Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako teillä lapset syödä aina silloin kun on nälkä?

Vierailija
26.08.2012 |

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että syö nälkkäänsä eikä mielitekoonsa? Saako syödä mitä vaan koska vaan? Vaikka kaikki neljä jäätelöä mitkä löytyy?

ja myös mielitekoon saa syödä. Ei nyt neljää jäätelöä kuitenkaan, mutta myös herkkuja syömme päivittäin.

Lapsilla näkyy kylkiluut. Enpä tiedä yhtään syytä, miksi eivät saisi syödä.

Vierailija
22/85 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkikouluikäisinä pyysivät, mutta eivät saaneet itse ottaa. Koululainen saa itse ottaa kaapista, muttei useinkaan tee niin vaan pyytää edelleen.

Mielestäni on sadismia kieltää lapselta ruoka, jos sitä on kerran kaapissa. Ei tarvitse antaa herkkuja, mutta jotain nälkään. Jos on todettu joku harvinainen häiriö, ettei lapsi tule normaalisti kylläiseksi, niin silloin en ostaisi ruokaa kaappiin kuin vähän kerrallaan, koska en haluaisi kiusata lasta.

Ja aterioiden tulee olla kunnon ruokaa, tarpeeksi protskua ja myös rasvaa, tuoreita kasviksia, ja mahdollisimman vähän lisäaineita, sokeria ja valkoisia jauhoja. Jos joku aikuinen haluaa myrkyttää itsensä "kevyt" paskalla, se on hänen asiansa, mutta lasten pitää saada oikeaa ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapsella on rytmi, mikä tässä vuosien varrella on synkattu ruoka-aikojen kanssa yhteen.

Eli ruokaa on tarjolla ja lapsi on nälkäinen samaan aikaan. Vaikka ei meillä kelloon tuijoteta, säädetään sen mukaan milloin herätään ja mitä ohjelmaa on.

Joskus syö aika vähän, harvoin pyytää lisää.

Kerran on elämänsä aikana tullut sanomaan, että nyt on nälkä. Silloinkin normaali iltapala olis ollut noin puolen tunnin kuluttua, joten aikaistettiin iltapalaa.

Meillä on isä se jonka on saatava ruokansa säännöllisesti, lapsi pärjäisi mun kanssa samassa 4 ruuan rytmissä paremmin, tai siis olisi nälkäisempi ruoka-aikoina.

Tosin tuo on vasta 5, eihän se edes ylety hakemaan jääkaapsta mitä miel tekee :)

Vierailija
24/85 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme nipottajia tällä...

Jos olen laittamassa ruokaa, silloin pyydän odottamaan hetken, mutta muuten saa hakea välipalaa jääkaapista tai hedelmää tms.

Varma keino saada lihavia lapsia ja sitä kautta lihavia aikuisia, on elää kellon mukaan eikä nälän mukaan.

Lapset, jotka saavat ruokaa vapaasti, syövät vain nälkäänsä. Toki aamupala ja kaksi lämmintä ateriaa voi olla suunnilleen samaan aikaan, mutta muuten voi joustaa.

Eihän kukaan tiedä miten kova se lapsen nälkä on, muu kuin lapsi itse.

Jos ruoka ei ole maistunut edellisellä aterialla, tai jos onkin syönyt liikaa (lapsi ei kyllä syö liikaa, paitsi jos on nälätetty)ruoka ei tiettyyn kellon aikaan maistu. Toinen ruoka on täyttävämpää, toisesta tulee nälkä jo hetken päästä. Löysätkää pipoa!

Vierailija
25/85 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hedelmiä ja vihanneksia saavat syödä koska vain ja niin paljon kun haluavat. Muita ruokia, leipää, jne vain ruoka-aikaan.

Vierailija
26/85 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavastoi 7, 12, 18 ei oo totta

Vierailija
27/85 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella lihottavia herkkuja säännöstellään, samoin erityisen suolaisia tai muuten erityisen epäterveellisiä ruokia. Mutta syödä saa aina, kun on nälkä. Lihavia emme ole.

Vierailija
28/85 |
04.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vain aamu- ja iltapalat ja yks lämmin ateria eikä saa mitää napsia on mun mielestä törkiää

Vierailija
29/85 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsella on nälkä ruoka-aikojen välissä, se johtuu melko varmasti siitä, että lapsi ei ole syönyt kunnolla viime aterialla. Syytelköön itseään.

Tämä tietysti vain vähän varttuneemmille lapsille, ei taaperoille.

Jos lapsi nirsoilee eikä syö aterialla, niin nälkä ennen seuraavaa ruoka-aikaa on opetus siitä, mitä nirsoilusta seuraa. Ruoka on ruokaa, sitä pitää syödä että jaksaa. Ei meillä mennä naahimaan mitään välipaloja siksi ettei ruoka maistu.

Ja nälkä ei ole mikään pelättävä tunne, se on ihan luonnollinen asia. Kun on vähän nälkä, niin ruokakin maistuu paremmin. Miksi täällä ajatellaan että lapsi suunnilleen kuolee kun tuntee hetken nälkää ennen ruoan valmistumista?

Vierailija
30/85 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näkee, että mä olen tekemässä ruokaa, niin ihan turha tulla tekemään leipää siihen sivuun. Tunnin jaksaa kyllä odottaa.

Kyse on nyt siis kouluikäisistä muksuista. Nuorempana saatoin kurkkua tai porkkanaa antaa jäystettäväksi, jos on pidempi aika edellisestä ruuasta. Niitä kyllä saisivat ottaa nykyäänkin..

Ihmettelen usein, että koulusta tulevat tunti ruokailusta ja KAUHEE nälkä. Toki silloin saavat ottaa välipaa, koska en voi olla varma, kuinka paljon sitä ruokaa on syöty.

Vierailija
31/85 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen usein, että koulusta tulevat tunti ruokailusta ja KAUHEE nälkä. Toki silloin saavat ottaa välipaa, koska en voi olla varma, kuinka paljon sitä ruokaa on syöty.

Minä sanoisin tuossa kohtaa, että syöpä jatkossa kunnolla siellä koulussakin. Koululainen on sen ikäinen, että pitäisi tuo "opetus" muistaa.

Vierailija
32/85 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös kuten jollain edellä saa vapaasti ottaa hedelmiä tai vihanneksia. Ja jos ruoka olisikin vaikka 10 minuutin päästä niin mielestäni se porkkana, tomaatti, pätkä kurkkua tai omppu on ihan terveellinen alkupala :).

Vierailija
33/85 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saavat päättää itse milloin syövät ja mitä syövät.

Vierailija
34/85 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa vain ruoka-aikoina. Aikuiset meillä syö 3 kertaa päivä, ei välipaloja, mutta lapsille tarjotaan noiden lisäksi aamu- ja iltapäivän välipalat. Eivätpä lapset ruokaa aterioiden välillä haluakaan.

Vierailija
35/85 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ruokanatsi Lapset saavat päättää itse milloin syövät ja mitä syövät.

Mistä iästä alkaen? Annatko niille rahaa että saavat itse hakea kaupasta tai syödä ulkona? Miten tarkkailet että syövät terveellisesti, vai välitätkö sellaisesta ollenkaan?

Taidat huijata.

Vierailija
36/85 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut, ettei lapselle anneta pyynnöstä ruokaa. Toki, en anna, jos ruoka on just tulossa, mutta muuten kyllä saa nälkäisenä. Esimerkiksi tänään tuli koulusta 13:20 ja oli hirveän nälkäinen. Välipalan sijaan lämmitin eilistä muusia ja jauhelihakastiketta. Eli söi kunnon ruuan.

Vierailija
37/85 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saavat päättää itse milloin syövät ja mitä syövät.

Ja tuon tehtävän laiminlyöminen on lapsen kasvatuksen laiminlyöntiä. Lapselle ei voi antaa niin isoa vastuuta, sillä hänellä ei ole vielä tarvittavaa tietoa ja taitoa valita oikeanlaista ruokaa. Pienellä lapsella ei myöskään ole kykyä ymmärtää aikatauluja, usein on vain pakko tiettyyn aikaan syödä tietynlaista ruokaa jotta jaksaa esim. kauppareissun, kyläilyn, kävelylenkin, illan harrastuksen. Ja aikuinen tajuaa ruoan laadun merkityksen lapsen terveydelle, lapsi itse ei sitä vielä pysty arvioimaan.

Aikuinen ottaa vastuun tässä asiassa, jos nimittäin haluaa olla aikuinen lapselleen. Kaverivanhempia en ymmärrä.

Vierailija
38/85 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on joka päivä jääkaapissa kulho jossa on joko kurkkua, porkkanaa, hedelmänpaloja tms. kasvikunnan tuotteita ja niitä saa vapaasti syödä silloin kun haluaa. Jos ja useimmiten kun ne jäävät syömättä, niin natustelen ne illala telkkaria katsoessa.

Kulho tyhjenee lähinnä silloin kun ruokana on jotain mistä lapset ei niin erityisesti tykkää, esimerkiksi tänään neljä porkkanaa ja paprika hävisivät iltaruuan ja iltapalan välissä kun iltaruokana oli lihapullia ja perunamuussia. Kumpikaan lapsista ei erityisemmin pidä punaisesta lihasta.

Muuta ei ole tarve ollut aterioiden välillä tarjoilla.

Vierailija
39/85 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toitotatte vaan, että lasten kylkiluut näkyy, mutta oletteko ajatelleet mitä se jatkuva napostelu tekee hampaille.

Vierailija
40/85 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnossa, suorat valkoiset hammasrivit, pitkään imetettyjä niin on purenta kunnossa. Lapset on syntymästään asti saaneet ruokaa kun on nälkä. Vauvakin osaa ilmaista nälkäänsä. Eivät napostele jatkuvasti, vaan syövät kun on nälkä. Meillä ei kylkiluut näy vaan lihakset.