Muita syyllistävä vegaani
Oletko tullut ajatelleeksi ettei ketään kiinnosta syyllistystaktiikkasi. Sinut vain rekisteröidään hiljaa välteltäväksi ihmiseksi jolle ollaan kohteliaita ja jatketaan elämää. Jos olet samaan aikaan huono ystävä, vaadit erityiskohtelua ja LISÄKSI vielä vihjailet tai jopa saarnaat muille, saatat peräti tehdä asiallesi hallaa. Ihmiset ajattelevat ettet ymmärrä mitään heidän todellisesta todellisuudestaan, jos on aikaa ja energiaa saarnailla vegaaniasioista. "Joku etuoikeutettu hippi taas liikkeellä."
Oletko huomannut että vegaanit saarnaavat toisille vegaaneille omassa kuplassaan ja muut jatkavat elämää ja miettivät ihan muita asioita.
__
Jos haluat oikeasti vaikuttaa johonkin: hanki lähimpien ihmisten kunnioitus ja luottamus ihan ensin. Se tarkoittaa kuuntelemista ja näkemistä, ei saarnaamista.
Kommentit (13)
En ole vegaani, mutta jos olisin niin tämä olisi ihan hyödyllinen näkökulma....
Vierailija kirjoitti:
Oletko esim. huomannut, että kaikki vegaaniutta koskevat ketjut on teidän vegaaneja vastustavien aloittamia. Eli kukahan tässä nyt sitten saarnaa ja kenelle. Hanki elämä.
Puhun oikeasta elämästä ja oikean elämän vegaanien käytöksestä. "Mistä tunnistat vegaanin? Hän kyllä kertoo sinulle." Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko esim. huomannut, että kaikki vegaaniutta koskevat ketjut on teidän vegaaneja vastustavien aloittamia. Eli kukahan tässä nyt sitten saarnaa ja kenelle. Hanki elämä.
Näitä seko ketjuja on tosiaan ollut av täynnä koko päivän. Joku makkaranmussuttaja saanut juhannuskrapulassa tietokoneen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko esim. huomannut, että kaikki vegaaniutta koskevat ketjut on teidän vegaaneja vastustavien aloittamia. Eli kukahan tässä nyt sitten saarnaa ja kenelle. Hanki elämä.
Puhun oikeasta elämästä ja oikean elämän vegaanien käytöksestä. "Mistä tunnistat vegaanin? Hän kyllä kertoo sinulle." Ap
Juu, niin, niinhän sinä. Sinut taas tunnistaa viime vuosikymmenen kuluneista läpistä.
Jokainen tuntemani vegaani on sitä siksi että se on trendikästä ja siistiä Kalliossa.
Sama koskee oikeastaan kaikkea saarnaamista. Jos miettii miten saarnaaminen toimii, voi katsoa miten Jeesus-lippusia jakaviin suhtaudutaan rautatieaseman vilinässä.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tuntemani vegaani on sitä siksi että se on trendikästä ja siistiä Kalliossa.
Kuinka monta nämä "jokainen" on? Vai toisteletko vain kliseitä siellä Peräseinäjoella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tuntemani vegaani on sitä siksi että se on trendikästä ja siistiä Kalliossa.
Kuinka monta nämä "jokainen" on? Vai toisteletko vain kliseitä siellä Peräseinäjoella?
Asun Kalliossa. 50% vastaantulijoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko esim. huomannut, että kaikki vegaaniutta koskevat ketjut on teidän vegaaneja vastustavien aloittamia. Eli kukahan tässä nyt sitten saarnaa ja kenelle. Hanki elämä.
Puhun oikeasta elämästä ja oikean elämän vegaanien käytöksestä. "Mistä tunnistat vegaanin? Hän kyllä kertoo sinulle." Ap
Juu, niin, niinhän sinä. Sinut taas tunnistaa viime vuosikymmenen kuluneista läpistä.
Läppä on kulunut, eli kestänyt aikaa koska se vastaa todellisuutta.
Mä olen itse asiassa tästä aika samaa mieltä, varsinkin viimeisestä kappaleesta. Itse olen kasvissyöntiin pyrkivä ja veganismiin ehkä joskus tähtäävä. Vegaanit voisivat olla vähemmän kärkeviä ja ehdottomia. Se jo olisi edistystä, että saataisiin ihmiset vähentämään lihansyöntiä, hylkäämään ennakkoluulonsa, ja suosimaan kasvisruokia, jotka ihan aikuisten oikeasti ovat maukkaita. Mutta kun olen näin puhunut joillekin vegaaneille, niin ei riitä, vegaani pitää olla.
Ihminen on luonnostaan mukavuudenhaluinen ja vastustaa muutosta. Rohkaisu hyviin muutoksiin pienin askelin toimisi paremmin kuin syyllistäminen.
Olen tavallaan samaa mieltä mutta täytyy muistaa että tässäkin tapauksessa eniten ääntä pitää se joukko joka on luonteelta halukas provosoimaan ja määräämään muita. On paljon kilttejä vegaaneja jotka stressaavatkin että onko heistä vaivaa ja ovat niin kilttejä ja herkkiä etteivät voi syödä eläintä tai edes eläimen maitoa tai kananmunia
Vierailija kirjoitti:
Mä olen itse asiassa tästä aika samaa mieltä, varsinkin viimeisestä kappaleesta. Itse olen kasvissyöntiin pyrkivä ja veganismiin ehkä joskus tähtäävä. Vegaanit voisivat olla vähemmän kärkeviä ja ehdottomia. Se jo olisi edistystä, että saataisiin ihmiset vähentämään lihansyöntiä, hylkäämään ennakkoluulonsa, ja suosimaan kasvisruokia, jotka ihan aikuisten oikeasti ovat maukkaita. Mutta kun olen näin puhunut joillekin vegaaneille, niin ei riitä, vegaani pitää olla.
Ihminen on luonnostaan mukavuudenhaluinen ja vastustaa muutosta. Rohkaisu hyviin muutoksiin pienin askelin toimisi paremmin kuin syyllistäminen.
Olen samaa mieltä että kasvisruoat ovat maukkaita ja usein parempiakin kuin liharuoat. Positiivinen lähestyminen saa ihmisiä helpommin mukaan, vaikka herkulliset reseptit jotka houkuttelevat ihan vaan makunsa takia. Ap
Oletko esim. huomannut, että kaikki vegaaniutta koskevat ketjut on teidän vegaaneja vastustavien aloittamia. Eli kukahan tässä nyt sitten saarnaa ja kenelle. Hanki elämä.