Hjälp! Poikaystäväni tuli yöllä kotiin, sai hetken kuluttua puhelun, lähti tapaamaan kaveria ja
ilmoitti myöhemmin, että ei tule loppuyöksi kotiin. Hänellä on kyllä omakin asuntonsa, vaikka asumme käytännössä täällä minun asunnossani.
Mutta. Hän ei ole vastannut tänään tekstiviestiin, soittanut en ole, kun en halua olla liian ripustautuva. Silti hämää tämä kummallinen kuvio. Miten lähtisit selvittämään asiaa? Suora kysymyshyökkäys vai varovaisempi lähestymistapa?
Kommentit (141)
Selitys oli ikävä, mutta ei minun kannaltani. Kaveri pyysi poikaystävääni seurakseen, koska oli poissa tolaltaan. Hän oli saanut ns. ikäviä uutisia yhdeltä tytöltä. Siitä he olivat sitten puhuneet ja tietysti juoneet samalla, miehiä kun ovat. Kaveri olisi halunnut mennä selvittämään asiaa silloin yöllä tytön luo, mutta poikaystäväni sai sen estettyä, koska sellaiset asiat selvitetään päivänvalossa ja selvinpäin. Tunnen kaverin hyvin ja olen nähnyt sen tytönkin joskus, joten juttu olisi helposti tarkistettavissa. Hän ei puhunut kanssani puhelimessa, koska kaveri oli vielä poikaystäväni luona. Tein selväksi, miltä hänen käytöksensä tuntui minusta ja hän pyysi monta kertaa anteeksi, ei ollut tajunnut asiaa minun näkökulmastani, kun sillä kaverilla oli niin iso hätä.
En voi sanoa, että kaikki on hyvin, koska jollain toisella on ikävyyksiä, mutta minulle asia on nyt selvä.
ap
Tulehan kertomaan kun selviää, on sellainen mysteeri.
Eikai kukaan tossa tilanteessa vastaa. Enemmän toi oli naurettavaa sun puolelta. Minusta miehesi rikkoi kaverien välisen sopimuksen. Jos minulla olisi ongelma ja pyytäisin siihen apua. Kaveri tulisi ja auttaisi. Jos myöhemmin kuulisin että kaverini olisi kertonut puolisolleen että mulla oli vaikeata niin katkaisisin välittömästi kaikki yhteydet tähän "kaveriin". Kaverin asioista ei puhuta koskaan kenellekkään ilman kyseisen kaverin lupaa. JOpa puoliso tulee kavereiden jälkeen.
ap
Siis vaatia selitystä jne seurustelukumppanilta tommosen takia. Hyvä luottamus:(
Kavereiden luottamus on aina tärkeämpää kuin parisuhde. Kavereiden asioita ei kerrota eteenpäin KOSKAAN
Miksei se voinut vastata sulle? tai vastata tekstariin? Kyllähän kaveri voi aina valehdella toisen puolesta. Sanoo sitten vaan että joo, se oli väärä hälytys. Älä ole sinisilmäinen!
Miksi pitäisi vastata. Kaverin ongelmat on paljon tärkeämpiä kuin kontrolloivan tyttöystävän. Vai olisiko AP:lle kelvannut selitys: en voi puhua on tärkeää tekemistä. Kun kaverin asioista ei puhuta niin mitä hän olisi voinut sanoa? Kyllä toisen sanan pitää riittää. Jos sanotaan että pitää mennä niin sitten mennään. Jos ei pysty luottamaan niin painukoon jonnekkin hyvin kauas
Hän on myös minun kaverini. Ei se ole mikään ongelma.
ap
Oranssit tytöt tulivat tähän ketjuun ja haluavat, että miehet päästetään vapaiksi, että he pääsevät heihin käsiksi.
joskus seurusteluaikana oli, mutta kyllä näin 15 vuottakin mieheni kanssa eläneenä odotan hänen kertovan missä kulkee ja milloin on suunnilleen tulossa. Muuta minun ei tarvitse tietää. Enkä mielestäni ole mitenkään tiukkapipoinen kyttääjä, sillä mies saa mennä ja olla, kunhan ilmoittaa.
Samat säännöt pätee minuun tietysti. Ilmoitan miehelle missä olen ja milloin minua voi odottaa kotiin.
No, meillä on kaikki hyvin. Poikaystäväkin on elossa eikä ole joutunut mihinkään ongelmiin. Meidän suhteessa muuten me olemme ne läheisimmät ja kaikki muut tulevat sen jälkeen.
ap
Koska he asuvat käytännössä yhdessä, mun mielestä sen poikakaverin olisi pitänyt tekstarissaan kertoa edes lyhyesti syy siihen, miksei voi tulla loppuyöksi. Esim.
"Auttelen Arskaa, jään hänen luo yöksikin, nähdään huomenna, pusuja.".
Ei olisi tyttöystävän tarvinnut ihmetellä.
joskus seurusteluaikana oli, mutta kyllä näin 15 vuottakin mieheni kanssa eläneenä odotan hänen kertovan missä kulkee ja milloin on suunnilleen tulossa. Muuta minun ei tarvitse tietää. Enkä mielestäni ole mitenkään tiukkapipoinen kyttääjä, sillä mies saa mennä ja olla, kunhan ilmoittaa.
Samat säännöt pätee minuun tietysti. Ilmoitan miehelle missä olen ja milloin minua voi odottaa kotiin.
Nää ei asu kimpassa ja on olleet suhteessakin about kuukauden.
ja poikaystäväni asuu kanssani vaikka asunnon omistaakin. Hän ei ole ollut siellä öitä koko kesänä.
ap
joskus seurusteluaikana oli, mutta kyllä näin 15 vuottakin mieheni kanssa eläneenä odotan hänen kertovan missä kulkee ja milloin on suunnilleen tulossa. Muuta minun ei tarvitse tietää. Enkä mielestäni ole mitenkään tiukkapipoinen kyttääjä, sillä mies saa mennä ja olla, kunhan ilmoittaa. Samat säännöt pätee minuun tietysti. Ilmoitan miehelle missä olen ja milloin minua voi odottaa kotiin.
Nää ei asu kimpassa ja on olleet suhteessakin about kuukauden.
kaikki muistaa sen yön kun se mies joka on nyt sun POIKAystävä oli tulossa kännissä sun luo, ettekä te sillon seurustelleet. Siitä ei oo kauaa. Mickestäkään ei oo kuin muutama kk. Asuu käytännössä sun luona ei tarkoita että asutte yhessä. Ja sä et voi kertoa asioitas omille 'ystävilles', mut on ok että POIKAystävä kertoo omiensa asiat sulle? No, en halua olla ilkeä tuntemattomallekaan, mut ihan vinkkinä: miehet ei tykkää lieassa olemisesta. Oikeesti, relaa! Jos se sua rakastaa, se rakastaa vaikkei vastaiskaan heti. Koita luottaa vähän.
ja toiset sinunlaisesi ovat syy, miksi käyn tällä palstalla. Kiitos siis!
Ystäväni ovat elämäntilanteessa, jossa asiat tapahtuvat heille (ja minulle) ensimmäistä kertaa, eikä heillä ole vielä oikein näkökulmaa eikä kokemuksen syvää rintaääntä, tietenkään. Täältä olen saanut elämää enemmän nähneiden ihmisten mielipiteitä.
Olen myös huomannut täällä, että monella on minun ikäisenä jo parikin lasta ja ehkä ero takana ja kaikenlaisia kokemuksia. Mä taas olen saanut viettää huolettomia päiviä paljon pidempään, enkä vieläkään ole vastuussa kuin itsestäni ja tietysti tästä parisuhteestani.
ap
mutta hyvä jos ymmärrät, ettet osaa lukea ihmisen ajatuksia. Ihmisen mieli voi olla kummallinen. Poikaystäväsi koki kovan kolauksen, kun jätit hänet toisen takia. Hänen epävarmuudestaan kertoi se, että hän halusi tietää, mitä sinä sen seksisedän kanssa touhuilit. Hän aivan selkeästi kelailee asiaa, luo mielessään kuvanauhaa. Mikäli hän ei saa tuota mielensä kuvanauhaa hallintaan, sinä kärsit lopulta. Hän joko tasoittaa pelin pettämällä sinua tai pitämällä sinua epävarmuudessa menoistaan. Hän selittää asian itselleen niin, että hän hyväksyi sinun virheesi, sinun pitää vuorostaan hyväksyä hänen virheensä. Sen jälkeen voitte aloittaa puhtaalta pöydältä, sillä ehdolla tietysti, että sinäkin annat hänelle luvan olla epätäydellinen. Mutta tämä on se pahin skenaario ja on paljon kypsiä miehiä, jotka aivan oikeasti antavat kumppanilleen anteeksi. Minäkin olen saanut anteeksi paljon sellaista mistä en olisi anteeksiantoa ansainnut. En toivo teille ikävyyksiä, mutta sanon, että on täysin inhimillistä kantaa kaunaa siitä, että jäi toiseksi kerran, varsinkin kun asia on vielä tuore. Kyseisenlainen haava tykyttää vielä kauan tapahtuneen jälkeen ja ihan mikä tahansa sattumus voi yhtäkkiä tuoda kaiken kivun takaisin. Minusta olet siis vähän naiivi kuvitellessasi, että kaikki on nyt hienosti ja hyvin, kun niin ei hänen päässään välttämättä ole. Itsetunto on arka paikka. Ja kuten sanottu, minusta se on hälyttävä merkki, että hän haluaa tietää sinun seksitemppusi tarkalleen. Tietohan ei varsinaisesti häntä auta, päinvastoin. Tässä vanhan tädin raadollinen mielipide, joka on valitettavan usein osoittautunut paikkansapitäväksi. Toivottavasti poikaystäväsi pystyy nousemaan kaiken tämän sotkun yläpuolelle.
Mä luotan häneen, ehdin vain huolestua, mitä on tapahtunut. Toivon, että hänkin luottaa minuun, vaikka pelkään, että hänellä on siinä vielä tekemistä. Me kerrotaan asioita toisillemme ihan vapaaehtoisesti. Me myös ajattelemme, että suhteemme jatkuu siitä mihin se jäi ja siltä se tuntuukin. Miksi sä korostat tuota poika-sanaa?
ap
kaikki muistaa sen yön kun se mies joka on nyt sun POIKAystävä oli tulossa kännissä sun luo, ettekä te sillon seurustelleet. Siitä ei oo kauaa. Mickestäkään ei oo kuin muutama kk. Asuu käytännössä sun luona ei tarkoita että asutte yhessä. Ja sä et voi kertoa asioitas omille 'ystävilles', mut on ok että POIKAystävä kertoo omiensa asiat sulle? No, en halua olla ilkeä tuntemattomallekaan, mut ihan vinkkinä: miehet ei tykkää lieassa olemisesta. Oikeesti, relaa! Jos se sua rakastaa, se rakastaa vaikkei vastaiskaan heti. Koita luottaa vähän.
Niistähän juuri puhuttiinkin täällä.
vääränlaisiksi ja sitten vastataan siihen väärään mielikuvaan ja kritisoidaan sen perusteella.
ap
Mä luotan häneen, ehdin vain huolestua, mitä on tapahtunut. Toivon, että hänkin luottaa minuun, vaikka pelkään, että hänellä on siinä vielä tekemistä. Me kerrotaan asioita toisillemme ihan vapaaehtoisesti. Me myös ajattelemme, että suhteemme jatkuu siitä mihin se jäi ja siltä se tuntuukin. Miksi sä korostat tuota poika-sanaa?
ap
Siksi korostan, koska mielestäni on outoa, jopa alistavaa ja vähättelevää käyttää termiä poikaystävä aikuisesta miehestä! Pidätkö häntä poikana? Miksei miesystävä? Tai avomies, kun kerran asutte yhdessä? Ehkä siksikään moni ei pidä suhdettanne kovin vakavana, tai miestä ilmoitusvelvollisena, kun termisi on niin teini.
vääränlaisiksi ja sitten vastataan siihen väärään mielikuvaan ja kritisoidaan sen perusteella.
ap
kirjoitat tänne palstalle kysyäksesi asioista ja oudoksut kun sinua kritisoidaan. Älä nyt hyvä lapsi uskoudu pelkästään jollain keskustelupalstalla. Avaudu mieluummin niille ystävillesi (mikäli omaat niitä)
ap
Ne oikeat ystävät vois tietää asiat oikeammin. Me täällä palstalla tiedetään vaan mitä oot kirjottanut - mikä on kyllä tosi paljon. Vaikeahan tässä on olla vetämättä johtopäätöksiä, eikä kaikki voi olla sulle suotuisia. Sen riskin ottaa, kun avautuu lähes päivittäin tuhansille ihmisille, jotka ei välitä susta.
Ne
Mielestä on enemmänkin outoa kirjotella tänne jos mies ei vastaa. Mä luotan mieheeni. Jos ois kateissa pitkään tai missais sovitun menon, kysyisin sen kavereilta. Ai niin, mut sä et voi koska et voi olla ulospäin kuin täydellinen. Mies ilmoitti, ettei tule yöksi. Lähti, kun ystävä soitti. Ehkä näistä vois jo päätellä, että ottaa yhteyttä taas kun voi/haluaa. Te ette asu yhdessä eikä teillä ole lapsia. Sun ei tarvi tietää joka hetki missä/kenen kanssa 'poikaystävä' on.