Kivuliain/kamalin sinulle tehty toimenpide lääkärissä/sairaalassa?
Synnytystä ei tällä kertaa lasketa kyselyyn mukaan.
Itse sanoisin, että kurkkupaiseen puhkaiseminen/leikkaus puudutuksella on yksi syy "valkotakkipelkooni". Puudutusta varten laitettiin ensi jotain suihketta ja sitten tökittiin piikillä ympäri kurkkua. En muista milloin puudutus olisi sattunut niin paljon. Yksi hoitaja piti päätä paikoillaan ja toinen käsiä. Koko ajan yökkäilin verta ja mätää siihen "yrjökuppiin" sekä lääkärin ja hoitajien takeille/vaatteille. Muistan sen äänen ikuisesti kun saksilla leikattiin kurkkuni pintaa (sama kuin broileria tms. leikkaisi keittösaksilla). Vasta jälkeen päin sain rauhoittavaa ja kipupiikin.
Tämähän tehtiin minulle siis kahdesti (muutama päivä oli välissä) ja kun paise tuli kolmannen kerran, niin se olikin lähtö sairaalaan ja nielurisojen poistoon.
Kommentit (188)
Raskauden keskeytys sairaalassa, ilman nukutusta. Suomessa ei näin vissiin tehdäkään ja hyvästä syystä.
Selkäydin piilkki lapsena. Ilman puudutusta. Muistan vieläkin vaikka ikää jon18.v ja olin silloin jotai 5 tai 6.v. Oli monta lääkäriä pitämässä kiinni etten liiku.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 00:37"]
Raskauden keskeytys sairaalassa, ilman nukutusta. Suomessa ei näin vissiin tehdäkään ja hyvästä syystä.
[/quote]
??? Nyt ei tajua.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:52"]
Juurihoito niin tulehtuneeseen hampaaseen,että olin valvonut 3 vuorokautta ja pakkasessa kävelykin sattui jo niin,että itkin.Juurihoidossa sitten huusin.
[/quote]
Miksei tuollaisessa tilanteessa jos hammas ei puudu potilaalle voida antaa morfiinia tai jotain muuta riittävän vahvaa kipulääkettä joka kykenee viemään kivun hoidon ajaksi.
Yksi hammaskiven poisto on ollut kamalin ja kivuliain hoitokokemukseni, vaikka paperilla olen joutunut kokemaan aika paljon rankempiakin juttuja. Suuhygienisti tuntui oikeasti oikein nauttivan siitä kun kyynelet valuivat ja verta vuosi suusta ja samalla pääsi vielä haukkumaan kuinka huonosti hoidan hampaitani. Se kovakouraisuus oli jotain ihan uskomatonta.
Neljä syövän vuoksi murtunutta selkänikamaa ja magneettikuva. Makuullemeno oli tuskallista.
Sädehoitoa varten sain myöhemmin kipulääkeliuosta, koska minun piti maata alustalla.
Tulehtuneen hammasjuuren poisto ja useampi luuydinpunktio eivät olleet mitään noihin verrattuna.
Minulla oli kynsivallin tulehdus, joka ei parantunut antibiooteilla. Jotenka lääkäri sitten päätti että ei auta muu kuin leikata. Toimenpide suoritettiin puudutuksessa ja oli aivan kamalaa. Lääkäri iski tosi kovaa kolme piikkiä suoraan varpaaseen eikä juurikaan odotellut että alkaisi kunnolla vaikuttamaan joten se kipu oli aivan hirveää huusin ja itkin täyttä kurkkua!
Molemmista korvista tärykalvojen puhkaiseminen. Voi ******* mikä kipu. Miettikää ku törkkäisitte vanupuikon liian syvälle vahingossa..
Sattuu myötätunnosta niin että jalkoja kipristelee!!
En pystynyt lukemaan edes loppuun :|
Kivuliaimmat toimenpiteet liittyy jalkapohjiin.
Kortisonipiikin laitto kantapäähän sattui aika hemmetisti samoin kuin jalkapohjan syvän haavan tikkaus ilman puudutusta! Puudutus ei siis toiminut. Hrrrrr...
Hampaan juurihoito, puudutus ei onnistunut kunnolla.
Naiset kestävät.
Miehet eivät. Flunssaa sairastava mies luulee sairastavansa keuhkokuumetta, makaa sohvalla ja kitisee juotavaa vaimolta.
Keuhkokuumetta sairastava nainen hoitaa kodin ja lapset.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 01:05"]Naiset kestävät.
Miehet eivät. Flunssaa sairastava mies luulee sairastavansa keuhkokuumetta, makaa sohvalla ja kitisee juotavaa vaimolta.
Keuhkokuumetta sairastava nainen hoitaa kodin ja lapset.
[/quote]
paska puhetya mutta tiedätkin sen jo itsekin. M20
Gastroskopia. Se tukehtumisen tunne... :/ Seuraavalla kerralla jos siihen joudun otan esilääkkeen...
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 01:06"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 01:05"]Naiset kestävät. Miehet eivät. Flunssaa sairastava mies luulee sairastavansa keuhkokuumetta, makaa sohvalla ja kitisee juotavaa vaimolta. Keuhkokuumetta sairastava nainen hoitaa kodin ja lapset. [/quote] paska puhetya mutta tiedätkin sen jo itsekin. M20
[/quote]
Mitähän kokemusta sinulla on asiasta, jos olet 20-vuotias mies?
Kaavinta paikallispuudutuksessa buranan voimalla. Ja se kun sitä ennen tutkittiin mitä sinne on jäänyt ja koko kohtu täytettiin suolavedellä ja laajennettiin.
Kun joku harjoittelija yritti paikata huultani (hammas meni läpi) liimalla, ja se kumihanska tarttui aina siihen liitoskohtaan ja repi sen auki. Sama toistui varmaan viisi kertaa ennenkuin lääkäri tuli liimaamaan sen.
Kun multa puhkesi ja tulehtui umpisuoli, niin se kyllä koski tosi paljon varmaankin. Lääkärit vielä monia kertoja painelivat mahaa todella kovakouraisesti. Koski niin paljon etten muista paljoa mitään ja olin 100% shokissa.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 23:26"]Se ihme punkteeraus, tuolta poskionteloista. Hyi oksettaa kun edes mietin.
[/quote]
Tämä. En ikinä suostuis siihen toista kertaa, en mistään hinnasta.
Kohdunkaulan puudutus kolmesta eri kohdasta,poistettiin kondylooma,jonka sain poikaystävältä 17-vuotiaana.Kondylooma poistettiin laaserilla ja onneksi saatiin pois.Puudutus sattui aivan hirveästi,en saanut mitään esi tai kipulääkettä.