Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet ihmisistä jotka ovat asuneet koko ikänsä samalla paikkakunnalla?

Vierailija
14.09.2012 |

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ypäjä on kovin erilainen paikkakunta kuin New York.

Vierailija
2/49 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäpä minä.. en ole itsekään käynyt kuin noin vuoden asumassa muualla.

Enkä ole pahemmin käynytkään kyllä muualla. Kerran Helsingissä, ja kerran Tukholmassa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ypäjä on kovin erilainen paikkakunta kuin New York.

Vierailija
4/49 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole ollut tarvetta lähteä sieltä mihinkään, niin ihan hyvähän se on. Itse en olisi ollut onnellinen jos olisin jäänyt lapsuuspaikkakunnalleni, mutta monet ovat.

Vierailija
5/49 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaali :) Tai olen siis muuttanut joskus naapurikuntaan, muttta nyt olen taas kotikunnassa. Mulla ei ole ollut tarvetta muuttaa muualle. Ei kai siitä sen ihmeempää tarvitse ajatella.

Vierailija
6/49 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei lapsuuden maisemista tai äidin helmoista pysty muuttamaan, niin on arka tai herkkä :)

Vierailija
7/49 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei lapsuuden maisemista tai äidin helmoista pysty muuttamaan, niin on arka tai herkkä :)

tai pienillä paikkakunnilla asuviin. Suurissa kaupungeissa asuvien ei automaattisesti oleteta olevan luusereita, jos jäävät asumaan kotikonnuilleen.

Vierailija
8/49 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi sitten korostavat junantuomille omaa erinomaisuuttaan.

tai pienillä paikkakunnilla asuviin. Suurissa kaupungeissa asuvien ei automaattisesti oleteta olevan luusereita, jos jäävät asumaan kotikonnuilleen.

Vierailija
9/49 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin myös matkustellut ympäri maailmaa. Olen aina rakastanut Helsinkiä ja myös nauttinut kaikista "palveluistamme". Nyt keski-ikäisenä on herännyt ajatus siitä, että oikeastaan voisi olla mielenkiintoista asua muuallakin Suomessa, aika köyhää viettää koko elämänsä muutaman kilsan säteellä :). Ehkäpä vaihdan paikkakuntaa, ihan muualle Suomeen. Vaihtelun vuoksi. Hullu ajatus ja syy muuttaa, vai?

Vierailija
10/49 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole mitään erityistä tarvetta muuttaa muualle? Eikö sitä paitsi ole mahdollisten tulevien lastenkin kannalta hienoa, että isovanhemmat asuvat lähellä?

Vierailija
11/49 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä/ pääkaupunkiseudulla ikänsä asuneet ajattelevat usein varsin nurkkakuntaisesti. Kuvitellaan kai jotenkin, että muualla ihmiset eivät seuraa aikaansa.

Mitä kauemmin asun muualla sen paremmalta muualla asuminen alkaa tuntua :).

Vierailija
12/49 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaihtaa asuinpaikkaa jos sieltä löytyy kaikki?

Itsekin olen asunut samassa kaupungissa (pk-seudulla) aina. Ei ole tarvinnut muuttaa opintojen tai työn perässä ja täältä löytyi mieskin. Täällä asuvat myös vanhempani ja ystäväni.

Miksi muuttaisin?

Vierailija
13/49 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä/ pääkaupunkiseudulla ikänsä asuneet ajattelevat usein varsin nurkkakuntaisesti. Kuvitellaan kai jotenkin, että muualla ihmiset eivät seuraa aikaansa.

että maalta Helsinkiin muuttaneet ajattelevat, että ne paikkakunnalle jääneet ovat "jämähtäneet". Ja tavallaan varmasti ovatkin verrattuna ihmiseen, jolle tuo kaupunkiinmuutto on suuri elämänmuutos.

Itse taas olen pk-seudulta kotoisin ja asunut Helsingissäkin pitkään. Arvelen, että nykyään nettiaikakautena voi syrjäseuduillakin olla aivan eri tavalla perillä asioista nyt kun tiedonsaanti ja erilaisissa yhteisöissä oleminen ei enää ole niin paikallista kuin aiemmin.

Vierailija
14/49 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

seitsemällä paikkakunnalla töiden ja opiskelujen vuoksi, sekä ulkomailla yhdessä maassa ja tämän lisäksi matkustellut. Kyllä koen, että olisin henkisesti PALJON KÖYHEMPI, mikäli olisin tälle yhdelle paikkakunnalle jäänyt.

Varmasti ovat mukavia ja ns normaaleja (mikä on normaalia ;), ei siinä mitään, mutta tietynlaista laajaa sivistystä, ymmärrystä ja näkemystä siitä useammalla paikalla asumisesta vaan saa. Osaa ajatella asioita laajemmin, tuntee paikkoja, ihmisiä ja osaa suhteuttaa asioita.

Vierailija
15/49 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrys nimenomaan puuttuu. Kaikkien pitää sopia siihen omaan maailmankuvaan tai tulee konflikti.

seitsemällä paikkakunnalla töiden ja opiskelujen vuoksi, sekä ulkomailla yhdessä maassa ja tämän lisäksi matkustellut. Kyllä koen, että olisin henkisesti PALJON KÖYHEMPI, mikäli olisin tälle yhdelle paikkakunnalle jäänyt.

Varmasti ovat mukavia ja ns normaaleja (mikä on normaalia ;), ei siinä mitään, mutta tietynlaista laajaa sivistystä, ymmärrystä ja näkemystä siitä useammalla paikalla asumisesta vaan saa. Osaa ajatella asioita laajemmin, tuntee paikkoja, ihmisiä ja osaa suhteuttaa asioita.

Vierailija
16/49 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että maalta Helsinkiin muuttaneet ajattelevat, että ne paikkakunnalle jääneet ovat "jämähtäneet". Ja tavallaan varmasti ovatkin verrattuna ihmiseen, jolle tuo kaupunkiinmuutto on suuri elämänmuutos.

Itse taas olen pk-seudulta kotoisin ja asunut Helsingissäkin pitkään. Arvelen, että nykyään nettiaikakautena voi syrjäseuduillakin olla aivan eri tavalla perillä asioista nyt kun tiedonsaanti ja erilaisissa yhteisöissä oleminen ei enää ole niin paikallista kuin aiemmin.

onko se niin, että Suomessa on vain PK-seutu ja maaseutu? Kirjoitit hieman siihen sävyyn.

Vierailija
17/49 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se niin, että Suomessa on vain PK-seutu ja maaseutu? Kirjoitit hieman siihen sävyyn.

korostaa maaseutu-kaupunki -vastakkainasettelua mutta sellaiseksi kai tää taas meni. Minusta kulttuuri on erilainen Helsingissä kuin muualla Suomessa. Sen paremmuudesta tai huonommuudesta en nyt jaksa alkaa vänkätä. Helsinkiläisenä en ole kirjoittanut näihin keskusteluihin koskaan viestiä, jossa toteaisin, että helsinkiläisyys on jotain parempaa ja oikeampaa ja kaikki muu toisarvoista. Mutta lukenut olen sitäkin enemmän noita juttuja. En ymmärrä niitä.

Vierailija
18/49 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä yhdellä ja ainoalla paikkakunnalla koko ikänsä.

Jos on edes hieman matkustellut, ymmärtää, että jopa Skandinaavian mittakaavassa Helsinki on pieni kylä.

Tämä on juuri sitä kehäajattelua, kun ei ole sitä tuossa aiemmin mainittua ymmärrystä tai laajempaa näkemystä. Takerrutaan siihen Helsinkiin sitten.

Vierailija
19/49 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä heitäkin onnettomampi urpo, kun olen muuttanut takaisin siihen pieneen tuppukylään jossa olen syntynyt ja olen onnellinen!

Vierailija
20/49 |
15.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettä se teille kuuluu, kuinka monella paikkakunnalla kukin on asunut? Eiköhän se ole ihan jokaisen oma asia. Pääasia, että on tyytyväinen elämäänsä.