Omituisin asia jota siivoatte?
Olen aina tykännyt siivouksesta. Uskon olevani tarkempi monissa siisteysasioissa kuin moni muu (eikä se aina ole hyvä asia, koska nuorempana kärsin jopa sairaalloisesta siivoamisesta). Siivoan säännöllisesti viemäreiden ritilät, pesen ja puhdistan kodinkoneet jne.
Mutta eilen pyyhin ompelukoneen käytettyäni sitä ja tänään pyyhin puhelimien laturit, sähkölaitteiden jatkojohdot ja ja jäi miettimään, että tätä ei kyllä moni tee.
Onko teillä sellaisia siivoustapoja, joita ette usko muiden tekevän
Kommentit (15)
Pyyhin voidepurkit yms., kun siivoan kylppärin kaappia.
Vaatekaapin hyllyt usein imuroin. Sinne kyllä menee pölyä
Nuo jatkojohdot/pistorasiat ym. Yleensä sijoittuvat kaappien tai huonekalujen taakse tai alle eli hankaliin paikkoihin. Tästä johtuen helposti tulee jätettyä väliin niiden puhdistus. Keräävät kyllä kiitettävästi pölyä, joten joskus hyvä ne on ottaa.
Mulla myös esim. Keittiössä jätesankojen alustat/taustat tahtoo unohtua
Lasten leluja pesen ja puhdistan varmaan enemmän kuin muut äidit
Pesen, desinfioin tai pyyhin imurin suulakkeet.
Pyyhin pölyt huonekasvien lehdiltä ja kääntele kasveja jos joku on tulossa kylään...
Ei ole eläessäni kukaan kysynyt kasveista yhtään mitään, vaikka mulla on harvinaisuuksia 🙄
Höh. Mä siivoan nuo kaikki edellä mainitut, enkä pidä itseäni "omituisena" siivoojana. Ihan perusjuttuja mielestäni.
Oikeastaan siivoan kaiken minkä vaan voi siivota.
Viimeksi koitin putsata kylpyankkaa kun siihen oli kastuessa tullut hometta, kun kun se ome on mennyt sieltä pohjan reiästä ankan sisälle en saanut pois.
Vierailija kirjoitti:
Pyyhin pölyt huonekasvien lehdiltä ja kääntele kasveja jos joku on tulossa kylään...
Ei ole eläessäni kukaan kysynyt kasveista yhtään mitään, vaikka mulla on harvinaisuuksia 🙄
No eiks kaikki kasviharrastajat noin tee. Kai se on yleistä tietoa, että kasvi mm.yhteyttää paremmin, kun pölyt on pyyhitty.
Ja jos kukaan ei kysy kasveista, tunnet vääränlaisia ihmisiä!😂Me aina sukulaisten ja kavereiden kanssa tehdään aina oikein kierros kun kyläillään...mitä uusia kasveja on hankittu, kukkiiko jokin, voiko jokin huonosti, mistä joku haluaisi pistokkaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Höh. Mä siivoan nuo kaikki edellä mainitut, enkä pidä itseäni "omituisena" siivoojana. Ihan perusjuttuja mielestäni.
Mulla on sama. Ihan selkeetä, että siivouksen jälkeen siivousvälineet pestään, että seuraavalla kerralla on puhtaat välineet, eihän nyt likaisilla siivousvälineillä tule puhdasta. Samoin kylppärissä purnukat pyyhitään, ei töhnäisiä purkkeja voi laittaa just pyyhityille pinnoille. Sama jääkaapissa.
Tätä vielä kukaan sanonut, mutta pyyhin reissujen jälkeen matkalaukun pinnat. Minusta ihan normaalia, tuskin olen ainoa joka noin tekee.
Silitän alusvaatteet jotka kestää silitystä.Muuten olen laiska siivoamaan.