Onko nainen aina miestä heikompi fyysisesti/tappelussa?
Oon jo pitkään miettinyt tuota "Naisia ei hakata"-juttua. Tai siis, nimenomaan miehet tuntuvat olevan eniten sitä mieltä että naisia ei lyödä. Ja kun asiaan kysyy perustelua niin se on aina se sama; nainen on fyysisesti miestä heikompi, siksi naista ei saa lyödä. Mutta onko asia näin? Jos otetaan vaikkapa 70kg mies ja 90kg nainen ja kuvitellaan heidät tappeluun niin voittaako mies aina vain koska on mies?
Onko miehillä luonnostaan jotenkin painavampi lihas tms. että normaalipainoinenkin mies voittaa aina naisen vaikka nainen painaisia kymmeniä kiloja enemmän? Kyllä, olen hölmö kun en tajua tätä. Selittäkää.
(Ja nyt siis oletetaan että kummallakaan ei ole mitään kättä pidempää eikä taistelulajitaustaa/ninja-skilssejä vaan molemmilla aseena vain oma itsensä.)
Kommentit (335)
Tässä vaikuttaa paljolti se, että puhutaanko käytännöstä vai ns. teoriasta. Meinaan siis sitä, että jos mies oikein tarkoituksenaan piestä käy kimppuun, eli ei mitään ylimääräistä tunnustelua, vaan nyrkkiä heti, niin kyllä aika paljon isompi nainen pitää olla tai tietenkin jos on kokenut kamppailulajien harrastaja, että osaa tapella, niin se toki tasoittaa, jos mieheltä ei tällaista kokemusta löydy.
99% tapauksista. Tavisjamppa pehmittää ufc-naisen koska vaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. 25-vuotias 90-kiloinen bodarinainen häviää kättelyssä luurangonlaihalle 85-vuotiaalle kroonikkopapalle.
Miksi tuollainen vertailu? Miksi et vertaile 25-vuotiasta bodarimiestä 85-vuotiaaseen kroonikkomummoon?
Jos katsoo vuoden 2000 jälkeen tehtyjä elokuvia, niin jos mies ja nainen tappelevat, nainen voittaa sina.
Minulla on poikkeukselliset voimat naiseksi. Näin on koko suvussa.
Lapsuudessa urheilin. En enää.
Joku sanoi että 0-veriryhmän naisilla on kovat hapot lihaksissa ja kun niiden hermotus on herkkyysvuosina viilattu, niin voimia vaan on.
90-v äitinikin on poikkeuksellisen vahva.
Yläaste-lukiovuosina painin muutaman kerran bodaavaa miestä vastaan. Voitin. Selitin silloin hänelle lohdutukseksi kuinka oleellista on syvät lihakset, kyky kiertoliikkeisiin.
Mut on miehet hakannut useamman kerran ja jokaisella kerralla olen päässyt tilanteesta itse omilla voimillani pois joko hakkaamalla, potkimalla tai puremalla.
Outo kysymys, miksi pitäisi edes tapella muuten kuin sanallisesti, kuka nyt käy toiseen käsiksi.
On sitä itekkin tullut otettua naiselta pataan. Nappasi kesken painin palleroista kiinni ja puristi oikeesti kovaa. Mikään muu ei ole sattunut niin paljoa, sillä oli vielä terävät kynnet. Ulvoin kivusta.
Mutta ei ollut kyllä ihan tavallinen nainen, joku 185cm pitkä ja tosi iso kokoinen ja lihaksikas muutenkin.
Tappelussa tärkeintä ei ole koko vaan se, että on oikea tekniikka. Jos mies hyökkää kimppuusi kannattaa tähdätä kahdella sormella miehen silmiin tai polvella potkaista munille, koska nämä ovat miehen heikoimmat kohdat. Tässä lisää neuvoja
No kyllä minä olen painavampi kuin mies, vähän lyhyempi mutten paljoa, mies on alipainoinen. Täytyy valitettavasti sanoa että kyllä se mulle pärjää, tuli taas tällä viikolla todettua kun kaatoi alleen läpsittäväksi ja hiuksista revittäväksi.
On sillä jotain piilolihaksia kuitenkin kun urheilee.
Vierailija kirjoitti:
Mut on miehet hakannut useamman kerran ja jokaisella kerralla olen päässyt tilanteesta itse omilla voimillani pois joko hakkaamalla, potkimalla tai puremalla.
Niin... mä en ehkä ole edes lähtenyt tosissani hakkaamaan ja puremaan, koska silloin se mieskin yltyy ja voi henki lähteä. Että lähinnä rimpuillut ja työntänyt pois vaan, mutta ei niillä voita. Se kun on sellainen kostajatyyppi. Aina takaisin kaksiverroin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin... mä en ehkä ole edes lähtenyt tosissani hakkaamaan ja puremaan, koska silloin se mieskin yltyy ja voi henki lähteä. Että lähinnä rimpuillut ja työntänyt pois vaan, mutta ei niillä voita. Se kun on sellainen kostajatyyppi. Aina takaisin kaksiverroin.
"Se kun on sellainen kostajatyyppi" Siis onko sama tyyppi hyökännyt kimppuusi useammin kuin kerran? Olethan tehnyt asiasta rikosilmoituksen ja hankkinut lähestymiskiellon?
Miehet on rakenteeltaan hyvin erilaisia, joten samanpainoinen mies voittaa samanpainoisen naisen esim. tappelussa.
Nainen voi itsepuolustustaidoilla kompensoida pienempää kokoaan ja heikompaa fysiikkaansa ja pärjätä näin itseään isommalle miehelle (= päästä karkuun).
Täytyy tosin todeta, että naisilla on luonnostaan vahvemmat jalat kuin miehillä. Jos nainen joutuu tappeluun miehen kanssa eikä osaa itsepuolustusta, niin jaloilla voi pärjätä.
Miesten ja naisten väliset fyysiset erot ovatkin iso syy sille, miksi urheilussa vastustetaan ajatusta sekajoukkueista tai siitä, että sukupuoltaan korjannut nainen saa urheilla naisten joukkueessa (hän on pääasiassa ylivoimainen toisiin naisiin nähden).
Ei aina, jos mies ei vaan osaa tapella ja nainen osaa kun on ollut isoveli.
Olen harrastanut erästä kamppailulajia 20v. ja uskon saavani pakettiin miehen kuin miehen koosta riippumatta. Vaikka lihaskuntoni on testattu hyväksi, en pärjäisi miehelle voimassa, ainoastaan tekniikassa, jos siis miehellä ei kamppailulajitaustaa. Olen siis nainen.
Jos tiedätte jäkestä Nea- nimistä reilu parikymppistä kamppailulajia harrastavaa kaunista nuorta naista, niin jos hän haluaisi varhais- kalevi- ikäistä ukkelia vähän opettaa, niin mielellään saisin turpaani häneltä
Ei ole. Nainen on paljon pahempi kuin mies jos sille päälle sattuu eikä tarvitse olla mikään kamppailulajin harrastaja. Raivopäinen nainen on jotain sellaista jota minäkin välttelen ja sentään käyn kiinni itseänikin isompaan mieheen.
Ei tosiaan ole. Olen useamman miehen niputtanut. Osa on ollut sen verran heikkoja että on riittänyt kun painiotteella pistää maahan, osalle on joutunut käyttämään kovempia konsteja, eli polvea tai muuta kovaa jalkoväliin. Kaikki on tippunut kiltisti maahan. Yhtä isottelijaa kerran kourasin palleista niin että alkoi itkeä kivusta :D parasta oli se että tää kundi oli mua päätä lyhyempi ja aivan ruipelo. Silti luuli pärjäävänsä mulle koska on "mies"
T: 182cm 87kg paljon puntilla viihtyvä nainen.
Samat kokemukset, vaikka olen sinua pienempi :D ei ne miehet oikeasti niin voittamattomia ole, vaikka niin haluaa uskotella
On