Ostolakossa muuttunut
En voi olla ainoa, jota ärysttää. Virve hehkuttaa jatkuvasti omaa erinomaisuuttaan ja ahkeruuttaan sekä jaksaa muistuttaa opintojensa vaikeudesta ja Lontoossaa saamaansa opetuksen korkeasta tasosta. Kehujen aiheeksi kelpaavat myös (videon perusteella hyvin keskinkertainen) kielitaito, ruotsalainen poikaystävä, Tukholman-asunto... Postauksista paistaa läpi se, että Virve pitää itseään huippuälykkäänä ja kuvittelee olevansa jo asiantuntija niin kosmetiikan kemiassa, lainsäädännössä ja markkinoinnissakin. Mitäs ne opinnot ovat kestäneet, reilun vuodenko? Varsinaista kemian asiantuntijuutta, kun lukion ykköskurssin asioitakin piti tankata kuukausikaupalla. Eivät ne banaanidieettikoulutehtävätkään varsinaisesti saa vakuuttuneeksi.
Ikävä sitä Virveä, jonka blogin pääpaino oli oman ylivertaisuuden korostamisen sijaan kosmetiikkatuotteiden arvioinnissa.
Kommentit (10652)
Joo kyllä, todellakin olisi liian noloa näin aikuisena ihmisenä seurata tällaisia "vaikuttajia" julkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mä en viitsi ruveta seuraamaan häntä instassa, kun oon muutenkin vierottautunut Instasta jo niin hyvin, etten käynyt katsomassa siellä kuin Eeva Kolua ja Virveä.
Tämä ketju ei kuitenkaan riitä mulle seurantavälineeksi, kun täällä tulkitaan niin lennokkaasti asioita. Esim. vaikka tutuhameen spermatahrat on tuulesta temmattu väite, joka alkoi heti elää omaa elämäänsä. Yksi ketjun ja Virven seuraamisen kiintoisista puolista onkin ollut se, että on voinut verrata omia tulkintojaan muiden tulkintoihin. Jos en enää näe Virven videoita, en voi mitenkään arvioida, mikä täällä esitetty on perusteltua ja mikä ei.
En nyt itsekään ehkä mihinkään spermatahroihin usko, mutta en yhtään ihmettele että täällä tuollaisiakin heitellään, kun Virven oma ilmaisutyyli asioissa on joko vahingossa tai aivan tahallaan ärsyttävän vihjaileva 🙄. Ja toi ainakin Vietnamin aikana itsekin useamman kerran esiin että tuollainen kaksimielinen läppä on hänestä ihan hurjan hauskaa ja flirttaileva chätti manbunin kanssa sitä parasta ystävyyttä.
Oliko se mies sittenkin manbun? Sehän lensi Eurooppaan ennen Virveä. Mutta eikö Virve postannut silloin, että manbun tapasi elämänsä rakkauden lentokoneessa? Eihän se silloin sovi olemaan Virven deittikumppani.
Virve = Valtakunnan virallinen visukinttu, nuukailee jopa sairaan saita ihan arkeen kuuluvissa kuluissa mutta hän tuo asian esiin että se on valinta.
Vierailija kirjoitti:
^ ehkä tässä on nyt niin monia isompia muutoksia kerrallaan elämässä. Olisko aiempien Suomen (kosmetiikka?) opintojen aikaan ollut vielä selkeästi kauneus/kosmetiikka -bloggaaja?
Nyt tuli sekoiltua viime syksynä ihan kunnolla Vietnamissa, on erottu pitkäaikaisesta puolisosta, saatu mahdollisesti maahantulokieltoja jotka estävät Aasiaan palaamisen, ei ole pakopaikkaa Ruotsissa, energiaa ei tunnu riittävän yksin reissaamiseen juuri nyt edes Espanjaan, sinkkuelämä ei ilmeisesti alkanut kovin ruusuisesti Prahassa, Suomessa joutuu varmaan pakonkin edessä majoittumaan tuttavillaan kun valitsee olla käyttämättä rahaa majoituksiin näin kalliissa maassa, yms, yms.
Ihan kyllä sinänsä hyvin ymmärrettävää jos ei juuri nyt tunnu siltä että jaksaisi edes virallisia seuraajiaan "inspiroida".
Oli pakko selvittää vähän aikajanaa, kun näissä vuosissa ei enää meinaa pysyä mukana.
