Haudon kostoa...
Sain kuulla että miehelläni on ollut salasuhde työkaveriinsa. Suhde on kestänyt useita kuukausia, ja ilmassa ollut kai jonkin verran ihastumista mutta myös seksiä, jopa työpaikalla työpäivän aikaan (toimistotyöskentelyä)! Ovat tavanneet myös vapaalla tietämättäni. Toinen nainen on seurustellut suhteen aikana mutta nykyään on miehen puheiden mukaan eronnut. Suhde on loppunut nyt ja mies hyvin katuvainen mutta samalla työpaikalla työskentelevät edelleen, elikkä täällä tapaavat joka viikko.
Tällä hetkellä pinnalla on vaan silmitön raivo. Jos rehellinen olen, eniten tekee mieli tuhota tämän toisen naisen ura ja elämä. Mitä mä teen? Tekisi mieli ilmoittaa asiasta työpaikalle mutta millä mä sen todistan? Kirjotanko nimettömän kirjeen vai soitanko suoraan pomolle? Naikkosen exälle aion ainakin kertoa.
Perheellinen olen siis minäkin, minulla ja miehellä kaksi lasta.
Vai otanko suoraan yhteyttä tähän naiseen? Jotenkin haluan välit "tasata".
Kommentit (190)
Jos tällä listalla on joku, joka on ollut työelämässä, tietää sen hyvin. Esimiehet puuttuvat niihin jos ne häiritsevät työntekoa. keksity nyt avioliittosi korjaamiseen tai lopettamiseen. Muu on noloa.
Joka ei ole tottunutkäyttämään omaa kehoa asenna, nyrkit, potkut EI OSAA tositilanteessa puolustautua fyysistä uhkaa vastaan. Sen täytyy tulla selkäytimestä.
Asuin duunarin lapsena akateemisella alueella (isälläni kyllä palkka oli paljon kovempi kuin akateemisilla, joten oli ollut ´varaa ostaa ns, paremmalta alueelta)
Voi sitä kaappijuopottelun määrää ja naisten mustia silmiä kun oviin oli törmäilty. Ja ne yhteiset grilli-illat naapureiden kanssa. Me emme niihin osallistuneet kun vanhemmat ei ottaneet alkoholia. Mutta kyllä siellä pantiin ristiin ja sitten pieksettiin naapurin mies kun oli kuksinut omaa vaimoa.
Perhe, jossa kasvoin oli ehkä "ylempää keskiluokaa". Ei todellakaan huudettu ja haukuttu ketään kotona. Riidellessä saattoi ääni nousta, mutta vanhemmat pyrkivät silti selvittämään vakavammat erimielisyydet lasten kuulematta. Eli odottelivat ja sopivat koska asioista puhutaan, eivät vedelleen toisiian korville tai heittäytyneet hysteerisiksi.
Tuollainen kostomentaliteetti, jota halveksin, tekee ihmisestä vain typerän vaikutelman. Ihmisen pitäisi pystyä analysoimaan omaa toimintaansa ja toimimaan järkevästi. Muiden loukkaaminen vai omaksi nautinnoksi (tai sellaisen säälittävä yrityskin) ei ole järkevää, vaan pienisieluista.
Usein sanotaan, että Suomessa ei ole luokkaeroja, mutta kyllä niitä on. Olen kasvanut akateemisessa perheessä, jossa keskusteltiin paljon ja riideltiinkin. Riidat perheessä ratkottiin puhumalla, tosin välillä hyvinkin reippaalla volyymilla.
