Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärähdin äsken aika pahasti naapurin lapselle...

Vierailija
06.08.2012 |

kun talloi ilkeyksissään amppareita. Joku varmaan pitää mua hölmönä mutta minä pidän tahallista luontokappaleen rääkkäystä empatiakyvyttömyytenä!

Menkööt sitten omaan pihaansa rääkkäystä harrastamaan...

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset ovat vähän yliempaattisia, teettää vaikeuksia syödä lihaa, tykkäävät kljettaa sisältäkin kärpäset ja sääsket elävänä pois kuten kaikki mitä tänne eksyy, pitäisi saada jotenkin elävänä pois. kuopus pelkää ampiaisia ja mehiläisiä, mutta näytti silti tosi tosi huolestuneelta kun pelkäsi, että mehiläine tai ampiainen, joka oli meidän talon seinässä, ei pysty lentää, kun oli siinä samassa paikassa niin pitkään. Sanoin että kyllä se lentää ja kun hän ei nähnyt, yritin hätyytttää sitä, siihen se tipahti, joten kuollut taisi olla ja kuljetin pois.

Itse tosin saatan huvikseni tappaa säääsken tai kärpäsen, etanan nykyään lähes aina pihasta - pelkään että niistä tulee riesa. tapan muitakin ötököitä, ajattelematta. Tosin tänä kesänä ajattelin asiaa oikein ajatuksela, kun lapsille on mahdotonta tappaa mitään. Mietin sitä, miksi me aikuiset tapamme jotain kun voimme. Ihminen on julma sille, jolle voi, joka ei pistä vastaan. Jolla ei ole mahdollisutta pistää vastaan.

tästä tuli ajatus kiusaamiseen ja kaikkeen.

Koska itsekin tapan tuosta vaan sääskiä, ei mullakaan varmaan ole oikeutta tuomita ketäään. Tosin kyllähän se pahaa tekee jos poikajoukko silmät kiiluen rääkkää lintuja tai sammakoita tai muita vähän ötökkää isompmia eläimiä.

Vierailija
102/107 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joku lapsi talloo innoissaan elävää olentoa kuoliaaksi. Ihan sama onko se ampiainen tai joku muu....epäempaattista mielestäni jos tämä jollekulle ihan ok.

antakaa sitten omien lastenne touhuta omassa pihassanne mitä rääkkäystä vaan mutta naapurit määrittelevät rajat heillä ja jos kakara ei tottele niin saa ja pitää ärähtää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällainen pitää sallia ja asia ihan ok? Uskomatonta :(

Palsta mammat varmaan innoissaan selittävät kakaroilleen miten kaikki hiirtä pienemmät olennot saa rääkätä hengiltä.

No ei ainakaan minun pihassani omassa pihassaan tehkööt mitä huvittaa ja mitä ääliävanhemmat antavat!

Hyvä ap että puutuit! Ja todella uskomatonta jos ei mukula usko sanaa...

Vierailija
104/107 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei hänestä kovin empatiakykyinenkään ole kasvamassa se on ihan faktaa. Lapsia pitää myös kasvattaa siihen empatiaan ei ne sitä itsekseen automaattisesti opi.

Toisaalta missä sitten menee raja että minkä kokoisen olennon saa kiusallaan ottaa hengiltä ja nauttia tallomisesta? Opetatteko lapselle että on olemassa esim tietty koko minkä puitteissa elollisia olentoja saa huvikseen tappaa tai kiduttaa tallomalla ja repimällä?

Olen huomannut joo että on olemassa vanhempia jotka eivät näitä kasvatusasioita ajattele kovin syvällisesti ja siksi viittaavat kintaalla tällaiselle heidän mielestään vähäpätöiselle asialle mutta oikeasti tässä tilanteessa voisi miettiä että olisiko oiva tilaisuus opettaa sille lapselle elävän olennon kunnioittamista.

Maiju

Vierailija
105/107 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sitten ötökkä tai joku muu. Osaako se lapsi sitten ihan itse vetää rajan että saako kissan talloa hengiltä kun kerran ampparinkin saa ja ihan tuosta vaan?

Entä onko meillä ihmisillä todella oikeus arvottaa luontokappaleita esim koon mukaan? Hiiri tuskin on sen enempää tuntevampi olento joten onko ok sitten talloa sekin?

Onko ok sallia lapselle tuollainen nautinto kiduttamisesta?

Miettikääs te jotka tämän asian hyväksytte ja halveksitte apta joka haluaa kasvattaa omia lapsiaan empatiaan eikä salli omassa pihassaan muidenkaan toimia toisin!!!

Vierailija
106/107 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuhoan ampparipesiä mutta ei tulis mieleenkään sallia omien lasten nauttia niiden tahallisesta rääkkäämisestä enkä katso tässä olevan mitään kaksinaismoralistista!

Vierailija
107/107 |
08.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ärsyttävintä on se, että av-palstan tyhmät ihmiset eivät itse tajua kuinka tyhmiä ovatkaan, ja kehtaavat reuhata täällä suureen ääneen.

Empatia ja hyönteisenkin elämän arvostaminen ei kaiketi kuulu tyhmien ihmisten aivokapasiteetin toimintoihin.