Marko Ahonen varoittaa Vauva-lehden keskustelupalstasta :)
http://www.ksml.fi/uutiset/viihde/marko-ahonen-varoittaa-vauva-lehden-k…
Koukussa Vauva-lehden keskustelupalstaan: "Pakko tuijottaa, vaikka pahaa tekee"
Keskisuomalaisen tv-kriitikko Marko Ahonen tekee uusimmassa blogikirjoituksessaan yllättävän tunnustuksen: hän on koukussa Vauva-lehden keskustelupalstaan. Palsta on tunnettu siitä, että siellä aihe kuin aihe muuttuu nopeasti rajuksi riidaksi.
"Useimmat puheenaiheet eivät minua suoranaisesti edes asiatasolla kiinnosta. Mutta Vauva-palsta paljastaa täydellisesti ihmisten raadollisuuden ja sen, että monet meistä eivät edes halua tai yritä olla hyviä ihmisiä", Ahonen kirjoittaa.
Kriitikko neuvoo lukijoitaan olemaan menemättä palstalle, jos he eivät ole siellä vielä käyneet.
"Olkaa viisaampia kuin minä. Olen nyt vakavissani. Ihan totta."
Koko blogi:
http://www.ksml.fi/yhteiso/blogit/markolla/vauvassa-on-pahuutta/1231797
Kommentit (106)
kirjoittaisi avauksia tai vastauksia ollenkaan? Ei jummarra.
Iltalehti ja suomi24 kyllä vetää pohjan tasossa.
Ihmeellistä todellakin, että naiseus itsessän pitäisi pitää joidenkin yksioikoisten ukkojen mielissä pyhmiyslatauksen.
Niin, raadollinen totuus paljastui: NAISET OVAT IHMISIÄ
Moni aikuinen mies kun vielä haluaa uskoa että äideillä ei ole
a) omaa persoonaa
b) seksielämää
hui helvetti sentään jos kohdat a ja b kumoutuvat samassa kommentissa!
en ymmärrä, miksi tämä nyt kummemmin kuvastaisi naisten sielunelämää yleensä. Jos ylipäätään ajattelisin itse, että nettipalstat ovat sielun peili, joutuisin esimerkiksi suomi24:n perusteella ajattelemaan, että kaikki suomalaiset ovat totaali-idiootteja ja todella vähä-älyisiä.
Miehet eivät kokemukseni mukaan ole välttämättä sen rakentavampia tai ystävällisempiä keskustelijoita. Olen joskus käynyt harrastepalstalla, jossa erääseen harrastukseen vihkiytyneet miehet käyttäytyvät hyvin ylimielisesti ja ovat samanlaisia piilovittuilijoita kuin täälläkin.
Toisaalta pari vuotta sitten suositulla soneraplazan keskusteluosiolla keskustelu laitettiin nimimerkilliseksi, koska keskustelijat eivät osanneet käyttäytyä.
Älytöntä jankkausta ja vittuilua olen siis nähnyt muillakin palstoilla, joilla on sekä miehiä että naisia (ja joista kaikkia en mainitse tässä).
Nettikeskustelut elävät mielestäni välillä ihan omaa elämäänsä eivätkä siis heijastele ketään todellista henkilöä.
en ymmärrä, miksi tämä nyt kummemmin kuvastaisi naisten sielunelämää yleensä. Jos ylipäätään ajattelisin itse, että nettipalstat ovat sielun peili, joutuisin esimerkiksi suomi24:n perusteella ajattelemaan, että kaikki suomalaiset ovat totaali-idiootteja ja todella vähä-älyisiä.
Miehet eivät kokemukseni mukaan ole välttämättä sen rakentavampia tai ystävällisempiä keskustelijoita. Olen joskus käynyt harrastepalstalla, jossa erääseen harrastukseen vihkiytyneet miehet käyttäytyvät hyvin ylimielisesti ja ovat samanlaisia piilovittuilijoita kuin täälläkin.
Toisaalta pari vuotta sitten suositulla soneraplazan keskusteluosiolla keskustelu laitettiin nimimerkilliseksi, koska keskustelijat eivät osanneet käyttäytyä.
Älytöntä jankkausta ja vittuilua olen siis nähnyt muillakin palstoilla, joilla on sekä miehiä että naisia (ja joista kaikkia en mainitse tässä).
Nettikeskustelut elävät mielestäni välillä ihan omaa elämäänsä eivätkä siis heijastele ketään todellista henkilöä.
hänen tajuttuaan että myös äidit ovat ihmisiä.
Mistään sen ihmeellisemmästä ei ollut kyse.
(Eikä Marko ilmeisesti ole koskaan vieraillut IL:n tai S24:n keskustelupalstoilla.)
AV:n "tee heti lastensuojeluilmoitus" -vitsit.
jotta muualla ei tarvitse. Jokainen pidempään palstaillut tuntee tyylin ja antaa palaa myös muita ilahduttaakseen ;)
Tämä on tässä ajassa kehittynyttä, erilaisten paineiden keskellä sinnittelevien suomalaisäitien nykykulttuuria. Hirvittävän rujoa, mutta samalla äärettömän tärkeää.
Itse olen palstaillut vuodesta 2001 ja on ollut erittäin mielenkiintoista nähdä, mihin suuntaan mammat ovat repostelutaitojaan ja mussuttamista kehittäneet. Siitä on tullut aivan oma huumorimuotonsa. Alkuun moni pöyristyi solvauksista & hämmentyi kanssaäitien kyvystä ilkeillä, mutta nyt... I know I love this place.
Tervetuloa vaan miehetkin. Tämä paikka tekee pahaa, mutta myös tosi hyvää.
Tästä meiningistä soisi tehtävän ihan kunnon tutkimuksia ja yhteiskunnallista analyysia. Suomi ja Suomen vointi on väistämättä esillä näissä kirjoituksissa, tuntemuksissa ja asenteissa... sillä kirjoittajat kasvattavat tulevia sukupolvia samalla, kun antavat näppäimistölle kyytiä. Se, mitä täällä tapahtuu, ei ole vain satunnaisten naisten näkemyksiä vaan täällä todellakin kohtaavat suomalaiset äidit, millä on laajaa merkitystä.
Suomi ja Suomen vointi on väistämättä esillä näissä kirjoituksissa, tuntemuksissa ja asenteissa... sillä kirjoittajat kasvattavat tulevia sukupolvia samalla, kun antavat näppäimistölle kyytiä. Se, mitä täällä tapahtuu, ei ole vain satunnaisten naisten näkemyksiä vaan täällä todellakin kohtaavat suomalaiset äidit, millä on laajaa merkitystä.
Muille palstoille kerääntyy esim. jonkin tietyn harrastuksen tai aatteen yhdistämiä ihmisiä. Täällä yhdistävä tekijä on vanhemmuus ja etenkin äitiys. Se ei ole pikkujuttu!
Joista on hauskaa pilailla mammojen kustannuksella. Kuinkakohan monta prosenttia palstalle kirjoitajista on ylipäätänsä äitejä?
Luulenpa, että aika iso prosentti on jotain muita, jotka tykkää provoilla ja ärsyttää.
Joista on hauskaa pilailla mammojen kustannuksella.
Mammojen? Miten niin kustannuksella?
Kuinkakohan monta prosenttia palstalle kirjoitajista on ylipäätänsä äitejä?
Luulenpa, että aika iso prosentti on jotain muita, jotka tykkää provoilla ja ärsyttää.
No niin.
Vaimoni ei tiedä että käyn kakalla vain kahdesti viikossa.
Tero
Kirjoita meille mammoille nyt jotain, pleace!
Joku ei oppinu Enkeli-Elisan -ketjun "pleace":sta taas mitään..
Takasin koulun penkille, hop hop!
Kirjoita meille mammoille nyt jotain, pleace!
Joku ei oppinu Enkeli-Elisan -ketjun "pleace":sta taas mitään..
Takasin koulun penkille, hop hop!
Olen Miika Sillanpää. Marko Ahonen
Tämä palsta on psykologisessa mielessä mielenkiintoinen. Ja toisaalta varsin epämiellyttävä. Täällä näkee ihmisten syvimpään ja mustimpaan sisimpään paremmin kuin varmaan missään muulla palstalla. Näkee sellaista, minkä olemassaolosta ei olisi halunnut tietää. Vauva-palstalla tosiaan asuu pahuus.
Tämä palsta on psykologisessa mielessä mielenkiintoinen. Ja toisaalta varsin epämiellyttävä. Täällä näkee ihmisten syvimpään ja mustimpaan sisimpään paremmin kuin varmaan missään muulla palstalla. Näkee sellaista, minkä olemassaolosta ei olisi halunnut tietää. Vauva-palstalla tosiaan asuu pahuus.
Oletko koskaan poikennut millään muulla keskustelupalstalla?
Niin ja jos läskit kirjoittelee noita " tykkään ylipainoisista naisista"- juttuja, niin voisi todeta, että ihan samoin kirjoittelee lauta-naiset näitä " olen mies ja tykkään a-kupeista"- juttuja, tai kananpersetukkaiset niitä " mielestäni lyhyt tukka on seksikäs, olen mies"- juttuja. Eiks niin?Koska eihän suomalainen mies voi tykätä kuin pitkätukkaisesta isotissisestä hoikasta blondista. Muu on valetta.
Ahonen voi hypätä pituutta, tällä palstalla kirjoittelee todellisia lahjakkuuksia mitä tulee niin verbaalisiin kykyihin kuin oivallukseen. Keskisuomalaisen kannattaisi ruveta jatkossa rekrytoimaan kolumnistinsa näiden kirjoittajien joukosta... ;)
Täällä ei tosiaan tiedä, kuka trollaa ja ketä. Olenko minä tosissani, oliko tuo ylempi kirjoittaja tosissaan? Vai ei kumpikaan?
Mä oon aina tykännyt Ahosen tyylistä ja jutuista!
Ahosen kolumnit on tähän saakka olleet jotain epämääräistä "kiusallisen ja keskitasoisen" kirjoittelun väliltä, mutta en ole päässyt oikein jyvälle siitä MIKSI ja millä rahkeilla hän ylipäätään kirjoittelee kolumneja.