Ostolakossa muuttunut
En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.
Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa.
Kommentit (10652)
Veikkaan myös jonkun tuttavan / läheisen omistamaa vuokra-asuntoa. Tai läheisen läheinen, yksi kaveri asui pitkään äitinsä työkaverin sijoitusasunnossa puoli-ilmaiseksi, koska tämä vain halusi luotettavan vuokralaisen eikä sinänsä tavoitellut isoja vuokratuloja.
Niin se vaan Virve valitsee suomessakin elää halvalla sukulaisten nurkissa tai tutun puoli-ilmaisessa asunnossa, miksi muut eivät tajua valita samoin. 😊
Heh joo mulla flowais kyl kans raha-asiat hyvin jos tulis perintöjä odottamatta kulman takaa ilman että tarttee pistää tikkua ristiin kuten Eevalla. 😅 se pieni mutta tärkeä yksityiskohta.
Vierailija kirjoitti:
Niin se vaan Virve valitsee suomessakin elää halvalla sukulaisten nurkissa tai tutun puoli-ilmaisessa asunnossa, miksi muut eivät tajua valita samoin. 😊
Opiskeluaikana ihan OK mutta kyllä mua vähän nyppisi tarjota asuntoa puoli-ilmaiseksi jollekin nelikymppiselle joka ei vaan halua käydä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskeluaikana ihan OK mutta kyllä mua vähän nyppisi tarjota asuntoa puoli-ilmaiseksi jollekin nelikymppiselle joka ei vaan halua käydä töissä.
Niin siis käytännössä mahdollistaa vaan toisen varakkuuden kasvattamista joutilaana, kyse kun ei ole siitä ettei Virvellä olisi varaa maksaa. Hän vain ei valitse tavata läheisiään silloin, kun siitä pitäisi maksaa esimerkiksi normaaleja suomalaisia asumisen kustannuksia. 🤷
Tinderi varmaan jo huutaa punaisena. Nyt kaikki Hesan varakkaat herrasmiehet olisi trad-vaimoa tyrkyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskeluaikana ihan OK mutta kyllä mua vähän nyppisi tarjota asuntoa puoli-ilmaiseksi jollekin nelikymppiselle joka ei vaan halua käydä töissä.Niin siis käytännössä mahdollistaa vaan toisen varakkuuden kasvattamista joutilaana, kyse kun ei ole siitä ettei Virvellä olisi varaa maksaa. Hän vain ei valitse tavata läheisiään silloin, kun siitä pitäisi maksaa esimerkiksi normaaleja suomalaisia asumisen kustannuksia. 🤷
Eiköhän se ole vanhempien sijoitusasunto, johon pääsee muuttamaan kunhan vuokralaisen irtisanomisaika päättyy. Veikkaan että vanhemmat ovat päätyneet tähän ratkaisuun kun ovat somen kautta nähneet millaista menoa Vietnamissa oli.
Tämähän on aivan loistava ratkaisu, Virve pääsee vähän tuettuun asumiseen ja joku sukulaisista käy siivoamassa ja pesemässä pyykit. Virve saa myös pysyvän ihmiskontaktin ja pääsee larppaamaan mitä nyt seuraavaksi haluaakaan. Oikein hyvin jos käy niin sukulaiset saattaisivat saada Virven käymään terveydenhuollossakin.
Siis oikeasti tämähän on parasta mitä Virvelle voisi tapahtua ja olen tosi iloinen hänen puolestaan. 🌺
Mua taas vähän ärsyttää tuo ettei Virve joudu koskaan ottamaan vastuuta tekemistään valinnoista ja valitsemastaan elämäntyylistä. Aina on joku manbun tai nyt asuntoaan tarjoava sukulainen mahdollistamassa Virven loputtoman oman navan kaivelun ja typerien elämänohjeiden jakamisen, joissa puoli-ilmaiset asunnotkin järjestyy tuosta vaan kunhan mindset on vaan oikea. Virve joutuisi ottamaan vastuuta tilanteestaan ihan eri tavalla jos joutuisi vastaamaan kaikesta kerrankin ihan itse ja omalla rahalla ilman että kuvioissa on aina yksi tai useampi Virven taloudellista tilannetta keventävä mahdollistaja.
Toi Virven elämäntapa olisi sinänsä ihan ok jos joskus edes kerran voisi myöntää että hänen elämänsä nyt on sellaista, että raha määrää valinnat ja on aina se ensimmäinen ja tärkein asia jonka kautta punnitsee vaihtoehtojaan. Ymmärrän että pienituloisilla ja huonossa taloudellisessa tilanteessa olevilla elämää pakostakin ohjaa raha ja kaikkia valintoja joutuu punnitsemaan sen kautta että mikä on pakollista ja mitä ei ehkä tarvitse, mutta tuntuu oudolta että joku varakas ihminen huvikseen miettii ihan koko ajan vain sitä rahaa ja aina uusia tapoja säästää.
Tämän takia huvitti se vähän aikaa sitten kuultu neuvo, että epävarmassa tilanteessa poista yhtälöstä raha 🙄.
Vierailija kirjoitti:
Mua taas vähän ärsyttää tuo ettei Virve joudu koskaan ottamaan vastuuta tekemistään valinnoista ja valitsemastaan elämäntyylistä. Aina on joku manbun tai nyt asuntoaan tarjoava sukulainen mahdollistamassa Virven loputtoman oman navan kaivelun ja typerien elämänohjeiden jakamisen, joissa puoli-ilmaiset asunnotkin järjestyy tuosta vaan kunhan mindset on vaan oikea. Virve joutuisi ottamaan vastuuta tilanteestaan ihan eri tavalla jos joutuisi vastaamaan kaikesta kerrankin ihan itse ja omalla rahalla ilman että kuvioissa on aina yksi tai useampi Virven taloudellista tilannetta keventävä mahdollistaja.
samaa mieltä, mutta mitäs jos kääntäisit ajatusleikkinä ajatuksen toisin päin? Jos ajattelet miten virveksi tullaan? Ehkä jos Virve olisi elänyt ilman mahdollistajia ja olisi joutunut vastaamaan itse elämisestään ja tekemisistään, hän olisi paljon selkopäisempi ja vähemmän minäkeskeinen? Vähän luulen että yleensä prinsessaksi ei synnytä vaan kasvatetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
samaa mieltä, mutta mitäs jos kääntäisit ajatusleikkinä ajatuksen toisin päin? Jos ajattelet miten virveksi tullaan? Ehkä jos Virve olisi elänyt ilman mahdollistajia ja olisi joutunut vastaamaan itse elämisestään ja tekemisistään, hän olisi paljon selkopäisempi ja vähemmän minä
Virve 39 vee selitti alkuvuodesta miten on täysin vastuussa omasta elämästään. Varmaan muistelee sitä nyt elämänsä inhottavimpana kaksiviikkoisena. 🤣
Uusimmat postaukset ovat hämmentäviä. Aasiassa hän antoi ymmärtää, että oli elämä oli juuri sitä mitä hän halusi, nyt sitten antaa ymmärtää, että elämä Aasiassa olikin raskasta ja on helpotus päästä Suomeen. Aiemmin hän korosti, että viihtyy yksin eikä kaipaa seuraa, eikä viitsi edes pitää yhteyttä omaisiin, nämä katsokoon instasta miten hänellä menee. Nyt läheiset onkin hirveän tärkeitä. Olen seurannut Virveä tosi pitkään ja muistelen, ettei hän Ruotsin aikoina edes kauheasti käynyt Suomessa omaisiaan katsomassa. Tietty ihminen muuttuu kun ikää tulee, mutta nämä muutokset ovat tulleet jotenkin salamavauhtia. Vielä puoli vuotta sitten eli unelmaelämää Aasiassa ja avioliitossa oli kaikki hyvin, kohta talsii eronneena Vantaan räntäisiä katuja.
Tuo on todella hyvin oivallettu että Virven ei ole koskaan tarvinnut ottaa vastuuta päätöksistään ja niiden aiheuttamista seurauksista. Ne on jonkun muun hommaa. Ensin hän tukeutuu miehiin ja kun ne häipyy yksi toisensa jälkeen, muutetaan takaisin äiteen luo. 40-vuotiaana. Hän ei vaan kerta kaikkiaan kykene huolehtimaan itsestään ja elämästään. Tuettu asuminen on hänelle varmasti paras ratkaisu.
Virve menee raha edellä. Läheiset on tärkeitä silloin kun heistä voi hyötyä.
Tuettu asuminen ja äiti käy pesemässä pyykit, siivoamassa ja laittamassa ruokaa. Virve voi loisia vaikka loppuelämänsä. Kuten ehkä aikoo tehdäkin.
Vierailija kirjoitti:
Tuettu asuminen ja äiti käy pesemässä pyykit, siivoamassa ja laittamassa ruokaa. Virve voi loisia vaikka loppuelämänsä. Kuten ehkä aikoo tehdäkin.
Prinsessat elävät elämänsä näin. Voi toki olla että löytyy uusi isäntä hyvinkin pian, mieluiten sellainen joka tykkää kotitöistä.
Mitenköhän ihmeessä Virve rakasti Lontoota (yksi maailman kalleimmista kaupungeista) silloin joskus niin hirveästi? Eikö ollut tämä pihiyskausi vielä lähtenyt käyntiin?
Vierailija kirjoitti:
Toi Virven elämäntapa olisi sinänsä ihan ok jos joskus edes kerran voisi myöntää että hänen elämänsä nyt on sellaista, että raha määrää valinnat ja on aina se ensimmäinen ja tärkein asia jonka kautta punnitsee vaihtoehtojaan. Ymmärrän että pienituloisilla ja huonossa taloudellisessa tilanteessa olevilla elämää pakostakin ohjaa raha ja kaikkia valintoja joutuu punnitsemaan sen kautta että mikä on pakollista ja mitä ei ehkä tarvitse, mutta tuntuu oudolta että joku varakas ihminen huvikseen miettii ihan koko ajan vain sitä rahaa ja aina uusia tapoja säästää.
Tämän takia huvitti se vähän aikaa sitten kuultu neuvo, että epävarmassa tilanteessa poista yhtälöstä raha 🙄.
Kyllä hän on myöntänyt sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hän on myöntänyt sen.
Mielestäni esittää että tärkeintä on vapaus, mutta itse en pidä tuota elämää kyllä millään tavalla vapaana.
Ei selvinnyt mistä puoli-ilmainen asunto on saatu. Ehkäpä Virven sukulaiset toivoo että saavat Virven lähettyville pidemmäksi aikaa ja tarjoavat siksi vuokrattavana olevaa kiinteistöään Virvelle ilman voiton tavoittelua.