Miksei heterot ole tervetulleita homobaariin?
Olin eilen ystäväni kanssa viihteellä ja päädyimme pieneen homobaariin. Olisin viihtynyt erinomaisesti, mutta käydessämme tupakalle kuulin miesten puhuvan, etteivät pidä siitä, että heterot kansoittavat heidän (!) baarejaan. Miksi ihmeessä?! Juurihan sitä tasa-arvoa oltiin vaatimassa! Sitä paitsi olisinhan minä voinut olla periaatteessa lesbo, eiväthän he sitä voi tietää..
Kommentit (135)
Jaa. Mä taas oon käyny DTM:ssä mooonta kertaa enkä koskaan oo havainnu mitään nyrpeyttä. Kerran yritti nainen vähän iskeä tanssilattialla. Kai mun heterous sit paistaa kauas :D Mut ei siitäkään mitään "vitun hetero"-suuttumista tullu. Useimmiten oon kyllä menny homo- tai lesbokavereiden kanssa. Nää homopuristit vois kertoa missä "sekaporukan" pitäis juhlia? Mikä pitää olla lesbopitoisuus, että saa mennä sateenkaaribaariin? Riittääkö 3/10 vai pitääkö olla yli 50% lesboja tai bissejä?
Mun homokaverin synttäreillä päädyttiin kerran Herculekseenkin :D Ihan ite se mut sinne vei ;) Olin kyllä aika tuhannen kännissä siinä vaiheessa :D Mut ihan mielenkiintonen kokemus kun paikka on täynnä miehiä mutta kukaan ei iske, ei edes kato sillä silmällä :D
Ymmärrän "omien paikkojen" tärkeyden, mutta järki käteen ja joustovaraa. Useimmilla homoilla ja lesboilla kun on heterokavereita ja toisinpäin. Tavallisissa baareissa kun saatetaan katsoa esim. naisparia tai tulla huutelemaan. Homobaareissa harvemmin häiritään heteroita, ainakaan mun kokemuksen mukaan. Jos kaikki menee homobaariin niin ainakaan ei mee ilta pilalle kun joku ääliö huutelee nais- tai miesparille tms. Turvallisempi olo.
Ja joo, täytyy myöntää että sekään ei varattuna haittaa että ällöt miehet ei tuu iskemään/likistelemään tanssilattialla. Melkeinpä mieluummin joudun naisen kuin miehen iskuyrityksen kohteeksi... Tosin kun niin on tapahtunu yhden ainoan kerran, niin aika rauhassa saa olla homobaarissa ja keskittyä asiaan eli kavereiden kanssa tanssimiseen!
Mist tietää et kyse on homo baarista.Tietty,jos baarin nimi on vaikka Tim&Tom.Onks baarin nimi yleensä paljastava vai täytyyks kävellä sisään huomatakseen nahkahousuiset miehet?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:11"]
Mist tietää et kyse on homo baarista.Tietty,jos baarin nimi on vaikka Tim&Tom.Onks baarin nimi yleensä paljastava vai täytyyks kävellä sisään huomatakseen nahkahousuiset miehet?
[/quote]
Siellä välkkyy katukuvassa isolla valokyltit "Heterot painukaa helvettiin" ja lauma tasa-arvovaltuutettuja raapimassa päätään pohtien, onko tämä syrjintää vai ei.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 16:49"]
Miksi ihmeessä heteroilla pitää väen vängällä tunkea homobaareihin?
[/quote]
Menen minne lystään ja sillä hyvä. Koita elää sen kanssa.
Heteroille vaan potku persuuksille ja ulos. Homoja kyyläämään te sinne tulitte, ihan sama mitä selittelette sisustuksesta.
Inhoan suvaitsevaisuus sanaa, mutta käytän sitä nyt. Aapeen kysymykseen vastaus: koska homot eivät ole suvaitsevaisia!
