Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinki Design School hakijoita?

Vierailija
01.07.2015 |

Onko kukaan hakenut kyseiseen kouluun opiskelemaan? Mille alalle? Oletteko jo saaneet hakutulokset?
Tottakai vanhat opiskelijat saavat kertoa kokemuksiaan!

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visualistityttö kirjoitti:

Olen suorittanut visualistin ammattitutkinnon ja antanyt näytön tälle "asiantuntijaryhmälle". Oli ihan yhtä tyhjän kanssa. Oli huonot opettajat ja huono koulutus. Valtio maksaa nämä ammattitutkinnot koulutusyrityksille ja ne eivät saa rahojaan valtiolta, jos joku ei valmistu. Eli helposti siellä läpi pääsee.  Sen tietää työnantajatkin. Pääsin itse läpi todella helposti, vaikka olin monta päivää poissa koulutuksesta. No, onpahan ainakin todistus "ammattiosaamisesta" :-)

Mul taas ihan päinvastaiset kokemukset.. Ja vähän outoa että Design School jakaa tutkintodistuksia, jos se ei oikeesti ole tutkinto.

Vierailija
62/110 |
30.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen suorittanut visualistin ammattitutkinnon ja antanyt näytön tälle "asiantuntijaryhmälle". Oli ihan yhtä tyhjän kanssa. Oli huonot opettajat ja huono koulutus. Valtio maksaa nämä ammattitutkinnot koulutusyrityksille ja ne eivät saa rahojaan valtiolta, jos joku ei valmistu. Eli helposti siellä läpi pääsee.  Sen tietää työnantajatkin. Pääsin itse läpi todella helposti, vaikka olin monta päivää poissa koulutuksesta. No, onpahan ainakin todistus "ammattiosaamisesta" :-)

Mul taas ihan päinvastaiset kokemukset.. Ja vähän outoa että Design School jakaa tutkintodistuksia, jos se ei oikeesti ole tutkinto.

Kyseisen koulun sisustussuunnittelijan tutkinnon käyneenä seuraan huvittuneena tätä keskustelua. Mikäli poissaoloja on tuolla koulussa neljä päivää, se ei todellakaan estä todistuksen saamista. Tiedän omasta kokemuksesta. Opiskelijoita kuunneltiin ja palautteeseen suhtauduttiin hyvin asiallisesti. Tosin meidän ryhmällä oli vain hyvää palautetta. Koulutuksen sisältö oli toimiva, samoin luennoitsijat osasivat hommansa hyvin. Hain kouluun ystäväni suosituksesta. Hänellä oli hyvä kokemuksia muotisuunnittelijan koulutuksesta. Koulu painottaa myös verkkosivuillaan, että kyseessä eivät ole ns viralliset ammattitutkinnot. Asia on ihan rehellisesti ja avoimesti siellä kerrottu. Olen aikoinaan suorittanut toisessa koulussa myös visualistin ammattitutkinnon, joka ei mielestäni vastannut tasoltaan lainkaan Helsinki Design Schoolin opetusta, vaikka oli kestoltaan pidempi. Eli kokemus opettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkintonimikkeet Suomessa vahvistaa Opetushallitus. HDS opetus ei johda viralliseen Opetushallituksen vahvistamiin ammattitutkintonimikkeisiin, eli sillä ei ole painoarvoa muiden opetuslaitosten ohjelmissa eikä HDS tutkinnon opintopisteet ole hyväksiluettavissa esim. jatko-opinnoissa muissa kouluissa.

HDS todistus on siis todistus opintojen suorittamisessa heidän opetuksestaan.

Vierailija
64/110 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkintonimikkeet Suomessa vahvistaa Opetushallitus. HDS opetus ei johda viralliseen Opetushallituksen vahvistamiin ammattitutkintonimikkeisiin, eli sillä ei ole painoarvoa muiden opetuslaitosten ohjelmissa eikä HDS tutkinnon opintopisteet ole hyväksiluettavissa esim. jatko-opinnoissa muissa kouluissa.

Vierailija
65/110 |
31.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok ajanvietettä tuo koulu

Vierailija
66/110 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Helsinki Design School on yksityinen koulu, joten opiskelu meillä ei oikeuta esimerkiksi Kela-tukeen tai muihin opiskelijaetuuksiin. Helsinki Design Schoolin koulutukset eivät ole jatko-opintokelpoisuutta antavia ammattitutkintoja."

Hyvin on luettu koulun sivut. Siellä asia on aivan selkeästi kerrottu. Tuttavani suoritti aikoinaan AJK nimisen pikkukoulun "ammattikoulutuksen" ja se oli kyllä surkeista surkein. Hänellä ei  ollut tuosta koulutuksesta mitään hyvää sanottavaa.

