Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostolakossa muuttunut

Vierailija
02.03.2015 |

En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.

Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa. 

Kommentit (10652)

Vierailija
10461/10652 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ erikoista! Mulla oli sama tempur tyyny 7v, eikä se muuttunut kovaksi. Päinvastoin tuntui pehmenevän ja painuvan kasaan. 🤔

Vierailija
10462/10652 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks tota eeva kolua (viha)seurataan? Ikinä kuullutkaan, enkä muista nähneeni mitään lankaa yli kselläkään. Mikä siitä tekee kiinnostavan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10463/10652 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaseuraaminen on raflaavasti ilmaistu, hämmästellen seuraaminen ehkä parempi. Eeva on taitava kirjoittaja, mutta tavallaan samanlainen liikaa aikaa napansa ympärillä pyörimiseen omaava elämäntapahaahuilija ja milloin mistäkin innostuja kuin Virve; tosin sofistikoituneempi ja yhteiskunnallisesti hyväksytympi versio hänestä. Klassista Eevaa on saada parin viikon välein Isoja Kaiken Muuttavia Oivalluksia, jotka vihdoinkin kääntävät elämän kurssin. Paitsi että eivät käännäkään.

Vierailija
10464/10652 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä seuraan Eevaa ihan vain silmäkarkin takia. Onhan hän vähän hukassa, mutta hänen elämäänsä sisältyy monia sellaisia juttuja, joiden näkemisestä tulee hyvä mieli. Esimerkiksi ilahduttaa, kun joku osaa ja viitsii kattaa kauniisti, vaikka se sitten olisikin vain somea varten. 

Vierailija
10465/10652 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaseuraaminen on raflaavasti ilmaistu, hämmästellen seuraaminen ehkä parempi. Eeva on taitava kirjoittaja, mutta tavallaan samanlainen liikaa aikaa napansa ympärillä pyörimiseen omaava elämäntapahaahuilija ja milloin mistäkin innostuja kuin Virve; tosin sofistikoituneempi ja yhteiskunnallisesti hyväksytympi versio hänestä. Klassista Eevaa on saada parin viikon välein Isoja Kaiken Muuttavia Oivalluksia, jotka vihdoinkin kääntävät elämän kurssin. Paitsi että eivät käännäkään.

Hyvin tiivistetty tässä viestissä! Lisään vielä, että mä seuraan sekä Eevaa että Virveä samasta syystä eli siitä, että he molemmat etsivät lakkaamatta hyvää elämää. Vaikka oma elämäntilanteeni on hyvin erilainen kuin heillä, aihe silti puhuttelee loputtomasti. 

Vierailija
10466/10652 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten yllä jo sanottu, niin hyvin tiivistää omiakin tuntoja. Juuri nuo oivallukset ja jatkuva sellainen "ehkä tästä kesästä tulee se unelmien kesä" -tyyppinen sisältö. Paljon Virveä sofistikoituneempi tosiaan myös. Vaikka olen itse esteetikko myös, niin jostain syystä en ole niin kiinnostunut näistä toisten "oo mikä kaunis varjo seinällä" -ihmettelyistä, tämän takia Virve oli hyvää seurattavaa kun oli niin monella tavalla todella erilainen kuin mitä itse on, myös siis tyyliltään.

Vierailija
10467/10652 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama homma, seuraan Virveä koska hän on täysin erilainen kuin itse olen, ja elää hyvin erilaista elämää omaani verrattuna. 

Vierailija
10468/10652 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai poikkeava seuraaja, koska oma elämäni jopa jollain tavalla muistuttaa Virven elämää.

Vierailija
10469/10652 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa 20 seuraajaa tullut lisääVirven instaan eli eiköhän ole niitä jotka seurasi jo mutta salaa.

Vierailija
10470/10652 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virvehän se tuli mieleen kun omassa lähi-Lidlissä hävikkikasseja tänään näin 😀. Sinne jäivät nuukahtaneet purjot ja banaanit vielä ostajaansa odottelemaan ja joku innokkaampi heti pyrkikin kassien luo. 

Vierailija
10471/10652 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ erikoista! Mulla oli sama tempur tyyny 7v, eikä se muuttunut kovaksi. Päinvastoin tuntui pehmenevän ja painuvan kasaan. 🤔

Mulla on mökilläkin jyskin tempurkopio ja kun sisällä oli yöllä +16 niin se oli kans ihan kova 😅 seuraavalle yölle onneksi sit riitti paremmin lämpöä ja tyynykin toimi taas.

Vierailija
10472/10652 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virven mukaan HSL kuukausilippu on yli 100e kalliimpi ulkopaikkakuntalaisille, onko tosiaan noin? Virven mukaan se maksaa hänelle jotain 170e kun hesassa asuville hinta on jotain 70e. Enpä ole tällaisesta kuullutkaan. Itse ostan hesassa käydessä kertalippuja jotka on mun mielestä naurettavan halpoja moneen muuhun maahan verrattuna. 

Vierailija
10473/10652 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virven mukaan HSL kuukausilippu on yli 100e kalliimpi ulkopaikkakuntalaisille, onko tosiaan noin? Virven mukaan se maksaa hänelle jotain 170e kun hesassa asuville hinta on jotain 70e. Enpä ole tällaisesta kuullutkaan. Itse ostan hesassa käydessä kertalippuja jotka on mun mielestä naurettavan halpoja moneen muuhun maahan verrattuna. 

Kuukausilipun kohdalla noin on, koska kunnat tukevat joukkoliikennettä ja maksavat eri osuuden kuntalaistensa lipuista. Ulkopaikkakuntalaisille lippujen hinta jää kokonaisuudessaan heidän maksettavaksi. Käytännössä ulkopaikkakuntalaisille kertalippu on monesti halvempi ellei käytä päivittäin joukkoliikennettä useampana eri kertana. Kertalippu maksaa 3,30 € ja kuukausilipun päivähinta ulkopaikkakuntalaisille on 5,74 €.

https://www.hsl.fi/liput-ja-hinnat/kausiliput/kotikuntasi-tai-osoittees…

Vierailija
10474/10652 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiitos sille joka vinkkasi Eeva Kolun tilistä. Kävin katsomassa, jäin koukkuun ja aloin seuraamaan. 😁

Vierailija
10475/10652 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko nähneet Satu Ruissalon taksikuskivideon? Aivan kammottava akka.

Vierailija
10476/10652 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuukausilipun kohdalla noin on, koska kunnat tukevat joukkoliikennettä ja maksavat eri osuuden kuntalaistensa lipuista. Ulkopaikkakuntalaisille lippujen hinta jää kokonaisuudessaan heidän maksettavaksi. Käytännössä ulkopaikkakuntalaisille kertalippu on monesti halvempi ellei käytä päivittäin joukkoliikennettä useampana eri kertana. Kertalippu maksaa 3,30 € ja kuukausilipun päivähinta ulkopaikkakuntalaisille on 5,74 €.

Voi voi, HSL ei palvele ulkopaikkakuntalaisia yhtä edullisilla lippuhinnoilla kuin verojen maksuun osallistuvia paikallisia asukkaita. Kannattaa siirtää kirjat ja verojen maksu sinne missä asuu, jos haluaa nauttia samoista julkisin varoin kustannetuista eduista kuin alueen vakituiset asukkaat. Mihin Virve edes tarvitsee kuukausilippua, kun ei päivittäin kulje työ- tai koulumatkaa? Maksakoot täyden hinnan huviajeluistaan.

Vierailija
10477/10652 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eevalla on vissiin joku kevätväsymys tai -masennus käynnissä ollut alkuvuoden? Kaunis koti ja kissakin on suloinen. Ja tykkään noista alkuvuoden fiilistelyisyä tulppaanien, laskiaispullien ja hasselpähkinätahnakaakaon kanssa. 

Onko teillä muita vastaavia seurattavia? Jakakaa ihmeessä. 

Vierailija
10478/10652 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas oppi uutta vauva fi:llä :). Eipä tuo nyt olennainen tieto itselle ole, mutta ihan kiva silti tietää, ja vaikka muuten kannattaisin Helsinkiin ilmaista joukkoliikennettä niin kieltämättä Virven kohdalla en pahastu vaikka joutuu lipuistaan vähän maksamaankin. Ellei sitten tosiaan keksi lainata esim. äitinsä fyysistä matkakorttia (joka sekin kyllä kai tarkistajan tullessa havaitaan mahdollisesti eläkeläisen kortiksi jos äitinsä on jo eläkkeellä, eli huijaukseksi).

Vierailija
10479/10652 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Virve tarvitsee kuukausilipun? Miten pitkäksi aikaa hän on aikeissa jäädä Vantaalle?

Vierailija
10480/10652 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virvellä kuukausilippu eli varmaan aikoo olla suomessa kuukauden. Meinaakohan suhata Vantaan ja Helsingin välillä 😃 vai mitäköhän keksii..