Mitä oikeasti ajattelet ruokajonoissa käyvistä ihmisistä?
Kommentit (67)
No, mikäs siinä. Helppo tapa säästää rahaa johonkin mukavampaan kuin ruokaan, esim. keskikaljaan. Mun entisessä kantapaikassa oli perjantai-iltapäivisin kymmenisen tyyppiä Hurstin kassien kanssa halpaa kaljaa juomassa. Vaihtelivat tuotteita, joita eivät itse käytä. Ruokajonot mahdollistaa heille paljon kosteamman viikonlopun. Pariskunta kun haki pari kassia sieltä, niin usein laskeskelivat, että nämähän riittää seuraavan perjantaihin tai tarvitsee korkeintaan jotain perunaa tai makaroonia käydä ostamassa. Kaiken tuki rahan vois siis pistää alkoon täysimääräisenä.
Niin, mua on ruokajonossa opastettu ottamaan paljon leipää, koska menis muuten roskiin. Olen sit ottanut.
Vierailija kirjoitti:
No, mikäs siinä. Helppo tapa säästää rahaa johonkin mukavampaan kuin ruokaan, esim. keskikaljaan. Mun entisessä kantapaikassa oli perjantai-iltapäivisin kymmenisen tyyppiä Hurstin kassien kanssa halpaa kaljaa juomassa. Vaihtelivat tuotteita, joita eivät itse käytä. Ruokajonot mahdollistaa heille paljon kosteamman viikonlopun. Pariskunta kun haki pari kassia sieltä, niin usein laskeskelivat, että nämähän riittää seuraavan perjantaihin tai tarvitsee korkeintaan jotain perunaa tai makaroonia käydä ostamassa. Kaiken tuki rahan vois siis pistää alkoon täysimääräisenä.
Ei Suomessa ole olemassa halpaa kaljaa, varsinkaan missään pubissa.
Koen empatiaa. Kermaperseporukka ei oikein ymmärrä elämän realiteetteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomessa ole olemassa halpaa kaljaa, varsinkaan missään pubissa.
No, kyllä niille siis Kallion 3,5 euron tuoppiin riitti rahat, kun ei tarvitse ruuasta maksaa mitään.
Odottelin neljä kuukautta ilman rahaa kelan päätöstä, sossusta neuvoivat ruokajonoon odotellessa. Muuta apua ei tullut.
Että 99% ei sitä tarvitsisi.
Jonossa on lähinnä ahneita eläkeläisiä sekä päihdeongelmaisia.
Että ovat köyhiä. Itse haluisin luottaa siihen ettei näitä turhaan haeta.
Jos ei ole tärkeämpää ajateltavaa, niin kyllä on tyhjä elämä.
Menisin itsekin muttei riitä rohkeus. Olisi mukava säästää vaikka lomamatkaan, mutta ruokaostokset vie paljon rahaa. Naapurin perhe käy usean ihmisen voimin siellä, joskus minäkin lähden vielä mukaan.
Hämmästyin kun näin leipäjonon ensimmäistä kertaa kun olin menossa kauppaan. Ajattelin että jakavat varmaan ämpäreitä tai jotain muuta mikä saa porukkaa jonoihin. Kaupasta tullessa menin jonon ohi, ja tajusin ihmisten häpeästä että se on leipäjono. Tuli ikävä fiilis niiden puolesta kun sielä oli myös lapsiperheitä.
Tiedän, että siellä on tarpeessa olevia mutta siellä myös rikkaita, jotka ovat sitten pihejä.
Mitäkö ajattelen? Että ei kiinnosta yhtään.
en mitään, en ole edes moista nähnyt koskaan!
Vierailija kirjoitti:
Sehän se on. Aina koijaus mielessä. Nuo ruokajonot pitäisi lopettaa kaikki.
En oikein mitään. Ei se ole varmasti mieltä ylentävää jonottaa ulkona ruokakassia.
Vierailija kirjoitti:
Koen empatiaa. Kermaperseporukka ei oikein ymmärrä elämän realiteetteja.
Niin ne ketkä saavat elätettyä itsensä työllä ovat nyt yhtäkkiä kermaperseitä?
Vierailija kirjoitti:
Hämmästyin kun näin leipäjonon ensimmäistä kertaa kun olin menossa kauppaan. Ajattelin että jakavat varmaan ämpäreitä tai jotain muuta mikä saa porukkaa jonoihin. Kaupasta tullessa menin jonon ohi, ja tajusin ihmisten häpeästä että se on leipäjono. Tuli ikävä fiilis niiden puolesta kun sielä oli myös lapsiperheitä.
Ettäkö ihan perheen voimin mentiin jonottamaan?
Pitäähän sitä harrastuksia olla.