Uupumus tuli ensin joskus 2019-2020 taisi jäädä pois päivätyöstä. Vuosi siitä aloitti opinnot Suomessa, jotka loppuivat puolen vuoden jälkeen. 2021 keväällä muuttivat minitaloon ja Virve palasi hetkeksi töihin. 2021 talvella lähti Espanjaan.
On ainakin Valenciassa jo +20 päivisin.
Ois ehkä kannattanut pestä vaatteita oikealla pesuaineella ja (koneessa?) useammin jos muutamassa kuukaudessa on niin paljon pinttyneitä ruokatahroja tai hikoiltu että joutuu heittämään vaatteet roskiin...
Tuli mieleeni että pitäiskö nyt hankkiutua eroon ikeakassillisesta senkin takia että Suomeen lentäessä joutuu maksaa ruumalaukusta aika ison summan. Siis jotain 32€ ainakin finskillä. 🤣
Vaatejutuista tuli mieleen, kun Virve ollessaan vielä Elevenillä intoili, miten käyttää aina yhtä ja samaa mustaa mekkoa, taisi olla Telakan. Pesi illalla jotta sai taas aamulla päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikein ymmärrä miksei Virveä voisi seurata instassa? Itse ainakin seuraan, kuten muitakin. Okei ehkä osin sen takia että joidenkin, kuten Virven., kohdalla arvasin että tili menisi jossain kohti yksityiseksi.
Koska en kehtaisi, pitäisin sitä nolona. Varsinkin noiden tuoreimpien sekoilujen takia. Jos seuraan jotakuta, merkitsee se silloin minulle sitä, että myös pidän kyseisestä julkisuuden henkilöstä. Siksi en ketään oikeassa elämässä itselleni tuntematonta näkyvästi seuraakaan. Jos huomaan esim. omien tuttujeni seuraavan vaikkapa tuomittua huumerikollista Niko Ranta-ahoa, ihmetyttää kyllä, onko huumerikollisuus heille ihan ok, kun antavat aikaansa ja ihailuaan tällaisille.
Tämä ihailu on ihan sun omaa tulkintaasi. Voivat olla jyrkästi huumerikollisuutta vastaan ja olla kiinnostuneita kuinka tällaisen henkilön elämässä käy. On paljon erilaisia syitä seurata ihmistä somessa. Mä voin oikein hyvin selittää omille kavereilleni miksi seuraan Virveä. Aluksi kiinnosti hänen kosmetiikkasisältönsä ja nyt olen kiinnostunut seuraamaan henkilöä, jonka elämä ja arvot ovat hyvin erilaiset kuin omani ihan vain uteliaisuudesta, halusta tuntea ja ymmärtää erilaisuutta paremmin. Tämä nopeasti muuttuva ja laidasta laitaan heilahtelevat meno on myös viihdyttävää seurattavaa, kun voi arvuutella mitä tapahtuukin seuraavaksi.
Hauska kun virve pistää pois vaatteita, joissa "on hikoiltu salilla monet kerrat ja ei ole enää fresh". Mun vanhimmat salivaatteet on yli 10 vuotta vanhoja ja niissä on hikoiltu salilla varmasti useammin kuin virve 4kk aikana, mutta ne ovat edelleen fresh, koska ne pestään pesukoneessa käytön jälkeen. Suurin osa noista vaatteista olis pelastettavissa pesukonepesulla.
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä, todellakin olisi liian noloa näin aikuisena ihmisenä seurata tällaisia "vaikuttajia" julkisesti.
Mä olen vissiin sen verran vanha aikuinen, että mua ei nolota eikä kauheasti kiinnosta mitä tuttuni miettivät mun seuraamisistani. Ikää on päälle 50 ja nolostumiset jäi jo vähän päälle kolmikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vaatejutuista tuli mieleen, kun Virve ollessaan vielä Elevenillä intoili, miten käyttää aina yhtä ja samaa mustaa mekkoa, taisi olla Telakan. Pesi illalla jotta sai taas aamulla päälle.
Muistan tämän ja se oli musta todella inspiroiva kokeilu. Herätti todella miettimään kuinka paljon vaatteita oikeasti tarvitsen.
Huh, onneksi seuraan jo valmiiksi Virveä, koska en kehtaisi nyt anella päästä seuraamaan 🙈
Vierailija kirjoitti:
Hauska kun virve pistää pois vaatteita, joissa "on hikoiltu salilla monet kerrat ja ei ole enää fresh". Mun vanhimmat salivaatteet on yli 10 vuotta vanhoja ja niissä on hikoiltu salilla varmasti useammin kuin virve 4kk aikana, mutta ne ovat edelleen fresh, koska ne pestään pesukoneessa käytön jälkeen. Suurin osa noista vaatteista olis pelastettavissa pesukonepesulla.
