Ostolakossa muuttunut
En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.
Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa.
Kommentit (10652)
Mä en käsitä miksei vaan jatkaisi elämistä siellä halvassa maassa lämpimässä, kun se oli kuulemma niin ihanaa ja halpaa. Nyt ei vaan enää uskalla kun ei ole miestä enää edes henkisenä tukena, vaikka miehenkin olemassaolo unohdettiin. Nyt yhtäkkiä Virve onkin tajunnut että läheiset ihmiset on kivoja ja tärkeitä, vaikka tähän asti ihmissuhteet ei oo kiinnostanut yhtään, ei ole kiinnostanut edes saada kavereita koska instassa saa kuitenkin kivoja viestejä ja se riittää. Siis toooodella suuri muutos Virvessä nyt. Nyt jopa väläyttelee että voisi muuttaa Suomeen pysyvästi??
Vierailija kirjoitti:
Virvellä on kalustettu oma kämppä tiedossa puoli-ilmaiseksi Suomessa. Ensin aikoo kuitenkin olla läheisten nurkissa ilmaiseksi.
Nyt kun asumiskustannuksiin ei mene rahaa niin Virve haluaa asettua pidemmäksi aikaa Suomeen.
Tää voi olla myös hoitokotiin joutuneen mummon tai papan asunto. Niitä asuntoja ei yleensä viitsitä pistää vuokralle, kun vuokrarahat menisivät vain hoitokodin maksuihin ja pahimmassa tapauksessa sattuisi huono vuokralainen, joka tuhoaisi kodin. Niinpä onkin ihan tyypillistä, että joku nuorempi sukulainen tulee asumaan asuntoon maksaen vastikkeen niin, että siitä ei aiheudu muille taloudellista rasitetta.
Tiedän useammankin lapsiperheen Helsingistä, jotka asuvat tällä tavoin aika hyvissäkin asunnoissa.
Todella kiinnostavaa nähdä millaiseksi Virven hyvä arki Suomessa muotoutuu. Minkälaisia ruokia kokkailee, mistä tarjoustuotteista innostuu, mistä muusta kuin kirjastoissa hengailusta ja päämäärättömästä kävelystä arki koostuu, hakeutuuko johonkin harrastukseen tai etsimään uusia kavereita, jatkuuko deittailu?
Enää muutama päivä niin tulee kuvia Korson lidlistä ja toivottavasti myös kämpästä... 😁
Odotan kyllä vinkkejä että mitä kannattaa ostaa.
Korsolaista seuraajaa ahdistelee jo kovasti että missä Virve tulee ekana vastaan. Kävin tänään Lidlissä ja Virven onneksi juuri Korson Lidlissä on outlet-osasto, josta saa edellisten kamppisten tavaroita hyvin edullisesti. Ei kuitenkaan ruokaa (harmi.) Oma veikkaus bongaukselle on joko Lidl tai Lumon kirjasto, jännityksensekaisella kauhulla odotan missä tää väistämätön kohtaaminen tapahtuu.
Täysin vilpittömästi ois kiinnostavaa tietää jotain konkreettisia tuloksia/arvoja (labratuloksia, verenpainelukemia) Virven paastoilun varrelta. Mutta ymmärrän kyllä jos ei halua tällaista henk.koht. tietoa jakaa ja tiedän toki että kaikilla eri dieetit jne vaikuttaa täysin yksilöllisesti. Mutta pitäisin itse terveysasioihin liittyen vastuullisena vaikuttajuutena sitä, että edes jonkin verran avaisi vointiaan myös joillain konkreettisilla mittareilla (sen oman fiiliksen lisäksi). Virvelläkin on kuitenkin ollut vaikka mitä terveysongelmaa ja toisaalta hän ei aina myöskään kerro rehellisesti olotiloistaan, niin melko varauksellisesti suhtaudun esim tuohon hyvin lyhyeen paastoikkunaan.
Ihmettelen miten V ei vieläkään ymmärrä sairastavansa kaksisuuntaista mielialahäiriötä.
^kaksisuuntaisen taudinkuvaan kuuluu sairaudentunnottomuus. Joten voi mennä kauan että huomaa tai myöntää. Toivotaan että perhe ohjaisi hoitoon jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Täysin vilpittömästi ois kiinnostavaa tietää jotain konkreettisia tuloksia/arvoja (labratuloksia, verenpainelukemia) Virven paastoilun varrelta. Mutta ymmärrän kyllä jos ei halua tällaista henk.koht. tietoa jakaa ja tiedän toki että kaikilla eri dieetit jne vaikuttaa täysin yksilöllisesti. Mutta pitäisin itse terveysasioihin liittyen vastuullisena vaikuttajuutena sitä, että edes jonkin verran avaisi vointiaan myös joillain konkreettisilla mittareilla (sen oman fiiliksen lisäksi). Virvelläkin on kuitenkin ollut vaikka mitä terveysongelmaa ja toisaalta hän ei aina myöskään kerro rehellisesti olotiloistaan, niin melko varauksellisesti suhtaudun esim tuohon hyvin lyhyeen paastoikkunaan.
Paastoaminen ei oikeasti ole mitään hörhöilyä.
Niin kukaan ei sanonut että paastoaminen olisi hörhöilyä, mutta kiinnostaisi että onko tuo radikaalein 20:4 paasto todella tuottanut myös mitattavia hyötyjä terveyden kannalta (vs "normaali" syöminen tai vaikka 16:8 paasto). Ainakin se (yhdistettynä hypomaniaan/maniaan) tietenkin laihduttaa tehokkaasti, mutta itseäni ei kiinnosta painon pudotus vaan terveys yleisemmin. Mutta joo, onhan näitä tutkittu, ja tietoa löytyy varmasti hyvin, voisi vaan olla kiinnostavaa jos Virve olisi jakanut jotain ennen-jälkeen -tuloksia.
"Mä en käsitä miksei vaan jatkaisi elämistä siellä halvassa maassa lämpimässä, kun se oli kuulemma niin ihanaa ja halpaa. Nyt ei vaan enää uskalla kun ei ole miestä enää edes henkisenä tukena, vaikka miehenkin olemassaolo unohdettiin."
En ole itse koskaan lähtenyt maailmalle mutta minulla on käsitys, ettei maihin noin vain muuteta pysyvästi asumaan vaan oleskella saa X-määrän ja sitten pitää lähteä. Ei voi vain päättää jäädä thaimaahan tai kuala lumpuriin.
Uskon että paikkojen jatkuva vaihtelu vuodesta toiseen on hyvin rasittavaa ja jossain vaiheessa jää viranomaisten hampaisiin. Virvelle lienee käyneen juuri näin.
Ja sivumennen feministinä ärsyttää tässä ketjussa miten moni (tai aina sama ihminen?) viittaa että nainen tarvitsisi miestä asioita tehdäkseen. Se että mollaatte Virveä, koskee laajemmin kaikkia naisia. Kyllä me naiset pystytään asioihin, myös matkusteluun, ilman että meillä on miesseuralainen holhoamassa.
^ mutta virvehän nimenomaan tarvitsee miehen pitääkseen elämänsä raiteillaan. Tai sitten äidin. Kaikkiin naisiin tuo ei tietenkään päde. Sanoisin jopa että Virve on riippuvaisempi miehistä / auttajasta kuin keskiverto Suomi-nainen.
Minä saavutin Virven vapaus-elämäntyylin miehen avulla. En halunnut käydä enää töissä, joten ratkaisuni oli ryhtyä kotirouvaksi.
Vierailija kirjoitti:
"Mä en käsitä miksei vaan jatkaisi elämistä siellä halvassa maassa lämpimässä, kun se oli kuulemma niin ihanaa ja halpaa. Nyt ei vaan enää uskalla kun ei ole miestä enää edes henkisenä tukena, vaikka miehenkin olemassaolo unohdettiin."
En ole itse koskaan lähtenyt maailmalle mutta minulla on käsitys, ettei maihin noin vain muuteta pysyvästi asumaan vaan oleskella saa X-määrän ja sitten pitää lähteä. Ei voi vain päättää jäädä thaimaahan tai kuala lumpuriin.
Uskon että paikkojen jatkuva vaihtelu vuodesta toiseen on hyvin rasittavaa ja jossain vaiheessa jää viranomaisten hampaisiin. Virvelle lienee käyneen juuri näin.
Ja sivumennen feministinä ärsyttää tässä ketjussa miten moni (tai aina sama ihminen?) viittaa että nainen tarvitsisi miestä asioita tehdäkseen. Se että mollaatte Virveä, koskee laajemmin kaikkia naisia. Kyllä me naiset pystytään asioihin, myös matkustel
EU:ssa on myös edullisia ja lämpimiä maita, joissa saa EU-kansalainen saa asua ja työskennellä ihan niin kuin tykkää.
Kaikki ei pärjää omillaan ja Virve vaikuttaa sellaiselta tapaukselta. Tässä ketjussa puhutaan Virvestä eikä naisista yleisellä tasolla. Turha alkaa feministinä loukkaantumaan koko naiskunnan puolesta.
Vierailija kirjoitti:
^ mutta virvehän nimenomaan tarvitsee miehen pitääkseen elämänsä raiteillaan. Tai sitten äidin. Kaikkiin naisiin tuo ei tietenkään päde. Sanoisin jopa että Virve on riippuvaisempi miehistä / auttajasta kuin keskiverto Suomi-nainen.
Virve on tänkin suhteen paradoksi; ainakin ennen viihtyi kyllä yksinkin (avioliitossa), mutta ilmeisesti on usein hypännyt lähes suoraan suhteesta toiseen (?) ja nyt eron myötä lähdettiin heti asumaan jonkun frendin/deittimiehen luokse Prahaan (en jaksa uskoa että frendi oli nainen ja jostain syystä kaikki frendiin liittyvä piti jättää kertomatta). Ja nyt sitten seuraavaksi Suomeen läheisten avun ja huolenpidon piiriin (tai avustamaan läheisiä, jos joku tähän uskoo). Voi olla samaan aikaan feministi ja silti sitä mieltä, ettei Virve vaikuta miltään maailman itsenäisimmältä ihmiseltä.
Ja: ihmisten tarvitseminen on täysin fine, jopa erittäin tervettä!
^mitäs teet siinä vaiheessa kun mies vaihtaa nuorempaan? Vai ootko huolehtinut myös elämemaksuista ja siitä että pääset takaisin työelämään 10v tauon jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
^mitäs teet siinä vaiheessa kun mies vaihtaa nuorempaan? Vai ootko huolehtinut myös elämemaksuista ja siitä että pääset takaisin työelämään 10v tauon jälkeen?
Ei me olla ihan taviksia.
Vierailija kirjoitti:
Minä saavutin Virven vapaus-elämäntyylin miehen avulla. En halunnut käydä enää töissä, joten ratkaisuni oli ryhtyä kotirouvaksi.
Mitäs jos mies vaihtaa nuorempaan ja nätimpään? Takaisin työmarkkinoille? Kultainen häkki ei minua houkuttele.
Ei ole vapaata todellakaan. Asuu jossain C-vyöhykkeellä Vantaalla sukulaisten/tuttavien kämpässä ja pääomatuloilla eläessä on varaa vain Lidlin alennuksiin ja hävikkiruokaan. Sijoitukset riittävät vaatimattomaan kerrostaloasuntoon tai 5 vuoden keskinkertaisen elämään Suomessa. Kyllä mua tuossa tilanteessa alkaisi houkutelemaan työpaikan etsintä ja/tai muutto edullisen kustannustason lämpimään maahan. Ei ole Virveä enää laulattanut tai tanssittanut vaikka ovatkin ilmaista hupia ja terapiaa. Vaikuttaa manian jälkeiseltä masennukselta.