Ostolakossa muuttunut
En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.
Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa.
Kommentit (10652)
^ tota mä en kans tajua. Myönnän että olen itsekin ostellut rantalomalla muumuu-tunikoita ja halpaa mekkoa rantakojusta, eikä niille todellakaan ole Suomessa käyttöä. Mutta just sen takia ne otetaan mukaan sitten seuraavalle rantalomalle missä ne sopii lomatyyliin kuin nenä päähän. Eihän niitä pois heitetä. En tajua Virven logiikkaa!
Hameessa on viinitahroja ja muita tahroja... mitäköhän tahroja 😛
Vierailija kirjoitti:
Ja taas kerran huomataan ettei tämän vaate-asiankaan tiimoilta Virven päässä vilahda mikään muu näkökulma kuin minä minä minä. Minulla oli erilaiset tarpeet pari kuukautta sitten ja nyt minun tarpeeni ovat muuttuneet. Jatkuvaa pyörimistä pelkkien omien halujen ja tarpeiden ja niiden tunnustelun äärellä, ja halpavaatteita voi tosiaan ostaa jättimäisen Ikea-kassillisen verran jos sellainen päähänpisto tulee, ja sitten parin kuukauden päästä päättääkin "kierrättää" ne. Ja sitten kun ei enää ahdista tavaramäärä, niin palataan ahdistukseen käsimatkatavaroiden painosta. 🙄
Mitään kultaista keskitietä ei tunnu löytyvän, ei vaan voi ostaa maltillisen kokoista ja tavaroita suojaavaa matkalaukkua, jonne mahtuisi mukavasti hieman extraakin mukaan, vaan on joko kitkuteltava jollain pikku käsimatkatavaranyssäkällä tai vaihtoehtoisesti aiheutettava jäätävät niskakivut ohutolkaimisella kymmenien kilojen Ikean jättisäkillä 🙄🙄.
Virve voisi lainata ja lukea Liisa Kelti-kankaan uuden kirjan Itsekkyyden aika. Kirjassa Liisa Keltikangas-Järvinen kuvaa nykyistä itsekeskeistä elämäntapaamme, kertoo sen vahingollisista vaikutuksista ja näyttää askelmerkit kohti terveempää kulttuuria sekä ohjaa pohtimaan mitä asialle voi tehdä.
Elämä kiertyy nykyisin vahvasti yksilön itsensä ympärille: Ihmisen pitää olla kiinnostunut ensisijaisesti omasta itsestään. Hänen velvollisuutensa on tuoda itseään esille ja kerätä tykkäyksiä. Menestys on vain omasta itsestään kiinni ja niin on myös menestymättömyys.
Monia nykyajan hyveistä pidettiin ennen narsismin tunnuspiirteinä. Kun tavallinen ihminen yrittää pärjätä vallitsevien yltiöyksilöllisyyttä suosivien ihanteiden mukaan, hän alkaa voida huonosti. Suurimpina kärsijöinä ovat nuoret, joiden mielenterveyden haasteet ovat räjähtäneet käsiin. Samaan aikaan julkisen tilan on täyttänyt toistensa päälle huutavien riitapukarien kuoro, mikä on tehnyt yhteistyöstä vaikeaa. Kuinka tässä näin kävi?
Vierailija kirjoitti:
Hameessa on viinitahroja ja muita tahroja... mitäköhän tahroja 😛
Jaha, nyt vihjaillaan että s eksiä harrastettu tutu yllä. Anna mun kaikki kestää. Pitääkö kaikki kertoa mällitahroista lähtien.
Vierailija kirjoitti:
^ tota mä en kans tajua. Myönnän että olen itsekin ostellut rantalomalla muumuu-tunikoita ja halpaa mekkoa rantakojusta, eikä niille todellakaan ole Suomessa käyttöä. Mutta just sen takia ne otetaan mukaan sitten seuraavalle rantalomalle missä ne sopii lomatyyliin kuin nenä päähän. Eihän niitä pois heitetä. En tajua Virven logiikkaa!
Tainnu maahantulokielto tulla että ei ole hetkeen asiaa Aasiaan ja räteille käyttöä. Ja nyt tajuaa maniasta toivuttua miten hirveitä rättejä tullut osteltua. Lisäksi tavarat muistuttaa jatkuvasti siitä, että Nha Trangin riehakas vaihe johti avioeroon ja nyt Virve on yksin, koditon ja pankkitilitkin suljetaan.
Milloinkahan Virve tunnustaa, että tuli aviomieskin pantua kiertoon ja kaduttaa.
Hyvä kommetti tuosta Keltikangas-Järvisen kirjasta. Sama tullut itselle mieleen, että ihminen luulee ja opettaa muillekin, että hyvä elämä tulee omasta nautinnosta, eli siitä, että on saajan roolissa, mutta minä uskon päinvastoin: hyvä elämä eli onnellisuus tulee lopulta siitä, että kokee olevansa tarpeellinen muille ja on ennemminkin antajan roolissa. Ei se välttämättä siltä sillä hetkellä tunnu vaan hetken nautinnon haitat tulevat näkymään vasta pitkällä aikavälillä.
Olen vasta nyt tutustunut kyseiseen hahmoon tämän ketjun ja bloginsa kautta, en ole somessa muuten, joten en yhtään tiedä nykytilannetta, mutta olenko ymmärtänyt oikein, että ihminen joka ennen opetti minimalista, nyt postaa himoshoppailusta?
Vierailija kirjoitti:
Olen vasta nyt tutustunut kyseiseen hahmoon tämän ketjun ja bloginsa kautta, en ole somessa muuten, joten en yhtään tiedä nykytilannetta, mutta olenko ymmärtänyt oikein, että ihminen joka ennen opetti minimalista, nyt postaa himoshoppailusta?
Et. Hän ei suinkaan luopunut minimalismista ja sortunut himoshoppailuun, hän vain valitsi käyttää melkoisen runsaasti rahaa iloa tuottaviin vaatteisiin. Nyt hän valitsee luopua niistä. Kaikki hänen elämässään on hyvin tarkkojen ja harkittujen valintojen tulosta, ja me täällä ketjussa olemme kateellisia milloin mistäkin.
Tämä kierros on nähty ennenkin. Vauhdikkaammalla kaudella Virve laihtuu kovasti ja koko entinen vaatevarasto heitetään mäkeen. Sitten rauhallisemmalla kaudella kun mikään niistä edellisistä ostoksista ei mene päälle kuin joustavat jumppatrikoot, niin sitten taas on jotain mukajärkevän kuuloista selitystä miksi ne kaikki pitää taas heittää mäkeen. Samaten värit aina vaihtelee, hiljaisemmalla kaudella mustaa ja niitä hirveitä neonvärejä, vauhdikkaalla taas kaikkea mahdollista pirteää ja iloista.
^ eikös nuo neonvärit tulleet vasta sen myötä kun Virve hurahti värianalyysiin ja (mielestäni väärin) "diagnosoi" olevansa kevät, jolle hyvin kirkkaat ja kuulaat värit sopisivat?
Entä onko tuota paino-jojoiluakin ollut aiemmin Virven bloggaamisen aikana? Liikuntamäärät tai aktiivisuus yleensäkin olivat Nha Trangissa kyllä niin hurjalla tasolla, ettei olisi kovin suuri ihme jos nyt olisi vähintään muutamia kiloja kerrytetty takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et. Hän ei suinkaan luopunut minimalismista ja sortunut himoshoppailuun, hän vain valitsi käyttää melkoisen runsaasti rahaa iloa tuottaviin vaatteisiin. Nyt hän valitsee luopua niistä. Kaikki hänen elämässään on hyvin tarkkojen ja harkittujen valintojen tulosta, ja me täällä ketjussa olemme kateellisia milloin mistäkin.
Kiitos korjauksesta :D
Ihan karmeaa, miten joku voi pitää tuollaista typoilla kuorrutettua vaatetta ja vielä kehua miten ihana se on 🤯🤯 Siansaksaa orjaleiriltä suoraan päälle ja parin käytön jälkeen roskiin. Maapallo kiittää, kuittaa ja pistää pillit pussiin.
Kaikki hänen hirveät polyester rätit on rättivuorina maatumattomana Ghanassa. Ne kaikki lapselliset rätit, naiselliset mekot ja meikkaus ja ballerinakengät liittyi rakastuneeseen naiseen vuosien 8 trikoovaatteen ja samojen Nike-tossujen jälkeen. Nyt higher and higher better and better muuttui realismiksi. Tervetuloa arkeen V.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kierros on nähty ennenkin. Vauhdikkaammalla kaudella Virve laihtuu kovasti ja koko entinen vaatevarasto heitetään mäkeen. Sitten rauhallisemmalla kaudella kun mikään niistä edellisistä ostoksista ei mene päälle kuin joustavat jumppatrikoot, niin sitten taas on jotain mukajärkevän kuuloista selitystä miksi ne kaikki pitää taas heittää mäkeen. Samaten värit aina vaihtelee, hiljaisemmalla kaudella mustaa ja niitä hirveitä neonvärejä, vauhdikkaalla taas kaikkea mahdollista pirteää ja iloista.
^ eikös nuo neonvärit tulleet vasta sen myötä kun Virve hurahti värianalyysiin ja (mielestäni väärin) "diagnosoi" olevansa kevät, jolle hyvin kirkkaat ja kuulaat värit sopisivat?
Entä onko tuota paino-jojoiluakin ollut aiemmin Virven bloggaamisen aikana? Liikuntamäärät tai aktiivisuus yleensäkin olivat Nha Trangissa kyllä niin hurjalla tasolla, ettei olisi kovin suuri ihme jos nyt olisi vähintään muutamia kiloja kerrytetty takaisin.
Neonvärit ovat klassinen bipo-juttu, ne jotenkin piristää heidän mieltä. Nyt ei siis puhuta kirkkaan värisistä vaatteista vaan neonkeltaisesta, neonoranssista, neonvihreäsrä jne. Eihän ne ole värianalyysin mukaan kenellekään sopivia. 😁
Espanjassa Virve laihtui kovasti kun oli vilkkaampi kausi, toisen kerran vaelluskaudella ja kolmas kerta oli Aasiassa ja nyt neljäs kerta Vietnamissa. Sen mukaan sitten on uusittu vaatteita. Saattoi hyvin olla blogin aikanakin, silloin en seurannut itse.
Vierailija kirjoitti:
Ihan karmeaa, miten joku voi pitää tuollaista typoilla kuorrutettua vaatetta ja vielä kehua miten ihana se on 🤯🤯 Siansaksaa orjaleiriltä suoraan päälle ja parin käytön jälkeen roskiin. Maapallo kiittää, kuittaa ja pistää pillit pussiin.
Mun mielestä tuo on hauska 😄ja typot tekee siitä vielä paremman.
En ehkä haluakaan Virven tutumekkoa jos siinä on spermatahroja 🤭
No nyt olikin insta ykstyiseksi muuttunut. Ehkä hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Ja vieläkö Virve.väittää ettei lue vauvafoorumia? Mä luulen et ne jutut Korson Lidlistä oli ehkä se viimeinen pisara. 😅
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tosifani seuraa Virveä ihan omalla nimellään ja naamallaan. 😁