Onko nainen aina miestä heikompi fyysisesti/tappelussa?
Oon jo pitkään miettinyt tuota "Naisia ei hakata"-juttua. Tai siis, nimenomaan miehet tuntuvat olevan eniten sitä mieltä että naisia ei lyödä. Ja kun asiaan kysyy perustelua niin se on aina se sama; nainen on fyysisesti miestä heikompi, siksi naista ei saa lyödä. Mutta onko asia näin? Jos otetaan vaikkapa 70kg mies ja 90kg nainen ja kuvitellaan heidät tappeluun niin voittaako mies aina vain koska on mies?
Onko miehillä luonnostaan jotenkin painavampi lihas tms. että normaalipainoinenkin mies voittaa aina naisen vaikka nainen painaisia kymmeniä kiloja enemmän? Kyllä, olen hölmö kun en tajua tätä. Selittäkää.
(Ja nyt siis oletetaan että kummallakaan ei ole mitään kättä pidempää eikä taistelulajitaustaa/ninja-skilssejä vaan molemmilla aseena vain oma itsensä.)
Kommentit (335)
Teininä olin veljeäni paljon pienempi ja yleisesti hän voitti kaikki tappelut. Mutta jos hän näki että todellakin suutuin ja sain berserkkiraivon päälle niin lähti suosiolla pakoon. Olin pari kertaa päihittänyt hänet huolella tuollaisessa tilassa.
Vierailija kirjoitti:
Munsta toi on tekniikkalaji, ja vihollinen pitää päästä yllättämään.
Niin on. Pitää myös osata ottaa vähän vastaan iskuja ja osata ottaa päällä koviakin koppeja siten että päätä kääntämällä lyönnistä lähtee pahin efekti pois.
Oppii nyrkkeilyssä kun ottaa vastaan paljon lyöntejä. Periaatteessa lyönnin ei tarvitse olla kova, kun osuu oikeaan kohtaan, niin se on siinä.
Tekniikkalaji ehdottomasti monessa mielessä.
Alla olevassa videossa voimme nähdä miten karaten gedanbarai alatorjunta ja takasuora riittää voittamaan jokaisen ottelun ja vastustajan vain oikealla ajoituksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Ap kysyy poikkeustapauksia ja täällä jankataan 6 sivun verran keskiverroista...
Joo. Meilläkin töissä on muutama hintelä nörtti, jotka hädintuskin jaksavat kantaa pöytäkoneen toiseen paikkaan. Itse vuosia treenanneena pistäisin kyllä ne nippuun, koska fysiikkani ja tekniikkani on parempi. Samankokoista tyyppiä tuskin, paitsi jos se on täysin ymmärtämätön tappelusta.
Jep. Joku isompikin mies voi olla aivoiltaan ja liikkeiltään niin hidas, että sitä on potkaistu pari kertaa munille ja päähän ennen kuin se ymmärtää että mitä tapahtui.
Lisäksi minkälaisesta tappelusta tässä edes puhutaan? Joku järjestetty matsi? Voiko tosielämän tilanne, jossa känninen äijä käy päälle? Jälkimmäisen voi nainen voittaa, mikäli on vikkelä liikkeissään ja onnistuu osumaan miestä arkaan paikkaan. Kyllä se isoinkin äijä putoaa, jos potkaisee kunnolla munille tai vaikkapa kurkkuun.
Nii, elikkä tuo valkoritari- koodi että mies ei lyö naista - jos syynä että nainen heikompi, niin lyöhän ne itseään heikompaa miestäkin! Eli edelleenkin :miksi?
Ei aina, mutta ei kaikki vahvat naisetkaan onneksi hakkaa vanhuksia tai vammaisia pyörätuoleihinsa.
Paljon videoita tilanteista, joissa känninen tai muuten raivo nainen hyökkää provosoimatta miehen kimppuun, todennäköisesti tukeutuen ajatukseen että "mies ei lyö naista"
Mitä mieltä?
