittää huomiota olemukseen sen enempää.

Ehkä kannattaisi olla liikenteessä kaupunkialueella varsinkin valppaampi ja pudottaa nopeutta, jos ei erota lasta aikuisesta? En tiedä, ilmeisesti viimeaikoina ovat säännöt muuttuneet, sillä autokoulussa ei ole opetettu, että suojatielle ajavan pyöräilijän yli saa ajaa, eikä ole opetettu, että pyörä pitää taluttaa. Nimenomaan on opetettu, että suojatiellä ajavaa pyöräilijää pitää väistää, jos pyöräilijä vasta lähestyy suojatietä, autoilija saa periaatteessa ajaa, mutta noudatettava erityistä varovaisuutta.

Ja ihan ystävällisenä neuvona nämä annan, ihmettelen vaan kovasti monia asioita.

Vierailija
110/175 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laki oo mihinkään muuttunut, vaan ihmiset ei syystä tai toisesta aina noudata niitä!

Autoilijat ajaa ylinopeutta (lähes jokainen), päin punaisia eikä näytä vilkkua ym. ym.

Mutta lohduttaako sinua jos joku ajaa lapsesi kuoliaaksi suojatiellä. Autoilija kyllä näki hänet, mutta ajoi yli koska lapsi ajoi pyörällä eikä taluttanut sitä niin kuin kuuluisi. Lohduttaisit autoilijaa, että älä sure, ei se sinun syysi ollut. Lapseni nyt vain on sellainen pirun paukapää.

Vierailija
111/175 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin meille opetettiin, että jos pyörätie jatkuu suojatien molemmin puolin, niin sitä pitkin saa ajaa

Mutta käsittääkseni täällä kiistelläänkin siitä onko pyöräilijä kääntynyt yllättäen suojatielle?

Vierailija
112/175 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijan vika ?!

Voi hyvä ystävä sentään, ei kyse ole siitä onko autoilija oikeassa vai väärässä, vaan siitä, että sinun tulee tiedostaa vastuusi ja se, mitä voit saada aikaan autolla. Suojatien kohdalla, hiljennä aina, pysähdy mielumin jos näet muuta liikennettä (myös niitä pyöräilijöitä). Tietenkään kukaan ei saa hypätä tai ajaa pyörällä yllättäen suojatielle, mutta näihinkin tilanteisiin tulee varautua. Kukaan ei myöskään saisi ajaa kolmion takaa autolla varmistamatta muuta liikennettä, junan lähestyessä pitäisi puomien olla alhaalla ja ajokieltovalon palaa, mutta kun tosielämässä näin ei aina tapahdu.

Siksi autoilijan on oltava valppaana, muiden ja omankin turvallisuutensa takia. Valtaosa onnettomuuksista johtuu liian suurista tilannenopeuksista ja varomattomuudesta ja tämä on ihan fakta.

jos ajaa hiljempaa jokaisen suojatien kohdalla, jonka lähellä liikkuu jalankulkijoita ja pyöräilijöitä, niin siitä tulee vaan peräänajoja. Minä ainakin yllättyisin jos edellä ajava yhtäkkiä jarrutta suojatien kohdalla, vaikka siinä ei ole ketään. Kyllä edelleen olen sitä mieltä, että on helvetin iso ero siinä, onko se ihminen tulossa sille suojatielle pyörällä tai kävellen vai liikkuuko vaan muuten siinä suojatien lähellä.

Minä en todellakaan hiljennä suojatien kohdalla jos siitä ei ole kukaan menossa yli! Koska en halua saada toista autoa takapaksista sisään. Siksi. En suosittele muillekaan. Valppaana toki olen, mutta ihan totta, rajansa kaikella.

P.S. Olen muuten itse jäänyt lukioikäisenä suojatiellä auton alle, koska ajoin suoraan auton alle. Kuski ei näyttänyt vilkkua ja ajattelin, ettei se tänne tule, no tuli kuitenkin. IHAN OMA VIKANI. Olisi pitänyt taluttaa pyörää. Lensin pari metriä ilmassa, mutta ei sen kummempaa käynyt. Tämä oli aikaa ennen pyöräilykypäröitä. Poliisiasiaa tästä ei tullut, koska minulle ei käynyt mitään.

Vierailija
113/175 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lohduttaako sinua jos joku ajaa lapsesi kuoliaaksi suojatiellä. Autoilija kyllä näki hänet, mutta ajoi yli koska lapsi ajoi pyörällä eikä taluttanut sitä niin kuin kuuluisi. Lohduttaisit autoilijaa, että älä sure, ei se sinun syysi ollut. Lapseni nyt vain on sellainen pirun paukapää.

