Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä oikeasti ajattelet ruokajonoissa käyvistä ihmisistä?

Vierailija
29.10.2024 |

Saa vapasti kertoa.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän sitä harrastuksia olla.

Vierailija
2/67 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mikäs siinä. Helppo tapa säästää rahaa johonkin mukavampaan kuin ruokaan, esim. keskikaljaan. Mun entisessä kantapaikassa oli perjantai-iltapäivisin kymmenisen tyyppiä Hurstin kassien kanssa halpaa kaljaa juomassa. Vaihtelivat tuotteita, joita eivät itse käytä. Ruokajonot mahdollistaa heille paljon kosteamman viikonlopun. Pariskunta kun haki pari kassia sieltä, niin usein laskeskelivat, että nämähän riittää seuraavan perjantaihin tai tarvitsee korkeintaan jotain perunaa tai makaroonia käydä ostamassa. Kaiken tuki rahan vois siis pistää alkoon täysimääräisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mua on ruokajonossa opastettu ottamaan paljon leipää, koska menis muuten roskiin. Olen sit ottanut.

Vierailija
4/67 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mikäs siinä. Helppo tapa säästää rahaa johonkin mukavampaan kuin ruokaan, esim. keskikaljaan. Mun entisessä kantapaikassa oli perjantai-iltapäivisin kymmenisen tyyppiä Hurstin kassien kanssa halpaa kaljaa juomassa. Vaihtelivat tuotteita, joita eivät itse käytä. Ruokajonot mahdollistaa heille paljon kosteamman viikonlopun. Pariskunta kun haki pari kassia sieltä, niin usein laskeskelivat, että nämähän riittää seuraavan perjantaihin tai tarvitsee korkeintaan jotain perunaa tai makaroonia käydä ostamassa. Kaiken tuki rahan vois siis pistää alkoon täysimääräisenä.

Ei Suomessa ole olemassa halpaa kaljaa, varsinkaan missään pubissa.

Vierailija
5/67 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen empatiaa. Kermaperseporukka ei oikein ymmärrä elämän realiteetteja. 

Vierailija
6/67 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa ole olemassa halpaa kaljaa, varsinkaan missään pubissa.

No, kyllä niille siis Kallion 3,5 euron tuoppiin riitti rahat, kun ei tarvitse ruuasta maksaa mitään.

Vierailija
7/67 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelin neljä kuukautta ilman rahaa kelan päätöstä, sossusta neuvoivat ruokajonoon odotellessa. Muuta apua ei tullut. 

Vierailija
8/67 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään.

Vierailija
9/67 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että 99% ei sitä tarvitsisi. 

Jonossa on lähinnä ahneita eläkeläisiä sekä päihdeongelmaisia. 

Vierailija
10/67 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ovat köyhiä. Itse haluisin luottaa siihen ettei näitä turhaan haeta.

Vierailija
11/67 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole tärkeämpää ajateltavaa, niin kyllä on tyhjä elämä.

Vierailija
12/67 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin itsekin muttei riitä rohkeus. Olisi mukava säästää vaikka lomamatkaan, mutta ruokaostokset vie paljon rahaa. Naapurin perhe käy usean ihmisen voimin siellä, joskus minäkin lähden vielä mukaan.

Vierailija
13/67 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyin kun näin leipäjonon ensimmäistä kertaa kun olin menossa kauppaan. Ajattelin että jakavat varmaan ämpäreitä tai jotain muuta mikä saa porukkaa jonoihin. Kaupasta tullessa menin jonon ohi, ja tajusin ihmisten häpeästä että se on leipäjono. Tuli ikävä fiilis niiden puolesta kun sielä oli myös lapsiperheitä.

Vierailija
14/67 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että siellä on tarpeessa olevia mutta siellä myös rikkaita, jotka ovat sitten pihejä.

Vierailija
15/67 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäkö ajattelen? Että ei kiinnosta yhtään.

Vierailija
16/67 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mitään, en ole edes moista nähnyt koskaan!

Vierailija
17/67 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän se on. Aina koijaus mielessä. Nuo ruokajonot pitäisi lopettaa kaikki.

Vierailija
18/67 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein mitään. Ei se ole varmasti mieltä ylentävää jonottaa ulkona ruokakassia. 

Vierailija
19/67 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koen empatiaa. Kermaperseporukka ei oikein ymmärrä elämän realiteetteja. 

Niin ne ketkä saavat elätettyä itsensä työllä ovat nyt yhtäkkiä kermaperseitä?

Vierailija
20/67 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmästyin kun näin leipäjonon ensimmäistä kertaa kun olin menossa kauppaan. Ajattelin että jakavat varmaan ämpäreitä tai jotain muuta mikä saa porukkaa jonoihin. Kaupasta tullessa menin jonon ohi, ja tajusin ihmisten häpeästä että se on leipäjono. Tuli ikävä fiilis niiden puolesta kun sielä oli myös lapsiperheitä.

Ettäkö ihan perheen voimin mentiin jonottamaan?