No en minä ainakaan kaikkia naisia voittaisi. Saattaisin hävitä monille itseäni heikommillekin, koska minulla on terveydellisiä vaivoja jotka vaikuttaa liikkeisiini ja tuottaa kipua. Voimataso kyllä keskitason miestä suurempi, muttei mikään huippu.
Kyllä urheilullinen nainen päihittää energiajuomalla elävän pullamössö miehen jossa ei ole tippaakaan testosteronia
Vierailija kirjoitti:
Paljon videoita tilanteista, joissa känninen tai muuten raivo nainen hyökkää provosoimatta miehen kimppuun, todennäköisesti tukeutuen ajatukseen että "mies ei lyö naista"
Mitä mieltä?
Kyllä. Siitä on kyse. Sitten joskus mies läpsäiseekin kevyesti takaisin, nainen katsoo hetken hölmistyneenä, purskahtaa itkuun ja alkaa esittämään uhria. Näin se menee.
Oletetaan tilanne, että punttisalikarpaasit eivät löisi huonompikuntoisia miehiä. Ja minä, huonokuntoinen mies sitten tähän tukeutuen lähtisin läpsimään naamalle punttikarpaaseja - kuinka tyhmä mielestänne olisin?
Onko naisilla kokonaan eri?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä urheilullinen nainen päihittää energiajuomalla elävän pullamössö miehen jossa ei ole tippaakaan testosteronia
Tuolla miehellä ei ole tippaakaan testosteronia, mutta silti oikeasti kymmenen kertaa enemmän kuin naisella? Ok. Mammojen voimafantasiat täällä taas tulilla. No, suodaan naisille oma hetkensä olla keyboard warrior-amatsooneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä?
Kyllä. Siitä on kyse. Sitten joskus mies läpsäiseekin kevyesti takaisin, nainen katsoo hetken hölmistyneenä, purskahtaa itkuun ja alkaa esittämään uhria. Näin se menee.
Ja monipäinen valkoritarilauma hyökkää "pelastamaan" naisen.
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan tuo koodi, että mies ei lyö naista, jos sen perustelee naisen heikkoudella niin miksi mies SAA lyödä heikompaa miestä?
Eihän kukaan herrasmies pienempää lyökään tai käyttäydy ylimielisesti pienempää kohtaan.
Luulisi että nainen voi useinkin voittaa miehen kamppailussa. On paljon lihavia ja huonokuntoisia miehiä joilla ei vaan kunto riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla miehellä ei ole tippaakaan testosteronia, mutta silti oikeasti kymmenen kertaa enemmän kuin naisella? Ok. Mammojen voimafantasiat täällä taas tulilla. No, suodaan naisille oma hetkensä olla keyboard warrior-amatsooneja.
Monilla pullamössö miehillä ei testosteroni ainakaan näy missään. Hyvät tissitkin kasvaneet.
Mun mielestä vain on törkeyden ja raukkamaisuuden huippu mennä lyömään sellaista josta tietää jo etukäteen että ei voi lyödä takaisin joutumatta isompiin vaikeuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi että nainen voi useinkin voittaa miehen kamppailussa. On paljon lihavia ja huonokuntoisia miehiä joilla ei vaan kunto riitä.
Naisten lapsenomaisia harhoja on niin hellyttävä seurata, aww!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan tuo koodi, että mies ei lyö naista, jos sen perustelee naisen heikkoudella niin miksi mies SAA lyödä heikompaa miestä?
Eihän kukaan herrasmies pienempää lyökään tai käyttäydy ylimielisesti pienempää kohtaan.
Millä planeetalla asut?
Miksi kukaan mies edes käy fyysiseen taistoon naisten kanssa, jotenkin moukkamaista. Naiset pärjää miehiä paremmin sanallisesti, siksi kai miehet turvautuvat niihin "lihaksiin".
Jos rasvaa on kehossa noin 5-10kg, niin se on vain etu ja ei haittaa lainkaan. Siitä tulee lisää tehoja.
Eriasia on sitten kamppailu-urheilu, jossa vastaansa saisi päätä pidemmän hoikan vastustajan.
Noin muuten läskistä on aina vain suurempaa etua voimalajeissa.