Ja kyllä autoilija saisi silmissäni armahduksen, jos tietäisin että lapseni on koheltanut liikenteessä.

Eri asia toki, jos joku tahallaan painaa kaasua, mutta tässä tapauksessa se ei ollut kyseessä.

Vierailija
114/175 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvitus on vain rajana sille mitä sitten kävisi. Ihan sama ajoiko vai taluttiko suojatiellä pyöräänsä.

Vierailija
115/175 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvitus on vain rajana sille mitä sitten kävisi. Ihan sama ajoiko vai taluttiko suojatiellä pyöräänsä.

Vierailija
116/175 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kenenkään päälle ei ajeta!

Vierailija
117/175 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on koko ajan ollut siitä tuliko teini yllättäen auton eteen. Ymmärrätkö?

Vierailija
118/175 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijan vika ?!

jos ajaa hiljempaa jokaisen suojatien kohdalla, jonka lähellä liikkuu jalankulkijoita ja pyöräilijöitä, niin siitä tulee vaan peräänajoja. Minä ainakin yllättyisin jos edellä ajava yhtäkkiä jarrutta suojatien kohdalla, vaikka siinä ei ole ketään. Kyllä edelleen olen sitä mieltä, että on helvetin iso ero siinä, onko se ihminen tulossa sille suojatielle pyörällä tai kävellen vai liikkuuko vaan muuten siinä suojatien lähellä.

Minä en todellakaan hiljennä suojatien kohdalla jos siitä ei ole kukaan menossa yli! Koska en halua saada toista autoa takapaksista sisään. Siksi. En suosittele muillekaan. Valppaana toki olen, mutta ihan totta, rajansa kaikella.

P.S. Olen muuten itse jäänyt lukioikäisenä suojatiellä auton alle, koska ajoin suoraan auton alle. Kuski ei näyttänyt vilkkua ja ajattelin, ettei se tänne tule, no tuli kuitenkin. IHAN OMA VIKANI. Olisi pitänyt taluttaa pyörää. Lensin pari metriä ilmassa, mutta ei sen kummempaa käynyt. Tämä oli aikaa ennen pyöräilykypäröitä. Poliisiasiaa tästä ei tullut, koska minulle ei käynyt mitään.

Miten autokoulussa on aikoinaan opetettu oikein ajamaan? Minulle asiat on opetettu niin, että ennen suojatietä hidastetaan ja pidetään ne TURVAVÄLIT kunnossa, eli ei ajeta toisen auton perseessä kiinni. Jos ajat perässä kiinni, ja edellä ajava tekee ihan mistä tahansa syystä äkkijarrutuksen, peräänajaja on aina syyllinen. Riittävällä turvavälillä ehtii aina reagoimaan ja jarruttamaan ajoissa. Siksi turvavälit on säädetty. On ihan idioottimaista ajaa toisen persauksissa kiinni, edellä ajava voi ihan milloin tahansa joutua jarruttamaan yllättäen. Ei pelkästään sen suojatien, vaan ihan minkä tahansa syyn takia.

Toisekseen, autokoulussa opetetaan nykyisin, että risteyksissä ja suojatien kohdalla pitää olla aina erityisen valppaana liikenteessä ja hiljennettävä nopeutta. Tätä sääntöä myös rikotaan eniten, mistä syystä onnettomuuksia sattuu suojatiellä paljon.

Että miten teitä 80-luvulla kortin saaneita on oikein opetettu ajamaan? Persauksissa kiinni ja risteysalueella ja suojatien kohdalla nasta lautaanko?

Vierailija
119/175 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHAN OMA VIKANI.

Jotenkin sairasta edes ajatella noin. Kunnioittaisit vähän itseäsi. Tuntuu että kunnioitat enemmän keksintöä nimeltä das auto.

Vierailija
120/175 |
26.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on koko ajan ollut siitä tuliko teini yllättäen auton eteen. Ymmärrätkö?

Opetettiinko sinulle autokoulussa, miten nopeus vaikuttaa onnettomuustilanteessa? oli se onnettomuus kenen syy tahansa? Eli vähennä nopeutta suojatien kohdalla, kenellekään autoilijalle ei voi tulla yllätyksenä, että suojatiellä saattaa tapahtua jotain yllättävää. Vähentämällä nopeutta voit säästää jonkun hengen.