Tuo on nähty niin moneen kertaan, että pitää paikkansa. Toitottavat tasa-arvoa ja heidän hyväksymistään, mutta itse kaikilla tapaa tuovat julki halveksuntansa heteroita kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 16:49"]
[/quote]
[/quote]
No toivottavasti saat paskaa kohtelua tuolla asenteella.
Heti kun Suomessa on muslimi enemmistö homobaarit kielletään Suomessa.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:23"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 16:49"] Miksi ihmeessä heteroilla pitää väen vängällä tunkea homobaareihin? [/quote] Menen minne lystään ja sillä hyvä. Koita elää sen kanssa. [/quote] No toivottavasti saat paskaa kohtelua tuolla asenteella.
[/quote]
Minäkin pidän sinusta, kulta pieni! :)
"No, mun kaveri on lesbo ja itse olen hetero. Saanko käydä hänen kanssaan homobaareissa?" - minäkin olen uskoakseni hetero. - Tai kenties joskus olen ajatellut, että saattaisin olla myös "bi-utelias" - Minua hieman kummastuttaa, ne, jotka ovat ni-in heteroita, että heitä kuulemma suorastaan puistattaa kaikki missä kaikki kaksi samaa sukupuolta osoitttaa pienimmänkin "herkän eleen" toista samaa sukupuolta olevaa kohtaan. - Aivan kuin he pelkäisivät jotain ja/ tai jäänäisivät, että jokin paljastuu,
Yhtä kaikki Kerran läksin homo/ baariin sittemmin lesboksi tunnustatuneen ystävättäreni pyynnöstä.- Tosin havaitsin tämän asian vasta kun olimme baarin puolella ja minua yritettiin iskeä. Ei ne Helsingin homo//lesbo baarit niin tunnettuja ole, ettö minä vieraspaikkakuntalaisena olisin pelkästä nimestä tiennyt, missä tarkemmin ottaen hän halusi minun kanssa iltaa jatkettavan. Nyt jos mies puolinen kaveri kysyisi minua homo baariin, niin mitä minun pitäisi vastata? Lähdetään vaan Vai osoittaa epäluuloni ja vastata, että en taida haluta lähteä kun jännittää niin pirusti, kun en tiedä, millä ne testaavat ja mittaavat sen mihin olen "suuntautunut" (Olen eläessäni seurustellut toistaiseksi vain vastakkaisen sukupuolen kanssa. Ulkoisesti olen kai ihan normaalin heteromiehen oloinen ja näköinen; hieman ehkä keskivertoa hoikempi, mutta en todellakaan sen paremmin adonis kuin mikään erityisen hoikkakaan. - Sopusuhtainen sanoisi, ehkö joku) - - Luulen että saattaisin lähteä. Ja suurimpia ongelmia tulisi vain, jos niihin itse hakeutusin, esimerkiksi suureen ääneen jullistamalla, että voi että kuinka sitä olen avarakateisina täällä heterona. Ja edelleen uskotellen että kyllä varmasti paikalla oleviat lesbot alkavat epäillä omaa seksuaalista suuntaumistaan minut nähdessään...
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:23"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 16:49"] Miksi ihmeessä heteroilla pitää väen vängällä tunkea homobaareihin? [/quote] Menen minne lystään ja sillä hyvä. Koita elää sen kanssa. [/quote] No toivottavasti saat paskaa kohtelua tuolla asenteella.
[/quote]
Mites, jos puhujat olisivat toisinpäin, eli homo sanoisi, että menee minne haluaa ja hänelle vastattaisiin kuten nyt sinä vastasit?
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:21"]
Heteroille vaan potku persuuksille ja ulos. Homoja kyyläämään te sinne tulitte, ihan sama mitä selittelette sisustuksesta.
[/quote]
Eli sanot nyt siis samalla, että homoille potku perseeseen normibaareista? Koska ei se tasa-arvo näin toimi, kultapieni, että vain toisen täytyy suvaita ja toiselle antaa potku perseelle.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:19"]
[/quote]
[/quote]
Taas tämä minä-asenne. Asteletko toisten kämppäänkin luvatta, koska sinä vain sinne haluat nyt tulla? Kai sitä voi edes kohteliasuudesta ajatella muita ihmisiä. Ja kunnioituksesta ihmisten reviiriä kohtaan. Mikset samaan tyyliin ramppaa vaikka sotilastukikohtaan ja sano että käynpähän vähän jaloittelemassa täällä, koska minulla on oikeus tehdä mitä hyvänsä.
Minä menen myös sinne minne haluan, mitäs ovat homobaarit niin mukavasti sisustettu ym :D En ole koskaan kokenut homobaarissa minkään tasoista syrjintää tai töykeää asiakaspalvelua tai kohtelua asiakkaiden taholta. On tultu myös iskemään, mutta omasta heteroudestaan ei tarvitse siinäkään kohtaa tehdä mitään suurempaa numeroa, kuin "sori olen varattu ja viettämässä täällä vain iltaa".
Ihan samalla tavalla homot saa valita menevätkö homobaariin, vai johonkin Kontulan lähiökuppilaan.
Ei se suvaitsevaisuus mene kumpaankin suuntaan.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:34"]
[/quote]
Suvaitsevaisuus termi on kokenut täällä jonkin inflaation: Kaikkien pitäisi saada tehdä mitä hyvänsä, missä hyvänsä ja milloin hyvänsä. Minä en voisi kuvitellakaan meneväni 40v homomiesten baariin näin 23v naisena vain sen takia että muiden täytyy "suvaita" minua. Minä kunnioitan muita ihmisiä enkä minä "kuole" siihen että en pääse tai mene kaikkiin mahdollisiin paikkoihin. Varsinkin jos siellä ei edes ole mitään minulle tarkoitettua tai liittyvää.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:42"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:34"]
[/quote]
Suvaitsevaisuus termi on kokenut täällä jonkin inflaation: Kaikkien pitäisi saada tehdä mitä hyvänsä, missä hyvänsä ja milloin hyvänsä. Minä en voisi kuvitellakaan meneväni 40v homomiesten baariin näin 23v naisena vain sen takia että muiden täytyy "suvaita" minua. Minä kunnioitan muita ihmisiä enkä minä "kuole" siihen että en pääse tai mene kaikkiin mahdollisiin paikkoihin. Varsinkin jos siellä ei edes ole mitään minulle tarkoitettua tai liittyvää.
[/quote]
Asia selvä, kiitämme tiedosta.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:48"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:19"]
[/quote]
[/quote]
Taas tämä minä-asenne. Asteletko toisten kämppäänkin luvatta, koska sinä vain sinne haluat nyt tulla? Kai sitä voi edes kohteliasuudesta ajatella muita ihmisiä. Ja kunnioituksesta ihmisten reviiriä kohtaan. Mikset samaan tyyliin ramppaa vaikka sotilastukikohtaan ja sano että käynpähän vähän jaloittelemassa täällä, koska minulla on oikeus tehdä mitä hyvänsä.
[/quote]
Homobaari on julkinen tila, johon kuka tahansa (yöaikaan täysi-ikäinen) henkilö saa tulla. Ei ole mitenkään verrattavissa kotiin tai sotilastukikohtaan, jotka eivät ole julkisia tiloja.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:47"]
Homobaari on julkinen tila, johon kuka tahansa (yöaikaan täysi-ikäinen) henkilö saa tulla. Ei ole mitenkään verrattavissa kotiin tai sotilastukikohtaan, jotka eivät ole julkisia tiloja.
[/quote]
Jep. Jos puhutaan baarien kohdalla "menen minne haluan" -asenteesta, et voi todellakaan soveltaa sitä yksityisasuntoihin tai joihinkin valtion virkatukikohtiin.
Samalla logiikalla toivottavasti +40v ei mene New Yorker -vaatekauppaan, koska se nyt on hei nuorille hei.
[/quote]
heteroiden