Ansiosidonnaisen verotus
Olipa kiva ylläri että heinäkuusta jouluun on päivörahani verotonta. Alkuvuonna olin töissä, sitten mmuutosneuvottelut ja työttömäksi jääminen. Oletin jotenkin että aina menee joku
25% veroa.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Aina menee, jos ei ole hakenut muutosverokorttia etuudelle. Ilmeisesti maksoit jo alkuvuodesta tarpeeksi veroa palkastasi.
Tarpeeksi palkasta juu.
Ap
Joskus progressiivinen verotus yllättää myös positiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Monta vuotta olit työelämässä?
Ehkä 25 ollut. Viimeisin työsuhde 3,5v. Ap
Vierailija kirjoitti:
Joskus progressiivinen verotus yllättää myös positiivisesti.
Ei koskaan.
Mullakin pää väittää täysin järjenvastaisesti, että alvin tilittämisestä valtiolle, pienempi summa on parempi kuin iso. Täysi aivoharha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monta vuotta olit työelämässä?
Ehkä 25 ollut. Viimeisin työsuhde 3,5v. Ap
No sitten olet ehtinyt veroja muutaman satatonnia jo maksamaankin.
Olet varmaan tosi tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monta vuotta olit työelämässä?
Ehkä 25 ollut. Viimeisin työsuhde 3,5v. Ap
No sitten olet ehtinyt veroja muutaman satatonnia jo maksamaankin.
Olet varmaan tosi tyytyväinen.
Olen ihan tarpeeksi maksanut. Kuten moni muukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monta vuotta olit työelämässä?
Ehkä 25 ollut. Viimeisin työsuhde 3,5v. Ap
No sitten olet ehtinyt veroja muutaman satatonnia jo maksamaankin.
Olet varmaan tosi tyytyväinen.
Olen ihan tarpeeksi maksanut. Kuten moni muukin.
Paljonko?
Et sitten muuta käyttöä rahoille keksinyt?
Onko sulla puolisokin maksanut? Monta miljoonaa meni, kun vielä lisäät kulutusverot mukaan. Se dublaa sen summan älä unohda.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten muuta käyttöä rahoille keksinyt?
Muuta kuin työttömyys vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina menee, jos ei ole hakenut muutosverokorttia etuudelle. Ilmeisesti maksoit jo alkuvuodesta tarpeeksi veroa palkastasi.
Tarpeeksi palkasta juu.
Ap
Sen voi pienentää verotoimistossa. On aina joka vuoden alusta 25% .
Mulla oli pitempiaikainen työ (ura), loppui vähän yllättäen: projektin rahat loppu ja dätsit. Olin nostattanut ep-%:a 33:een. Tuo johtui siitä, että verotsto oli kysymättä aiemmin pudottanut sitä = sain järkyttävät mätkyt (siinä meni joulu pilalle ..... :( ) Siksi siis nostatin.
Työt loppui vuoden vaihteessa, viimeinen "virallinen" työpäivä 31.1. .... Kaikenlaista sähläystä siinä, niin maksoin loppuvuoden as:sta sen saman 33%. Sitten verotus valmistui, sain peräti 3000e palautusta! ..... "Silloin jo juotiin, kun maailma luotiin" .... :) Ei ihan, ostin tietsaan uuden "sisustan" (emo+cpu+näyttis+käyttis), loput kyllä meni kurkusta alas. Juu, ei oltu köyhiä eikä kippeitä (paitsi krapulassa).
....
Jälkeenpäin mietin, et ois kannattanut soittaa/kysyä verotsta . turhaan jouduin kärvistelemään pienemmällä as:lla (idari on idari ..... mulle vaan sattui ko. vuonna kaikenlaista; ei johtunut alkosta).
Aina menee, jos ei ole hakenut muutosverokorttia etuudelle. Ilmeisesti maksoit jo alkuvuodesta tarpeeksi veroa palkastasi.