Vierailija
67/110 |
06.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain kokemusta graafisen suunnittelun linjasta ko. koulussa? Lähinnä ajatuksena olisi osaamisen täydentäminen eli ns. puhtaalta pöydältä ei ole tarkoitus lähteä liikkeelle.

Vierailija
68/110 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koulussa opiskelen , enkä oikein tiedä mitä mieltä olisi. Koulua tosiaan se 2-3 kertaa kuussa , ja joka ikinen päivä jää aina 'kesken'. Viimeset kaks tuntia opettajat käy palokiirrellä läpi asiat ja jos henk koht keskusteluja tunnilla oppilaitten kanssa, viimeset ei ehdi rauhassa opettajan kanssa keskustelemaan. 3000 koulusta maksettu eikä aika riitä. Ja se et lähes kaiken joutuu ite ostamaan ja maksamaan. Joten todellisuudessa koulun hinta on reilusti yli 3000 loppujen lopuksi. Muuten kyllä tykkään ja huippu opettajat, mutta todella ärsyttävää ettei ykskään oppitunti ois loppunu kesken. Tehtävänannot myös erittäin huonot. Osalta ei saa edes tehtävälappuja. Välillä myös mennyt siihen ettei 12 jälkeen (ruokatunnin jälkeen) ole yhtään taukoa koska aika ei riitä. Se on raskasta istua 4 tuntia paikallaan ja asiaa tulee ku Esterin ......

Vierailija
69/110 |
07.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voisin lisätä että duunia saanu kyllä koulun kautta ja koulutuksen avulla!

Vierailija
70/110 |
08.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija kirjoitti:

Sen voisin lisätä että duunia saanu kyllä koulun kautta ja koulutuksen avulla!

Minulla on erilaisia kokemuksia. Olen saanut aina tehtävät, vieläpä hyvin briiffattuna. Kun tehtäviin paneutuu, saa niistä paljon irti. Opettajiltani saamani palautteet ovat myös olleet hyviä. Opetuspäivät ovat intensiivisiä, mutta erittäin hyviä sisällöltään. Parempi liikaa kuin liian vähän. Joskus aikataulut muuttuu, mutta johtuu ainakin meidän ryhmässä ihan siitä, että opettajat haluavat vastailla opiskelijoiden kysymyksiin hyvin tai halutaan tuoda opetukseen jotain kiinnostavaa extraa. Minulle on siis tähän asti ollut kaikin tavoin positiivinen kokemus.

Vierailija
71/110 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloilla, joihin kyseinen koulu antaa opetusta, on jo nyt tekijöistä ylitarjontaa. Ihanko oikeasti työnantajat palkkaavat mieluummin muutaman kuukauden opiskelleen kuin esim. korkeakoulututkinnon suorittaneen?

Vierailija
72/110 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lie koulun omia edustajia ja siellä opiskelleita hehkuttamassa, kun pelkäävät maineensa puolesta.

Kaikille järkeville ihmisille on itsestäänselvyys, että paikka on lahjattomien puuhasteluklubi, johon pääsee rahalla. Toisiaan voivat toki palkata tuon jälkeen, ja äidit ja tutut teettää hommia. Mutta minkäänlaista ammattitaitoa tuskin löytyy.

Hakekaa oikeisiin koulutuksiin, niin ette joudu pettymään. Varsinkin nuorten kohdalla tämä sumuverho ärsyttää, jos joku oikeasti lahjakas huijataan tuonne, kun olisi aineksia vaikka Aaltoon.

Vierailija
73/110 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-missi Janina Frostell/Fry opiskelee siellä vaatesuunnittelua.

http://www.iltalehti.fi/viihde/2016012221000263_vi.shtml

Vierailija
74/110 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
75/110 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-missi Janina Frostell/Fry opiskelee siellä vaatesuunnittelua.

http://www.iltalehti.fi/viihde/2016012221000263_vi.shtml

Joo, en usko että Frostell olisi kamalasti muualle alaa opiskelemaan päässyt. Hyvä esimerkki, kiitos. Missit kun ei varsinaisesti ole tunnettuja älynlahjoistaan.

Ihan hyvää puuhastelua kotiäideille ja sellaisille teineille, jotka hakeutuvat oikeasti alalle myöhemmin.

Vierailija
76/110 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä lie koulun omia edustajia ja siellä opiskelleita hehkuttamassa, kun pelkäävät maineensa puolesta.

