Kivuliain/kamalin sinulle tehty toimenpide lääkärissä/sairaalassa?
Synnytystä ei tällä kertaa lasketa kyselyyn mukaan.
Itse sanoisin, että kurkkupaiseen puhkaiseminen/leikkaus puudutuksella on yksi syy "valkotakkipelkooni". Puudutusta varten laitettiin ensi jotain suihketta ja sitten tökittiin piikillä ympäri kurkkua. En muista milloin puudutus olisi sattunut niin paljon. Yksi hoitaja piti päätä paikoillaan ja toinen käsiä. Koko ajan yökkäilin verta ja mätää siihen "yrjökuppiin" sekä lääkärin ja hoitajien takeille/vaatteille. Muistan sen äänen ikuisesti kun saksilla leikattiin kurkkuni pintaa (sama kuin broileria tms. leikkaisi keittösaksilla). Vasta jälkeen päin sain rauhoittavaa ja kipupiikin.
Tämähän tehtiin minulle siis kahdesti (muutama päivä oli välissä) ja kun paise tuli kolmannen kerran, niin se olikin lähtö sairaalaan ja nielurisojen poistoon.
Kommentit (188)
Pari tikkiä otettiin ikenistä pois. Reippaasti lääkäri vain vetäisi ne. Jumankauta että sattui.
Hampaan poisto ja myös paikkaukset kaikki ilman puudutusta.
Puudutuspiikit kitalakeen ennen muutamien hampaiden poistoa lapsena oikomishoidon takia olivat ikäviä, itse toimenpiteet muuten sujui ongelmitta ja paraneminen nopeaa. Puudutuspiikit (6-7kpl) peniksen tyveen ennen ympärileikkausta fimoosin vuoksi joskus parikymppisenä. Toipuminen oli hyvin kivuliasta, etenkin kun terskasta lähti limakalvo samalla pois nahan liimautumisen vuoksi. Uuden limakalvon kasvamista odotellessa jopa ilmavirta tai talouspaperin kulman kosketus sattui aivan saatanasti. Ensimmäinen suihkussakäynti kyseisen leikkauksen jälkeen aiheutti kovimman tuntemani kivun ikinä. Silloin tuli vedet silmistä. Ainiin ja aamuöiset luonnolliset stondikset herätti ensimmäisen kahden viikon aikana n. 2h välein. Ikävä oli mennä nukkumaan, kun tiesi, että herää kipuun. Ei housuja kolmeen viikkoon ja sairaslomaa tuo aika. Lopputulokseen kuitenkin olen enemmän kuin tyytyväinen.
Mä en jaksa tätä internetin paskapuhetta.
Hmm, ehkä tikinpoisto tuolta silmän sisäkulmasta, sekin vain siksi, että olin kovin nuori ja oli kokematon lääkäri.Tai sitten ihan vaan hammaslääkärissä porailu, eli tässä kontekstissa vähällä olen selvinnyt.
Jumalauta että kaikki noi hoitajat, lääkärit ja kirurgit on vihasia ihmisiä. Mutta niillä on oikeus purkaa raivonsa potilaisiin. Ihan potilaiden oma vika kun tollasiin toimenpiteisiin joutuu.