Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nainen aina miestä heikompi fyysisesti/tappelussa?

Vierailija
23.06.2015 |

Oon jo pitkään miettinyt tuota "Naisia ei hakata"-juttua. Tai siis, nimenomaan miehet tuntuvat olevan eniten sitä mieltä että naisia ei lyödä. Ja kun asiaan kysyy perustelua niin se on aina se sama; nainen on fyysisesti miestä heikompi, siksi naista ei saa lyödä. Mutta onko asia näin? Jos otetaan vaikkapa 70kg mies ja 90kg nainen ja kuvitellaan heidät tappeluun niin voittaako mies aina vain koska on mies? 

Onko miehillä luonnostaan jotenkin painavampi lihas tms. että normaalipainoinenkin mies voittaa aina naisen vaikka nainen painaisia kymmeniä kiloja enemmän? Kyllä, olen hölmö kun en tajua tätä. Selittäkää. 

(Ja nyt siis oletetaan että kummallakaan ei ole mitään kättä pidempää eikä taistelulajitaustaa/ninja-skilssejä vaan molemmilla aseena vain oma itsensä.) 

Kommentit (335)

Vierailija
41/335 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niputtanut itseäni pidemmän, painavamman ja lihaksikkaamman miehen pelkästään raivon voimalla. Nykyistä miestä vastaan en edes yritä nousta, se olisi silkka itsemurha.

Vierailija
42/335 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:09"]Unohdin mainita, että raskaampaa vastustajaa on vaikeampi liikuttaa. Tästä syystä esim.erilaiset heitot voivat tulla vaikeammiksi tai täysin mahdottomiksi, jos kokoero on liian suuri.

-Mies 29v + 1v-

Täsmennän argumenttiasi: pituusero tekee vaikeammaksi. Painolla ei ole juuri merkitystä, ei heittäjä ole kuin kiilana toisen kaatumisen tiellä.Ei pidä täysin paikkaansa. Esim.osa judoheitoista perustuu yksinkertaiseen tasapainon horjuttamiseen, niin että jalat saadaan hetkellisesti irtoamaan maasta ja tyrkätään sitten johonkin suuntaan, mutta osassa heitoista vastustajan paino kohdistuu hetkellisesti joko osittain tai kokonaan heittäjän päälle. Jos kokoero on todella suuri, voi heittäjä siis liiskata itsensä siinä samalla vastustajan ruhon alle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/335 |
09.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:04"]Tässä muutama perusjuttu: Miehellä on jo 60-kiloisena tuulennussimana vinkuheinänä sen verran lihasta, että melkein naiselta kuin naiselta vaaditaan viisi vuotta todella hyvää punttitreeniä, että pääsee samaan. Toisaalta tässäkin on miehen elämäntavassa eroja: hoikalla sählynpelaajalla on paljon enemmän lihasta ja voimaa kuin syrjäytyneellä nörtillä.

Sitten toisaalta lihominenkin aiheuttaa lihaskasvua, toki hyvin epätehokkaalla tavalla. Kuitenkin sen ison kehon liikuttaminen vaatii isoja lihaksia, joten periaatteessa voisi ajatella, että 150-kiloisella naisella sitä voisikin olla jo enemmän kuin 60-kiloisella miehellä. Mitään faktaa mulla ei toki asiasta ole ja naisilla myös lihomisen aiheuttama lihaskasvu on selvästi pienempää kuin miehillä johtuen pienestä testosteronimäärästä.

Mitä sitten tulee tappeluun, niin tottakai, suuri massa mahdollistaa suuremman liike-energian. Hyökkäämällä vauhdilla miehen kimppuun voisi lihava nainen vaikka jyrätä miehen alleen. Miehen on myös vaikeampi pelkällä voimalla horjuttaa isokokoista naista, koska mietipä että se 60-kiloinen mies ei yleensä jaksaisi edes nostaa maasta ilmaan reilusti päälle satakiloista naista.

Ehkä tärkein kuitenkin unohtuu tässä, eli tappelutaito. Väitän että heikko mieskin niputtaa muutamassa sekunnissa päälle satakiloisen naisen vaikka käyttämällä puolustusvoimien sotilaspoliiseille opettamia, hyvin yksinkertaisia hallintaotteita. Ja varmasti myös suhteellisen vahva 60-kiloinen nainen pystyy tekemään niillä saman tavalliselle 90-kiloiselle miehelle.

