Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna sukulaisen häät; saan taas kuulla olevani täysin epäonnistunut :(

Vierailija
12.07.2012 |

Häävieraana tarkemmin määrittelemätön sukulaiseni, jonka mielestä teen KAIKEN aina väärin. Esim. vaatetuksaeni, hiustyylini, lahjani, puhunmattakaan elämän suurista linjoista, ovat täysin epäonnistuneita! Tämän hän ilmaisee melko suorasanaisesti, joskus myös ihan suoraa nauraa esim. vaatteitani.

Tiedän, että ei pitäisi välittää, mutta en vain voi sille mitään, että satuttaa. Olen puhunut tästä mieheni ja lääkärini kanssa. Otan valmiiksi jo mennessä rauhoittavan lääkkeen (ei siis alkoholia luvassa minulle), mutta aina aina aina vaan loukkaannun.

Mietin jopa juhlista pois jäämistä. Hääpari on minulle kuitenkin liian läheinen, että haluaisin olla poissa. Antakaa vinkkejä, miten selvitä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en lähtis sinne loukattavaksi.

suhun iskee tuolloin yllättävä ja ärhäkkä vatsatauti.

tsemiä!

Vierailija
2/12 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon tyypin. Mulla samanlainen kiusaaja miehen puolelta eräs täti. Aion sanoa seuraavan kerran, että jos ei ole kivaa sanottavaa, niin ei sano mitään. Liian pitkään olen jo sitä alistamista kuunnellut.

Koita vaan vältellä, pysy miehesi kanssa koko illan. Jos alkaa loukkaamaan, sano miehellesi, että menette sisälle/ulos/käymään autolla kun sinne unohtui jotain jne. Tsemppiä :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se ripitys alkaa niin toteat vain kylmän rauhallisesti, ei liian ilkeästi, että jos ei ole mitään ystävällistä sanottavaa, niin ei tarvitse sanoa mitään.

Tai lähde itse menemään ja miehesi sanoo tuon, ja tulee sitten mukaasi.

Vierailija
4/12 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuinka paha ihmisellä täytyykään olla, että itseään nostaakseen painaa muita alas."

Näillä olen ystävälliseen sävyyn saanut suljettua monet pilkkasuut. Muuta ei tarvitse sanoa, hymyilee päälle ja odottaa rauhassa, että toinen hämillään poistuu paikalta.

Vierailija
5/12 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katsos, 3 ehti ensin, ja samoilla sanoilla :)

Vierailija
6/12 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että "Olen tyytyväinen omaan elämääni, enkä kaipaa sinun arvosteluasi. Miltä itsestäsi tuntuisi, jos sinua arvosteltaisiin samalla tavalla? Antaisitko minun elää omaa elämääni, kuten minä annan sinun elää omaasi. Arvostaisin siis jos lopettaisit haukkumiseni."

Kaikki pitää tietysti sanoa asiallisesti ja sanomisen jälkeen sanot että lähdet tervehtimään jotain muuta tuttua. Ja puhut miehesi kanssa että hänen tulee olla tukena koko ajan.

Toki tuossa on se vaara että että ko. ihminen on Drama queen ja nostaa asiasta metelin, mutta yleensä suoraan sanominen toimii.

Älä anna hänen "puolustautua" tai lyödä asiaa leikiksi.

Itse olen tehnyt noin eräälle "sukulaiselle" ja tuon jälkeen hän ei ole itseasiassa puhunut minulle mitään. Olen asiaan äärimmäisen tyytyväinen.

Vierailija
7/12 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuinka paha ihmisellä täytyykään olla, että itseään nostaakseen painaa muita alas."

Näillä olen ystävälliseen sävyyn saanut suljettua monet pilkkasuut. Muuta ei tarvitse sanoa, hymyilee päälle ja odottaa rauhassa, että toinen hämillään poistuu paikalta.

minulla on pikkusisko,joka totuudentorvena laukoo vaikka minkälaisia loukkauksia mua kohtaan,niin taidanpa kokeilla saisiko hänet hiljaiseksi tuolla lauseella! mutta epäilenpä ettei hiljene..

Vierailija
8/12 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai pistä joku muu sukulaistasi asialle.

Vierailija
9/12 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa välttää puhumista tuon tyypin kanssa. Mutta jos kuitenkin tulilinjalle joudut, voit todeta hänelle rauhallisesti olevasi itse tyytyväinen, ja sehän on elämässä tärkeintä.

Itse harrastan "katseita", eli katson tyyppiä "hitaasti".. Jotkut tajuavat näin tyhmyytensä. :)

Tsemppiä sulle tuohon oikeasti haastavaan tilanteeseen..

Vierailija
10/12 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, niin vinkkaamme. Av:lta pesee!

Vierailija
11/12 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sano sille hampaitten välistä, ettei sano sulle sanaakaan koko iltana. Nipistä vielä käsivarresta (ei niin lujaa että jää jäljet). Kävelet muina miehinä pois.

Tee kaikki siis siten ettei muut huomaa.

Vierailija
12/12 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistu paikalta kohteliaasti mutta päättäväisesti kun arvostelu alkaa.

Valitse istumapaikka jostain toisesta pöydästä.

Ei nyt luulisi niin vaikeaa olevan vältellä jotakuta.

Mä en ymmärrä näitä neuvoja, joissa kehotetaan kriisiyttämään tilanne jonkun häissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi