Mitä mieltä häämenusta?
Salaatit:
Kasvis-pastasalaatti
Juustoleipä-melonisalaatti
Ihan normi vihersalaatti
Pääruoat:
Linssimoussakka
Porkkanapyörykät
Syksyinen tofupata
Lisukkeet:
Perunamuussi
Keitetty riisi
Leivät:
Patonki
Ruislimppu
Lisäksi:
Hummus
Yrttilevite
Voi
Juustoja ja hedelmiä
Täytekakku ja kahvi+tee
Iltapala:
Em. salaatteja, leipää, porkkanapyöryköitä, paistettua tofua ja halloumia, kasviksia ja dippejä
Juomaksi viinit, oluet, maito ja vesi
Kommentit (104)
Vaikka itse olisitte kasvissyöjiä, miksi vieraille ei voi tarjota lihaa tai kalaa?
Kasvisruoka on hyvää. Mitä tulee tofupataan? Joo ja juomaksi kaipaisin myös siideriä, en juo viinejä, enkä olutta. Tai jos olisi boolia, sekin kelpaa.
Vaikka itse olisitte kasvissyöjiä, miksi vieraille ei voi tarjota lihaa tai kalaa?
Totta kai me halutaan myöskin ruoan olevan meidän näköistä!
-ap-
Ja yksikään, nirsoinkaan, lapsi ei ole vielä noita porkkanapyöryköitä jättänyt syömättä :D
Ne on meidän juhlat!
Olette kutsuneet sinne VIERAITA!
olisin äärettömän iloinen enkä varmasti missään vaiheessa nälkäinen, jos teidän häihinne pääsisin. nuo maistuvat myös lapsille, jos niitä on häihin tulossa. ainoaksi miinukseksi keksin, että kakun kanssa voisi olla jotain keksejä.
Marinoitua tofua, ruusukaalia, porkkanaa, paprikaa, sipulia ja valkosipulia.
-ap-
Ne on meidän juhlat!Olette kutsuneet sinne VIERAITA!
Miksi me ei saatais tarjota vieraillemme meidän lempiruokia?
-ap-
leikkejä, vaikka miehesi on ulkomaalainen? paikalla oli myös ihania kissanpentuja, joista suurin osa ihmisistä pitää, vaikka sinä vihaat niitä ja olet allerginen? pappina oli lesbo, minkä iso osa vieraista hyväksyy, vaikka te haluaisitte tappaa jokaisen homoseksuaalin? minä ainakin noudatan elämässäni omaa eettistä tapaani, johon kuuluu se, etten tee tekoja, joita en hyväksy. (täähän on ihan itsestäänselvää!) näin ollen en siis teurastuta kymmeniä kiloja eläimiä vain siksi, että toiset saisivat niitä huvikseen syödä. en tietenkään tee kotonakaan liharuokaa vieraille, kun en sitä itsekään syö.
t. ei ap
Ihanalta kuulostaa, hyviä häitä ja paljon onnea!
ja noissa ruoissakaan ei ollut mielestäni paljon, pitäisin mahdollisena lisätä joukkoon salaatin, jossa on mukana pähkinöitä ja vielä jonkun papulevitteen voisin lisätä. Mutta herkullisilta nuo ruoat kuulostaa. :)
en siis teurastuta kymmeniä kiloja eläimiä vain siksi, että toiset saisivat niitä huvikseen syödä
Vieraat olivat häihimme erittäin tervetulleita, mutta ei kukaan (no ainakaan päin naamaa, muulla en mieltäni vaivaa) edes ihmetellyt, miksi emme tarjonneet lihaa. Kaikki tuntevat meidät ja tapamme, olemme kasvissyöjiä eettisistä syistä emmekä hyväksy eläinten tehotuotantoa. Miksi ihmeessä siis olisimme hassanneet tuhansia euroja rahoittaaksemme sitä muiden vuoksi??
Ohis
Jäisi nälkä sekä minulle miehelleni että lapselle.
Vaikka itse syön melkein pelkästään kalaa, niin vieraille on aina myös tarjolla lihaa.
vähän hörhöä.
Mulle ei kyllä noussut vesi kielelle oikein mistään, mutta eiköhän tosta kaikille jotain syötävää löydy, vaikka leipää.
Jokainen pitäkööt sellaiset häät kuin haluaa. Luulen kyllä, että menuasi ihmettelevät etenkin vanhemmat ihmiset. Mutta voit perustella sen vakaumuksella.
Ps. onneksi et ole laihiksella ;)
Suurin osa miehistä olisi myös ihmeissään. Tekisin edes poronlihapyöryköitä tms. tarjolle.
aiheuttaa ihmetystä mun lapsissa, kun emme ole kasvissyöjiä, oletan, että hyvin masistaisivat, mutta tykkäisivätkö, niin sehän riippuu ihan mausta :)
Mehua ja siideriä mäkin toivoisin, mutta ei ne pakollisia olisi.
Jos ihan pakko mennä niin sitten vaivihkaa jossain välissä nakkikioskille.
Soijapapu sisältää luonnostaan monia haitallisia aineita, kuten fytiinihappoa, entsyymien toimintaa estäviä inhibiittoreja ja struumaa aiheuttavia goitrogeeneja.
Ota huomioon, että soijaa ei olla läheskään aina edes luokiteltu elintarvikkeeksi. Kiinassa käytettiin soijakasvia vuosituhansia pelkästään maanparannukseen. Yhdysvaltain maatalousvirasto luokitteli soijan aina 1910- luvulle asti yksinomaan teollisuuden tuotteeksi!
Huomioikaa sitten laktoosi inhokit.
Ja keliaakikot.
Ja jotkut ei tykkää tomaateista salaatissa.
Ja jotkut on allergisia soijalle.
syödä linssimousakaa..
Sori mut mä en ymmärtäis teidän tarjoiluja.
Kasvisruokia voin syödä ei siinä mitään mutta kuulostaa jotenkin surkuhupasilta noi.
Itse tarjoaisin jotain kalaa jne (syön sitä itsekin) mutta ottaisin huomioon ettei kaikki syö kalaa ja heille joku vaihtoehtona.
Kumma miten jokkut jaksaa huudella että heille kuuluu laittaa jotain erikseen tarjolle mutta annas kun menee päikseen vuorot, missä on sun valinnaiset?
Kumma miten jokkut jaksaa huudella että heille kuuluu laittaa jotain erikseen tarjolle mutta annas kun menee päikseen vuorot, missä on sun valinnaiset?
Ihana lista, kyllä mulle maistuisi vaikka sekasyöjä olenkin. Juomaksi lisäisin kivennäisveden (ja siiderin, vaikka se ei mikään ruokajuoma olekaan).
Ihan naurettavaa aikuisten ihmisten sanoa, ettei tuosta voisi syödä mitään. Nirsoilua, ei mitään muuta. Saisi minun puolestani olla nälkäisenä jos ei kelpaa. Jos hääpari on kasvissyöjiä, ei heidän todellakaan tarvitse tarjota liharuokaa juhlassaan.
mut mun lapset eivät tykkäisi niin paljoa.