Mitä mieltä häämenusta?
Salaatit:
Kasvis-pastasalaatti
Juustoleipä-melonisalaatti
Ihan normi vihersalaatti
Pääruoat:
Linssimoussakka
Porkkanapyörykät
Syksyinen tofupata
Lisukkeet:
Perunamuussi
Keitetty riisi
Leivät:
Patonki
Ruislimppu
Lisäksi:
Hummus
Yrttilevite
Voi
Juustoja ja hedelmiä
Täytekakku ja kahvi+tee
Iltapala:
Em. salaatteja, leipää, porkkanapyöryköitä, paistettua tofua ja halloumia, kasviksia ja dippejä
Juomaksi viinit, oluet, maito ja vesi
Kommentit (104)
ei mene pilalle siinä tapauksessa jos häävieraasi nirsoilee tai peräänkuuluttaa lihaa juhlapöytään. Näitä tyyppejä löytyisi ainakin mieheni suvusta...
Itse tekisin kasvisruoat ehkä enemmän välimeren keittiön tapaan, runsaat alkupalat, antipastoherkut jne, juustoja yms. Kun nyt kerran mielipidettä kysyit. Mutta joo, kyllä mä tuoltakin menulta syötävää löytäsin, ja teidän juhlahan se on. Ei se niin vakavaa ole, jos ei kaikkia miellytä.
Ihanalta kuulostaa - kutsuttehan mutkin?
Kysyt ihmisiltä: mitä MIELTÄ häämenusta.. Sitten kun siihen vastaavat niin vedät herneen nenääs. Voi voi. Älä kysy, jos et halua mielipiteitä.
Ihan älyvapaita kommentteja täällä. Ette tietenkään tarjoa lihaa, jos kerran itse olette kasvissyöjiä. :) Teidän häät, teidän menu. Ei kukaan siitä kärsi, jos kerran "joutuu" kasvisruokaa syömään.
linssimoussaka ja porkkanapullat ja pata hääruokana ???
voisitteko edes yrittää keksiä jotain paremaa.
ystäväkuntanne kasvissyöjiä?
Mä ja suurin osa meidän suvusta/ystävistä/työkavereista ihmettelis kovin. Noi on perusjuttuja, joita vedetään lounaalla.
Jos haluat tarjota pelkkiä kasvisruokia, niin ne pitäisi kyllä sitten olla juhlaruokia eikä peruslounasbuffakamaa.
Voisiko porkkanpullien ohella olla vaikka poropullia tai lihapullia, olis edes jokin lihavaihtoehto.
Ja juomaksi siideriä. Itsekään en sitä juo, mutta kaikissa kemuissa se on tehnyt kauppansa.
tuli menusta mieleen enemminkin jotkin elookorjuu talkoo/nyyttärijuhlat kuin häämenu. Eli luonnonantimia halvalla, eikä mitään sen juhlavampaa, kuten vaikkapa lohta.
en pitäisi menuusta, mutta kohteliaisuuttani yrittäisin jotain syödä.
Kyllä nyt perkele häissä lohisoppaa pitää olla!
:D mä ooon lukenut muistakin ketjuista, että kyllä pitää aina olla häissä lohisoppa. Se on ihan hauska kun se toistuu sitkeästi mutta onko toi ihan must joillekin, esim. vanhemmille ihmisille tai jonkun seudun erityistjuttu?
sekasyöjä olen,
mutta ei musta tossa ole mitään häämenua, vaan arkista ruokaa. Itse haluaisin omiin häihini selkeästi juhlavamman menuun - mitä se kasvisruualla olisi, sitä en oikein osaa sanoa, mutta ainakin että joku olisi tehty sitten jotenkin tosi hienon näköiseksi.... vaikka jostain kasvismössöstä muotoiltu joku hääparille merkittävä asia tai jotain.
Jotain juhlallista.
Mistä tämä suomalainen vimma on tullut "me tykätään" -tyyliin järjestää juhlia? Omat mieltymykset voi tuoda mukaan, mutta ensisijaisesti kuuluu ajatella vieraita. Mitä vieraat haluaa, se on lähtökohta.
En voi ymmärtää tätä ajattelua, joka on nykyään niin kovasti levinnyt. Olen aina ymmärtänyt, että tarjoilut tehdään ensisijaisesti niille vieraille eikä itselle.
Vaikka itse olisitte kasvissyöjiä, miksi vieraille ei voi tarjota lihaa tai kalaa?
Totta kai me halutaan myöskin ruoan olevan meidän näköistä!
-ap-
Ja yksikään, nirsoinkaan, lapsi ei ole vielä noita porkkanapyöryköitä jättänyt syömättä :D
tarjoaisin kyllä vaikka kalaa lisänä jossain. Vaikka loimulohta tai vastaavaa..
Ei ehkä hirveän juhlava, mutta häitäkin on monenlaisia.
Näille, jotka eivät löytäisi mitään syötävää: syöttekö oikeasti lihaa _jokaisella_ aterialla???
t. sekasyöjä joka pitää kasvisruuasta enemmän
kyllähän tuo alas menisi, mutta ei kyllä olisi mikään nautinto. Arkisen tylsää perushuttua, ei mitään erikoista. Nälkäkin varmaan jäisi.
Minä söisin hieman ihmetellen ja varmaankin myös ihastellen.
Salaatit:
Kasvis-pastasalaatti
Juustoleipä-melonisalaatti
Ihan normi vihersalaattiPääruoat:
Linssimoussakka
Porkkanapyörykät
Syksyinen tofupataLisukkeet:
Perunamuussi
Keitetty riisiLeivät:
Patonki
RuislimppuLisäksi:
Hummus
Yrttilevite
VoiJuustoja ja hedelmiä
Täytekakku ja kahvi+tee
Iltapala:
Em. salaatteja, leipää, porkkanapyöryköitä, paistettua tofua ja halloumia, kasviksia ja dippejä
Juomaksi viinit, oluet, maito ja vesi
Olen sekasyöjä, mutta oikein mielelläni söisin näinkin. :) Kuulostaa tosi hyvältä!
Ja tokihan häät pitää olla hääparin näköiset. Teidän päivännehän se on.
Juhlissa olisi kiva syödä juhlaruokaa.
kasvissyöjänä pidän menua liian arkisena häihin.
kalaa ja lihaa haluaisin.