Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulu rahaongelmien kanssa painiessa

Vierailija
21.12.2022 |

Ainakin minulla alkaa olla todella vaikeuksia. Ihan kohtuullisestikin taloudellisesti pärjänneenä on tämän hetkinen tilanne shokki. Kulut vain kasvaa kasvamistaan ja tulopuoli ei seuraa perässä.
Pahinta vielä että jouduin sairaslomalle ja kaiken odottelun jälkeen pieni sairaspäivärsha ei riitä edes laskuihin saati jouluostoksiin.

Olis ollut kiva ostaa lapsille edes jotain pientä kivaa.. mutta ei.

Onko muita? Mä jouduin valitsemaan jouluruoan ja ihan pakollisten laskujen välillä.

En voinut muuta kuin ostaa edes sitä ruokaa kun on lapsetkin tässä samassa. Yksin sitä voisi syödä vaikka pelkästään itsetehtyjä laatikoita kun ne ei nyt kovin kalliita ole.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten tullut ajatelleeksi hakea apua jo ennen joulua?

Vierailija
2/26 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ne tuplalapsilisät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo sitte käyny mielessä laittaa säästöön yhtään jos kerta on ollu se toimeentulo joskus ihan hyvä? Joulu tuli yllätyksenä?

Vierailija
4/26 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahhah! En ole muuta tehnytkään viimeiset 2kk kuin koittanut järjestellä asioitani. Korvauspäätösten teko vaan kestää ja niitä ei kaikki laskuttajat ymmärrä.

Ei kannata olettaa heti et täällä on jokin lusmu vastassa, joka itkee kurjaa elämää.

Totuus on se, että olen koko ikäni töitä painanut ja veroni maksanut ja kun tulee tilanne jolloin itse tarvitsen apua niin tämä vastaanotto onkin jokapaikassa tämä! Ei paljon isänmaallisuutta kyllä lisää tämä. Eikä uskoa sosiaaliturvaan ja vakuutusyhtiöihin.

Vierailija
5/26 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsille ei voi muka syöttää joululaatikoita? Mitä niille sitten pitää olla, kaviaaria?

Vierailija
6/26 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsille ei voi muka syöttää joululaatikoita? Mitä niille sitten pitää olla, kaviaaria?

En ole ap mutta ei lapset oikein laatikoista välitä. Meillä teini syö kinkkua,kaloja,salaattia,perunoita ja lihapullia. Tsemppiä ap!

Vierailija
7/26 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi et onkin fiksua kommentointia täällä. Taitaa joulukiireet kiristää pinnaa?

Aloittajalle: Ymmärrän että kaipaat pikkusen tsemppiä tilanteeseesi, mutta täältä sitä tuskin saa.

Olet pärjännyt ennenkin, tulet takuulla pärjäämään jatkossakin. Häntä pystyyn vaan ja säästöjä jatkossa vastaisuuden varalle vielä tilille kun elämä helpottuu.

Vierailija
8/26 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUN ITSE TARVITSEN APUA... Ai nyt pitäs jonkun muun rahoittaa joulus. Pari uitun päivää!!

Vierailija
9/26 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruoka ei ole sen kalliimpaa kuin normaali arki. Vai aiotteko olla kokonaan ilman ruokaa?

Vierailija
10/26 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä lapset sitten haluaisivat syödä, jos normaalit jouluruuat ei kelpaa? Ihan saman verran ne maksaa, kuin normiruokakin.

Vierailija
11/26 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap mutta ei lapset oikein laatikoista välitä. Meillä teini syö kinkkua,kaloja,salaattia,perunoita ja lihapullia. Tsemppiä ap!

Ok, kaikki paitsi kalat on tuossa edullista. Ihan normiruokaa, joten ei pitäisi millään lailla tulla kalliimmaksi kuin arkena. Ja ylipäätään lapset ei päätä mitä perheessä syödään.

Vierailija
12/26 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kummasti mä työttömänä ostin lapsille jotain 30 pakettia.

Vierailija
13/26 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Unohtuiko ylimääräi n en lapsilisä.

23. päivä tulee rahaa. Ota lapset mukaan ja ostakaa lahjat. Samalla voit kertoa ettei joulupukkia ole, vaan ihmiset tyhmänä ryntäilevät kaupoissa narratiivipukin takia.

Osta muutama kynttilätuikku ja laita jotakin edullista ruokaa. Joulutortut tulee helposti uunissa. Muista kertoa lapsille, että heillä on kaikkea mitä tarvitaan. Rakkaus on tärkeintä.

Vierailija
14/26 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahhah! En ole muuta tehnytkään viimeiset 2kk kuin koittanut järjestellä asioitani. Korvauspäätösten teko vaan kestää ja niitä ei kaikki laskuttajat ymmärrä.

Ei kannata olettaa heti et täällä on jokin lusmu vastassa, joka itkee kurjaa elämää.

Totuus on se, että olen koko ikäni töitä painanut ja veroni maksanut ja kun tulee tilanne jolloin itse tarvitsen apua niin tämä vastaanotto onkin jokapaikassa tämä! Ei paljon isänmaallisuutta kyllä lisää tämä. Eikä uskoa sosiaaliturvaan ja vakuutusyhtiöihin.

No tämä on just se yllätys, joka jokaista työttömäksi jäävää tai sairastuvaa odottaa. Mitä pitempään tilanne jatkuu, sitä syvemmälle tippuu ja se on niin hirveää, että juu, se on koettava itse, että voi uskoa todeksi.

Vierailija
15/26 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne syö kun et muuta anna : )

Vierailija
16/26 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy diakonissa pyytää ruokiin lahjakortti niin saatte vähän jotain hyvää pöytään. Itse onneksi ostin lahjoja putkin vuotta, tuplalapsilisät menee sairaalalaskuihin kun yllättäen mies joutui sinne. Oltiin suunniteltu jotain kivaa niillä lapsille ja meinaa masennus iskeä kun asiaa miettii, mutta onneksi nuo lisät tulee, koska saadaan laskut maksettua. Saatiin myös mll 100e lahjakortti jouluruokiin. Elämälle ei mitään voi.

Vierailija
17/26 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ikäsi painanut töitä sanojesi mukaan ja 0e säästöjä. Mites meni noin niinkun omasta mielestä?

Vierailija
18/26 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs ne tuplalapsilisät?

Mä maksoin niillä luottokortti velkaa, oli jo 800€ kun ei vain rahaa ole.

Vierailija
19/26 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne syö kun et muuta anna : )

Ei syö. Nimimerkkillä koulussa pakotettu syömään uudestaan omat oksennuksetkin. Työpaikan Jouluruokailupäivät ovat saikkupäiviä, ne ruoat ovat järkyttäviä, laatikoita, puolikypsää kinkkua jne. Mitään ei ole mitä yökkäämättä söis. Ikää on 37v

Vierailija
20/26 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen se yrittäjä, jonka palvelut kyllä kelpaavat, mutta laskuja ei jakseta maksaa. Jotkut kuvittelevat, että minua ei haittaa rahoittaa heidän joulunsa tai mikä milloinkin.

En ole pankki enkä hyväntekeväisyysjärjestö. Minä tarvitsen ne rahat omasn jouluuni ja omien lasteni lahjoihin.