Luulen että eivät enää olisi kun Virve on antanut hajujen ja tahrojen pinttyä kuukausia. Kertoo taas Virven itsekkyydestä kun ei voi edes vaatteita huoltaa, vaan käytetään kuin kertakäyttötavaraa, aina voi heittää vanhan pois ja ostaa uuden tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Milloinkahan Virve tunnustaa, että tuli aviomieskin pantua kiertoon ja kaduttaa.
Niin, hän voisi tälläkin hetkellä olla jossain päin lämmintä kaakkois-Aasiaa (tuskin kaikkiin maihin tuli kieltoa). Mies olisi edelleen jakamassa asumis-ja ruokakuluja. Eihän heillä ollut mitään ongelmia edes. Sen sijaan pitää pyöriä muiden nurkissa keskellä kylmää Prahaa ja kohta Suomea. Ruoka kallista, shoppailu kallista, kaikki kallista, ei ilmaisia busseja, ei halpaa ja hyvää aasialaista ruokaa eikä halpaa smoothieita, ei puistojumppia. Mutta saa sentään hanavettä!
Mua on ainakin somessa seuranneet monetkin jotka ei jaa näkemyksiäni ja arvomaailmaani. Olen uskova kristitty ja jokunen satanistikin seurasi. Ei monillekaan seuraaminen tarkoita ihailua tms. Monet seuraa ihan uteliaisuudesta sitäkin kohtaan, että joku on niin erilainen kuin itse on.
Niin, näköjään monilla voi olla erilaisia syitä seurata tuntemattomia. Itse koen kuitenkin seuraajat ikään kuin fanijoukkona, enkä halua kuulua sellaiseen Virven(kään) kohdalla.
Itseä rehellisesti lähinnä ärsytti Virven meno, ei olisi tullut mieleenkään seurata virallisesti. 🙈 Taikka inspiroitua, lähinnä sitä ihmetteli että miten oudosti voi aikuinen ihminen käyttäytyä, ihan noista maniakausistaan riippumattakin. Ravinto yms. neuvoja etsin tarvittaessa ihan muista lähteistä. On todella ankeaa arvostella toisen älyä, mutta Virve ei kauhean välkyltä vaikuttanut ja etenkin viime syksynä meno oli jo tosi holtitonta kaikkine universumin merkkeineen.
Vierailija kirjoitti:
Niin, näköjään monilla voi olla erilaisia syitä seurata tuntemattomia. Itse koen kuitenkin seuraajat ikään kuin fanijoukkona, enkä halua kuulua sellaiseen Virven(kään) kohdalla.
Onko sulle tämän keskustelun puolesta muodostunut käsitys, että Virven seuraajat ovat kaikki hänen fanejaan? 🤣
Vierailija kirjoitti:
Itseä rehellisesti lähinnä ärsytti Virven meno, ei olisi tullut mieleenkään seurata virallisesti. 🙈 Taikka inspiroitua, lähinnä sitä ihmetteli että miten oudosti voi aikuinen ihminen käyttäytyä, ihan noista maniakausistaan riippumattakin. Ravinto yms. neuvoja etsin tarvittaessa ihan muista lähteistä. On todella ankeaa arvostella toisen älyä, mutta Virve ei kauhean välkyltä vaikuttanut ja etenkin viime syksynä meno oli jo tosi holtitonta kaikkine universumin merkkeineen.
Musta on silmiäavaavaa, kuinka joku voi tosissaan uskoa ja hurahtaa noihin pseudotieteellisiin ja uushengellisiin juttuihin. Omassa lähipiirissä kun ei ole vastaavia tapauksia.
Koska en kehtaisi, pitäisin sitä nolona. Varsinkin noiden tuoreimpien sekoilujen takia. Jos seuraan jotakuta, merkitsee se silloin minulle sitä, että myös pidän kyseisestä julkisuuden henkilöstä. Siksi en ketään oikeassa elämässä itselleni tuntematonta näkyvästi seuraakaan. Jos huomaan esim. omien tuttujeni seuraavan vaikkapa tuomittua huumerikollista Niko Ranta-ahoa, ihmetyttää kyllä, onko huumerikollisuus heille ihan ok, kun antavat aikaansa ja ihailuaan tällaisille.