Helsinki Design School hakijoita?
Onko kukaan hakenut kyseiseen kouluun opiskelemaan? Mille alalle? Oletteko jo saaneet hakutulokset?
Tottakai vanhat opiskelijat saavat kertoa kokemuksiaan!
Kommentit (110)
Ei hitto, tulin juuri valituksi kouluun, mutta nyt näitä lueskellessa mietin, kannattaako koulupaikka ottaa vastaan.. Jos jaksat, niin voisitko kertoa mitä opit? Saitko kokemusta/oppia työllistymisalalle? En haluaisi maksaa tuollaista summaa jos koulutus ei vastaa korvausta..
Terv,
Huolestunut
Oppiiko tuolla muotimarkkinointilinjalla oikeasti mitään?
En ole itse tutkinnon perään, vaan haluaisin nimenomaan oppia uutta ja tutustua alan ihmisiin. Minulla on jo pari tutkintoa, työpaikka ja oma yritys (ei muotialalla), ja mietin mahdollisuutena eräänä rönsynä muotipuolen juttuja yrittäjyyteni tiimoilta.
Jääkö opinnoista mitään oikeaa hyödynnettävää mieleen?
Itse suoritin muotisuunnittelijan tutkinnon. Opintosuunnitelmasta jäi suurin osa asioista käsittelemättä. Kysyimme niiden perään ja samat kokemukset kuin sisustussuunnittelijalla, ei vastauksia, agressiivinen ja vihainen suhtautuminen kritiikkiin.
Emme myöskään saaneet kurssin jälkeen mikäänlaista palautekaavaketta, koska palaute olisi ilmesesti ollut liian murskaavaa.
En suosittele koulua tutkintoa etsiville, heppoisena kurssina kiva ja päällimmäiseksi jäikin uudet luovat ystävät.
Opiskelen siellä parhaillaan. Itsellä on visuaalisella puolella amk tutkinto pohjana ja halusinkin täydentää koulutusta ja ottaa siten uusia palveluja yritykseni tarjontaan. Tähän koulu toimii hyvin. Saan tarvittavat tiedot ja pohjan, jonka lisäksi etsin koko ajan omatoimisesti lisää tietoa ja oppeja. Lähiopetuspäiviä saisi olla enemmän, aika lyhyeen aikaan yriterään ympätä kaikki tarvittava tieto. En voi suositella koulua yksinomaan johonkin ammattiin, mutta työtä tekevälle yrittäjälle tämä on kivaa ja toimivaa täydennystä opintoihin. En kuitenkaan olisi halunnut toista 4 vuoden putkea vain ottaakseni lisäpalvelun haltuun. :)
Jos on lukio ja design school koulutus voiko päästä töihin ?
.... kirjallista palautetta mutta vastaus oli erittäin hyökkäävä ja asenne se että kaikki oli meidän syytä. Lisäksi meitä kiellettiin arvostelemasta koulua sosiaalisessa mediassa.
Miten voi kieltää arvostelemasta sosiaalisessa mediassa? Pitikö teidän allekirjoittaa jokin vaitiolosopimus? Onko tuommoinen edes sallittua? Todella hämärää toimintaa HDS:lta, miettisin tarkkaan ennenkuin maksaisin kurssista.
Tämä:
"Muotisuunnittelijan tutkinto soveltuu niille, joiden tavoitteena on oppia ideoimaan, suunnittelemaan ja tekemään vaatteita sekä omia vaatemallistoja. Koulutukseen osallistuminen ei edellytä aikaisempaa alan kokemusta tai osaamista. Sinulla ei myöskään tarvitse olla erityisiä piirustus- tai ompelutaitoja koulutuksen alkaessa."
Niinkuin tuossa mainostetaan, että alan kokemusta tai osaamista ei tarvitse olla, osallistuakseen koulutukseen. Selvää on, että muotisuunnittelijan töitä tehdäkseen ammattitaito vaatii kohtuullisen hyvää ompelu- ja piirustustaitoa. Niitä ei mitenkään voi oppia 10 kuukauden aikana, sisältäen 25 lähiopetuspäivää. Alan ammattitaito vaatii paljon enemmän, mitä tuossa mainostekstissä annetaan kuvaa. Mutta kysehän tässä koulutuksessa näyttää olevan, että saa paperilla muotisuunnittelijan tutkinnon. Sen voi laittaa seinälleen ja hakea sen jälkeen esim. 2-4 vuotiseen koulutukseen ammattikorkeakouluun tai taideteolliseen, jossa saa ammatilliset perusopinnot alalle. Siltikin näistä kouluista valmistuneista vain murto-osa pystyy toimimaan alalla työelämässä, koska ala vaatii myös persoonallisia ominaisuuksia.
