Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinki Design School hakijoita?

Vierailija
01.07.2015 |

Onko kukaan hakenut kyseiseen kouluun opiskelemaan? Mille alalle? Oletteko jo saaneet hakutulokset?
Tottakai vanhat opiskelijat saavat kertoa kokemuksiaan!

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulisin myös mielelläni kokemuksia ihmisiltä jotka ovat olleet tuon koulun kursseilla. Muistaakseni joku bloggaaja ainakin kirjoitti olevansa tyytyväinen muotimarkkinointi opintoihinsa, en kuitenkaan muista tuon blogin nimeä?

Vierailija
2/110 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 21:41"]Kuulisin myös mielelläni kokemuksia ihmisiltä jotka ovat olleet tuon koulun kursseilla. Muistaakseni joku bloggaaja ainakin kirjoitti olevansa tyytyväinen muotimarkkinointi opintoihinsa, en kuitenkaan muista tuon blogin nimeä?
[/quote]

Oliko tää ? http://www.lily.fi/blogit/kaunis-paiva/opiskelua-helsinki-design-schoolissa

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla pätevyydellä et tee mitään ja verrattuna oikeisiin kouluihin opetus on todella heppoista.

Vierailija
4/110 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt kyseisestä koulusta osaa sanoa muuta, kun se että eräs tuttu opiskelee siellä ja on ainaki ihan kokenu hyödylliseksi.

Mutta maksullisesta koulusta yleensäkin, että ihan ku se maksullisuus tekisi siitä vitsin. Jos sulla on kiinnostusta kyseiseen alaan mitä ikinä siellä ajattelitkaan opsikella niin miksi ihmeessä ei kannattaisi hakea. Tutkinnon maksullisuus tai koulun hyvä maine, ei mitenkään takaa loistavaa tulevaisuutta mutta ei myöskään ole esteenä loistavalle tulevaisuulle. Aivan sama vaikka koulun olisi käynyt jossain perähikiällä mutta pystynyt luomaan opsikeluiden aikana kontakteja ja tehnyt työharjotteluja, niin ehkä hiukan paremmat mahdollisuudet päästä alalle, kun jostain huippukoulusta valmistuneena ilman käytännön työkokemusta. Kaikki on itsestä kiinni ja ainaki se on hyvä mahdollisuus saada jalkaa ovenväliin, saada kontakteja ja nähdä mitä ala ehkä käytännössä on. Jotenki aika surullista millanen asenne ihmisillä on aina maksulliseen koulutukseen. Itsekin meinaan opiskelen maksullista tutkintoa. Jos sen omasta pussista maksaa, niin eipä kai se ole keneltäkään pois. Itse en ainakaan edes tiedä parempaa sijoitusta kun koulutus ja uudet kokemukset. Tosin jos nyt ton koulun takia joudut elämään tonnikalalla 11kk, ni ehkä sit en suosittele ;-)

Vierailija
5/110 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää :) ?

Vierailija
6/110 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin myös tuota, mutta en ole vielä googletellut kokemuksia. Opinnoissa olisi varmaan myös paljon sellaista sisältöä mistä en välitä, koska tiedän mitä haluan tehdä

Vierailija
7/110 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se koulun ainoa tarkoitus on rahastaa ihmisiä. Jos taideteolliselle alalle haluat niin oisit hakenut mielummin Aalto-yliopiston, Lapin yliopistoon tai ammattikorkeisiin

Vierailija
8/110 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 01:26"]

Se koulun ainoa tarkoitus on rahastaa ihmisiä. Jos taideteolliselle alalle haluat niin oisit hakenut mielummin Aalto-yliopiston, Lapin yliopistoon tai ammattikorkeisiin

[/quote]

Minulla on pääsykoekammo, joten siksi olen miettinyt tuota vaihtoehtoa. Tässä iässä vuoden monimuotokoulutus sopisi myös paremmin. Mutta jos se on niin kehno niin sitten ei varmaan kantsi hakea?

Vierailija
9/110 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukku?

6

Vierailija
10/110 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tonne aikalailla kaikki pääse sisälle, jotka haluavatkin jos vaan on valmiita maksamaan moisia summia lyhyestä opiskelusta...?

Vierailija
11/110 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 01:38"]

Eiköhän tonne aikalailla kaikki pääse sisälle, jotka haluavatkin jos vaan on valmiita maksamaan moisia summia lyhyestä opiskelusta...?

[/quote]

Ei hitto, pitäiskö sitä itsekin palata koulun penkille. Piti siis sanomani, että: " -- jotka haluavatkin, jos vaan ovat..."

Vierailija
12/110 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 01:38"]

[/quote]

Kai se riippuu opetuksen laadusta eikä pituudesta, kannattaako maksaa. Siitä kuulisin mielellään lisää, jos joku tietää.

Vierailija
13/110 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ollaan niin kriittisiä tuollaisia maksullisia koulutuksia vastaan. Toki tuonne ei kannata mennä jos kuvittelet että lyhyen kurssin jälkeen voit aloittaa uran muotisuunnittelijana, mutta tuo koulu on ihan hyvä vaihtoehto jos löytyy ylimääräistä rahaa ja kiinnostusta muotiin. Mikäs siinä?

Vierailija
14/110 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemuksia graafisen suunnittelun linjasta?

Olen tehnyt vähän graafikon hommia muutenkin, mutta olen itsekseni viitsinyt opetella vain sen, mitä olen kulloinkin tarvinnut... Voisi kyllä mennä sinne tonnikalalinjalle maksujen kanssa. :D

Vierailija
15/110 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 22:03"]

En nyt kyseisestä koulusta osaa sanoa muuta, kun se että eräs tuttu opiskelee siellä ja on ainaki ihan kokenu hyödylliseksi. Mutta maksullisesta koulusta yleensäkin, että ihan ku se maksullisuus tekisi siitä vitsin. Jos sulla on kiinnostusta kyseiseen alaan mitä ikinä siellä ajattelitkaan opsikella niin miksi ihmeessä ei kannattaisi hakea. Tutkinnon maksullisuus tai koulun hyvä maine, ei mitenkään takaa loistavaa tulevaisuutta mutta ei myöskään ole esteenä loistavalle tulevaisuulle. Aivan sama vaikka koulun olisi käynyt jossain perähikiällä mutta pystynyt luomaan opsikeluiden aikana kontakteja ja tehnyt työharjotteluja, niin ehkä hiukan paremmat mahdollisuudet päästä alalle, kun jostain huippukoulusta valmistuneena ilman käytännön työkokemusta. Kaikki on itsestä kiinni ja ainaki se on hyvä mahdollisuus saada jalkaa ovenväliin, saada kontakteja ja nähdä mitä ala ehkä käytännössä on. Jotenki aika surullista millanen asenne ihmisillä on aina maksulliseen koulutukseen. Itsekin meinaan opiskelen maksullista tutkintoa. Jos sen omasta pussista maksaa, niin eipä kai se ole keneltäkään pois. Itse en ainakaan edes tiedä parempaa sijoitusta kun koulutus ja uudet kokemukset. Tosin jos nyt ton koulun takia joudut elämään tonnikalalla 11kk, ni ehkä sit en suosittele ;-)

[/quote]

Helsinki Design Schoolin kohdalla ehkä suurin kysymys ei ole koulutuksen maksullisuus, vaan että suoritat maksullista koulutusta, joka ei ole viralliseen tutkintoon johtavaa. Eli "tutkinnot", joita markkinoidaan tutkintoina ovat ko. yrityksen itse kehittelemiä, eivät virallisia ammattitutkintoja tms.

Vierailija
16/110 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi kaveri muotimarkkinoinnin linjan ja sanoi että oli ihan jees. Kuulemma paljon hyödyllistäkin hommaa, mutta paljon myös itsestäänselvyyksien opettelua ainakin ihmiselle, joka on ollut vaateliikkeissä vuosia töissä. Tuolla ilmeisesti kannustetaan niihin palkattomiin työharjotteluihin, mutta koska kaverini oli jo töissä, ei ollut aikaa tehdä palkattomana hommia.

Vierailija
17/110 |
15.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt siellä sisutussuunnittelijan linjan ja voin mainita että ei ole rahansa arvoinen. Opiskelijoina annoimme palautetta koulutuksesta sekä opettajista, koulun vastaus oli hyvin yksiselitteinen ja jopa agressiivinen meitä kohtaan.

Osa luennoitsijoista oli todella päteviä ja mielenkiintoisia mutta osa taas ei. Tärkeistä osa- alueista oli vain pintaraapaisu  joten ilman omaa aktiivisuutta et saa tarpeeksi laajaa tietoa. Muutoin suunnittelijan rooli kokonaisuuksissa on valtava joten tällä opetuksella ei voi perustaa yritystä saati sitten päästä suunnittelutoimistoihin töihin.

Koulutus on mukava pikku esittely sisustussuunnittelijan työstä ja vastuista. Suosittelen siis jos tätä ammattia haluat itsellesi menemään ammattikorkea kouluihin tai hakemaan Aaltoon sekä muihin muotoilukouluihin.

Katsokaa omistuspohja ennenkuin maksatte tästä. Reklamaatiot ja kehtitystoiveet eivät etene kun omistaja ja myyjä on sama henkilö.

Minulle tämä oli iso huono kokemus, palvelun, tason, luvattujen kontaktien ja kohtelun kautta.

Vierailija
18/110 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lisää kokemuksia? mielipiteitä? Olisihan kiva joku muotisuunnittelijan tutkinto ja työ, mutta eikös Taideteollisessakin opiskelleille ole alan töiden saanti kiven alla niin miten sitten tosi lyhyen koulutuksen kanssa?

19/110 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse sisustussuunnittelijan tutkinnossa ja voin rehellisesti sanoa, että täyttä sontaahan se oli. Opetus on erittäin heikkoa ja tämä pistää miettimään mistä tässä koulussa oikeen maksetaan? Etätehtävien materiaalit on ostettava pääsääntöisesti itse, lukuunottamatta tehtävien palautuskansiota; maalit, pensselit, kynät, paperit, tulostukset jne. Ja silti maksat koulutuksesta päälle 3000e.

Itse en edes osaa pukea sanoiksi kuinka pettynyt olen kouluun ja koulun toimintaan.

Omalta osaltani virallinen todistus jäi saamatta, sillä poissaoloja oli "liian monta".

Tässäkin tilanteessa luulin olevani hyvällä mallilla opinnoissa, kunnes ITSE tajusin kysyä mitkä tehtävät minulta puuttuu ja paljonko minulla on poissaoloja. Jos en olisi tätä itse kysynyt, olisin varmaankin seissyt todistustenjaossa tyhjänpäiväisenä tietämättömänä siitä, etten tule todistusta saamaan. HUOM. En ollut ainoa jolla tämä tilanne.

Kun rehtorilta kysyy maksimimäärää poissaoloihin, on vastaus vain "kohtelemme kaikkia oppilaita tasapuolisesti", eikä vastaukseksi saa mitään lukua. Itselläni siis poissaoloja oli vuodessa neljä. Sairastapauksiakaan ei anneta "anteeksi", tulet kouluun sitten vaikka kuumeessa ja oksennellen. 

Suosittelen valitsemaan toisen koulun jos tahdot oppia jotain ja saada opinnoista jotain hyötyä. Älä turhaan maksa suuria summia siitä, että sinua kohdellaan huonosti ja et opi vuoden aikana melkeinpä mitään uutta. Koulu vaikuttaa ulkoisesti erittäin hienolta ja siistiltä, mutta sisältö on jotain aivan muuta.

Tässä minun mielipiteeni, toivottavasti tästä sai jonkinlaisen käsityksen koulun oikeasta "menosta".

Lisäyksenä vielä, vaikka tekisitkin kaikki vuoden etätehtävät et silti saa todistusta näillä poissaoloilla. Tämä vasta auttoikin jaksamaan koulun loppuun.............huhhuh

Vierailija
20/110 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poissaoloja ei myöskään saa tulla korvaamaan toisen ryhmän opetukseen. Paitsi tietty maksamalla siitä lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan