Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinki Design School hakijoita?

Vierailija
01.07.2015 |

Onko kukaan hakenut kyseiseen kouluun opiskelemaan? Mille alalle? Oletteko jo saaneet hakutulokset?
Tottakai vanhat opiskelijat saavat kertoa kokemuksiaan!

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, millaista keskustelua. Minun täytyy myöntää että olen erittäin tyytyväinen kun lähdin tähän opiskelemaan tähän kouluun.

-Olen tekstiilialalla ja halusin syventää opintojani graafisella suunnittelijalle. Meidän luokassa on 40 oppilasta ja ei tällä eli graafisella alalla pärjää ellei ole hyvää silmää asialle. Ja sitä ei opiskella, se taito osataan luonnostaan tai sitten ei.

- Ok, koulu maksaa mutta olen saanut omille rahoille täysin vastinetta. Graafisen suunnittelun opinnoille saa lisenssit Adoben ohjelmiin vuodeksi ja kun kysyin apua omaan projeltiini opintotoimistosta, sain sitä kolme kertaa enemmän mitä olin osannut odottaa.

- Opettajat on alansa ammattilaisia. Photoshopia opetti ammattovalokuvaaja ja kuvien käsittelijä. Graafiseen suunnitteluun koskevat opintopäivät vetää alan osaajat, ammattitaitoiset graafiset suunnittelijat. Kaikki turha löpinä jää pois ja tieto minkä opin liittyy alaan ja alalla toimimiseen. Kuka nyt parhaiten osaa sanoa mikä toimii ja mikä ei ellei ihminen joka on tehnyt sitä 10 vuosia joka päivä.

Näin siis toimii Hds graafinen suunnittelu opintolainaa. Antaa kyllä hyvän sysäyksen sille miten alalla pärjää ja miten ala toimii. Suosittelen niille jotka sen haluaa kuulla ja kokea.

Vierailija
82/110 |
29.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, millaista keskustelua. Minun täytyy myöntää että olen erittäin tyytyväinen kun lähdin tähän opiskelemaan tähän kouluun.

-Olen tekstiilialalla ja halusin syventää opintojani graafisella suunnittelijalle. Meidän luokassa on 40 oppilasta ja ei tällä eli graafisella alalla pärjää ellei ole hyvää silmää asialle. Ja sitä ei opiskella, se taito osataan luonnostaan tai sitten ei.

- Ok, koulu maksaa mutta olen saanut omille rahoille täysin vastinetta. Graafisen suunnittelun opinnoille saa lisenssit Adoben ohjelmiin vuodeksi ja kun kysyin apua omaan projeltiini opintotoimistosta, sain sitä kolme kertaa enemmän mitä olin osannut odottaa.

- Opettajat on alansa ammattilaisia. Photoshopia opetti ammattovalokuvaaja ja kuvien käsittelijä. Graafiseen suunnitteluun koskevat opintopäivät vetää alan osaajat, ammattitaitoiset graafiset suunnittelijat. Kaikki turha löpinä jää pois ja tieto minkä opin liittyy alaan ja alalla toimimiseen. Kuka nyt parhaiten osaa sanoa mikä toimii ja mikä ei ellei ihminen joka on tehnyt sitä 10 vuosia joka päivä.

Näin siis toimii Hds graafinen suunnittelu opintolainaa. Antaa kyllä hyvän sysäyksen sille miten alalla pärjää ja miten ala toimii. Suosittelen niille jotka sen haluaa kuulla ja kokea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lisää mielipiteitä? Vähän kiinnostaa tuo muotisuunnittelijan linja.

Vierailija
84/110 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tuossa "koulussa" opiskellut ja kaduttaa ihan helkkaristi! Pelkkää rahastusta koko homma, rahalle ei saa mitään vastinetta. Opetuksen taso niin laaduton kuin vain voi olla. Eräs omassa ryhmässä ollut valitti huonosta opetuksesta ja hänelle sanottiin, että jos jatkaa valittamista niin voivat tehdä asiat todella vaikeaksi. Hirveä paikka, helpotus oli kun tuolta pääsi pois.

Vierailija
85/110 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajana en palkkaisi tuolla opiskelleita vaan sellaisen, joka on nähnyt vaivaa ja hakenut oikeaan kouluun opiskelemaan. Tuonne pääsee puhtaasti rahalla eikä mitään oikeaa tutkintotodistusta edes saa. Oikeasti lahjakkaat pääsevät kyllä ihan oikeisiin kouluihinkin, tämän ymmärtänee jokainen.

Vierailija
86/110 |
23.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakkaan kannattaa tietenkin hakea Aaltoon taideteolliseen korkeakouluun

Vierailija
87/110 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko lisää kokemuksia HDS:ssa olleilta?

Vierailija
88/110 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävikö Janina fry tuon koulun?

Vierailija
89/110 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin turhanpäiväinen koulutus. Missään CV:ssä ei kannata siitä edes mainita jos ei halua että työnantajat leimaavat samantien älykääpiöksi. Tinderissä voi joskus päästä pukille kertomalla koulutuksestaan, kun miehet huolimattomuuttaan ajattelevat sen olevan joku hienokin koulutus. Mutta muuta hyötyä siitä ei ole.

Vierailija
90/110 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin opiskella sisustussuunnittelua. Aallon sisustusarkkitehtilinja ei kiinnosta, koska on täysin jämähtänyt jonnekin 1970-luvulle ja modernismiin.

Minua kiinnostaa erityisesti kansainväliset, näyttävät ja runsaat interiöörit, kotien sisustaminen, antiikkiesineet osana sisustusta yms.

Takana FM taidehistoriassa ja kirjallisuustieteen ja ranskankielen maisterinopinnot Ranskasta. En siis kaipaa mitään akateemista ajattelutapaa, se minulla on jo. Lähinnä siis ihan käytännön opetusta alalle.

Olisko HDS minulle mitään?

Vierailija
91/110 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin turhanpäiväinen koulutus. Missään CV:ssä ei kannata siitä edes mainita jos ei halua että työnantajat leimaavat samantien älykääpiöksi. Tinderissä voi joskus päästä pukille kertomalla koulutuksestaan, kun miehet huolimattomuuttaan ajattelevat sen olevan joku hienokin koulutus. Mutta muuta hyötyä siitä ei ole.

No tuo on juuri se pointti. Ei sinne minkään ammatillisen osaamisen vuoksi haeta, vaan siksi että voidaan nostaa sosiaalista statusta hienolla tutkintonimikkeellä.

Vierailija
92/110 |
18.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävikö Janina fry tuon koulun?

Kävi. Janina Fry tituleeraa itseään muotisuunnittelijaksi, vaikka todellisuudessa hänen mallistonsa suunnittelee ulkopuolinen palkattu suunnittelija.

Vierailija
93/110 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans hain tuonne viime syksynä ja petyin jo kolmen kuukauden jälkeen, kun tajusin miten laadutonta opetusta tuolla on. Tai ei ehkä edes se opetuksen taso, vaan tuo hinta jolle en keksi MITÄÄN perusteita, aivan liian täysi luokkaryhmä, todella alhainen ja sekava taso opiskelijoiden välillä, joten jos et osaa edes pohjia alalle, et opi mitään, ja jos haluat syventää taitojasi, et kyllä tunnilla opi mitään. Aivan liian harvat lähiopetuspäivät menivät jankkaamiseen siitä, mitä mikäkin asia tarkoittaa ja kanssaoppilaani eivät esim. osanneet ymmärtää läksyjä _kertaakaan_, vaan aina joku joutui selittämään sitäkin siitä harvinaisesta lähitunnista miltei tunnin verran, että mitä edellisen tunnin läksy oikein tarkoitti. 

Mitä pidemmälle opetus meni, sitä selvemmäksi tuli etten tuolla viihdy ollenkaan. Ryhmäkoko on niin iso että on vaikea saada tunneilla ääntänsä kuuluviin, apua opettajilta tai edes oppia mitään, saati että olisi edes tilaa hengittää niin täyteen ahdatussa luokassa.

Taso ei tuntunut nousevan opiskelijoiden keskuudessa lainkaan, joka myös laski omaa kiinnostusta ja innostusta: luulin löytäväni mukavan porukan luovia ihmisiä ja luovani hyviä suhteita tätä kautta, mutta vastaan tuli vain todella varakkaita, osaamattomia ja näköalattomia ihmisiä joilla on tylsää vapaa-ajallaan, ja turhautuneita opettajia jotka eivät selvästikään kokeneet saavansa mitään meidän luokassa aikaan. 

Kaiken lisäksi homman lopettaminen kesken tehtiin todella vaikeaksi. Kieltäydyin maksamasta vikaa puolta vuotta sillä päätin lopettaa koko touhun, edes ne neljän kuukauden pari lähiopetustuntia eivät mielestäni olleen TODELLAKAAN rahan arvoista touhua. Vastauksena sain kasan ulosottokirjeitä, sillä kokevat että olen velvoitettu maksamaan koko **skan vaikka touhu on aivan naurettavaa ja epämääräistä eikä opetusta tullut periaatteessa lainkaan. 

Olen tosi pettynyt. Hain innokkaana tuonne ja uskoin tosissani saavani siitä jotain irti. No, kasan laskuja sain. EN VOI SUOSITELLA. 

Vierailija
94/110 |
09.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI kannata maksaa HDS:n koulutuksista. Täältä löytyy yhden ryhmämme jäsenen kirjoitus graafisen suunnittelun linjasta: https://sijoituskokeiluja.blogspot.com/2020/06/miksi-en-voi-suositella-… ja kannattaa lukea myös pitkä teksti googlen arvosteluista saman ryhmän toiselta opiskelijalta. Itse allekirjoitan kummatkin tekstit. Kaduttaa ihan helvetisti, että hassasin tuohon rahaa. 

Koulun johdolta ei saa mihinkään mitään vastauksia, palautetta ei oteta vastaan, s-posteihin ei vastata jne. Graafista suunnittelijaa ei tuolta saa valmistumaan kirveelläkään.

Vierailija
95/110 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä rahan hukkaa koko koulu, sääli! Harmittaa niin paljon, että haksahdin tähän.

Aivan liian paljon opiskelijoita, kaikki ihan eri tasoisia ja opettajat yrittävät sieltä keskeltä opettaa siinä onnistumatta. Kaikki tehtävät palautetaan ”nykyaikaisesti” tulostettuna ja kaikki tehtävänannot annetaan myös paperisena. Design schoolin luulisi olevan ajan hermolla, mutta ei!

Osa opettajista oli toki hyviä, mutta osa aivan susihuonoja. Sellainen jargoni, että teistä voi tulla mitä vaan kun olette käyneet tämän koulun alkoi jo ekalla kerralla ärsyttää, sillä tuon koulun käyneenä sinusta ei kyllä todella tule mitään vaan tarvitset pitkät opinnot vielä päälle.

Koulun johto on jäänyt 2000-luvun alkuun ja ei tiedä kyllä nykyajasta mitään. Epäkohteliasta, joustamatonta ja pöyristyttävää touhua kaikin puolin.

En suosittele kenellekään!

Vierailija
96/110 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelin koulussa parisen vuotta sitten sisustussuunnittelijan linjalla ja en kokenut saavani rahoilleni vastinetta. Juurikin tuo älyttömän iso ryhmäkoko aiheutti paljon ongelmia: aikaa ei ollut kysymyksille saatika yksilön muunlaiselle huomioimiselle, happi loppui luokasta ja ryhmätöitä tehtäessä meteli oli korvia huumaava. Tuntui vain, että luokka haluttiin tunkea mahdollisimman täyteen rahantulon maksimoimiseksi, eikä siihen oltu kiinnitetty ollenkaan huomiota, että mikä on oppimisen kannalta hyvä ryhmäkoko. Opettajista monet ovat varmastikin alansa ammattilaisia, mutta opettamisesta tai yleisesti pedagogiikasta heillä suurimmalla osalla ei ollut hajuakaan. Niinpä monen opettajan tunnit saattoivat koostua suurelta osalta heidän omien projektiensa esittelystä ja itsestäänselvyyksien latelusta. 

Oppilaat olivat hyvin eri lähtökohdista tulevia, joka aiheutti ongelman, että lähdettiin liikkeelle ihan perusteista, ja jos aiheesta jo jotain tiesi, niin tunneilla oli paljon kertausta. Näin ainakin itselleni kävi. Omaan visuaalisen työ-/opiskelutaustan, joten esim. väri-, valaisu-, ja sommitteluopit olivat vain kertausta, joista maksoin turhaan. Toki koulutuksen kuvauksessa sanotaan, että aikaisempaa kokemusta ei tarvita, joten ehkä se jo hieman paljastaa, että ihan perusteista tosiaan lähdetään liikkeelle. 

Jos haluaa saada pintaraapaisun sisustussuunnitteluun esimerkiksi harrastuksen takia tai miettii hakemista ns. oikeaan kouluun ja rahalla ei ole niin väliä, niin silloin koulu on varmasti ihan osuva valinta. Mutta ei missään nimessä kannata kuvitella saavansa sieltä riittävää taito- ja tietopohjaa, jotta voisi alkaa harjoittamaan kyseistä ammattia koulun käytyään.

Vierailija
97/110 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan päinvastaisia kokemuksia. Sisustussuunnittelijan koulutus oli todella hyvä ja opiskelijoita kohdeltiin todella reilulla ja kannustavalla tavalla.  Koulutus oli kiinnostava ja hyödyllinen. Sain vielä työpaikankin koulun suosituksen ansiosta. Joten lämpimästi suosittelen!!!!!!!!!!!  : )

Vierailija
98/110 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulusta juuri valmistuneena voi kyllä varmuudella sanoa, että tämä huono kommentti on ihan täyttä ******

Helsinki Design School on Suomen paras koulu!

Vierailija
99/110 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, nostan tätä ketjua. Talvi 2020-2021 "opiskelua" takana! Älkää hakeko tähän kouluun. Se on pelkkää rahastusta! Mikään ei toimi, varsinkaan nyt korona-aikana. Olemme tekemässä kirjallista valitusta ryhmämme kesken ja haluamme edes osan rahoistamme takaisin. Olemme opiskelleet jo suurimman osan vuoden mittaisesta opinnoista ja saaneet vain yhdestä tehtävästä arvostelun. Opettajat ovat kyllä hyvä, mutta eivät opettajia eivätkä mistään koulun asiasta ajan tasalla. Koulu ei ota mistään vastuuta, ei vastata puheluihin eikä viesteihin. Aivan törkeää rahastusta!!

Vierailija
100/110 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, nostan tätä ketjua. Talvi 2020-2021 "opiskelua" takana! Älkää hakeko tähän kouluun. Se on pelkkää rahastusta! Mikään ei toimi, varsinkaan nyt korona-aikana. Olemme tekemässä kirjallista valitusta ryhmämme kesken ja haluamme edes osan rahoistamme takaisin. Olemme opiskelleet jo suurimman osan vuoden mittaisesta opinnoista ja saaneet vain yhdestä tehtävästä arvostelun. Opettajat ovat kyllä hyvä, mutta eivät opettajia eivätkä mistään koulun asiasta ajan tasalla. Koulu ei ota mistään vastuuta, ei vastata puheluihin eikä viesteihin. Aivan törkeää rahastusta!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi