Ostolakossa muuttunut
En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.
Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa.
Kommentit (10652)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauvapalstaa luettu, kun täällä vihjailtiin Virven Prahan majoituksen maksavan makuuhuoneessa. Aasinsiltana aiheeseen lukee s eksityötä käsittelevää kirjaa ja sanoo haluavansa oikaista käsityksiä.
Ehkä se liittyy siihen munamajoitus-kommenttiin. 😆 tuskinpa sitä kukaan tosissaan tarkoitti.
Mitähän Virve oikeasti tarkoitti, kun sanoi että toivoo että joku eläkeläinen adoptoisi hänet ja ottaisi luokseen asumaan? Meinasiko Virve tosissaan että joku pappa olisi niin onnellinen saadessaan hengittää samaa ilmaa Virven kanssa, että haluaisi majoittaa ja ruokkia Virven siitä ilosta? Vai oliko joku munamajoitus mielessä silloinkin? 🤣
Nyt sitten iski tavara-ahdistus ja ostoskrapula. Elämä Ikea-kassissa elämänvaihe ei kauaa kestänyt. Mitäs veikkaatte, näemmekö koskaan enää balettihametta ja balettitossuja? Ei taida enää tanssittaa ja laulattaa samalla tavalla kuin "onnellisesti" naimisissa ollessa.
Niin eli kaikki se halpa ja huonolaatuinen retkuvaate hankittiin hetken mielijohteesta ja nyt heitetään pois. Tai siis "kierrätetään". Tuskin päätyy minnekään käyttöön. Ja hikipajoissa koneet laulaa! Ihminen on surkea olento.
Mitä ihmettä, Virve osti älyttömän määrän vaatteita jotka tuntui ihanalta päällä ja joissa oli niin hyvä olo. Myös kaikenlaista rihkamakorua osteli Vietnamista. Nyt kaikki heitetään pois, koska ne ei palvele enää! Miten kukaan voi muuttaa elämäänsä noin täysin muutaman kuukauden aikana. Elämä Kaakkois-Aasiassa oli ihan kuin eri ihmisen elämää, oli tyllihameita, tanssia ja karaokea. Higher and higher, better and better, ihan kuin olisi käyttänyt siellä jotain aineita verrattuna tähän nykyiseen Virveen.
Vierailija kirjoitti:
Saako muuten Vantaan lentokentällä nukkua? Sehän olisi ilmaista
En tiedä HKI-Vantaasta mutta olen itse ainakin nukkunut Lontoossa Stanstedin kentällä ja niin teki moni muukin. En usko että se kiellettyä on HKI-Vantaallakaan mut pitäis varmaan olla sen turva-alueen (Security) sisäpuolella jonne pääsee vaan matkustajat.
Maniapäissään osteli pikamuotia jolla ei enää tee mitään. Ja manbun tai vastaava kannusti vieressä. Nyt ei ole maniaa eikä manbunia. Liekö edes yhden kerran käytetty. Juuri tuo on pikamuodin ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Niin eli kaikki se halpa ja huonolaatuinen retkuvaate hankittiin hetken mielijohteesta ja nyt heitetään pois. Tai siis "kierrätetään". Tuskin päätyy minnekään käyttöön. Ja hikipajoissa koneet laulaa! Ihminen on surkea olento.
Nuo on ongelmajätettä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä, Virve osti älyttömän määrän vaatteita jotka tuntui ihanalta päällä ja joissa oli niin hyvä olo. Myös kaikenlaista rihkamakorua osteli Vietnamista. Nyt kaikki heitetään pois, koska ne ei palvele enää! Miten kukaan voi muuttaa elämäänsä noin täysin muutaman kuukauden aikana. Elämä Kaakkois-Aasiassa oli ihan kuin eri ihmisen elämää, oli tyllihameita, tanssia ja karaokea. Higher and higher, better and better, ihan kuin olisi käyttänyt siellä jotain aineita verrattuna tähän nykyiseen Virveen.
Tuo ei ole pelkkää Virvemäisyyttä, vaan kyllä ympäristö kaikkiin vaikuttaa enempi tai vähempi. Pukeutuminen ja käyttäytyminen voi olla ihan eriä kotisuomessa kuin jossain etelän lomalla. Toisten ihmisten avoimuus ja kulttuuri vaikuttaa. Mutta olisi tuota silti voinut kai ennakoida eikä shoppailla niin paljoa tai jättää ylimääräiset sinne Aasiaan. Ehkä hän jotenkin unohti millaista täällä Euroopassa on ja ettei balettihame ehkä toimi täällä yhtä hyvin. Tai ei ollut valmis vielä luopumaan niistä. Ja tulihan tuo päätös tulla takaisin Eurooppaan aika yhtäkkiä, kuten avioerokin.
Enää ei olla feminiinienergiassa, joten seksikkäät mekot saavat mennä roskiin. Eipä tosiaan kauaa kestänyt se vaihe. Kyllä mä sanoisin että olisi kannattanut tuoda ne Suomeen asti, sillä kesällä voi olla oikeastikin lämmin. Ja voisi vähintään myydä ne vintedissä.
Mutta veikkaan että tää tavara-ahdistus alkoi taas koska Virve on ollut ihan yksin ajatustensa kanssa, muutenkin ahdistaa elämänmuutos ja sitten vaan puljaa niiden tavaroidensa kanssa. Virven oikeasti kannattaisi mennä terapiaan käsittelemään tätä tavarasuhdettaan, sillä tämäkin vaihe on toteutunut nyt aika monta kertaa.
Mä olen kyl aina halunnut tollasen pinkin tutu-mekon. Myisiköhän Virve sen. Olin vähän kade siitä jo sillon kun Virve laittoi instaan kuvia siitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siellä nukutaan, kun muuta paikkaa ei ole.
https://yle.fi/a/74-20150538
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kyl aina halunnut tollasen pinkin tutu-mekon. Myisiköhän Virve sen. Olin vähän kade siitä jo sillon kun Virve laittoi instaan kuvia siitä.
Minulla on kaksikin tuollaista hametta, tosin kumpikaan ei ole pinkki. Sopivat hyvin myös Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kierros on nähty ennenkin. Vauhdikkaammalla kaudella Virve laihtuu kovasti ja koko entinen vaatevarasto heitetään mäkeen. Sitten rauhallisemmalla kaudella kun mikään niistä edellisistä ostoksista ei mene päälle kuin joustavat jumppatrikoot, niin sitten taas on jotain mukajärkevän kuuloista selitystä miksi ne kaikki pitää taas heittää mäkeen. Samaten värit aina vaihtelee, hiljaisemmalla kaudella mustaa ja niitä hirveitä neonvärejä, vauhdikkaalla taas kaikkea mahdollista pirteää ja iloista.
Jotenkin tosi surullista ja tekee vähän pahaa myös tuo Virven meininki suhteessa tavaraan :(. Sanoo vielä olevansa helpottunut jos saa vaatteen kulutettua loppuun (parissa kuukaudessa 🙄), eli ihan hirveää roskaa ostettu ja sitten vielä iloitaan että vaatteet hajoavat käsiin.
Ja kovasti selittelyltä tuntuu etteikö voisi vaatteita enää muualla kuin Nha Trangissa tai Bangkokissa käyttää, itselle ainakin tulee mieleen että kun ihailevat mieskaverit jäivät taakse niin päättyi myös "seksikkäämpi" feminiini-energia/paljastavat kaula-aukot -vaihe, ja nyt kun ei koeta niin suurta tarvetta tehdä vaikukusta kehenkään mieheen, niin käytännöllisyys vie voiton. Kyllä sitä voi ihminen olla todella hukassa. Joku täällä taisi sanoa että jazzmiehelle minimalismi oli enemmän henkistä ja hän mm. meditoi, ehkä tässä huomaa sen että Virve on lähinnä pyöritellyt tuota tavaraa eikä lopulta ole kovin syvällisesti vielä oivaltanut sitä mitä minimalismilla itse on tavoitellut.
Virve teki VALINNAN himoshoppailla kauhean määrän halpoja rytkyjä. Mutta ei kuitenkaan ole valmis elämään valintansa kanssa vaan nyt rytkyt saavat mennä. Todella törkeää maapalloa ja hikipajojen työntekijöitä ajatellen.
Ja taas kerran huomataan ettei tämän vaate-asiankaan tiimoilta Virven päässä vilahda mikään muu näkökulma kuin minä minä minä. Minulla oli erilaiset tarpeet pari kuukautta sitten ja nyt minun tarpeeni ovat muuttuneet. Jatkuvaa pyörimistä pelkkien omien halujen ja tarpeiden ja niiden tunnustelun äärellä, ja halpavaatteita voi tosiaan ostaa jättimäisen Ikea-kassillisen verran jos sellainen päähänpisto tulee, ja sitten parin kuukauden päästä päättääkin "kierrättää" ne. Ja sitten kun ei enää ahdista tavaramäärä, niin palataan ahdistukseen käsimatkatavaroiden painosta. 🙄
Mitään kultaista keskitietä ei tunnu löytyvän, ei vaan voi ostaa maltillisen kokoista ja tavaroita suojaavaa matkalaukkua, jonne mahtuisi mukavasti hieman extraakin mukaan, vaan on joko kitkuteltava jollain pikku käsimatkatavaranyssäkällä tai vaihtoehtoisesti aiheutettava jäätävät niskakivut ohutolkaimisella kymmenien kilojen Ikean jättisäkillä 🙄🙄.
Voi harmi. Virveä ei nyt siis tulla näkemään Korson kirjastossa ja Korson Lidlissä tutkimassa hyllyjä ja metsästämässä hävikkikasseja balleriinatossuissa tutu yllään.
Vierailija kirjoitti:
mielenkiintoinen tämä ajatus siitä että ei nosta sosiaaliturvaa, koska on niin tärkeää elää omilla rahoillaan ja kuitenkin sijoittamisessa ja rahastotuloilla elämisessä on kyse siitä että eletään nimenomaan toisten ihmisten tekemällä työllä! ei raha puussa tai tyhjiössä kasva, kaikenlainen talouskasvu ja rikastuminen perustuu siihen että jossain joku toinen köyhtyy. tämä puoli jää täysin pimentoon tässä nykypäivän tiedostavien vaikuttajien kovin muodikkaassa sijoitusbuumissa.
Ihan mahtavaa lukea, että edes joku muukin ymmärtää ainakin osittain mistä rahassa on ylipäätään on kyse. Raha on vihollisuutta. Ne joilla on yhteiset rahat, eivät ole vihollisia keskenään, eli monet perheet, mutta ystäväsi ei ole ystäväsi vaan vihollisesi jos sinun rahasi ovat sinun eivätkä yhtä lailla hänen jos tarve vaatii (eli hädässä ystävä tunnetaan). Raha on pelimerkkejä elämän pelissä, jossa pelataan toisia ihmisiä vastaan. Jeesus, joka ei ollut kenenkään vihollinen, ei käyttänyt rahaa toisia vastaan, vaan mitä hänellä oli, hän antoi. Ja siihen kehotti muitakin. Antakaa jos joku pyytää, odottamatta tilalle mitään.