Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostolakossa muuttunut

Vierailija
02.03.2015 |

En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.

Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa. 

Kommentit (10652)

Vierailija
10481/10652 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä, HSL lippu? Eikö hän aio kulkea kehätien laitaa kävellen?

Vierailija
10482/10652 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai pyöräillä lastenpyörällä? Vai onko se myyty?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10483/10652 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virve oli ostamassa BC lippua. En ole paikallinen mutta käsittääkseni tuo BC-lippu on Vantaa, Leppävaara ja muu periferia. Joten keskustaan ei näköjään ole tarkoitus mennä. Virve on varmaan optimoinut HSL alueet ja lidlien sijainnit tms. 

Vierailija
10484/10652 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virve oli ostamassa BC lippua. En ole paikallinen mutta käsittääkseni tuo BC-lippu on Vantaa, Leppävaara ja muu periferia. Joten keskustaan ei näköjään ole tarkoitus mennä. Virve on varmaan optimoinut HSL alueet ja lidlien sijainnit tms. 

Joo, ei tuolla lipulla pääse Helsingin keskustaan A-alueelle. B ja C ovat kehämäiset vyöhykkeet A:n ympärillä. BC pitää sisällään Vantaata, Espoota ja Helsinkiä eikä todellakaan ole mitään syrjämaita. Pelkkää yhden vyöhykkeen lippua ei pysty ostamaan.  Kiinnostaa todellakin kuulla, mitä Virve aikoo tehdä kuukauden kylmässä ja loskaisessa Etelä-Suomen kevättalvessa. Surkeimmat kelit ulkoiluun ja kaupungilla kävelyyn. Pyörälläkin ikävä sotkea.

Vierailija
10485/10652 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millon tili on mennyt yksityiseksi ja miksi?

Vierailija
10486/10652 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olis Suomessa pidempään, kannattais hommata mikä tahansa opiskelupaikka vaikka ei opiskelisi, sais huomattavan alennuksen HSL-lipusta. Muitakin etuja. Jos on ylioppilas niin aika helposti sais todistuksella jonkun opiskelupaikan. :D 

Vierailija
10487/10652 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan lenkkareilla pärjää tässä säässä. Jotkut loskan kestävät kengät kannattaisi hankkia. Virve varmaan viihtyy Suomessa niin kauan kuin ilmaista majoitusta saa. Kesän yli jos mahdollista. 

Vierailija
10488/10652 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihan lenkkareilla pärjää tässä säässä. Jotkut loskan kestävät kengät kannattaisi hankkia. Virve varmaan viihtyy Suomessa niin kauan kuin ilmaista majoitusta saa. Kesän yli jos mahdollista. 

Pk-seudulla kävelytiet on aika lailla sulat. Jos ei tule uusia pakkasjaksoja ja lunta niin hyvin pärjää.

Vierailija
10489/10652 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pk-seudulla kävelytiet on aika lailla sulat. Jos ei tule uusia pakkasjaksoja ja lunta niin hyvin pärjää.

Ei ole sulat ainakaan Vantaalla ja eilen keskustassakin sai kiertää lätäköitä ja varoa jäisiä kohtia.  Aika viileääkin on, varsinkin jos ei ole pidempää vettä ja tuulta kestävää takkia.

Vierailija
10490/10652 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu missä on. Keskusta sula, mut ei kaikki lähiöt todellakaan.

Vierailija
10491/10652 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko Virve on Suomessa?

Vierailija
10492/10652 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko Virve on Suomessa?

Ensiviikon aikana tulee.

Vierailija
10493/10652 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Virvellä alkamassa työt, kun pitää saada matkakortti? 😁 aiemmin kertoi lukevansa työpaikkailmoituksia Suomesta. 

Vierailija
10494/10652 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt tehdä tästä Eeva Kolu -ketjua, mutta kävin vilkaisemassa hänen tiliään ja jäin katsomaan remppa highlightseja ja olin jo pyytämässä että kertokaa joku jos tiedätte mistä hänellä on rahaa noihin asuntoihin ja niiden jatkuvaan remppaamiseen. Selvittelin sitten itse ja Kolu Consultingin viime vuoden liikevaihto oli 198 000e, josta tilikauden tulos 61 000e, kaippa sitä tuollaisilla rahoilla sitten jo vähän remppailee.

Gummeruksen sivuilla kerrotaan "Hän on tehnyt 12-vuotisen uran bloggaajana, toimittajana ja kaupallisena copywriterinä." (Itse tiesin siis vaan sen yhden kirjan ja että on ollut bloggaaja).

Vierailija
10495/10652 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt tehdä tästä Eeva Kolu -ketjua, mutta kävin vilkaisemassa hänen tiliään ja jäin katsomaan remppa highlightseja ja olin jo pyytämässä että kertokaa joku jos tiedätte mistä hänellä on rahaa noihin asuntoihin ja niiden jatkuvaan remppaamiseen. Selvittelin sitten itse ja Kolu Consultingin viime vuoden liikevaihto oli 198 000e, josta tilikauden tulos 61 000e, kaippa sitä tuollaisilla rahoilla sitten jo vähän remppailee.

Gummeruksen sivuilla kerrotaan "Hän on tehnyt 12-vuotisen uran bloggaajana, toimittajana ja kaupallisena copywriterinä." (Itse tiesin siis vaan sen yhden kirjan ja että on ollut bloggaaja).

Joo tää on hauska, koska Eevan instaa seuraamalla voisi olla siinä käsityksessä, että hän vain vetelehtii päivät pitkät maratonkävelyillä ostelemassa kukkia ja syömässä pullaa (milloin ei kyhjötä peiton alla katsomassa elokuvia tai lukemassa kirjaa). Tuskin hän pelkällä instailulla tuollaista tiliä tekee eli varmasti tekee copyn/toimittajan hommia monillekin eri asiakkaille, mutta hän ei vaan tuo sitä ollenkaan esiin instassaan.

Vierailija
10496/10652 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen aina ollut höveli rahankäyttäjä, ja ironista kyllä luulen, että juuri siksi olen aina pärjännyt. Hörhönä olen sitä mieltä, että kaiken salaisuus on pitää virtaus liikkeellä ja se pätee myös rahaan. Jos rahasta alkaa liian tiukasti pitää kiinni, tukkii vapaan virtauksen.

Minulla on aina ollut kyky saada raha-asiat maagisesti järjestymään juuri silloin kun tilanne vaikuttaa ulospäin toivottomalta. (Olen se ihminen, joka on esim. oikeasti saanut täysin yllättävän perinnön.) Mutta en enää jaksa sekavuutta ja epävarmuutta, sitä että talous on jatkuvaa stressin ja pelastusten vuoristorataa. Im too old for this shit."

Olihan siellä se ihan perinteinen perintökin taustalla :D (https://eevakolu.fi/2020/02/12/2020-2-11-sstprojekti-2020/)

Vierailija
10497/10652 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jätettäisiin Eeva-jutut pois tästä ketjusta? Seuraan kyllä häntäkin, mutta aivan eri syistä kuin Virveä.

Vierailija
10498/10652 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko oma ketju Eevalle mitään? 😁 kävisin lukemassa kyllä. 

Vierailija
10499/10652 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virvellä on kalustettu oma kämppä tiedossa puoli-ilmaiseksi Suomessa. Ensin aikoo kuitenkin olla läheisten nurkissa ilmaiseksi.

Nyt kun asumiskustannuksiin ei mene rahaa niin Virve haluaa asettua pidemmäksi aikaa Suomeen.

Vierailija
10500/10652 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virvellä on kalustettu oma kämppä tiedossa puoli-ilmaiseksi Suomessa. Ensin aikoo kuitenkin olla läheisten nurkissa ilmaiseksi.

Nyt kun asumiskustannuksiin ei mene rahaa niin Virve haluaa asettua pidemmäksi aikaa Suomeen.

Selvisikö jo mitä kautta tällainen puoli-ilmainen asunto on järjestynyt? Kätevä tapa taas pitää kulut pieninä.