Käyttäytymistavat ja se, miten asioihin reagoidaan näyttää olevan erilaista eri luokissa
En olisi ikimaailmassa voinut kuvitella että isäni olisi käynyt lyömässä miestä, jonka kanssa äitini olisi ollut sivusuhteessa. Tai että äitini olisi sylkenyt kasvoihin naista, jonka kanssa isäni olisi ollut sängyssä. En tarkoita että pettämistä pidetään yhtään sen hyväksyttävämpänä tai oikeutetumpana. Yhtä lailla se loukkaa. Mutta toisaalta ymmärretään se, että ihmiset ovat ihmisiä. Pitkissä liitoissa harha-askelia yleensä tulee. Tiedetään, että noin 50 % pitkässä parisuhteessa olevista pettää ja että se on tavallista ja aika inhimillistä. Ja ennen kaikkea: osataan hillitä oma käytös siinä tilanteessa kun raivo saa vallan. Tätähän opetetaan jo pienille lapsille: nyt tuntuu pahalta ja sinua suututtaa, mutta odota vähän aikaa, hetken päästä tunne laimenee ja sinun on helpompi olla. Tämä ei ole sitä että alistutaan ja niellään loukkaus. Vaan sitä että pidetään oma pää pystyssä. Säilytetään arvokkuus eikä sitä ei liata alentumalla johonkin kostamiseen. Puretaan se pahin raivo vaikka yksin huutamalla. Kun suurin tunnekuohu on laantunut ja jos kykenee antamaan puolisolle anteeksi, käyttää voimansa löytämään syyn sille miksi puoliso petti ja tekemään sille jotain. Se mitä se toinen mies/nainen on tehnyt tai sanonut, on täysin toisarvoista sinun ja miehesi parisuhteen jatkumisen tai perheenne hyvinvoinnin kannalta.
Toiset varastaa ja toiset ostaa varastettua tavaraa tietoisesti. Molemmat ihan yhtä pahoja, sekä pettäjä että nainen joka pettäjän on varatuksi tiennyt ja silti päättää sekaantua. Mun moraali sanoo noin.
Joka ei ole tottunutkäyttämään omaa kehoa asenna, nyrkit, potkut EI OSAA tositilanteessa puolustautua fyysistä uhkaa vastaan. Sen täytyy tulla selkäytimestä.
En ole väkivaltainen luonne, enkä halua satuttaa ketään.
Itsepuolustus on eri tilanne.
Olen harrastanut karatea ja Krav Magaa nuoruudesta asti. Joten taidan itsepuolustuksen.
Siitäkin huolimatta nainen on useimmiten altavastaaja jo kokonsa(ja voimiensa) puolesta.
Naisen pystyisin pieksemään mennen tullen.
MUTTA, en halua tehdä sitä. En edes vaikka hän olisi mieheni "toinen nainen".
Asioiden selvittämiseen pitää olla muut keinot kuin väkivalta.
Mutta useimmat eivät osaa vaan ovat täysin avuttomia. Aina ei selviä puhumalla!
Toiset varastaa ja toiset ostaa varastettua tavaraa tietoisesti. Molemmat ihan yhtä pahoja, sekä pettäjä että nainen joka pettäjän on varatuksi tiennyt ja silti päättää sekaantua. Mun moraali sanoo noin.
Mun oikeustajuni sanoo, että joka ryhtyy suhteeseen varatun kanssa, on moraaliton, jos on tiennyt toisen olevan varattu. Mutta pettäjä siinä sen petoksen tekee. Kyse ei ole pelkästä seksistä, kyse on luottamuksen ja yhteisen sopimuksen pettämisestä. Siitä, mitä aviopuolisoiden välillä on joskus aikanaan luvattu.
mutta ap suuntaa raivon väärään osoitteeseen! Mieshän sen avioliiton kurasi ja sotki.
Helppoahan se on purkaa viha siihen naikkoseen, mutta totuus on se, että mies sen liiton pilasi.
Koston kannattajat, opetatteko lapsillennekin, että jos toinen tekee jotain väärää, pitää aina kostaa? Olisiko asian muunlainen sopiminen ja anteeksianto parempia keinoja?
mutta ap suuntaa raivon väärään osoitteeseen! Mieshän sen avioliiton kurasi ja sotki. Helppoahan se on purkaa viha siihen naikkoseen, mutta totuus on se, että mies sen liiton pilasi.
ja vastaus mm. tähän