Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kivuliain/kamalin sinulle tehty toimenpide lääkärissä/sairaalassa?

Vierailija
01.07.2015 |

Synnytystä ei tällä kertaa lasketa kyselyyn mukaan.

Itse sanoisin, että kurkkupaiseen puhkaiseminen/leikkaus puudutuksella on yksi syy "valkotakkipelkooni". Puudutusta varten laitettiin ensi jotain suihketta ja sitten tökittiin piikillä ympäri kurkkua. En muista milloin puudutus olisi sattunut niin paljon. Yksi hoitaja piti päätä paikoillaan ja toinen käsiä. Koko ajan yökkäilin verta ja mätää siihen "yrjökuppiin" sekä lääkärin ja hoitajien takeille/vaatteille. Muistan sen äänen ikuisesti kun saksilla leikattiin kurkkuni pintaa (sama kuin broileria tms. leikkaisi keittösaksilla). Vasta jälkeen päin sain rauhoittavaa ja kipupiikin.

Tämähän tehtiin minulle siis kahdesti (muutama päivä oli välissä) ja kun paise tuli kolmannen kerran, niin se olikin lähtö sairaalaan ja nielurisojen poistoon.

Kommentit (188)

Vierailija
141/188 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kans 8lk terkkarilla tutkittiin alapää iha kunnol ku menkat oli nii kipeet😬

Mulla oli just menkat sillon ja ku se terkkari (oli viel mies😫) katto ja näki verta ni sano et ilmeisesti on menkat alkanu. Olin vaa sillee et joo. Ensin kokeili hanskoil ulkosynnyttimet ja hiero klitorista. Sit Se oli sillee et pysy iha rentona ja yhtäkkii laitto sormii sisään. Ku se otti sormet ulos niis oli tietty verta mikä oli sika noloo. Sit katottiin viel sil ankannokalla ja se sattu nii paljon ku pillu veny😭lopuks haluttii nähä viel immenkalvo ni piti mennä sillee vatsa pöytää kohti polvilleen siihen pöydälle. Se oli niin noloo ettei mitää rajaa. Ku se sitä immenkalvoo sörkki ni sattu muuten ja paljonl. Mul sanottii et pitää varata aika immenkalvon puhkasuun ku se oli nii kiree. Sain kuulla et se sattuu nii paljo ettei sitä voida tehä terkkarilla. Olin ihan shokissa sen koko ajan ja koko loppu illan pilluun sattu. Illal sain viel paniikkikohtauksen. Mul

Mene muualle rustailemaan noita fantasioitasi, esimerkiksi ylilaudalle.

Vierailija
142/188 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keuhkotähystys ei ollut kiva.

Mulla on kokemusta vaikka minkälaisista tutkimuksista ja toimenpiteistä, mutta keuhkotähystystä mulle ei enää tehdä ilman kunnon anestesiaa. Ei tehnyt kipeää, mutta paniikki iski kesken kaiken. Luulen, että kuolen siihen. Eikä kiukkuinen lääkäri ainakaan helpottanut asiaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/188 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvan putkitus. 

Vierailija
144/188 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kokemusta vaikka minkälaisista tutkimuksista ja toimenpiteistä, mutta keuhkotähystystä mulle ei enää tehdä ilman kunnon anestesiaa. Ei tehnyt kipeää, mutta paniikki iski kesken kaiken. Luulen, että kuolen siihen. Eikä kiukkuinen lääkäri ainakaan helpottanut asiaa. 

Lääkärit ja moni hoitaja on sadisti, ja ne nauttii siitä kun ne saa kieltää potilailta puudutukset ja esilääkkeet ja sit kun se pelkäävä potilas vielä itkee ja huutaa kivusta niin ai että. Esilääkkeet ja panacodithan ihan yleisesti sujahtavat hoitajien omiin taskuihin ja potilaille annetaan pelkkää panadolia.

Vierailija
145/188 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskionteloiden punkteeraus terkkarissa kun olin koululainen. Jotkut ihme tupot laitettiin ensin nenään, jonka piti muka puuduttaa, mutta mitään puudutusvaikutusta ei tullut. Sattui aivan s*tanasti, muttei kuitenkaan onnistunut. Ei saanut läpi sitä välinettä onteloihin asti.

Vierailija
146/188 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on tehty paljon toimenpiteitä, ja olen joutunut olemaan useita jaksoja sairaalassa.

Mutta kolonoskopia oli niin kivuliasta että huusin ja itkin. Se kipu tuntui siltä kun teurastettaisi sisältäpäin.

En ymmärrä miksi suomessa tuota tehdään ilman kevyttä anestesiaa, sillä jenkeissä humautus on vakio.

Se oikeasti on toisille aivan järjettömän tuskainen kokemus. Esimerkiksi mulla jäi kesken.

En vaan pysty siihen ja on puoli vatsaa tutkimatta edelleen. En pysty maksamaan yksityiselle anestesiaa.

Mulle se tehdään nykyään 5 v välein, ja vihdoinkin kunnon kipulääkityksellä, fentanyylijohdannaista suoraan suoneen. Itse tutkimus ei tällä kertaa sattunut siksi lainkaan, mutta jumalauta sitä tuskaa, kun skoopin ärsyttämät sisäiset pukamat raivostuivat. Suolenseinämän hermotus sai kivun tuntumaan välilevynpullistumalta (joka myös on). Pari päivää pystyin lähinnä ähkimään kivusta maksimiannoksella panadolia+buranaa, ja kaikenkaikkiaan kärsimys kesti kaksi viikkoa. Lasku tuli eilen, 41,20. 

Vierailija
147/188 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä hämmentävää, että lääkäri suuttuu, kun potilaaseen sattuu! Ihan kuin joku tahallaan tai kiusallaan alkaisi tuntea kipua.

Vierailija
148/188 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 krt otettu näyte kohdusta, tuntui että taju lähtee

Vierailija
149/188 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläinen naislääkäri teki sisätutkimuksen synnytysalissa. Kokeili montako senttiä olen jo auki. Sattui enemmän kuin itse synnytys.

Vierailija
150/188 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäydinpunktio kun olin noin neljävuotias.

Vierailija
151/188 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä hämmentävää, että lääkäri suuttuu, kun potilaaseen sattuu! Ihan kuin joku tahallaan tai kiusallaan alkaisi tuntea kipua.

Jep, sama juttu kävi mulla. Lääkäri suuttui, kun tunsin kipua. Siitä lähtien oon vihannut lääkäreitä.

Vierailija
152/188 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä näyte otetaan kohdusta ilman nukutusta?

Vierailija
153/188 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse kokenut. Mutta kuulin taas tarinan kuinka tulehtunut hammas ei puutunutkaan. Hammasta ei särkenyt mutta siinä oli ollut epämääräistä tykytystä. Hammaslääkäri puudutti mutt ei tehonnut ainakaan täysin. Potilaalla oli kaikki hekvetin tuskat ei kerran vaan toisellakin käytikerralla. Miksei näissä tilanteissa anneta nopeasti vaikuttavaa kyllin vahvaa kipulääkettä joita on mm morfiini, fentanyyli yms

Vierailija
154/188 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä näyte otetaan kohdusta ilman nukutusta?

Ehkä toi "Tuntui että taju lähtee" onkin se tunne just ennen sitä nukutusta/nukutuksessa :)

Vierailija
155/188 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämen kuvaus ruokatorven kautta. Olin tukehtua kameraa nieltäessä ja itse kuvaus oli kivulias. 

Vierailija
156/188 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalin on gastroakopia mut kivuliain virtsarakon tähystys, 3 synnyttänyt luomuna ja synnytys ei ole mitään tuohon verrattuna. Kivulian hetkellinen kokemus on kierukan laitto kun oli melko seko lääkäri asentamassa. 

Vierailija
157/188 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksei NYKYAIKANA voi olla kivuttomampia ja miellyttävämpiä tutkimuksia. Siis oikeesti. Ei olla enää missään "nuijanukutus"-aikakaudella. Miks oikeesti pitää tunkea jotain letkuja ja ties mitä systeemeitä ja ronkkia ihmisiä joka puolelta. Luulis että nykytekniikalla ois saatu jo ajat sitten paljon parempaa aikaan. Ihan niinku jotkut tutkimukset ois tahallaan tehty potilaille ikäviksi.

Vierailija
158/188 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gastroskopia. Se tukehtumisen tunne... :/ Seuraavalla kerralla jos siihen joudun otan esilääkkeen...

Sain samassa toimeenpiteessä paniikkikohtauksen ja jos joskus vielä joudun moiseen, en mene, tai mut täytyy tainnuttaa.

Vierailija
159/188 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa synnytyksessä laitettu epiduraali. Yritettiin monta kertaa pistää, mutta aina meni ohi. Sattuu muuten ihan hirveästi, siinä ei supistuskivut tunnu missään.

Tämän jälkeen en ole enää ottanut selkään puudutteita. Mielummin synnyttänyt pelkällä ilokaasulla vaikka sattuu sekin.

Vierailija
160/188 |
21.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukkovarpaan kynsi reiviittiin pieninä suikaleina pois

Olin teini kun satutin isovarpaan, kynsi poistettiin nukutuksessa Turussa.  En tiedä missä sinulta.

Ketjussa tuntuu olevan joku joku päästelee suustaan ikäviä sammakoita.