Miksei heterot ole tervetulleita homobaariin?
Olin eilen ystäväni kanssa viihteellä ja päädyimme pieneen homobaariin. Olisin viihtynyt erinomaisesti, mutta käydessämme tupakalle kuulin miesten puhuvan, etteivät pidä siitä, että heterot kansoittavat heidän (!) baarejaan. Miksi ihmeessä?! Juurihan sitä tasa-arvoa oltiin vaatimassa! Sitä paitsi olisinhan minä voinut olla periaatteessa lesbo, eiväthän he sitä voi tietää..
Kommentit (135)
Tulipa mieleen oma kokemus, kun kävin mieheni kanssa eri paikkakunnassa ja ajattelimme käydä parilla jossain. Mieheni sitten ehdotti yhtä paikkaa ohi kävellessämme ja menimme sinne. Paikka oli hyvin pieni, siisti ja viihtyisä. Myyjä katsoi meitä vähän oudoksuen, mutta myi toki oluet meille. Hetken istuskeltuamme sisään alkoi tulla muutakin porukkaa. Aloin katselemaan vähän tarkemmin ympärilleni ja havaitsin paikan olevan todennäköisesti homobaari.
Mieheni alkoi utelemaan virnuiluni syytä, joten menimme ulos tupakalle. Siellä sitten kerroin, että millaiseen paikkaan hän oli meidät vienyt :D Ei uskonut, ennenkuin näytin pienenpienen sateenkaarilipun oven ulkopuolella. Raukka valahti aivan valkoiseksi ja kirjosi, että tuli justiinsa kauhea vessahätä, mutta ei hän nyt enää sinne uskaltanut mennä.
Joimme oluet muuten aika vilkkaan pois, emme halunneet viedä pienestä baarista vähäisiä paikkoja. Tosin kyllä meille oltaisiin varmaan myyty, asiakkaita siinä missä muutkin.
Naurattaa vieläkin kun mietin tapahtumaa :D Ihana ja urhokas heteromieheni vei minut ensimmäiseksi miesrakastajien luolaan <3
-ohis-
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:49"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:47"]
Homobaari on julkinen tila, johon kuka tahansa (yöaikaan täysi-ikäinen) henkilö saa tulla. Ei ole mitenkään verrattavissa kotiin tai sotilastukikohtaan, jotka eivät ole julkisia tiloja.
[/quote]
Jep. Jos puhutaan baarien kohdalla "menen minne haluan" -asenteesta, et voi todellakaan soveltaa sitä yksityisasuntoihin tai joihinkin valtion virkatukikohtiin.
Samalla logiikalla toivottavasti +40v ei mene New Yorker -vaatekauppaan, koska se nyt on hei nuorille hei.
[/quote]
On erittäin raikasta nähdä vanhempiakin ihmisiä ns. nuorten putiikeissa. Mutta en vain tajua että miksi kaikista baareista pitäisi juuri väen vängällä änkeä homobaariin. Ihan samaa alkoholia siellä on tarjolla kuin muissakin baareissa.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 18:07"]
Jaa. Mä taas oon käyny DTM:ssä mooonta kertaa enkä koskaan oo havainnu mitään nyrpeyttä. [/quote]
DTM ei ole ollut homoklubi enää vuosikausiin. Nykyään se on trendikkäiden nuorten naisten paikka, jotka haluavat kokea olevansa homoklubilla.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2015 klo 19:55"]
Tulipa mieleen oma kokemus, kun kävin mieheni kanssa eri paikkakunnassa ja ajattelimme käydä parilla jossain. Mieheni sitten ehdotti yhtä paikkaa ohi kävellessämme ja menimme sinne. Paikka oli hyvin pieni, siisti ja viihtyisä. Myyjä katsoi meitä vähän oudoksuen, mutta myi toki oluet meille. Hetken istuskeltuamme sisään alkoi tulla muutakin porukkaa. Aloin katselemaan vähän tarkemmin ympärilleni ja havaitsin paikan olevan todennäköisesti homobaari.
Mieheni alkoi utelemaan virnuiluni syytä, joten menimme ulos tupakalle. Siellä sitten kerroin, että millaiseen paikkaan hän oli meidät vienyt :D Ei uskonut, ennenkuin näytin pienenpienen sateenkaarilipun oven ulkopuolella. Raukka valahti aivan valkoiseksi ja kirjosi, että tuli justiinsa kauhea vessahätä, mutta ei hän nyt enää sinne uskaltanut mennä.
Joimme oluet muuten aika vilkkaan pois, emme halunneet viedä pienestä baarista vähäisiä paikkoja. Tosin kyllä meille oltaisiin varmaan myyty, asiakkaita siinä missä muutkin.
Naurattaa vieläkin kun mietin tapahtumaa :D Ihana ja urhokas heteromieheni vei minut ensimmäiseksi miesrakastajien luolaan <3
-ohis-
[/quote]
Miehesi ei kuulosta minun mielestäni ihanalta ja urhokkaalta, vaan hieman yksinkertaiselta... Mutta makunsa kullakin.
Näiden kommenttien perusteella olen aika yllättynyt siitä miten monien heteroiden täytyy päästä homobaariin tasa-arvon nimissä. Ihan oikeasti: MIKSI TE HALUATTE SINNE? Täällä on ollut jo hyvät perustelut siitä miksi se on homojen näkökulmasta hieman häiritsevää. Suomessa on tällä hetkellä 6 homobaaria ja... en edes lähde tutkimaan tai arvailemaan kuinka monta tavallista baaria. Miksi ihmeessä teidän täytyy tasa-arvon nimissä tunkea näihin muutamaan paikkaan, johon HOMOT tulevat tapaamaan toisiaan? Perustelkaa.
Homobaarien tarkoitus on, että niissä voi olla melko varma siitä, että toista osapuolta voi iskea ilman turpaansaamisen pelkoa. Heterot voivat käydä jossain muualla, koska valinnanvaraa varmasti on.
Miksi ihmeessä heteroilla pitää väen vängällä tunkea homobaareihin?
Jos kävisin jossain raskaaseen rockiin profiloituneessa paikassa, ja huomaisin, että siellä soitetaan yhä enemmän Whamia, niin saattaisin asiasta ärsyyntyä ja toivoa, että soitettaisiin heviä vaan niin kuin ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat homobaareja. Ottaisi minuakin päähän, jos haluaisin tavata muita homoja ja etsiä seuraa ja puolet porukasta olisikin heteroita.
Voi voi äidin pikku lumihiutale. Liioittelet mutta oletko koskaan ajatellut että heteroilla tuo on tosi tilanne normaaleissa baareissa kun puolet on samaa sukupuolta? Ei, etpä tietenkään ole.
Tässäpä näkee hyvin homojen syrjinnän heteroita kohtaan. Ääliömäistä ja pikkumaista paskaa.
Omalla kohdallani oli tilanne, että heterona olisin päässyt homobaariin, mutta mieshomokaverini ei, koska oli lesboilta. Hän siihen baariin halusi, en minä, joten poistuttiin.
Yrittäkää nyt muka toitottaa suvaitsevaisuuttanne, kun ei sitä ole oikeasti olemassa ainakaan sukupuolisuuntauneisuuttain.
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä näkee hyvin homojen syrjinnän heteroita kohtaan. Ääliömäistä ja pikkumaista paskaa.
Omalla kohdallani oli tilanne, että heterona olisin päässyt homobaariin, mutta mieshomokaverini ei, koska oli lesboilta. Hän siihen baariin halusi, en minä, joten poistuttiin.
Yrittäkää nyt muka toitottaa suvaitsevaisuuttanne, kun ei sitä ole oikeasti olemassa ainakaan sukupuolisuuntauneisuuttain.
Siis oikeastiko jonkun mielestä on kysymys suvaisemattomuudesta, kun miestä ei päästetä asiakkaaksi lesboiltaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeastiko jonkun mielestä on kysymys suvaisemattomuudesta, kun miestä ei päästetä asiakkaaksi lesboiltaan?
Onneksi sukupuolensa voi vaihtaa ilmoituksella, niin voi vihdoinkin päästä miehenä lesboiltoihin. Tästähän on juurikin seurannut ongelmia, kun lesboksi ja naiseksi identifioituneet miehet ovat tuputtaneet penistään lesboille. Tämä on sitä poliittisesti korrektia eheytystä.
Näin lesbon näkökulmasta baarien heteroituminen on ikävää, mutten kyllä tosiaan ole heittämässä heitä poiskaan, koska en usko että tosiaan kukaan sillä pahaa tarkoittaa. Itsekin käydään kaveriporukalla homobaareissa ja vaikka ollaankin kaikki aika sateenkaariporukkaa niin tottakai mukaan kuuluu muutama heterokin. Vittumaisinta tässä on vaan se että kun haluttais saada joku baarista mukaan niin jokaisen naisen reaktio on "Ahihi, eiku vitsi, sori, mä oon hetero! Ai vitsi kato Mirkku-Maarit mua tultiin iskemään xD" :D ja eihän ne pari heteroa tosiaan missään tunnu mutta sitten kun koko mesta on niitä täynnä niin kyllähän se vähän sen koko idean kumoaa - siksi miellän vähän omituiseksi sen että sellaisella kokoheteroköörillä sinne astellaan. Sekaporukassa ei tunnu niin pahalta.