Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärähdin äsken aika pahasti naapurin lapselle...

Vierailija
06.08.2012 |

kun talloi ilkeyksissään amppareita. Joku varmaan pitää mua hölmönä mutta minä pidän tahallista luontokappaleen rääkkäystä empatiakyvyttömyytenä!

Menkööt sitten omaan pihaansa rääkkäystä harrastamaan...

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amppareita saa tahallaan ja kiusallaan talloa?

Saako myös hiiriä, sisiliskoja, sammakoita...?

Miten opetatte lapselle missä menee raja jos kerran amppareiden talloinen huvin vuoksi on ok?

Vierailija
42/107 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raja menee hyönteisissä, mukaan lukien ampiaiset. Ihme, ettet käynyt käsiksi. Ampiaiset listitään samoin hyönteiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kukaan noteerannut sitä.

Kaikkien on vaan päästävä keuhkoamaan.

Jessus naiset..

Vierailija
44/107 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on myös lpsentapa tutkia maailmaa,ikvä kyllä.

Itse en tykkää siipien repimisestä ja hyönteisten huvinvuoksi tappamisesta mutta hyttyset, ampiaiset, kärpäset ja muurahaiset eliminoin kotioloissa itsekin.

Yhtenä päivänä kaksospoikani (2v) tutkivat koppakuoriaista, seuraavan kerran kun käänsin pääni, he löivät sitä lapioilla eteenpäin. Ilmoitin pojille ettei moinen ole äidin mielestä kivaa mutta en nähnyt järkeä mennä kieltämään leikkiä koska koppakuoriainen oli jo kuollut. Tunsin itseni huonoksi ihmiseksi, mutta silti näin jälkeenpäin ajateltuna se ei ollut niin hirveä juttu, kyseessä olivat kaksivuotiaat joille minulla on seuraavalla kerralla aikaa mennä selittämään miksi tuollaista ei saa tehdä. Lapset eivät tietoisesti tappamalla tappaneet koppista, he kokeilivat mitä sille voi tehdä, mitä tapahtuu. Luonnollista että lapsi tutkii ja kokeilee!

Itsekin on tullut leikeltyä matoa kahtia tai revittyä hämppiksiltä jalkoja pienenä. Aikuisena se ei tulis enää mieleenkään. Ei se sitä allekirjoita että jos lapsi tekee typeryyksiä lapsena että olisi aikuisena sitten rappiolla.

Ei olla niin suppeanäköisiä, eihän?!

Opetetaan, muistutetaan ja valistetaan lasta vierestä, ajan myötä se opitaan, toiset löytää empatian aiemmin, toiset myöhemmin. Jotkut eivät koskaan.

Miettikää nyt oikeasti ennenkuin alatte leimata lapsia psykopaateiksi ja haukkua vanhempia huonoiksi vanhemmiksi.

Vaikka jonkun kullannuppu ei ikinä vahingoittaisi hyönteistä, ei se tarkoita sitä etteikö tälläkin voisi pälli levitä joku päivä ja kävellä kouluun aseen kanssa paukuttelemaan.

Vierailija
45/107 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Överiksi meni.

Vierailija
46/107 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska meillä ja heillä ei sellaista ole :D Talloi vaan huvikseen ja naureskeli kun oli kivaa, Samalla logiikalla kai sitä saa kivittää naapurin kissaa vai kun se saattaa tulla kakkimaan mun lasteni hiekkalaatikkoon ja tartuttaa taudin, jep jep! t.ap

jos se kännissä vahingossa eksyy teiän pihalle kuselle.

Vierailija
47/107 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ampiaista olette nähneet hyödyllisinä pörräilemässä kukissa? Ampiainen ja mehiläinen eivät ole sama asia, ampiainen on raadonsyöjä. Ampiainen on etenkin loppukesästä hyvinkin ärhäkkä pistämään.

Jaa-a, en ole mielestäni erityisen sadistinen ihminen, mutta tänäkin kesänä on joitain rastaita kuollut marjapensaiden verkkoihin. Kas kun haluan niitä marjoja itsekin syödä.

Huvikseni en eläimiä tapa, mutta täytyy sanoa, että omilla pojillani on tapana talloa muurahaisia, mutta sen kyllä kiellän. Ovat ihan normaaleja lapsia, joten kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä en alkaisi hyönteisen listimisestä tekemään, vaikka siitäkin voi pois kasvattaa. Esimerkiksi alakoululaisilla on tapana kiusata sorsia tässä lähistöllä, joten peräänkuulutan kyllä sitä lasten valvontaa. Ei ne vaikka 8-vuotiaat mitään järjen jättiläisiä ole, kun yhdessä yllyttävät toisiaan johonkin, vaikka yksin olisivat ihan fiksusti käyttäytyviä. Siksihän kasvatus on olemassa, että lapset ei luonnostaan kaikkea osaa.

Vierailija
48/107 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olisin minäkin tehnyt:) Toivottavasti oppi jotain...

Vierailija
49/107 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en anna hoitolasten tappaa hyönteisiä. Yhden lapsen äiti sanoi lapselleen, että mennään omaan pihaan tappamaan, kun minä en anna.

Vierailija
50/107 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amppareita ei tallota, eikä aikuinen ärähtele pahasti. Aikuinen osaa hoitaa homman paremminkin. Taisi lapsesi juuri menettää ystävän ja kasvonsa.

Vierailija
51/107 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoo aika paljon lapsesta jotain jos nauttii tuollaisesta. Tunnen kans pari poikaa joiden lempipuuhaa on etanoiden tallominen ja hyönteisten jalkojen irti repiminen.

Vierailija
52/107 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amppareita ei tallota, eikä aikuinen ärähtele pahasti. Aikuinen osaa hoitaa homman paremminkin. Taisi lapsesi juuri menettää ystävän ja kasvonsa.

Vierailija
53/107 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoin ensin kiltisti parikin kertaa mutta poika ei ollut kuulevinaan. Siinä vaiheessa panokset kovenee mulla AINA!

ap

Vierailija
54/107 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ampiaisia ja hyttysiä saa tappaa, koska ne voivat pistää. Saako ap:n lapsi tappaa hyttystä?

Vierailija
55/107 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rääkkääjälapsen ystävyydestä. On muitakin ystäviä hänellä....meillä pätee muuten ain asamat säännöt omilla ja vieraiden lapsilla. Jos tämä ei sovi niin sitten pysytään pois.

ap

Vierailija
56/107 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyttynen imee verta kun taas amppari pistää vaan puolustaakseen! HALOO!

Vierailija
57/107 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ampiaisia saa talloa kuoliaaksi hymyssä suin koska ne voivat pistää puolustaakseen? Joku vinksahtanut vanhempi?

Vierailija
58/107 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se oma kultamussu rääkkää hyönteisiä ja pieniä eläimiä kuten sammakoita tuolla ulkona :( kertoo todella ihmisten julmuudesta.

Näin tässä eräänä päivänä miten pari poikaa kivitti sorsaa uimarannalla ja isä huuteli vieressä jätkiä mehulle!

Vierailija
59/107 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta haetko sä nyt täältä tukea huutamisellesi, vai? Taisi sua kuule ihan itseä jäädä vähän kuitenkin tilanne vaivaamaan.. Käyttäydyitkö nyt kuitenkaan kuin AIKUINEN.

Vierailija
60/107 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ärähdin en huutanut mikä on aivan eri asia rakas palstaystävä!

Ja mikäli sulla on tapana antaa penskojen tehdä mitä huvittaa niin siitä vaan mutta mulla ei ole tapana. Pidän kuria omille sekä muille jotka ovat meillä leikkimässä :)

ap