Töissä ihmiset valittavat kun siivoojat eivät tee sitä ja tätä
Ja pitävät sitä siivoojien vikana kun on joku paikka likainen, esim kaappien päällykset pölyisiä tms. Eikö ne asiat mitä siivotaan ja milloin ole siinä työpaikan siivoussopimuksessa, eikä ne siivoojat pyyhi niitä kaapinpäällyspölyjä kuin tasan sen verran kuin sopimuksessa sanotaan? Eli väärää puuta haukutaan?
Kommentit (14)
Ihmiset osaa olla tosi v mäisiä nillittäjiä.
Sen sijaan että vaan valitetaan, työkaverisi voisivat ehkä perehtyä siihen mitä on siivousfirman kanssa sovittu. Jos jotain sellaista jää tekemättä josta maksetaan, niin varmasti siivousfirma korjaa tilanteen. Ja jos taas odotetaan tehtävän sellaista mitä ei ole sovittu ja mistä ei makseta, niin sitten voitte päättää haluatteko maksaa siitä vai lakata valittamasta. Eli kyllä, olet aivan oikeassa AP.
Joo. Ja läikyttävät kahvia lattialle. Kun tästä huomauttaa että viitsitkö pyyhkäistä jälkesi, niin vastaus on huvittunut: meillä käy täällä siivoojat, etkö muista?
Ei käy siivoojia kateeksi, tsemppiä kaikille.
Johdon vika. Mitä ottavat sen halvimman. Ei kahdessa tunnissa ehdi siivota jos pitää siivota 200 neliötä ja 6 vessaa.
Kyllä ne pinnat jää pyyhkimättä ja otetaan vain pakolliset.
Tai sitten pyyhitään vähän pölyjä ja muistetaan siirrellä tavaroita, että näkee siivoojan käyneen...
Ja tarkoitan todellakin käyneen eikä siivonneen!
Näin on. Siivoojat eivät kulje etsimässä likaa vaan tekevät ne toimet, jotka on sovittu. Nykyään hommat on usein aikataulutettu minuutilleen, joten ylimääräiset olisivat usein sitten palkatonta työtä siivoojalle. Siivoojat eivät niin paljoa tienaa, että heidän pitäisi palkkansa eteen yleensä enemmän töitä tehdä.
Olen opettaja ja toisinaan pyyhin pölyjä luokastani ihan itse. Tässä työssä kun ei ole työaikaa, ja periaatteessahan kaikki tuntuu opettajalle kuuluvan aina siivoamisesta laastarointiin ja terapoinnista poliisin hommiin. Mutta semmoista se on.
Teilläkin nämä marisijat voisivat vain ottaa rievun käteensä. Varmaan siitä olisi vähemmän vaivaa kuin jatkuvasta marinasta.
Meillä valitettiin ihan syystä, siivoojat eivät tehneet mitään. Jättivät osastoja kuukausiksi imuroimatta yms.
Meni siivous vaihtoon ja voi että kun uudet siivoojat tulivat paikalle, kuulosti siltä kuin oltaisi jossain ulkona. Niin paljon ropisi hiekkaa imuriin.
Nyt on kova homma kuurata kaikki taas siistiksi.
Ihmeellistä toimintaa, jättää työt tekemättä.
Ongelma on, että työntekijät eivät tiedä mitä siivoojan kuuluu siivota ja miten usein. Auttaisi paljon, jos firmassa tehtäisiin lista missä purettaisiin sovitut kuviot.
Siivooja siivoaa sen mitä siivoussopimuksessa on sovittu. Mulla esim 6 paikkaa ja yhdessäkään ei kaapinpäälliset, hyllyköt yms kuulu sopimukseen. Jos joku haluaa että ne siivoaa niin siitä pitää puhua oman pomonsa kanssa. Ne voi lisätä työtehtäviin ja alue mitoitetaan uudestaan sen mukaan. Sama koskee tiskialtaita, ilmastointi ym putkia, valaisimia jne. t. siivooja
Vierailija kirjoitti:
Joo. Ja läikyttävät kahvia lattialle. Kun tästä huomauttaa että viitsitkö pyyhkäistä jälkesi, niin vastaus on huvittunut: meillä käy täällä siivoojat, etkö muista?
Ei käy siivoojia kateeksi, tsemppiä kaikille.
Tämä sama asenne näkyy myös alakoululaisilla. Oppilas silppuaa paperia saksilla ja heittää roskat lattialle. Kun huomauttaa, että siivoapa jälkesi, tulee napakka vastaus:”Enkä siivoa, siivooja on sitä varten!”
Minkähänlaisia puolisoita näistä herranterttusista tulee, jos asenne on tuo?
Osalla käy kotonaan kotisiivooja, joka tekee kaiken. Eihän nämä lapset opi ikinä edes perussiivousta. Varmasti ollaan kädettömiä omassa asunnossa, kun vessa piintyy mustaksi ja sukat tarttuu lattiaan tai ikkunoista ei näe läpi. No, ehkä sitten taas tilataan siivooja paikalle tekemään tuo mystinen työ.
Tein nuoruudessa siivoojan hommia kesäisin. Kerran olin juuri luuttuamassa jotain käytävän pätkää, kun vastaan tuli keski-ikäinen insinööri, joka nappasi tulpat korvistaan ja heitti suoraan lattialle. Työkaveri kommentoi, että mitä ihmettä teet. Mies vastasi, että onhan täällä siivoojat. No, tuo kyseinen käytävä siivottiin ohjeiden mukaan tasan kerran viikossa. Jos en olisi juuri silloin siinä ollut, korvatulpat olisivat pyörineet sen viikon verran ihmisten jaloissa.
Mutta ehkä siinä oli ideanakin nöyryyttää tuntematonta, teini-ikäistä siivoojatyttöstä ja muistuttaa hänen paikastaan nokkimisjärjestyksessä.
Joo, kyllä siinä oppi, millaisia aikuiset ihmiset ovat ja miten työpaikoilla toimitaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä valitettiin ihan syystä, siivoojat eivät tehneet mitään. Jättivät osastoja kuukausiksi imuroimatta yms.
Meni siivous vaihtoon ja voi että kun uudet siivoojat tulivat paikalle, kuulosti siltä kuin oltaisi jossain ulkona. Niin paljon ropisi hiekkaa imuriin.
Nyt on kova homma kuurata kaikki taas siistiksi.Ihmeellistä toimintaa, jättää työt tekemättä.
No aika ihmeellistä on myös että kuukausia siedetään tuollaista laiminlyöntiä, kai siitä nyt olisi voinut reklamoida jo vähän aiemminkin.
Olen huomannut että aika moni haukkuu ihan periaatteesta siivoojia. Kun ei ole ketään muuta "alapuolella" ketä haukkua,
oon ollu siivoojana ja tykkään työstä,mulla myös korkeakoulututkinto.
kaapinpäälliset eivät yleensä kuulu pikasiivous sopimukseen, mikä useilla on ,usein vain lattiat ja roskikset otetaan, jos asiakas tarkan markan firma. usein valittaja työntekijä,ei itse maksa laskua.kerran eräs firman pomo sanoi siivoustyöntekijäl, ettei tarvi välittää valittajista kun ei ole tilattu ja maksettu muusta kun lattian ja roskiksen otosta.
jos firmas halutaan että kaapin päälliset siivotaan ym. se onnistuu mutta maksaa enemmän ja eri sopimus allekirjoitetaan.
tosiaan huomaa et joillain narsistinen luonnehäiriö tai sosiopaatti häiriö,
oon kyl ollu ihanil työpaikoil.esim,pari duunari miesten ja naisten tehdasta oli kiva siivota. olivat kohteliaita, vaikka koneista tuli likaa koko ajan, eivät heittäneet omia roskia maahan ja olivat siistejä ja kohteliaita.miestenkin tilat siistit
yksi toimisto täti puolestaan teki kiusaa, tyhjensi reittäjän mudun lattialle joka viikko,vaikka roskis tyhjä ja vieressä. todella sairas yksilö, mua lähinnä nauratti tälläinen typeryys. esim.sosiopaatti tai narsisti valittaa mielellään koko ajan turhaan, kerran eräs taloyhtiö soitti parveke pitää siivota on kamalas kunnos, kiinteistofirma lähti autol paikan päälle ,parvekkeel yksi vaahteran lehti. tälläinen maksaa taloyhtiölle satoja ellei tuhansia euroja , eli nää turhat mussuttajat aiheuttaa haittaa.
Näin siis oli joskus muinoin kun opiskeluaikana olin siivoojana. Oli tietyt työt mitä tehtiin x määrä vuodessa.
Ap