Olen käynyt hds n sisustuskoulutuksen. Opettajat olivat osaavia ja kannustavia. Huiput tosiaan siellä opettivat -aina. Jos joku väittää että käyvät vain kääntymässä, ei se ole totta. Pidän koulutusta todella hyvänä. Sain koulutusmaksulle tosiaankin vastinetta. Eihän yliopistossakaan mitään kyniä ja tarvikkeita ilmaiseksi anneta. Koulu on panostanut opettajiin tosi paljon. Samoin tilat ja sijainti ovat huippuja. Koulun aikana kaikki osa-alueet käytiin hyvin läpi ja yllätyin siitä miten paljon vuodessa voi oppia. Tietty koulu edellyttää, että osallistuu suht hyvin opetukseen ja yrittää tehdä tehtävät hyvin- eihän muuten voi todistusta antaa. Koulun henkilökunta on avuliasta ja ystävällistä. Auttoivat aina, kun oli tarvetta. Mutta jos itse käyttäytyy tosi huonosti ei kai sitten kukaan sua ota vakavasti. Jos hoitaa hommansa edes jotakuinkin hyvin,jää varmasti hyvä kokemus ja mieli.
Kaverini kävi juuri muotimarkkinoinnin ja oli koulutukseen kans tosi tyytyväinen. Kehui opettajia ja kertoi, että opetus oli huippukiinnostavaa. Koulu järkkäsi myös kaverilleniu unelmaduunin pr-toimistoon. Että silleen.
Olen käynyt hds n sisustuskoulutuksen. Opettajat olivat osaavia ja kannustavia. Huiput tosiaan siellä opettivat -aina. Jos joku väittää että käyvät vain kääntymässä, ei se ole totta. Pidän koulutusta todella hyvänä. Sain koulutusmaksulle tosiaankin vastinetta. Eihän yliopistossakaan mitään kyniä ja tarvikkeita ilmaiseksi anneta. Koulu on panostanut opettajiin tosi paljon. Samoin tilat ja sijainti ovat huippuja. Koulun aikana kaikki osa-alueet käytiin hyvin läpi ja yllätyin siitä miten paljon vuodessa voi oppia. Tietty koulu edellyttää, että osallistuu suht hyvin opetukseen ja yrittää tehdä tehtävät hyvin- eihän muuten voi todistusta antaa. Koulun henkilökunta on avuliasta ja ystävällistä. Auttoivat aina, kun oli tarvetta. Mutta jos itse käyttäytyy tosi huonosti ei kai sitten kukaan sua ota vakavasti. Jos hoitaa hommansa edes jotakuinkin hyvin,jää varmasti hyvä kokemus ja mieli.
Kaverini kävi juuri muotimarkkinoinnin ja oli koulutukseen kans tosi tyytyväinen. Kehui opettajia ja kertoi, että opetus oli huippukiinnostavaa. Koulu järkkäsi myös kaverilleniu unelmaduunin pr-toimistoon. Että silleen.
Olen käynyt sisustuskoulutuksen tuolla. oli tosi hyvä. Opettajat on kannustavia ja ihan huippuja muutenkin. voin suositella kenelle vain. Jos hakemus on huono, et pääse sisään. Kaverini oli käynyt muotimarkkinoinnin ja suositteli helsinki design schoolia mulle. Oli niin paras valinta hakea sinne.
Suoritin HDS:s muotimarkkinoinnin tutkinnon viime vuonna. Ennenkuin haukkuu tota koulua, olisi hyvä tutustua tarkemmin. Pidin opiskelusta hds ssä ja kaikki sujui hyvin. Meidän ryhmässä oli hyvä yhteishenki ja saatiin hyvän opetuksen lisäksi vaikka mitä hienoja mahiksia, osallistua glorian juhlanäytöksiin yms yms yms. Siellä oppi hirmu paljon. Jos muoti yhtään kiinnostaa, kannattaa tonne hakea. Saa hyviä kontakteja ja opetusta. Henkilökunta oli mukavaa ja tekivät oikeesti parhaansa, että kaikki viihtyis. Sain koulun jälkeen työn, jota en ilman ton koulun todistusta olisi ikinä saanut. Eli kannatti maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä:
"Muotisuunnittelijan tutkinto soveltuu niille, joiden tavoitteena on oppia ideoimaan, suunnittelemaan ja tekemään vaatteita sekä omia vaatemallistoja. Koulutukseen osallistuminen ei edellytä aikaisempaa alan kokemusta tai osaamista. Sinulla ei myöskään tarvitse olla erityisiä piirustus- tai ompelutaitoja koulutuksen alkaessa."
Hyvänen aika! Vaatesuunnittelija, joka ei osaa ommella, piirtää, kaavoittaa, hallitse kolmiulotteista ajattelua, ei tunne muodin kulttuurihistoriaa, taidehistoriaa, värioppia, materiaalioppia, anatomiaa, erilaisista muotiin ja vaatteisiin liittyvistä yhteiskunnallisista aihekokonaisuuksista puhumattakaan ... Vai kaiken tuonko HDS muka opettaa jollekin toiveikkaalle nuorelle 10 kuukaudessa ja kolmella tonnilla?
Edesvastuutonta toimintaa!
muotimarkkinointigirl kirjoitti:
Suoritin HDS:s muotimarkkinoinnin tutkinnon viime vuonna. Ennenkuin haukkuu tota koulua, olisi hyvä tutustua tarkemmin. Pidin opiskelusta hds ssä ja kaikki sujui hyvin. Meidän ryhmässä oli hyvä yhteishenki ja saatiin hyvän opetuksen lisäksi vaikka mitä hienoja mahiksia, osallistua glorian juhlanäytöksiin yms yms yms. Siellä oppi hirmu paljon. Jos muoti yhtään kiinnostaa, kannattaa tonne hakea. Saa hyviä kontakteja ja opetusta. Henkilökunta oli mukavaa ja tekivät oikeesti parhaansa, että kaikki viihtyis. Sain koulun jälkeen työn, jota en ilman ton koulun todistusta olisi ikinä saanut. Eli kannatti maksaa.
Mitä teille opetettiin muodin markkinoinnista ja miten, kuinka paljon? Tietty on kivaa jos on kivaa ja Glorian juhlanäytöskin vielä kaupan päälle! Mutta mitä työtä teet nyt, tuolla koulutuksella? Miten koulutukseesi on suhtauduttu kun olet hakenut muodin markkinoijan töitä? Jos markkinointi sinua kiinnostaa, miksi et pyrkinyt esim. Aallon Kauppakorkeakouluun?
Sinne menee ne, jotka eivät pääse oikeisiin kouluihin, eli ovat lahjattomia, mutta eivät ymmärrä sitä. Sori, että sanon suoraan, mutta kaikki alalla olevat tietävät sen.
Minulle oli ainakin hyvä koulu ja opin suunnittelemaan ja tekemään vaatteita. Meidän ryhmästä moni on saanut alalta töitä ja lisäksi perustanut omia yrityksiä. Koulu oli hyödyllinen ainakin omalle uralleni ja lisäksi vielä kiva kokemus. Eihän koulutusta voi verrata mihinkään viiden vuoden kouluun, mutta ei se ole tarkoituskaan. Jos uudestaan pitäisi päättää, ehdottomasti menisin!
Noi "lahjattomat" HDS opiskelijat ovat päässeet koulun opeilla aina Italian Vogueen asti, joten se siitä. Myös opettajat ovat kyllä oikeesti arvostettuja tekijöitä. Olen kuullut ihan muuta todistuksen arvosta. HDS on ainoa koulu, jossa noin laajasti voi Suomessa esim muotimarkkinointia opiskella. On todellakin auttanut monia uralla eteenpäin.
opiskelukannattaa kirjoitti:
Noi "lahjattomat" HDS opiskelijat ovat päässeet koulun opeilla aina Italian Vogueen asti, joten se siitä. Myös opettajat ovat kyllä oikeesti arvostettuja tekijöitä. Olen kuullut ihan muuta todistuksen arvosta. HDS on ainoa koulu, jossa noin laajasti voi Suomessa esim muotimarkkinointia opiskella. On todellakin auttanut monia uralla eteenpäin.
Mainitsepa joku Vogueen päässyt. Olen satavarma, että joko sellaista nimeä ei löydy tai henkilö on hankkinut muutakin koulutusta alalle.
Tällä hetkellä koulussa on haku päällä. Ja tekisi mieli hakea. Onko tosiaan noin, ettei poissaoloja voi korvata? Onko muilla lisää negatiivisa kokemuksia? Positiivisiakin toivoisin esim. visualisin opinnoista?