Kaikille järkeville ihmisille on itsestäänselvyys, että paikka on lahjattomien puuhasteluklubi, johon pääsee rahalla. Toisiaan voivat toki palkata tuon jälkeen, ja äidit ja tutut teettää hommia. Mutta minkäänlaista ammattitaitoa tuskin löytyy.

Hakekaa oikeisiin koulutuksiin, niin ette joudu pettymään. Varsinkin nuorten kohdalla tämä sumuverho ärsyttää, jos joku oikeasti lahjakas huijataan tuonne, kun olisi aineksia vaikka Aaltoon.

Tyhmille hyvä kärpäspaperi, tuskin sinne lahjakkaat eksyy.

Vierailija
77/110 |
29.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannu, että perinteisissä koulutuksissa ois tosi paljon tehostamisen varaa (esim. kolmen vuoden ammattitutkinnon voisi aivan hyvin suorittaa 1,5 vuodessa, jos oppitunneilta jätettäisiin ylimääräinen lörpöttely) mutta silti HDS:n lähiopetuspäivien määrä tuntuu tosi vähäiseltä. Ainakin, jos haluaa pätevöityä ammattilaiseksi. Kelle tuo koulu on tarkoitettu? Sellaiselle, jolla ei ole vielä lainkaan kokemusta alalta (tosi paljon opittavaa) vai sellaiselle, jolla on jo esim. perustutkinto? Tarjoaako koulu mitään uutta opittavaa, jos on jo kokemusta alalta? Onko koulusta saatavat kontaktit 3000 euron arvoisia?

Vierailija
78/110 |
11.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa aikuisopistossa pyörineenä tuohon kolmikantaan totean vain HAH HAH. Ne näyttöpelleilyt ei liity osaamiseen pätkääkään. Mitä ruskeampi kieli, sitä paremmat arvosanat. Huvikseni kokeilin lipitellä arvioijia ja niinhän sieltä tuli muikeaa hymyä ja hyvää arvosanaa. Niinä näyttöpäivinä kun ei jaksanut loilottaa ylisanoja arvioijista, oli palautekeskustelutkin tylympiä. Ja nämä siis näitä paikkoja joista saa virallisen tutkintotodistuksen. Mitään ei opetettu, mutta lapun saa käteen kaikki jotka viitsii näytössä naamaansa näyttää. Vielä kun löytyisi koulu, missä on motivoituneet opettajat ja aito halu opettaa. Täytyy kai siirtyä pois Suomen kamaralta jos ammattitaitoa halajaa, kahvin juontiin näissä opistoissa panostetaan ja sen jo osaan.

Vierailija
79/110 |
26.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia valokuvauslinjasta kyseisessä koulussa kyselen. Kannattaako maksaa?

Vierailija
80/110 |
11.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä kommentoi tälläisiin foorumeihin, sillä en arvosta sitä että kaikesta maan ja taivaan välillä keksitään sanoa jotain negatiivista ja yleensä kommentit tietysti kirjoitetaan anonyyminä.

Haluan kuitenkin kommentoida tätä keskustelua siksi ettei kukaan jätä kokemusta väliin pelkkien anonyymien kokemusten tai "tietojen perusteella".

Aloitin itse muotisuunnittelijan tutkinnon keväällä ja nyt opinnot lähestyvät loppuaan, on totta että a) tästä ei saa ammattia b) opinnot ovat lyhyet eli informaation hankkiminen on myös omalla vastuulla, tämä kaikki käy kuitenkin ilmi koulun nettisivuilla joten ei pitäisi tulla yllätyksenä kenellekään. Kokonaisuutena olen itse tyytyväinen, jotain tiesin entuudestaan mutta paljon olen oppinutkin. En varmasti olisi tavannut noita ihmisiä, opettajia tai luokkakavereita muualla joten kaikki kokemus ja oppi on pelkkää plussaa. Suomessa muodin parista on todella hankala löytää töitä etenkään tyypillisten työnhakukanavien kautta vaan pitää verkostoitua ja tehdä harjoitteluja ( riippumatta siitä oletko opiskellut Taikissa, Lahden amk:ssa, tai ulkomailla). Koulu voi antaa esim. hyvät lähtökohdat hakea saman alan korkeakoulututkintoa opiskelemaan.

Sisällöstä vielä sen verran, että opettajat ovat päteviä, koulu tarjoaa jonkin verran materiaalia mutta osa tulee ostaa itse, toiminta on ammattimaista ja opiskelijaa arvostetaan. Mukava kokemus, jos rahaa on ylimääräisenä niin tämä on hyvä tapa investoida.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi