Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako naista tuijottaa?

Vierailija
31.05.2015 |

No, saako?

Rosa Meriläisen mukaan ei saa. Tässä tietenkin yksinkertaisena miesoliona oion mutkia suoriksi tuon Rosan kolumnin kanssa, mutta kyllä tuon kielteisen suhtautumisen himokkaaseen katseeseen voi tekstistä löytää.

Ovatko oikeasti liian viipyvät katseet ja satunnaiset kommentit ongelma naisille Suomessa? Onko väliä keneltä noita katseita ja kommentteja saa?

Itse en miehenä ole koskaan saanut osakseni himokkaita katseita saati sitten ulkonäköäni positiivisesti (tai negatiivisesti) arvostelevia sanoja, joten en osaa tässä tapauksessa asettua naisen asemaan. Voisin kuvitella että satunnaiset kehut voisivat alkuun hivellä itsetuntoa (riippumatta kommentoijan viehättävyydestä), mutta jossain voisi tulla vastaan kriittinen raja. En silti häpeile jos katseeni viipyy esim. kaupungilla kauniin naisen kasvoissa tai vartalossa. Ehkä joku kokee tuonkin ahdisteluna, mutta ennen kuin joku tulee minulle siitä varta vasten huomauttamaan, en osaa primitiivistä käytöstäni muuttaakaan.

Kommentit (510)

Vierailija
441/510 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tuijotusta ja peräänhuuteluita osakseni aina kun astun oman taloni ulkopuolelle. Esimerkiksi tällä viikolla prismassa noin 11 aikaan aamulla perääni vihellettiin ja huudettiin sääristä, asuni ei ollut millään mittapuulla vihjaileva tai edes ihonmyötäinen. Samalla reissulla iso osa miehistä tuijotti, eivät kääntäneet pois katseitaan kun satuin katsomaan sinnepäin.

Myös kassana saan osakseni paljon häirintää. Jos saisin itse päättää, haluaisin tehdä työni rauhassa mahdollisimman hyvin ilman kommentteja siitä että kivasti rinnat näkyy paidan läpi (musta t-paita...). Tottakai on mukava saada kommentteja mun työstä, esimerkiksi siitä että olen mukava asiakkaita kohtaan tai kiva tulla kassalle missä hymyillään. Myös hyllyttäessä saan osakseni tuijotusta ja parhaimmillani reippaasti kommentteja perseestä.

Mun hiukset on vähän erikoiset ja niiden katsominen on ok. Ymmärrän että erilaisia juttuja katotaan pidempään. Rintojen tai perseen tuijotus ei ole ok, siihen vedän rajan.

Vierailija
442/510 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:33"]

Tuijottaminen on junttia, itse huomautan siitä toljottajalle. En pidä edes kesäisestä tsekkailustakaan, jota miehet harrastaa aurinkolasien takaa uimarannoilla ja terassilta käsin kadulla kulkeviin naisin. Siksi en käy yleisillä uimarannoilla, ja pukeudun löysiin kesävaatteisiin. Koen tuon miesten tavan tosi häiritseväksi, vaikka se olisi kuinka "luonnollista" ja biologian sanelemaa.

Kesäisin pääsee onneksi mökille, koska homma riistäytyy ihan käsistä helteillä.

[/quote]

Voin kuvitella rääväsuisen av-mamman huutamassa "vittuako toljotat!". =D

Voi apua  : )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/510 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se loukkaavaa jos keskustelukumppani tai tumtemattomat tuijottavat vain tissejä, persettä ja pitävät naista vain seksiobjektina, tämä on mielestäni aivan eri asia kuin jos normaalisti on kiinnostunut ja näkee koko ihmisen ja katsoo koska se ihminen on kiinnostava, eikä näe vain runkkualustaa.

Vierailija
444/510 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:41"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:33"]

Tuijottaminen on junttia, itse huomautan siitä toljottajalle. En pidä edes kesäisestä tsekkailustakaan, jota miehet harrastaa aurinkolasien takaa uimarannoilla ja terassilta käsin kadulla kulkeviin naisin. Siksi en käy yleisillä uimarannoilla, ja pukeudun löysiin kesävaatteisiin. Koen tuon miesten tavan tosi häiritseväksi, vaikka se olisi kuinka "luonnollista" ja biologian sanelemaa.

Kesäisin pääsee onneksi mökille, koska homma riistäytyy ihan käsistä helteillä.

[/quote]

Voin kuvitella rääväsuisen av-mamman huutamassa "vittuako toljotat!". =D

Voi apua  : )

[/quote]

Huomauttaminen ei tarkoita kiroilua ja huutamista. Kysyn, onko kaikki kunnossa ja mitä henkilö tuijottaa? Kerron myös, että tuijottaminen häiritsee.

Vierailija
445/510 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mää en ainakaan tuijota yhtään hyvännäköisiä miehiä..kävelen katse maassa ja häpeän itteeni.Ei nekään sitten tuijota mua kun en katso ketään kohti..Mistä voi tietää että joku tuijottaa jos ei itse tuijota?

Musta on ainakin mukavaa huomata että saan katseen joltain mieheltä jota katson pidempään.

Vierailija
446/510 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen itse sitä mieltä, että nämä naiset jotka kokevat olevansa yhtä tissiä, persettä ja runkkualustaa,

ovat jollain tapaa katkeroituneita tai muutoinkin hiukan mieleltään järkkyneitä.

Itse olen erittäin harvoin moisiin junttimiehiin törmännyt. Ja naisethan eivät koskaan tsekkaile tai arvostele miehiä? =D

Vierailija
447/510 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raiskauksen jälkeen tuntui erityisen ahdistavalta, että itseä isommat ja vanhemmat miehet katselevat ja huutelevat. Nykyään ei enää ahdista niin paljon, mutta välillä tulee kyllä kuvottava olo.

Vierailija
448/510 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtahan on se, että ihmiset kulkevat julkisilla paikoilla hoitamassa asioitaan, eivät näyttäytymässä tai hakemassa huomiota. Toki on jälkimmäisiäkin, mutta heidän vuokseen ei pidä häiritä niitä, jotka eivät voi välttää kadulla kulkemista töihin/pankkiin/kauppaan mennessään.

Julkisilla paikoilla käyttäydytään asiallisesti, ei tuijoteta eikä kuolata ja annetaan ihmisille rauha hoitaa asiansa. Eikö?

Vierailija
449/510 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:50"]

Lähtökohtahan on se, että ihmiset kulkevat julkisilla paikoilla hoitamassa asioitaan, eivät näyttäytymässä tai hakemassa huomiota. Toki on jälkimmäisiäkin, mutta heidän vuokseen ei pidä häiritä niitä, jotka eivät voi välttää kadulla kulkemista töihin/pankkiin/kauppaan mennessään.

Julkisilla paikoilla käyttäydytään asiallisesti, ei tuijoteta eikä kuolata ja annetaan ihmisille rauha hoitaa asiansa. Eikö?

[/quote]

Jos olet noin ahditunut katseesta, niin kiinnitä lappu rintaasi ja selkääsi jossa lukee "älä tuijota tahika luo katsettasi minuun". Kun ainakaan itse en ole vielä oppinut kulkemaan silmät kiinni.

Vierailija
450/510 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:55"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:50"]

[/quote]

Jos olet noin ahditunut katseesta, niin kiinnitä lappu rintaasi ja selkääsi jossa lukee "älä tuijota tahika luo katsettasi minuun". Kun ainakaan itse en ole vielä oppinut kulkemaan silmät kiinni.

[/quote]

Tuijottaminen ja silmät kiinni kulkeminen eivät normaalille ihmiselle ole ainoat vaihtoehdot. Kertoo paljon sinusta, jos ne sinulle sitä ovat.

Ihminen havannoi ympäristöään myös "sivusilmällä" ja vilkaisemalla nopeasti. Tuijottaminen ei koskaan ole tarpeen kadulla liikkumiseksi. Juuri päin vastoin, tuijottavat ihmiset törmäilevät ja ovat haitaksi muille.

Vierailija
451/510 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naista kuin naista saa katsella muna kovana missä tahansa ja miten kauan tahansa. Jos naisen vieressä on mies joka katsoo sinua "vaarallisesti" niin se tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että haaste on heitetty. Tämän jälkeen naisen mies on täysin vapaata riistaa. Eli jos otat naisen miehen hengiltä keinolla millä hyvänsä nainen on sen jälkeen sinun käytettävissäsi ja tekee niin kuin sanot. Näin sen PITÄISI mennä.

Vierailija
452/510 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:58"]

Naista kuin naista saa katsella muna kovana missä tahansa ja miten kauan tahansa. Jos naisen vieressä on mies joka katsoo sinua "vaarallisesti" niin se tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että haaste on heitetty. Tämän jälkeen naisen mies on täysin vapaata riistaa. Eli jos otat naisen miehen hengiltä keinolla millä hyvänsä nainen on sen jälkeen sinun käytettävissäsi ja tekee niin kuin sanot. Näin sen PITÄISI mennä.

[/quote]

Mitä tässä yritetään sanoa? Tulkkausapua, anyone?

Vierailija
453/510 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mukavaa jos oman ikäinen juomaa silmää miellyttävä nuori mies katsoo tai katsahtaa, mutta ei minua kiinnosta +30 miesten katseet. Katselkaa niitä omanikäisiänne - paljon enemmän on hyvännäköisiä vanhempia naisia kuin miehiä. Inhottaa vanhojen ukkojen tölläämisessä se arviointi, ihan kuin olisit joku markkinaeläin

Vierailija
454/510 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:05"]On mukavaa jos oman ikäinen juomaa silmää miellyttävä nuori mies katsoo tai katsahtaa, mutta ei minua kiinnosta +30 miesten katseet. Katselkaa niitä omanikäisiänne - paljon enemmän on hyvännäköisiä vanhempia naisia kuin miehiä. Inhottaa vanhojen ukkojen tölläämisessä se arviointi, ihan kuin olisit joku markkinaeläin
[/quote]

Siis OMAA silmää miellyttävä.

Vierailija
455/510 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:02"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 12:58"]

[/quote]

Mitä tässä yritetään sanoa? Tulkkausapua, anyone?

[/quote]

Ehkä joku on vaan riehaantunut ajatuksesta, että jos kaikki olisi toisin, hän voisi raahata naisen hiuksista luolaansa.

Vierailija
456/510 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:05"]

On mukavaa jos oman ikäinen juomaa silmää miellyttävä nuori mies katsoo tai katsahtaa, mutta ei minua kiinnosta +30 miesten katseet. Katselkaa niitä omanikäisiänne - paljon enemmän on hyvännäköisiä vanhempia naisia kuin miehiä. Inhottaa vanhojen ukkojen tölläämisessä se arviointi, ihan kuin olisit joku markkinaeläin

[/quote]

Minä en pidä minkään näköisten tuijottamisesta, mutta sen ymmärrän vähän paremmin, jos susiruma ihminen ei saa silmiään irti. Hänelle voi kauneuden näkeminen olla pysäyttävämpää kuin hyvännäköiselle.

Vierailija
457/510 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana miesvihaketju! Johan tässä torttu kostuu!

Vierailija
458/510 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:13"]

[/quote]

Eihän tämä ole sukupuolikysymys ollenkaan. Yhtä moukkamaista on, että nainen tuijottaa. Naisetkin sitä tekevät.

Vierailija
459/510 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:19"]

[/quote]

Eihän tämä ole sukupuolikysymys ollenkaan. Yhtä moukkamaista on, että nainen tuijottaa. Naisetkin sitä tekevät.

[/quote]

Vain itsetunnottomat idioottinaiset nostavat siitä metelin. Katse on alistamista! Nyhyy!

Ja olen siis itsekin nainen. Kasvakaa nyt hiukan, arvon naiset. Tosin ketjussa tuntuu olevan ainakin puolet joitain telaketjufemakoita kommenteista päätellen.

Vierailija
460/510 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:22"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:19"]

[/quote]

[/quote]

Vain itsetunnottomat idioottinaiset nostavat siitä metelin. Katse on alistamista! Nyhyy!

Ja olen siis itsekin nainen. Kasvakaa nyt hiukan, arvon naiset. Tosin ketjussa tuntuu olevan ainakin puolet joitain telaketjufemakoita kommenteista päätellen.
[/quote]

Meitä ihmisiä on erilaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi