Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärähdin äsken aika pahasti naapurin lapselle...

Vierailija
06.08.2012 |

kun talloi ilkeyksissään amppareita. Joku varmaan pitää mua hölmönä mutta minä pidän tahallista luontokappaleen rääkkäystä empatiakyvyttömyytenä!

Menkööt sitten omaan pihaansa rääkkäystä harrastamaan...

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös naapurin kersoille. Aina ei tarvi hymistellä ja kerjätä lasta tottelemaan vaan kyllä sitä naapurin lastakin saa komentaa tiukalla kädellä jos ei muuten usko :D

Mutta se toki vaikea asia käsittää sellaiselle curlingvanhemmalle joka ei osaa edes omiaan komentaa saati muiden.

Vierailija
62/107 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin lapset hajoittivat ja vandalisoivat muurahaispesää. Ensin kielsin nätisti ja yritin jutella että toi on muurahaisten koti, ajatelkaa olisiko teidän mielestä kivaa jos teidän koti rikottaisiin.

Lapset lopettivat sen siltä erää, mutta kun menin seuraavana päivänä ulos ne olivatkin taas samoissa hommissa.

Sitten ärähdin ja sanoin että jos vielä kerrankin näen teidät näissä puuhissa, soitan Eläinsuojeluyhdistykseen ja sieltä tulee ihminen joka voi halutessaan vaikka kutsua poliisit paikalle katsomaan, onko muurahaisia rääkätty.

Jos on, niin minä todistan että on ja te teitte sen. Sitten voitte joutua jopa lastenkotiin, jos vanhemmillanne ei ole varaa maksaa oikeudenkäyntikuluja ja eläinrääkkäys-sakkoja.

Ihan paskapuhetta tietysti, mutta siihenpä loppui niitten pentujen touhut :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.ap

Vierailija
64/107 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh huh.. vai että 16 on munaa, no helvetin pieni sellainen ainakin! Vastaavaa nyt pystyy kuka tahansa mukuloille sanomaan

Vierailija
65/107 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh huh.. vai että 16 on munaa, no helvetin pieni sellainen ainakin! Vastaavaa nyt pystyy kuka tahansa mukuloille sanomaan

Toivoisin vaan että niin tehtäisiinkin.

Yllättävän harva ihminen pitää hyönteisten rääkkäämistä yhtään minään.

T: Nro 16

Vierailija
66/107 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sammakoiden yms rääkkäys on ok niin mihin osaa lapsi vetää rajan?

Voiko myös lintua heitellä kivillä tai potkia kissoja?

Vierailija
67/107 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sammakoiden yms rääkkäys on ok niin mihin osaa lapsi vetää rajan?

Voiko myös lintua heitellä kivillä tai potkia kissoja?

Ei mihinkään, jos lasta ei opeteta kunnioittamaan elämää ja jokaisen olennon oikeutta elää.

Mä olen opettanut lapsilleni että mitään pientäkään eläintä ei rääkätä, kiusata, eikä tapetakaan ilman järkevää syytä.

Hyönteisten tappamisessa syyt ovat ne, että jos hyttynen, paarma tulee pistämään, puremaan sitten ne saa tappaa. Jos ne eivät tee mitään, niitäkään ei saa tosta vaan tappaa.

Se ei ole mikään syy tappaa, jos elukka näyttää omituiselta, tai sitä pelkää. Sitten täytyy vaan opetella olemaan pelkäämättä kaikkia hyönteisiä.

Vierailija
68/107 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun talloi ilkeyksissään amppareita. Joku varmaan pitää mua hölmönä mutta minä pidän tahallista luontokappaleen rääkkäystä empatiakyvyttömyytenä!

Lapsi oli varmaan 4-5v poika? Jonkinlaista empatiakyvyttömyyttä osoittaa sekin, ettei ymmärrä tuon ikäisten tekevän asioita eri vaikuttimilla kuin aikuiset. Lapsi ei tämän perusteella ole suoraan Damien.

Vierailija
69/107 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöttekö te lihaa, onko tuotantoeläinten tappaminenkin rääkkäämistä? Mitä rääkkäämistä se on tappaa tallomalla, siinähän se hyönteinen kuolee heti. Ymmärrän toki ettei kärpäsiltä saa repiä siipiä tai muurahaispesiä rikkoa huvin vuoksi ja taatusti suutun jos näen lapseni kiusaamassa kissaa.

Mutta minun lapseni saa kyllä tappaa ampiaisia enkä näe siinä mitään pahaa. Muuta esimerkkiä tuskin oppiikaan, koska itse pelkään aivan hillittömästi ampiaisia ja hädin tuskin uskallan edes tappaa ne. Ja se tappaminenkin vain aivan paniikin vallassa. Ja voin sanoa ettei auta yhtään vaikka joku sanoo ettei se tee mitään, pelkään silti.

Vierailija
70/107 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tapoin yks kesä työkseni noita hörhiläisiä ei tosin kukaan tullut vinkumaan.

Vierailija
71/107 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöttekö te lihaa, onko tuotantoeläinten tappaminenkin rääkkäämistä? Mitä rääkkäämistä se on tappaa tallomalla, siinähän se hyönteinen kuolee heti. Ymmärrän toki ettei kärpäsiltä saa repiä siipiä tai muurahaispesiä rikkoa huvin vuoksi ja taatusti suutun jos näen lapseni kiusaamassa kissaa.

Mutta minun lapseni saa kyllä tappaa ampiaisia enkä näe siinä mitään pahaa. Muuta esimerkkiä tuskin oppiikaan, koska itse pelkään aivan hillittömästi ampiaisia ja hädin tuskin uskallan edes tappaa ne. Ja se tappaminenkin vain aivan paniikin vallassa. Ja voin sanoa ettei auta yhtään vaikka joku sanoo ettei se tee mitään, pelkään silti.

En syö ollenkaan tehotuotettua lihaa. En syö sikaa enkä broileria missään muodossa.

Syön kyllä kotimaista luomu- naudanlihaa, poroa, riistaa.

Tappaminen ruoaksi on siltikin vähän eri asia, kuin että tappaisi ihan muuten vaan.

Vierailija
72/107 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika on jo melkein 9v! Sen ikäinen tekee tällaista jo ihan vaan ilkeyttään ja nauttii siitä!

ap

Vierailija
73/107 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette taida muutenkaan olla kovinkaan empatiakykyisiä ihmisiä...

Vierailija
74/107 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on vaikutin jos lapsi 5v tai 9v ihan sama, talloo ampiaisia huvikseen?

Onko se sama vaikutin kuin silloin kun ampuu ritsalla lintuja?

Vierailija
75/107 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi saisi jotain nautintoa tollasesta tallomisesta...inhottais todella.

Vierailija
76/107 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ötököiden tallomisesta, etanoiden liiskaamisesta tai vaikka lintujen kivittämisestä?

Tällaista näkee todella usein ja minä ainakin olen sitä mieltä ettei tällaisella lapsella ole tunnepuoli ja empatiakyky parhaalla mahdollisella tolalla valitettavasti.

Vierailija
77/107 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain siis kamalan raivarin kun myrkytti sen. Huusin sille, että se on murkkujen koti ja miltä susta tuntuis jos sun kotis myrkytettäisiin.

Naapurin lapset hajoittivat ja vandalisoivat muurahaispesää. Ensin kielsin nätisti ja yritin jutella että toi on muurahaisten koti, ajatelkaa olisiko teidän mielestä kivaa jos teidän koti rikottaisiin.

Lapset lopettivat sen siltä erää, mutta kun menin seuraavana päivänä ulos ne olivatkin taas samoissa hommissa.

Sitten ärähdin ja sanoin että jos vielä kerrankin näen teidät näissä puuhissa, soitan Eläinsuojeluyhdistykseen ja sieltä tulee ihminen joka voi halutessaan vaikka kutsua poliisit paikalle katsomaan, onko muurahaisia rääkätty.

Jos on, niin minä todistan että on ja te teitte sen. Sitten voitte joutua jopa lastenkotiin, jos vanhemmillanne ei ole varaa maksaa oikeudenkäyntikuluja ja eläinrääkkäys-sakkoja.

Ihan paskapuhetta tietysti, mutta siihenpä loppui niitten pentujen touhut :D

Vierailija
78/107 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ötökän rääkkäys ja se ettei totellut sua sun pihallas. Hyvä ap!

Vierailija
79/107 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä että saa rääkätä jotan elävää olentoa oli se sitten amppari tai vaikka koira.

Vierailija
80/107 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ötököiden tallomisesta, etanoiden liiskaamisesta tai vaikka lintujen kivittämisestä?

Tällaista näkee todella usein ja minä ainakin olen sitä mieltä ettei tällaisella lapsella ole tunnepuoli ja empatiakyky parhaalla mahdollisella tolalla valitettavasti.

Ei voi olla normaalia tollainen.

Mun lapseni ovat ainakin aina pelastelleet ötököitä vesisaaveista, etanoita ja matoja tieltä ettei autot ajaisi niitten yli.

Ja kun me käydään sienestämässä, niin meillä on perkausvaiheessa kannellinen purkki mihin laitetaan kaikki hämähäkit, etanat sun muut joita löytyy sienikorista.

Sitten viedään ne ulos. Yhtäkään öttiäistä ei tapeta.

T: 16