Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valitsetko ruokakaupassa tuotetta koskaan hinnan perusteella?

Vierailija
19.11.2022 |

Makuasiat ovat makuasioita, mutta en voi millään ymmärtää miten esimerkiksi Oltermanni-palajuusto on Suomen suosituimpia. Sehän ei maistu juuri miltään ja keksin hetkessä yli kymmenen parempaa juustoa. Onko Oltermannin suosion takana hinta vai onko se oikeasti suomalaiseen makuun paras juusto? Syötkö itse Oltermannia tai jotain muuta hintaryhmässään halvempaa tuotetta ja teetkö niin maun vai rahan takia?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan Oltermannia aina kun se tarjouksessa 1€/250g paketti. Muuten en sitä osta.

Vierailija
2/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kummonen juusto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta tavallista oltermannia, mutta esim. oltermanni monterey jackia ja port salutia. Ostan siksi, että ne ovat halvimpia juustoja jotka maistuvatkin joltain. Olisihan se kiva laittaa leivän päälle vaikka gruyereä, mutta ei ole varaa.

Vierailija
4/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mulle kelpaisi, mutta ostan halvempia yleensä, ei saa eurolla täältä edes tota neljänneskiloa.

Kyllä, usein ostan hinnan perusteella.

Vierailija
5/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsenko hinnan perusteella?

Kyllä. Aina. 

Vierailija
6/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä enenevässä määrin valitsen tuotteen hinnan perusteella. Pakko, kun hinnat nousee, palkka ei.

Vierailija
7/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta vain tuotteissa, joissa en ole huomannut mitään eroa tai on aivan sama, mitä merkkiä tuote on.

On kuitenkin paljon tuotteita, missä ostan aina tietyn tuotteen, koska se on mun mielestä paras.

Juustoissa vaihtelen eli tykkään monista ja jos joku niistä on tarjouksessa, niin silloin ostan sen.

Vierailija
8/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä tavallista kukaan ostakaan. Mutta Oltermanni port salut on ihan hyvää ja tosi paljon halvempaa kuin esim Glimminge port salut, siihen ei ole nyt varaa.

Vierailija
9/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ostan nykyään hinnan perusteella. Oltermanni ei ole täällä siellä edullisemmassa päässä.

Vierailija
10/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan useinkin hinnan perusteella. Juustoa en tosin osta, koska en sitä syö enkä kaipaa. Eikös se ola hirveän kallis ja turha elintarvike.

Vierailija
11/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilohintoja tulee luettua aika tarkkaan, ehkä vielä tarkemmin kuin ennen.

Jos esim. Lohi on hyvässä tarjouksessa (viimeksi 12.99/kg), niin ostin kaksi filettä ja laitoin paloina pakkaseen.

Vierailija
12/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyissä perustarvikkeissa, kuten sokerissa tai tomaattimurskassa voi ihan hyvin ostaa edullisimman kilohinnan mukaan. Toisaalta esimerkiksi leivästä maksan mieluummin enemmän, ja valitsen maukkaan, täysjyvää sisältävän leivän, kuin halvan vaalean bulkkipaahtiksen. Tämä on myös terveyskysymys; mieluummin laatua kohtuudella kuin isoja määriä halpaa ravinteetonta mahantäytettä.

Vierailija
13/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä aina.

Juustot on ainoita missä en tingi mutta toki ns leivänpäällisjuustoissa katson hyvälaatuisista sen mikä on tarjouksessa jos mahdollista (esim Castellon gouda tai cheddar), parmesanjuusto samoin

Lihasta teen useinmiten pataruokia joten tarjousliha sopii oikein hyvin tai halvemmat ruhonosat.

Vierailija
14/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vain punalaputettuja ruokia ja laitan ne kotona pakastimeen ja sitten on taas kohta vatsa kuralla ja oksennustauti päällä.

Vierailija
15/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan useinkin hinnan perusteella. Juustoa en tosin osta, koska en sitä syö enkä kaipaa. Eikös se ola hirveän kallis ja turha elintarvike.

Ei. Hyvä kalsiumin lähde.

Vierailija
16/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan Oltermanni Port Salutia tai Tilsitiä.

Vierailija
17/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on S-marketissa tarjouksessa Hyvä suomalainen arkijuustoviipaleet 3,49e 400-500g,niitä olen ostanut jokusia jemmaan (rakastan juustoa)

Vierailija
18/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadusta maksan !

Vierailija
19/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina, ostan yleensä halvinta ja jos löytyy laputettuja niin niitä.

Vierailija
20/21 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietyissä perustarvikkeissa, kuten sokerissa tai tomaattimurskassa voi ihan hyvin ostaa edullisimman kilohinnan mukaan. Toisaalta esimerkiksi leivästä maksan mieluummin enemmän, ja valitsen maukkaan, täysjyvää sisältävän leivän, kuin halvan vaalean bulkkipaahtiksen. Tämä on myös terveyskysymys; mieluummin laatua kohtuudella kuin isoja määriä halpaa ravinteetonta mahantäytettä.

Miksi et leivo leipää itse täysjyväjauhoista niin saat sellaista kun haluat,voit lisätä siemeniä leseitä ym.

Mä leivon leivät ja sämpylät itse,joskus myös siemennäkkäriä.