Muuten ihan ok noi hallintaotteet, mutta niillä 40 kiloinen teinikin hallitsee 150 kiloista miestä. Ja toisaalta taas, minua niillä ei voi hallita johtuen poikkeavasta nivelrakenteesta. Oletko muuten koskaan koittanut sitoa tai lukottaa naista? Suosittelen kokeilemaan, opit muutaman lisäjutun hallinnoista:)

T. Poliiseja ja spolleja kouluttanut 90 kiloinen nainenJos nivelet ovat epätavallisen taipuvat, tarvitsee vain vääntää pitemmälle. Naisen ja miehen nivelet toimivat ihan samalla tavalla ja tutkimusten mukaan esim.kyynerpää ja rintaranka ovat naisilla ja miehillä ihan yhtä liikkuvia; joskus jäykempiä ja joskus notkeampia miehillä. Eroa on lähinnä alaselässä ja alavartalossa, koska nuo nivelalueet liittyvät naisilla raskauden ja synnytyksen vaatimuksiin ja ovat siten keskimäärin joustavammat kuin miehellä.

Vierailija
44/335 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin parikymppisenä suhteessa mt-ongelmaisen ja väkivaltaisen miehen kanssa. Muutaman kerran meni käsirysyksi, ja tilanne rauhoittui yleensä vasta, kun olin päässyt johtoon. Viimeisillä kerroilla mies luovutti äkkiä tietäessään minun siirtyvän pian päälle päästyäni raivostuneena ja epätoivoisena sellaisiin kantapäällä-kurkkuun-taktiikoihin. Olimme suunnilleen saman kokoisia, miehellä jonkin verran urheilijataustaa. Itse olin passiivinen sohvaperuna.

Ehkä olin likainen, mutten ikinä ryhtyisi väkivaltaiseksi huvikseni, ja jos uskoisin selviytyväni hengissä iskemällä ruuvimeisselin hyökkääjän silmään, niin en epäröisi hetkeäkään.

Tällaisen tapauksen minäkin tiedän

Vierailija
45/335 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Olen ikäni tehnyt ruumiillista työtä (metsuri yms.) ja olen näkyvästikin lihaksikas, voitan kädenväännössä mennen tullen 30cm pidemmän tietokonetyötä tekevän puolisoni ja voimaa on muutenkin paljon enemmän, samaten kestävyyttä. Ainoa ongelma on lyhyet raajat, asioiden nostelu on hankalampaa kun ei yletä. Mieheni ei jaksa edes nostaa minua, minä hänet taas leikiten. Painosuhteet ovat minä 65kg ja mies 90kg.

Vierailija
46/335 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kasvoin pienenä ja hintelänä tyttönä poikien keskellä. Ainoa keino pärjätä oli oppia todella hyväksi kamppaajaksi. Siinä saa lisäaikaa lähteä pakoon.

Vierailija
47/335 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sitten joka lajissa on miehet ja naiset erikseen?

nyrkkeily, judo, karate, paini yms

sanonpa sen nyt. siksi koska tekniikka on jo molemmilla sukupuolilla hiottu hyväksi

ratkasee lopuksi vaan voima ja kestävyys jota miehiltä löytyy enempi

tottakai nyrkkeilyä painia tai muuten vaan jotain voimalajia harrastava nainen voi voittaa miehen tappelussa

mutta lähtökohtaisesti mies voittaa. ei sentää kaikki naiset halua ees haastaa miestä

en halua minäkään miehenä tapellu ku pakon edestä ja riskaapeliä hommaaha se on voit kaatua ennen kuin saat yhtään iskua

Vierailija
48/335 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ja mies ollaan saman pituiset ja suht saman painoiset. Mies on mua viisi vuotta vanhempi. Kumpikaan ei treenata tai mitään. Se voittaa mut kädenväännössä ihan heti, mut joskus kun "leikkipainitaan" sängyllä (siis ei harrasteta seksiä :-D ) sillai, että ei saa lyödä ja raapia tms., vaan pitää ihan vain painimalla ja muilla otteilla saada toinen ikäänkuin kiinni otettua ja pidettyä aloillaan, niin mä voitan useammin. Saan jotenkin paremmin pidettyä miehen sellaisessa jalkalukossa, että se joutuu ekana anelemaan päästään irti.

Vierailija
49/335 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies voittaa 95 prosentissa tapauksista, jos kyse on treenaamattomista ihmisistä. Treenattu nainen taas tietenkin voittaa treenaamattoman miehen, jos ovat suurin piirtein saman painoisia. Juu, saisin itse huonokuntoisena miehenä turpaani Ronda Rouseylta tai Eva Wahlströmiltä, eikä mulla ole ongelmia myöntää tätä. Treenattua miestä ei treenattu nainen taas voita, ei mitenkään.

Miehen fysiikka vaan lähtökohtaisesti sopii paljon paremmin tappeluun kuin naisen. Syitä ovat mm. isompi lihasmassa suhteessa kehon painoon, parempi räjähtävän voiman tuotto, voittamaan ajava testosteroni. Jos vastakkain ovat 90 kg treenaamaton mies ja saman painoinen nainen, on miehellä valtavan suuri etu noiden mainittujen asioiden vuoksi.

Lisäksi päälle vielä se, että naisille on poikkeuksellista olla tottunut tappelemaan. Tyttö- ja naiskulttuuri ei samalla lailla kouli siihen kuin poika- ja mieskulttuuri. Keskiverto mies on lapsi- ja teini-iässä tottunut fyysiseen mittelöön ihan eri tavalla kuin keskiverto nainen, tutkimuksien mukaan aikuisiälläkin suomalainen mies joutuu kohtuullisen suurella todennäköisyydellä puolustamaan itseään fyysisesti. Tämä henkinen valmius on hyvin suuri tekijä: sen avulla tietää suurin piirtein alitajuisesti, mitä tappelussa tulee tapahtumaan, milloin on pakko toimia. Avainsana tässä on tietenkin "keskiverto mies/nainen", poikkeuksia on aina suuntaan ja toiseen.

Lisäksi te miesten kanssa huviksenne matsailleet naiset, huomioittehan sen, että perusmies aina ottelee noissa tilanteissa naista vastaan kevyemmin kuin miestä. Ylivoima on vain yleensä niin suuri, että miehen on pakko varoa satuttamasta toista. Tuollainen tilanne on mahdollisimman kaukana tositilanteesta eikä siitä voi eikä saa vetää mitään johtopäätöksiä, se on itse asiassa vaarallista koska luo väärää turvallisuuden tunnetta.

Vierailija
50/335 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 14:47"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 14:32"]
Miehet ovat pienestä pitäen nujunneet keskenään ja myös opetelleet lyömään. Eli keskiverto mies on huomattavasti harjaantuneempi tappelemaan ja käyttämään nyrkkejään kuin keskiverto nainen. Toki jos se 90 kilonen nainen saa nujerrettua 60 kg miehen alleen ja istuu päälle, niin paha sitä näistä on päältä pois heistä. Mutta kuinka nainen saa sen miehenalleen.?

Sitten sellainen juttu, oltakoon miesten ja naisten kivunsietokyvystä mitä mieltä vaan, niin se lienee tosiasia, että mies sietää käsiin, käsivarsiin ja päähän kohdistuvia iskuja aivan eri tavalla kuin nainen. Mies yksinkertaisesti hakkaa naisen maahan nyrkillään. Vain nyrkkeilyä ja taistelulajeja harrastavat naiset ovat tässä miesten kanssa samalla viivalla. Naisten lyönnit ovat sellaista avutonta sivulta huiskimista. Mies lyö suoraan ja kovaa.

Miesten herkkä kohta on isku palleihin. Mutta sen varaan ei naisten kannata paljoa laskea tappelutilanteessa. Mies on pienestä pitäen oppinut suojaamaan niitä. Vain yllättävä potku palleihin onnistuu.

Vilkaisepa joskus hupisarjaa "Rysän päällä", jossa miehet ja naiset löytävät kumppaninsa vieraista ja lähes poikkeuksetta tuloksena on käsirysy. Miesten ja naisten päällekäymistekniikka on aina samankaltainen, oli kyse sitten rähinästä miesten kesken, naisten kesken tai sekasarjassa: huidotaan täysin harkitsematta sinne päin ja reuhdotaan vaatteista. Joskus kaadutaan maahan, mutta samaa reuhtomista meno on makuuasennossakin.

Enkä muuten usko, että miehille olisi tuossa sarjassa kategorisesti käsikirjoitettu summamutikassa huitovan koheltajan rooli.

Ihan saman voi todeta aamuyön grillijonossa Suomessa: siitä on länkkärimäinen Miesten Miesmäinen Kaksintaistelu kaukana.

Noissa tilanteissa kameroiden edessä ei kukaan mies ala lyömään näistä tosissaan, etenkään USAssa. Miehet lähinnä torjuvat naisen iskuja ja yrittävät vaatteista saada sellaisen otteen että nainen olisi hallinnassa. Muutamia nakkikioskitappeluja sivusta seuranneena naisten ja miesten tappeluissa on kyllä aikamoinen ero. Siinä olet oikeassa, että säännöillä ei kummassakaan tapauksessa ole väliä.

Naurettavaa edes perustella väitettään näytelmillä ja käsikirjoitettu olla tvsarjoilla. Molemmat osapuolet saavat palkkionsa kunhan saadaan huutoa ja torjumista aikaiseksi.

Miksi miehet sitten nakkijonossa ja katutappeluissa huitovat toisiaan puolentoista metrin päästä ja retuuttavat toisiaan rintapielestä välittämättä yhtään siitä, että näyttävät naurettavilta? Eikö se yksi miehekäs hallintakeino hoitaisi asiaa ja säilyttäisi maineen?

Kadulla et voi viedä maihin kun et koskaan tiedä tuleeko vihun kaveri takavasemmalta monottamaan sua kelloon.

Vierailija
51/335 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut 3 naista vastaan tapella. 1 oikea tappelu, 1 kerran paini ilman sääntöjä sillein että häviäjä on se joka eka anelee armoa ja sitten 1 naisen kanssa useamman painiottelun reiluilla säännöillä.

1 nainen voitti potkasemalla täysiä kiveksiin. Kaaduin maahan sikiöasentoon ja tappelu oli ohi.

2 nainen voitti puristamalla mua todella kovaa palleista. Lähes itkien anelin armoa ja nainen voitti. Makasin pitkään maassa ja vielä seuraavana päivänä oli paikat kipeenä.

3 naisen kanssa olen sekä voittanut että hävinnyt. Hän on vahva ja ketterä ja yleensä saa mut jaloillaan semmoiseen lukkoon etten pysty liikkumaan. n. 8 ottelua 10 olen hävinnyt.

Eli mun mielipide on se että nainen voi pärjätä kun pääsee yllättämään. Olen kuitenkin 85/180 mies ja voimaakin minulta löytyy.

Vierailija
52/335 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappelu on wt-touhua.

Vierailija
53/335 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:04"]Tässä muutama perusjuttu: Miehellä on jo 60-kiloisena tuulennussimana vinkuheinänä sen verran lihasta, että melkein naiselta kuin naiselta vaaditaan viisi vuotta todella hyvää punttitreeniä, että pääsee samaan. Toisaalta tässäkin on miehen elämäntavassa eroja: hoikalla sählynpelaajalla on paljon enemmän lihasta ja voimaa kuin syrjäytyneellä nörtillä.

Sitten toisaalta lihominenkin aiheuttaa lihaskasvua, toki hyvin epätehokkaalla tavalla. Kuitenkin sen ison kehon liikuttaminen vaatii isoja lihaksia, joten periaatteessa voisi ajatella, että 150-kiloisella naisella sitä voisikin olla jo enemmän kuin 60-kiloisella miehellä. Mitään faktaa mulla ei toki asiasta ole ja naisilla myös lihomisen aiheuttama lihaskasvu on selvästi pienempää kuin miehillä johtuen pienestä testosteronimäärästä.

Mitä sitten tulee tappeluun, niin tottakai, suuri massa mahdollistaa suuremman liike-energian. Hyökkäämällä vauhdilla miehen kimppuun voisi lihava nainen vaikka jyrätä miehen alleen. Miehen on myös vaikeampi pelkällä voimalla horjuttaa isokokoista naista, koska mietipä että se 60-kiloinen mies ei yleensä jaksaisi edes nostaa maasta ilmaan reilusti päälle satakiloista naista.

Ehkä tärkein kuitenkin unohtuu tässä, eli tappelutaito. Väitän että heikko mieskin niputtaa muutamassa sekunnissa päälle satakiloisen naisen vaikka käyttämällä puolustusvoimien sotilaspoliiseille opettamia, hyvin yksinkertaisia hallintaotteita. Ja varmasti myös suhteellisen vahva 60-kiloinen nainen pystyy tekemään niillä saman tavalliselle 90-kiloiselle miehelle.

Muuten ihan ok noi hallintaotteet, mutta niillä 40 kiloinen teinikin hallitsee 150 kiloista miestä. Ja toisaalta taas, minua niillä ei voi hallita johtuen poikkeavasta nivelrakenteesta. Oletko muuten koskaan koittanut sitoa tai lukottaa naista? Suosittelen kokeilemaan, opit muutaman lisäjutun hallinnoista:)

T. Poliiseja ja spolleja kouluttanut 90 kiloinen nainen

Kyllä. Satoja tai tuhansia kertoja jujutsutreeneissä. Mikään ei ole helpompaa kuin naisen hallintaan ottaminen, saati kuristaminen. Lukkojen osalta olet oikealla tiellä nivelten kanssa. Poislukien polvi, ranne- tai olkanivelet. 25 vuoden aikana yksikään nainen ei ole lukottanut tai kuristanut, luultavasti johtuen voimaeroista, joten nuo puheet naisten mahdollisuuksista olisi hyvä lopettaa tähän, voi tulla naisille isoja vahinkoja tappelussa. Ihan tavallisilta miehiltäkin. Potku- ja lyöntivoimasta puhumattakaan. Tilannetta voi hidastaa nainen joka on treenannut judoa tai jujutsua 10-20 vuotta. Silti ei auta pitkässä juoksussa.

-eri-

Vierailija
54/335 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on. 25-vuotias 90-kiloinen bodarinainen häviää kättelyssä luurangonlaihalle 85-vuotiaalle kroonikkopapalle.

Luut vaan menee poikki kun nainen istuu päälle.

Vierailija
55/335 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus siitä, että tavallinen nainen voisi tapella miestä vastaan on absurdi ja mahdollinen ainoastaan Hollywood elokuvissa. Erikseen sitten jotkut kisoissa ottelevat kick boxaajat tai taekwondo mimmit. Nekään ei pärjää kuin mahdollisesti ittensä kokoselle tavalliselle (ei mikään tappelija) äijälle.

Voimaero, agressiivisuuden ero ja elämän aikana kertyneet väkivallan perustaidot on miehillä ja naisilla valovuosien päässä toisistaan.

Vierailija
56/335 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon naisia sparranneena voi todeta, että iskut ovat paljon kevyempiä.

Vierailija
57/335 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihasten voimantuotossa on sukupuolten välisiä eroja

Lihasvoima ja lihaskestävyys koostuvat:

maksimivoimasta

nopeasta voimantuotosta

väsymyksen siedosta.

Lihasten voimantuotto riippuu sekä lihasten koosta että hermotuksen tehokkuudesta.

Koska aikuisilla naisilla lihaksiston poikkipinta-ala on selvästi pienempi kuin samanikäisillä miehillä, naisten lihasten tuottamat absoluuttiset maksimivoimat ovat keskimäärin 20–35 prosenttia pienemmät kuin miehillä.

Sukupuolten välillä on eroja myös nopeassa voimantuotossa (räjähtävässä voimassa): miehet pystyvät tuottamaan tietyt absoluuttiset voimatasot naisia nopeammin.

Ukkinstituutin sivulta

Tämä. Mutta yksilöeroja voi olla. Pääsääntöisesti näin.

Kamppailulajeja harrastavana häviän miehille melkein aina treeneissä tai ollaan tasan. Jos ovat minua pienempiä ja/tai olen parempi (pelisilmä, taktiikka ja tekniikka) voitan. Siksi on kiva treenata miesten kanssa kun on lähtökohtaisesti enemmän haastetta. Myös luonne eli periksiantamattomuus ja hulluus ja päättäväisyys ratkaisee.

Vierailija
58/335 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon naisia sparranneena voi todeta, että iskut ovat paljon kevyempiä.

Veikkaan että Gabi Garcia pieksisi jokaisen suomalaisen miehen :)

Vierailija
59/335 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa miehistä ON naisia biologiseti vahvempia ja voimakkaampia, mutta eivät kaikki miehet ole naisia voimakkaampia. 

Vierailija
60/335 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa vaikka sekaviestijuoksua: maailman parhaat naiset häviävät kolmanneksi tai neljänneksi parhaille miehille. Ihan kamalaa katsottavaa. Kyllä lähes poikkeuksetta nainen saa turpaansa, jos tappelee miehen kanssa. Syynä kehon koostumus. On hyvä, että lähes kaikki miehet ymmärtävät tämän oikein: naista, lasta tai vanhusta ei lyödä, eikä muitakaan tietenkään :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme