Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marko Ahonen varoittaa Vauva-lehden keskustelupalstasta :)

Vierailija
03.08.2012 |

http://www.ksml.fi/uutiset/viihde/marko-ahonen-varoittaa-vauva-lehden-k…

Koukussa Vauva-lehden keskustelupalstaan: "Pakko tuijottaa, vaikka pahaa tekee"

Keskisuomalaisen tv-kriitikko Marko Ahonen tekee uusimmassa blogikirjoituksessaan yllättävän tunnustuksen: hän on koukussa Vauva-lehden keskustelupalstaan. Palsta on tunnettu siitä, että siellä aihe kuin aihe muuttuu nopeasti rajuksi riidaksi.

"Useimmat puheenaiheet eivät minua suoranaisesti edes asiatasolla kiinnosta. Mutta Vauva-palsta paljastaa täydellisesti ihmisten raadollisuuden ja sen, että monet meistä eivät edes halua tai yritä olla hyviä ihmisiä", Ahonen kirjoittaa.

Kriitikko neuvoo lukijoitaan olemaan menemättä palstalle, jos he eivät ole siellä vielä käyneet.

"Olkaa viisaampia kuin minä. Olen nyt vakavissani. Ihan totta."

Koko blogi:

http://www.ksml.fi/yhteiso/blogit/markolla/vauvassa-on-pahuutta/1231797

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin tämä:

Jos joku kertoo laittavansa jauhelikastikkeeseen ketsuppia, se kaataa monen vastaajan maailman. Eihän ketsuppi sovi moiseen lainkaan. Niin ei yksinkertaisesti saa tehdä, koska niin ei saa tehdä. Ketsuppi-nainen on juntti ja äärimmäisen huono kotikokki. Luultavasti huorakin.

AV:lla ei todellakaan huoriteltaisi ketsuppia hyödyntävää kotikokkia.

Sen sijaan hän olisi WT. Tai vähintään juntti.

AV:lla ei vedetä suoraan turpiin ja polteta hetkessä siltoja alatyyliin, kuten miesvoittoisella Iltalehden keskustelupalstalla. Sen sijaan täällä piikitellään epäsuorasti.

Vierailija
22/106 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolumnisti ja työkseen kirjoittava useassa kohtaa huomauttelee keskustelupalstan kirjoitus ja kielioppivirheistä. Eikö muka ymmärrä tekstilajien eroa? Moni kun varmasti palstailee lapsi kainalossa tai puhelimella ja tavoitteena osallistua nopeasti keskusteluun, eikä tehdä kirjallisesti viimeisteltyä tuotosta.

Paras kohta oli kolumnistin oma freidilainen, hän kun on ihmisenä "optimi" (tarkoitti varmaan optimisti). Että sellainen ihmisyyden ideaalin mittapuu, jolla on oikeus käydä tuomitsemassa tasapuolisesti kaikki muut palstailijat toistensa tuomitsemisesta.

Sanottiinko siinä kolumnissa ylipäätään av:sta mitään, mitä täällä ei olisi jo sanottu? Otse en sitä suurta oivallusta bongannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin tämä:

Jos joku kertoo laittavansa jauhelikastikkeeseen ketsuppia, se kaataa monen vastaajan maailman. Eihän ketsuppi sovi moiseen lainkaan. Niin ei yksinkertaisesti saa tehdä, koska niin ei saa tehdä. Ketsuppi-nainen on juntti ja äärimmäisen huono kotikokki. Luultavasti huorakin.

AV:lla ei todellakaan huoriteltaisi ketsuppia hyödyntävää kotikokkia.

Sen sijaan hän olisi WT. Tai vähintään juntti.

Hänen olemuksensa ja kynänkäyttönsä sopii parhaiten penkkiurheiluun.

Ahonen ei tosiaan ole mitenkään terävä tai hauska. Hämmästyttävän huonoa tekstiä. Mutta niinhän se on, että eivät ne tee jotka osaavat vaan ne jotka tekevät.

Vierailija
24/106 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahonen ei tosiaan ole mitenkään terävä tai hauska. Hämmästyttävän huonoa tekstiä. Mutta niinhän se on, että eivät ne tee jotka osaavat vaan ne jotka tekevät.

Aika yksioikoista tosiaan. Enkä minä ole nähnyt huorittelua juuri ikinä. Siis naisten kirjoittamissa viesteissä, ellei ketjun aihe ole 'naida naksautin juuri naimisissa olevaa pikkulapsen isää'.

Miehille on tyypillistä yleistäminen. Ahonenkin varmaan pitää mielessään ketsupinkäyttöä ja aviorikosta samanarvoisina pikkuhairahduksina.

Vierailija
25/106 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka osa ihmisistä onkaan ilkeitä ja todella pahantahtoisia. Masentaa ajatella, että mukana voi olla (ja varmasti onkin) ihmisiä joiden kanssa on päivittäin tekemisissä, mitä kaikkea mustaa heidän mielessä liikkuukaan muista ihmisistä.

Mutta toki täällä on positiivisiakin ketjuja ja huumoria. Ja varmasti niitä ihan tervepäisiäkin ihmisiä.

Rakkaa ystävät, jokainen ihminen on sisäisesti kokonainen maailma. Vanhaa sananlaskua muunnellen, "every human IS an island"!

Vierailija
26/106 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita meille mammoille nyt jotain, pleace!

Joku ei oppinu Enkeli-Elisan -ketjun "pleace":sta taas mitään..

Takasin koulun penkille, hop hop!

Tuo pleace on kyllä niin legendaarinen, että ihan pakko ottaa se käyttöön! :'DD

Vierailija
27/106 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan vaan sanoa sen, että olen av-mamma alkaen 11/2011 ja en ole tippaakaan ilkeä, kateellinen tai mitää muutakaan alhaista, miksi meidät av-mammat on täällä nimetty.

Näiden keskustelupalstojen salaisuus on siinä, että pitää oppia hyppimään asiattomien tekstien yli. Sen kun tekee, huomaa että täällä on paljonkin jaossa hyviä neuvoja, välittämistä ja olkapäätä.

Väittäisin jopa, että tällä hetkellä tämä on suomen älykkäin kaikille avoin keskustelupalsta.

Vierailija
28/106 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän yli kolmekymppinen mies, ja tulin katsomaan tätä palstaa ystävättäreni vinkin perusteella. Hän sanoi lukevansa tätä joskus, muttei koskaan kirjoittaneensa tänne.

Ensimmäisen kerran lueskelin tätä palstaa viime viikonloppuna, ja tänään tulin taas tutkailemaan. Olen järkyttynyt.

En tiedä, onko tämä jonkinlainen läpileikkaus suomalaisen naisen/äidin sielunelämästä, mutta ehkä joku voisi niinkin päätellä. Olen kauhistunut siitä vihan, kateuden ja katkeruuden määrästä, joka saa ilmeisesti lukemattomat naiset kirjoittamaan tänne todella negatiivisia kirjoituksia. Tasapainoisesti ja kiihkottomasti kirjoittavat ovat häviävän pieni vähemmistö. Haluaisin uskoa, että kyse on vain tästä palstasta eikä naisista/äideistä yleensä, mutta täällä on ilmeisesti niin paljon kirjoittajia eri puolilta Suomea, että tämä antaa jonkinlaisen (luotettavan?) likiarvon.

Seassa on tietysti paljon aivan perusinformaatioon kuuluvia kirjoituksia, kuten neuvon- ja avunpyyntöjä erilaisissa yhteiskunnassa elämiseen liittyvissä asioissa, sekä vinkkejä aivan perusarkeen, talouteen, verotukseen, lainajärjestelyihin yms.

Mutta päällimmäinen tunne on, että suomalaiset naiset/äidit ovat hyeenoja, jotka ovat valmiita hyökkäämään toistensa kimppuun täysin ilman provosointia. Myös muukalaisviha kammoksuttaa, oli kyse sitten oikeasti ulkomaalaisista tai vain "toisenlaisista" suomalaisista, so. ihmisistä, joilla on erilainen näkemys jostain asiasta.

Olen totta puhuen hieman pelästynyt. Olen monesti harkinnut avioliittoa ja perheen perustamista, mutta tämän palstan lukemisen perusteella en varmaan uskalla/halua ottaa sitä riskiä, että saisin jonkun keskimääräisen palstakirjoittelijan niskoilleni. Se on sääli; lienee pakko lähteä merta edemmäs kalaan.

mies vm. 79

Kyllä minäkin muistan ihan alkuaikoina kuinka järkyttynyt olin ihmisten tyhmyydestä ja typeryydestä, ahdaskatseisuudesta jne. Kyllä se vieläkin välillä ahdistaa.

Kannattaa kuitenkin myös muistaa, että kaikki ei ota tätä av:ta kovin vakavasti. Tänne kun voi kirjoittaa mitä tahansa miten tahansa. Olen itsekin usein lähtenyt ihan vaan huvikseni vänkäilemään sitä tai tätä, enkä suinkaan kirjoita tänne aina omia oikeita mielipiteitäni, vaan jos jokin kirjoitus ja asenne ärsyttää, niin saatan ihan muuten vaan alkaa vasta-argumentoimaan, vaikka olisin kyseisen tyypin kanssa tosielämässä ihan samaa mieltä.

Mua ei myöskään haittaa täällä olevat provot pätkääkään, koska olen tosielämässä kohdannut niin ihmeellisiä asioita, että yksikään provo ei ole vielä niihin yltänyt. Eli mulle on tärkeintä hyvät keskustelut, ihan sama onko lähtökohta keksitty vai oikeasta elämästä.

Tällä palstalla pitää osata olla oikein. Jos osaa, täältä saa apua, tukea ja todella nopeasti vastauksia ja kokemuksia ihan mihin tahansa asiaan. Ja kyllä ihmisillä pitää olla sen verran itsetuntoa, että jotkut nettikirjoittelut ei saa mieltä järkkymään.

T: av-lainen jo vuodesta 2002...

Vierailija
29/106 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en usko minäkään, että käy vaan katselemassa eikä koskaan kommentoi. tosi vaikea uskoa tuota, en usko ennenkuin todistaa.

Joskus tuntuu että pakko tulla tänne, koska joku kuitenkin lyttäämässä sellaista, jolla ei ole ktään ja hädässään, pyytää täältä apua. Jota on just pahoinpidelty tai työpaikkakiusattu tai jotain.

Ja hyeenat käyvät kimppuun.

kyllähän se saa miettimään miten pahoinvoivia lapsiperheet ovat suomessa.

olen usein kirjoittanut etät olin itsekin parempi ihminen lapsettomana, tai ehkä olin parempi ihminen nuorena. tai sitten kaikki olivat ennen parempia ihmisiä. vielä yhden lapsetn kanssa en käynyt palstalla.

en koskaan ole tahallisesti ilkeä toiselle. en koskaan. En ymmärrä miksi niin moni on ja vielä ylpeilee sillä. Itseäni yritän puolustaa ja siihen vaaditaan joskus kipakoita sanoja, jos joku sylkee päälle. tai yrittää kävellä päältä.

mutta sellaiselle joka pyytää apua, täältä, en ole koskaan tahallisesti loukannut. enkä oikeassa elämässä.

mutta on paljon ihmisiä, jotka nauttivat siitä. että on joku jota sylkeä. joku jolla menee huonosti.

ihmiskunta voi pahoin.

sanon joskus pahasti, mutta vain niille jotka ovat sitä kermaa, rikkaita öykkäreitä, joiden persettä kaikki muut nuolevat ja jotka eivät epäröi tallata sitä jalkoihinsa jolla ei ole ketään,s aadakseen itselleen etua lisää ja rahaa. ja valtaa.

halveksin ihmiskuntaa.

Vierailija
30/106 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä, miksi tämä nyt kummemmin kuvastaisi naisten sielunelämää yleensä. Jos ylipäätään ajattelisin itse, että nettipalstat ovat sielun peili, joutuisin esimerkiksi suomi24:n perusteella ajattelemaan, että kaikki suomalaiset ovat totaali-idiootteja ja todella vähä-älyisiä.

Miehet eivät kokemukseni mukaan ole välttämättä sen rakentavampia tai ystävällisempiä keskustelijoita. Olen joskus käynyt harrastepalstalla, jossa erääseen harrastukseen vihkiytyneet miehet käyttäytyvät hyvin ylimielisesti ja ovat samanlaisia piilovittuilijoita kuin täälläkin.

Toisaalta pari vuotta sitten suositulla soneraplazan keskusteluosiolla keskustelu laitettiin nimimerkilliseksi, koska keskustelijat eivät osanneet käyttäytyä.

Älytöntä jankkausta ja vittuilua olen siis nähnyt muillakin palstoilla, joilla on sekä miehiä että naisia (ja joista kaikkia en mainitse tässä).

Nettikeskustelut elävät mielestäni välillä ihan omaa elämäänsä eivätkä siis heijastele ketään todellista henkilöä.

( ja miksei vanhemmillekin miehille), että ne madonnamaiset lehmänhermoisesti hymyävät äiti-ihmisetkin ovat todella vain ihmisiä, hyvine ja huonoine puolineen. Mä en todellakaan ymmärrä miksi täällä keskustelun pitäisi olla jollain tavoin ylevää ja riidatonta?

Ja kuten jo monesti sanottu, eipä se keskustelu ole kovin kummoista miesten kansoittamilla palstoillakaan. Lukekaapa vaikkapa taloussanomien keskusteluja ja kommentointeja, siis aivan uskomatonta idiotismia ja päivästä ja vuodesta toiseen samojen juttujen jankkaamista.

Kun vielä kuitenkin katsotaan millä tahdilla av-palstalta kaivetaan juttuja mediaan, miten hyvää on palstalla esiintyvä huumori ja sitten se tsemppaus ja myötäeläminen sellaisissa ketjuissa, joissa aloittajalla todella on hätä, niin sanoisin, että tämä on UPEA palsta.

Vierailija
31/106 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en usko minäkään, että käy vaan katselemassa eikä koskaan kommentoi. tosi vaikea uskoa tuota, en usko ennenkuin todistaa.

Joskus tuntuu että pakko tulla tänne, koska joku kuitenkin lyttäämässä sellaista, jolla ei ole ktään ja hädässään, pyytää täältä apua. Jota on just pahoinpidelty tai työpaikkakiusattu tai jotain.

Ja hyeenat käyvät kimppuun.

kyllähän se saa miettimään miten pahoinvoivia lapsiperheet ovat suomessa.

olen usein kirjoittanut etät olin itsekin parempi ihminen lapsettomana, tai ehkä olin parempi ihminen nuorena. tai sitten kaikki olivat ennen parempia ihmisiä. vielä yhden lapsetn kanssa en käynyt palstalla.

en koskaan ole tahallisesti ilkeä toiselle. en koskaan. En ymmärrä miksi niin moni on ja vielä ylpeilee sillä. Itseäni yritän puolustaa ja siihen vaaditaan joskus kipakoita sanoja, jos joku sylkee päälle. tai yrittää kävellä päältä.

mutta sellaiselle joka pyytää apua, täältä, en ole koskaan tahallisesti loukannut. enkä oikeassa elämässä.

mutta on paljon ihmisiä, jotka nauttivat siitä. että on joku jota sylkeä. joku jolla menee huonosti.

ihmiskunta voi pahoin.

sanon joskus pahasti, mutta vain niille jotka ovat sitä kermaa, rikkaita öykkäreitä, joiden persettä kaikki muut nuolevat ja jotka eivät epäröi tallata sitä jalkoihinsa jolla ei ole ketään,s aadakseen itselleen etua lisää ja rahaa. ja valtaa.

halveksin ihmiskuntaa.

Sinulle, oi palstajeesus. Onneksi seurassamme on kaltaisiasi Hyviä Ihmisiä.

Vierailija
32/106 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyslakki-ketjun FB:iin ja kommentoi pöyristyneenä sitä että kuinka naiset on niin laumasieluja että lähtevät tuollaiseen aivottomaan trendiin heti mukaan. Hän on mies joka ei ymmärrä minkäänlaista huumoria ja ottaa kaikki vertauskuvat aina kirjaimellisesti. Jos hänelle esim. toteaa lakonisesti jostain epäonnisesta asiasta että "kylläpä mulla taas kävi tuuri" niin hän korjaa närkästyneenä "eihän käynyt, huonostihan sulle kävi."

Hän nauraa ns. valmiille vitseille, alapäähuumorille ja sille kun "jotain ihmistä sattuu", mutta esim. tilannekomiikka ja kaikenlainen verbaalinen huvittelu on hänelle täysin vierasta. Samoin hän ei voi käsittää sitä että joku pilailee ITSENSÄ KUSTANNUKSELLA :DD

Vierailija
33/106 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka tekee tätä huumoria tänne. Puhutte naisten huumorista jota mies ei voi ymmärtää, mutta oikeasti tiedättekö kuinka moni provo ja synnytysräppi täälläkin on oikeasti miehen tekemä ;-)

Tottahan se on niin, että jos täällä jotain hauskaa on, niin sehän ei voi olla äiti-ihmisen tekemää, vaan kyllä asialla on täytynyt olla Mies... mä en edelleenkään tajua miksi äijien edes pitää käydä av:lla. Täällä pärjättiin ja pärjätään edelleen oikein mainiosti ilman joidenkin vitun Terojen ja Mikojen ja Markojen ja 11 cm miesten horinoita.

Että äijät, painukaas jonnekin äijien palstalle, ja pitäkää siellä yllä omaa ihanaista äijähuumorianne (=paskaa) ja antakaa meidän äiti-ihmisten mellastaa täällä.

Vierailija
34/106 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisilla ei ole huumorintajua: miehet ottavat kaiken kirjaimellisesti :)

Vierailija
35/106 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka tekee tätä huumoria tänne. Puhutte naisten huumorista jota mies ei voi ymmärtää, mutta oikeasti tiedättekö kuinka moni provo ja synnytysräppi täälläkin on oikeasti miehen tekemä ;-)

Tottahan se on niin, että jos täällä jotain hauskaa on, niin sehän ei voi olla äiti-ihmisen tekemää, vaan kyllä asialla on täytynyt olla Mies... mä en edelleenkään tajua miksi äijien edes pitää käydä av:lla. Täällä pärjättiin ja pärjätään edelleen oikein mainiosti ilman joidenkin vitun Terojen ja Mikojen ja Markojen ja 11 cm miesten horinoita.

Että äijät, painukaas jonnekin äijien palstalle, ja pitäkää siellä yllä omaa ihanaista äijähuumorianne (=paskaa) ja antakaa meidän äiti-ihmisten mellastaa täällä.

miesten provot tunnistaa täältä aika nopeasti.

Vierailija
36/106 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaa, täältä saa apua, tukea ja todella nopeasti vastauksia ja kokemuksia ihan mihin tahansa asiaan. Ja kyllä ihmisillä pitää olla sen verran itsetuntoa, että jotkut nettikirjoittelut ei saa mieltä järkkymään.

suodatin pitää olla päällä, liiallinen herkkyys ja tosikkous on OUT. En lähtisi avautumaan sydänverellä mistään itselle tärkeästä aiheesta, jos en ole valmis kestämään eriäviä mielipiteitä, kritiikkiä tai trollausta.

Tuleepahan samalla mieleen omat kokemukseni nettikirjoittelun alkutaipaleelta. Harrastin joskus aikanaan aktiivista chattausta ja kirjoittelin ahkeraan myös muutamalle keskustelupalstalle. Inhosin sitä yleistä hali hali pusi pusi -meininkiä, joka vallitsi ja tahallisesti provosoin ja olin hyvin suorasukainen kommenteissani. Ko. palstat eivät vaatineet rekisteröitymistä, mutta käytössä oli ns. vakionikit. Seurauksena oli, että sain hillittömän bitch -maineen, mikä oli mielestäni sangen huvittavaa. En voinut käsittää, miten toiset ottivat kommentit niin tosissaan. Osallistuin sittemmin yhteen livechatmiittiinkin ja herätti yleistä hämmennystä etten sitten ollutkaan ihan niin paha livenä, minkä kuvan olin itsestäni netin kautta antanut... ;)

summa summarum: joukkoon mahtuu kyllä ihan laidasta laitaan kirjoittelijoita, tyylejä ja ylipäänsä motiiveja kirjoittaa. Ja huomaahan se on aiheiden valinnasta ja kirjosta (jollaiseen en ole kyllä muilla palstoilla itse ainakaan törmännyt). Tuo jälkimmäinen on se, joka on minut koukuttanut tänne...

Vierailija
37/106 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei myöskään haittaa täällä olevat provot pätkääkään, koska olen tosielämässä kohdannut niin ihmeellisiä asioita, että yksikään provo ei ole vielä niihin yltänyt. Eli mulle on tärkeintä hyvät keskustelut, ihan sama onko lähtökohta keksitty vai oikeasta elämästä. Tällä palstalla pitää osata olla oikein. Jos osaa, täältä saa apua, tukea ja todella nopeasti vastauksia ja kokemuksia ihan mihin tahansa asiaan. Ja kyllä ihmisillä pitää olla sen verran itsetuntoa, että jotkut nettikirjoittelut ei saa mieltä järkkymään. T: av-lainen jo vuodesta 2002...

lainaus jäi.

t. 94

Vierailija
38/106 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tätä palstaa kuulu ottaa tosissaan! Eikä täällä valtaosa todellakaan ole sairasta väkeä, niitä on ehkä muutama prosentti. Sen sijaan täällä provoillaan ja kärjistetään. Ja se taas ei kerro kirjoittajan henkisestä tasosta mitään, se on vain tämän palstan henki. Olen aika pettynyt Markon kyvyttömyyteen oivaltaa tämä. Luulin hänen huumorintajuaan kehittyneemmäksi.

Aika hauska muuten on myös tuo legendaarinen ja myyttinen av-mamma, joita todellisuudessa on palstan kirjoittajista pienenpieni vähemmistö. Täällähän käy niin paljon väkeä, että kaikki ikäluokat ja ammattiryhmät ovat varmasti edustettuina. Miehiä ehkä hieman vähemmän kuin naisia, mutta kyllä heitäkin on.

Paitsi ne, jotka kirjoittavat naisten ulkonäköä arvioiviin keskusteluihin: "Tykkään ylipainoisista naisista! Laihoista tykkäävät ovat homoja! t: mies". Näitä kirjoittavat nimittäin oikeasti ylipainoiset naiset itse.

Mikäs vajakki se siellä mölisee? Eikös av-mamman hienous ole just siinä, että kuka vaan voi olla av-mamma, koska av-mamma otsikon alle saa laitettua ihan mitä vaan, tietysti aina sellaista, mitä itsessä ei ole.

Eli himoimettäjän mielestä av-mamma ( joka on alkujaan haukkumasana, tosin moni sitä jo ylpeydellä itsestää käyttää) on rupuinen pulloäiti, pulloäidin mielestä av-mamma on tissi tiskissä ravintolassa lähes kouluikäistään imettävä jne.

Niin ja jos läskit kirjoittelee noita " tykkään ylipainoisista naisista"- juttuja, niin voisi todeta, että ihan samoin kirjoittelee lauta-naiset näitä " olen mies ja tykkään a-kupeista"- juttuja, tai kananpersetukkaiset niitä " mielestäni lyhyt tukka on seksikäs, olen mies"- juttuja. Eiks niin?

Koska eihän suomalainen mies voi tykätä kuin pitkätukkaisesta isotissisestä hoikasta blondista. Muu on valetta.

Vierailija
39/106 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kertoo täydellisestä epäreiluudesta vaikka mummon suhteen, lasten mummo lyttää täysin toiset lapsenlapset, ei muista, ei hoida, jne.

toisille on loistava mummo.

aina löytyy joku joka lyttää ja kehuu sitä epäreiluutta. miten toinen on kade ja kaikki on sen takia ihan ok.

asiaan kuin asiaan löytyy joku inhottava kommentoija.

Vierailija
40/106 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän idioottimaiseen palstaan. Minäkin olen kokoussa, vaikka en sitä kehtaa ääneen tunnustaa, saatikka julkisesti.

Tietäistte vaan, keitä kaikkia täällä pyörii.

Kun itsekin olen "joku", ja tiedän monien ystävieni täällä käyvän aktiivisesti. Ja hekin ovat ihmisiä, joista te luette lehdistä, ja kuvittelette heidän elämänsä olevan jotenkin erilaista. Vaikka todellisuudessa me kaikki painimme ihan samojen arkisten asioiden, ihmissuhdesotkujen ja sen sellaisten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän